Dimoco Europe Gmbh


Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.


 


 


 


Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL


 


---


 


Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote


 


Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen


 


Hyvä asiakkaamme,


 


Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/


 


Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.


 


Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.


 


---


 


Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto


 



@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.


Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.


Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.


 


Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.


 


Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.




 


Tilannepäivitys 11.12.2015


 



@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:


 


Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.


 


Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.


 


Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä



  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai

  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc


Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.


 


Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.




 


441 kommenttia

Kiitos vastauksesta TeroRe, tässä tuli tilanteen osalta tärkeää lisätietoa. Kertomasi pohjalta esille nousee seuraavaa:

 

Dimocon osalta perättömiä laskuja on tullut myös 2.11 jälkeen, kuten minä ja moni muu tässä ketjussa kertoo. On selvää, etteivät epäselvyydet ole loppuneet, vaan kuluttujansuojalain vastainen laskutustoiminta on jatkunut Dimoco Europen toimesta mobiilimaksu- ominaisuuden sulkemiseen asti. Tämän vuoksi pitäisi mielestäni asettaa kyseenalaisiksi kaikki Dimocon lähettämät laskut ja hyvittää ne automaattisesti kaikille Dimocolta laskuja saaneille. On myös täten asiakkaiden eriarvoistamista, että virheet on korvattu autumaattisesti vain ennen 2.11 syntyneille perättömille laskuille.

 

Epäilen Soneran kykyä osoittaa yhdenkään asiakkaan kohdalla tarkkaan, minkä palvelun käyttämisestä lasku johtuu, että maksutapahtumaa ennen on ollut selvästi esillä palvelun maksullisuus ja mahdollisuus lukea sopimus- ja peruutusehdot, ja että veloitus vastaa sitä, mitä palvelun maksullisuudesta on asiakkaalle kerrottu.(Kuluttajansuojalaki, Euroopan kuluttujakeskuksen johtajan haastattelu:http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/seksisivuille-paatyneiden-yllatyslaskut-viranomainen-selvittaa-soneran-vastuuta/5569896)

 

Jään odottamaan Soneralta rohkeampaa ulostuloa asian suhteen. Vaikka Dimocon osalta mobiilimaksu ominaisuudet on asiallisesti päätetty 18.11 sulkea, pitää aiheuttunut haitta korvata vielä tasapuolisesti kaikille asiakkaille.

 

Terveisin

- Tuomo

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Jebulius kirjoitti:

Koskeeko Dimoco-päätös myös NTH Ag:tä, joka on tehtaillut samanlaisia perättömiä palvelumaksuja Soneran ja myös muiden operaattoreiden asiakkaille?




Itseasiassa en tiedä, tässä oli kyse Dicomosta. Kyselen ja palaan, menee aikaisintaan maanantaille kun kaikki on taas töissä, mutta palaan asiaan kun tiedän :)

Ainakin itse harkitsen rikosilmoituksen tekemistä Soneraa vastaan . Dimocon ja nth ag : ta Sonera käyttää syntipukkina varastaessaan valheen ja viekkauden keinoin rahoja tililtäni . Ympäripyöreät selitykset ei mene minulle läpi , ihmettelen edelleen kuinka välinpitämättömästi aspat suhtautuu verkkorikkolisten toimintaan tässä tilanteessa . No n, satanen / kk maksoin ennen pätkivästä soneraviihteestä ja laajakaistoista , kännykän lisäksi . Empä maksa enään , . Otin DNA :lta netin ja kun anvia saa kaapelinsa vedettyä siirryn heidän asiakkaakseen . Jotenkin sattui kohdallani mukavasti " ulkomaille muutto " joka oikeuttaa sanomaan sopparit irti . Mullekkin neuvoksi ,, Muutto oikeuttaa sanomaan sopparit irti ilman seuraamuksia . Eihän Se ole asiakkaan vika jos jostain syystä ei se muuttaminen onnistukkaan . Kaikenlaista parisuhde eroa ja töiden takia jne,,, Ei kannata jäädä rikollisten selityksiä uskomaan , kyllä ne selittelee ja peittelee . Soneran Tunnus on " Minkä nuorena varastaa Sen vanhana omistaa
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei! Toivottavasti olet/ laitat estot nyt DNA:n liittymiin, sillä DNA:lla on ihan sama homma noitten palveluviestien kanssa : https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/ip-palveluviestit-1/

DNA ei ole tietääkseni hyvittänyt noita laskutuksia, vain Dimecon kautta on hyvitetty. Elämä on ;)

Kaikki estot . kaikkiin neljään sim-korttiin . Tottakai ! Mobiilimaksamisen luotettavuus on nolla . Soneran estoitta omalla toiminnallaan suosii verkkorikollisuutta välittäen rahoja epämääräisten palveluntarjoajien rahastajana . Niin meni soneran aspojen puurot ja vellit sekasin numero siirrossa että suljitta minun kakkosliittymän ihan vaan omasta halustanna . En jaksa erikseen sitä kysellä , mukava veetuilla loppuikä " ammattitaidosta " ja " asiakaspalvelusta " vink vink .

Ja TAAS tuli ristiriitainen meili Soneralta (rahoja ei edelleenkään tilillä, pian kuukausi mennyt tilinumeron antamisesta):

 

"Koska tässä tapauksessa palvelun laskuttajana toimii ainoastaan Sonera, tulee mahdollinen reklamaatio osoittaa suoraan palvelun tarjoajalle (jos tarkkoja ollaan, niin CloudCover, Romania, kirj. huom.???), mikäli kiistää palvelujen käytön"

 

 

Ettekö te Sonerassa todellakaan edes lue omia kirjoituksianne? Miten jokainen virkailija voi olla asiasta täysin eri mieltä? Tässä ketjussa on jo moneen kertaan kerrottu, että jos ei halua itse ottaa yhteyttä Dimocoon eikä varsinkaan jaella tilinumeroaan ympäri maailmaa, niin Sonera hoitaa asian puolestasi.

Olen siis jo aikoja siten tilinumeroni jakanut ja saanut korvauslupauksen, mutta moni saman huijauksen uhri varmasti edelleen pohtii, mitä tilanteessa pitäisi tehdä ja mitä USKALTAA tehdä.

 

Tässä ketjussa on myös sanottu, että tilinumeroa ei edes PITÄISI jakaa minnekään.

 

 

 
 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Jebulius kirjoitti:

Koskeeko Dimoco-päätös myös NTH Ag:tä, joka on tehtaillut samanlaisia perättömiä palvelumaksuja Soneran ja myös muiden operaattoreiden asiakkaille? 




 Varmistin asian ja vastaus on: Kyllä.


 



@HarryBelafonte kirjoitti:

Ja TAAS tuli ristiriitainen meili Soneralta (rahoja ei edelleenkään tilillä, pian kuukausi mennyt tilinumeron antamisesta):


 


"Koska tässä tapauksessa palvelun laskuttajana toimii ainoastaan Sonera, tulee mahdollinen reklamaatio osoittaa suoraan palvelun tarjoajalle (jos tarkkoja ollaan, niin CloudCover, Romania, kirj. huom.???), mikäli kiistää palvelujen käytön"


 


 


Ettekö te Sonerassa todellakaan edes lue omia kirjoituksianne? Miten jokainen virkailija voi olla asiasta täysin eri mieltä?




 


Perjantaisen viestini yhteydessä sama ohjeistus meni myös asiakaspalvelun tiedoksi. Huonolla tuurilla voi olla ettei tieto ollut vielä tavoittanut kyseistä asiakaspalvelijaa. Otaksun, että tässä meni viestit ristiin.


 


Pahoittelen tästä.

Kiitos TeroRe! Pisteet Soneralle toimeen ryhtymisestä ja asiakkaiden hyvittämisestä. Muut operaattorit: hopi hopi ottamaan mallia Sonerasta, ellette ole jo toimineet! Tästä asiasta nimittäin nousi se erään toisen kirjoittajan mainitsema *******amyrsky.

 

Tutkin tämän huijaustempun tekniikkaa ja löysin pari erittäin selkeää ja hyvää kirjoitusta aiheesta. Nähtävästi huijaustemppu on todella pelottavan helppo toteuttaa teknisesti ja lähes kuka tahansa asiansa osaava webbikoodari saattaa pystyä tämän tekemään. Alla pari linkkiä löytämiini kirjoituksiin:

https://blog.malwarebytes.org/online-security/2015/08/watch-out-for-costly-mobile-ads/

http://plok1.blogspot.fi/2015/11/koko-kansan-mobiilimaksu.html

 

Käytännössä huijaustemppu tehdään niin, että käyttäjä ohjataan erilaisten ponnahdusikkunoiden avulla sellaisille hämäräsivustoille, jonne hän ei itse ikinä eksyisi. Kyllä te olette niitä nähneet: mainoksia ilmaisista peleistä, kaiken parantavista pillereistä jne. Jollakin näistä mainossivuista on sitten koodinpätkä, joka tunnistaa kävijän mobiilisurffariksi ja sitten generoidaan tekaistu osta-klikkausviesti operaattorin maksupalvelimelle. Maksupalvelin ei mitenkään pysty erottamaan tekaistua osta-viestiä aidosta käyttäjän klikkauksesta syntyvästä viestistä. Sitten kun uhreja on saatu tarpeeksi, huijari palauttaa sivustonsa takaisin asialliseksi siltä varalta että joku ryhtyisi asiaa penkomaan. 

 

Luultavasti operaattorit, Dimoco ja NTH ovatkin tässä huijausepisodissa keppihevosia. Tosin sellaisia keppihevosia, jotka saavat huijauksista kymmenyksensä. Ehkäpä siitä syystä he eivät ole ihan ensimmäsinä myöntämässä teknologiansa haavoittuvuutta.

 

Kaiken ilmenneen tiedon valossa olisikin syytä laittaa koko Mobiilimaksu-teknologia jäihin ja naftaliiniin muutamaksi vuodeksi, kunnes siihen on saatu kehitettyä vuorenvarmat varmennusmenetelmät. Idioottivarma ei vielä ole riittävä turvataso.

 

Pisteet pois , ja heti . Kokonaisuutena asia on mennyt niin että sonera on liittoutunut epämääräisten verkkorikollisliigojen rahastajaksi . Sonera on tienyt jo kuukausia asiakkaidensa joutuneen salakavalan huijauksen kohteeksi , tekemättä asialle mitään . Nyt kun p: skat on housuissa yrittää jotain kasvojen kohotusta saada aikaiseksi teettämällä asiakkaillaan reklamaatio- sulkeisia gangstojen rikoksen peittelemiseksi . Oikeasti tämä mobiilimaksatus on jokin rahanpesumuoto jonka olemus kätkeytyy monipolviseen verkostoon . Sonera on liittänyt Henkilöni kyseisten gangsteriliigojen rahastettavaksi avaamalla asiakkaidensa lompakon nyörit kansainvälisten rikollisliigojen hyödynnettäväksi . Eipä siinä kotisoffalla HIIRTÄ PYÖRITTÄESSÄ TULE AJATELLEEKSI operaattonrinsa häikäilemättömyyttä . Raha ei haise sanotaan . Mutta ne muutamat kympit jotka minulta varastaa yritätte lopetti luoton kaikkiin mobiilioperaattoreihin . Käyn ulukohyysikässä kännykällä tästä lähtien foliohattu päässä !

No niin.

 

 

Tänään sitten tulu CloudCoverin korvaus. 12.40 e.

Vaikka kaikki maksut eli 30 e oli luvattu maksaa.

 

Koska valitusprosessi kestää noin kuukauden, niin lienee lopulta ainoa vaihtoehto viedä asia poliisille. Vai onko jollain joku parempi idea.

 

Minkäänlaista viestiä Dimocolta tai CloudCoverilta en siis ole missään vaiheessa saanut, että kaikkia rahoja ei korvattaisi. Eikä nytkään asiaa selitetty millään tavalla.

 

17.60 euroa siis minulta on edelleen huijattu. Poliisi tutkikoon että millä perusteella.

Ja viimeistään torstaina kun liittymäsopimus pitäisi "uusia" lopetamme perheemme kaikki kolme Sonera-liittymää (joista yksi on yritysliittymä).

 

Asiakkaiden kohtelu on ollut törkeää, mitään muuta en osaa nyt sanoa.

Laittakaa muuten vinkkiä puhelinyhtiöstä, joka ei ole sotkeutunut Dimocoon ym. Kiitos!

Kunniamerkki +14

@HarryBelafonte kirjoitti:

Laittakaa muuten vinkkiä puhelinyhtiöstä, joka ei ole sotkeutunut Dimocoon ym. Kiitos!




 


Sitten ainoa vaihtoehtosi taitaa olla Globetel.


Mobiilimaksussa ovat mukana Sonera/TeleFinland, Elisa/Saunalahti, sekä DNA.


 


Globetel on palveluoperaattori joka toimii Soneran verkossa, heillä ei taida tuota palvelua olla käytössään... Tosin en mene varmaksi sanomaan sitäkään.


@kjns kirjoitti:


@HarryBelafonte kirjoitti:

Laittakaa muuten vinkkiä puhelinyhtiöstä, joka ei ole sotkeutunut Dimocoon ym. Kiitos!




 


Sitten ainoa vaihtoehtosi taitaa olla Globetel.


Mobiilimaksussa ovat mukana Sonera/TeleFinland, Elisa/Saunalahti, sekä DNA.


 


Globetel on palveluoperaattori joka toimii Soneran verkossa, heillä ei taida tuota palvelua olla käytössään... Tosin en mene varmaksi sanomaan sitäkään.




Globetelin netin nopeus on sitten 3G-verkossa 1 Mbit/s. Kysyin, kun nopeutta ei nettisivulla kerrottu. Palvelut muutenkin "hieman" karsittu.

Kunniamerkki +14

PasiS kirjoitti

Globetelin netin nopeus on sitten 3G-verkossa 1 Mbit/s. Kysyin, kun nopeutta ei nettisivulla kerrottu. Palvelut muutenkin "hieman" karsittu.




 


Ai ne on nostanu sen 512 kbitistä :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@HarryBelafonte kirjoitti:

No niin.


 


 


Tänään sitten tulu CloudCoverin korvaus. 12.40 e.


Vaikka kaikki maksut eli 30 e oli luvattu maksaa.


 


Koska valitusprosessi kestää noin kuukauden, niin lienee lopulta ainoa vaihtoehto viedä asia poliisille. Vai onko jollain joku parempi idea.




Kyllä, ota meihin vielä kertaalleen yhteys 🙂 Me tutkitaan homma.

No, kirjoitin jälleen kerran asiakaspalveluun (en enää soita, koska en jaksa jankata ihmisten kanssa, jotka kaikki kertovat eri tarinaa), mutta tuskin ehdin saada vastausta ennen torstaita, jolloin liittymäsopimus pitäisi uudistaa (muuten ilmeisesti hinta nousee).

 

Olisin alunperin  ollut ihan tyytyväinen, jos 30 euroa olisi korvattu asiallisesti. Olisin jopa uskonut suojauksiin, jotka nyt on kaikki mahdolliset asennettu. Mutta tämä viimeinen käänne eli että korvattiin vain 12,40 e ilman selitystä oli kyllä liikaa.

 

-Aiemmin väitettiin, että 2.11. jälkeen ei olisi pitänyt "enää" ongelmia olla.

-No ongelmia on ollut tuon päivämäärän jälkeen ja paljon, kuten tästä keskusteluketjusta voi lukea.

-Sitten kerrottiin, että se että minua laskutettiin 20 e yhden (1) minuutin aikana ("piti" kuulemma olla "vain" kymppi vuorokaudessa, vaikka en edelleenkään ole tilannut mitään) olisi jonkinlainen "harvinainen virhe".......................

-Lukuisten reklamaatioiden ja korvauslupausten jälkeen tililleni maksoi CloudCover vain 12.40 e!! Ilman mitään perusteluja

 

Miten kukaan enää voi uskoa näitä selityksiä ja niellä kaiken kakistelematta???

Kappas, verenpaineen nousua...

 

Seuraavalta laskultani löytyi JÄLLEEN lisää huijauksia: 18.11. tekstiviesti NTH ag 6.99,-

 

Poliisin puheille tästä on tosiaan lähdettävä, vaikka heilläkin olisi varman muuta tekemistä.

Ja nyt jos en päivitä huomenna liittymääni (en löytänyt omilta sivuilta missä se pitäisi tehdä) tulee varmaan Soneralta "laillinen" jättilasku, kun tarjousaika on loppunut. Kuaan vain ei ole kertonut että millainen jättilasku, mikä sopii loistavasti Soneran palvelupolitiikkaan: kiva yllätys jälleen tiedossa.

 

Operaattorin vaihtohan ei käy hetkessä, eli Sonera voi kusettaa minua vielä laillisesti monta viikkoa?

 

Voisitteko edes kertoa miten liittymän voi nopeasti eli mielellään heti nyt katkaista ja voiko???

 

 

Rikosilmoitus tehty. Lieventävänä asianhaarana alati paisuvassa petosjutussa poliisi ehkä pitäisi sitä, että myös Sonera vihdoin hoitaisi tätä asiaa asiakkaan puolesta, vai mitä arvelette?

 

Löysin ensimmäisen laskuttajani CloudCoverin tiedot, suoraan Romaniasta:

 

<https://www.myip.ms/view/ip_owners/413439/Cloudcover_Srl.html>

 

Toisen laskuttajani NTH ag:n laskutukset ainakin muut puhelinyhtiöt (kuten DNA) ovat luvanneet korvata automaattisesti  jo syksyllä. Miten käynee minun tapauksessani? Summa siis 6,99, "tekstiviesti".

 

DNA:n vastaavasta keskusteluketjusta paljastuu jälleen kerran toistuvasti myös se, että Dimocon "asiakaspalvelu"  on pelkkä robotti. Viestit ovat täysin identtisiä niiden kanssa, joita minäkin olen saanut. Samoin reklamaation läpimenotaktiikka (vasta toisella reklamaatiolla hyväksytään ja luvataan korvata).

 

Dimoco-robotti myös sotkee iloisesti ns. palveluntarjoajien nimet, toisena päivänä laskuttaja on toinen kuin kolmantena.

 

Tämä selittäisi myös sen, että minulle on korvattu 12,40 euroa 30 euron sijasta. 12,40 e on nimittäin hyvin yleinen laskutusumma, joita asiakkailta on mielivaltaisesti laskuteltu. Ovat sotkeneet minun tapaukseni ja jonkun muun. Ja ihmekös tuo: käsittelijänähän on robotti.

 

Jotenkin noloa sotkea ylityöllistetty poliisi asiaan,jonka Sonera olisi voinut helposti itsekin hoitaa jo kuukausia sitten.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@HarryBelafonte kirjoitti:

Kappas, verenpaineen nousua...

 

Seuraavalta laskultani löytyi JÄLLEEN lisää huijauksia: 18.11. tekstiviesti NTH ag 6.99,-

 

Poliisin puheille tästä on tosiaan lähdettävä, vaikka heilläkin olisi varman muuta tekemistä.

Ja nyt jos en päivitä huomenna liittymääni (en löytänyt omilta sivuilta missä se pitäisi tehdä) tulee varmaan Soneralta "laillinen" jättilasku, kun tarjousaika on loppunut. Kuaan vain ei ole kertonut että millainen jättilasku, mikä sopii loistavasti Soneran palvelupolitiikkaan: kiva yllätys jälleen tiedossa.

 

Operaattorin vaihtohan ei käy hetkessä, eli Sonera voi kusettaa minua vielä laillisesti monta viikkoa?

 

Voisitteko edes kertoa miten liittymän voi nopeasti eli mielellään heti nyt katkaista ja voiko???

 

 


@HarryBelafonte Hei! Liittymän tilapäinen sulkeminen onnistuu omilta sivuilta : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Puhelin-tai-SIM-kortti-kadonnut-tai-varastettu?id=1183

Mutta jos tarvitset liittymää ja et halua enää lisää noita epämääräisiä laskuja, voisit asettaa liittymälle estot omilta sivuilta. Eli omilta sivuilta kyseinen liittymä - lisäpalvelut - saatavilla ( tai käytössäsi ) - estot ja rajoitukset - palveluviesti rajoitukset ja palvelunumero rajoitukset niihin ruksi joko hyötyesto tai palveluesto ( vahvin, ei edes taksia voi tilata eikä soittaa yritysnumeroihin ). Hyötyesto estää kyllä noiden epämääräisten mobiilimaksujen onnistumisen.

Tee myös reklamointi Soneralle vaikka tuolla palvelupyyntö lomakkeella https://www4.sonera.fi/palvelu/lomake/yhteydenotto niin tuon uuden laskun kiistelty osuus jäädytetään eikä sitä tarvitse silloin maksaa.

Moi Harry Oletko huomannut Soneran vastaavan huoleesi kouluttamalla tunteettomien aspojen armeijaa . Ei nää soneralaisten vastaukset poikkea yhtään robottien vastaavista. Minulle ensin kaksi lakua dimoconilta joista reklamoin Sen aspat perui . Nyt toi nth ag joku :-ttu on heidän kuninkaansa ja luotettavin yhteistyökumppani ikinä . Soneran aspat vaihtaneet allahinsa siihen . Ainakin sen nimiin vannovat . Minä läksin soneralta , vein mennessäni n, kymmenen liittymää sukuni tukiessa . Otin Sen riskin vaikka aspat vihjailikin minun vierailleen aikuisviihdesivustoilla . Aikuisikään ehtineet lapseni sanoivat vain olevansa ylpeitä mikäli tän ikäisellä miehellä mopo keulii . Vitsi Vitsi . Onnea vaan soneralaisille . Ei huijjattavat Minuun lopu . Nushimma niitä lishää .
Vielä ! Toivottavasti kukaan ei luule huijjamisen loppuvan Dimoconiin , näitä huijjarifirmoja piisaa. Rikolliset löytää aina uuden reitin . Tämän takia Soneraan ei voi luottaa . Mutta ps,, Eräänlaista Soneraviihdettähän tää on .

Olen jättänyt neljän viikon aikana lukemattomia yhteydenottopyyntöjä, palvelupyyntöjä, reklamaatioita jne. 

Sen lisäksi tein rikosilmoituksen.

 

"Jäädyttämisestä" on puhuttu alusta asti mutta se ei ole missään vaiheessa toteutunut. Minun oli pakko maksaa edellinen lasku kokonaan, jotta säilyttäisin luottotietoni, näinhän tässäkin keskustelussa ovat Soneran edustajat uhkailleet. Hartaasti odotettu palautus Dimocolta oli siis virheellinen, robotin tekosia selvästi.

 

Yhdeltäkään asiakaspalvelijalta en ole saanut mitään konkreettisia takeita tuosta "jäädyttämisestä", sen sijaan minulle on kerrottu satuja "harvinaisista virheistä" (minuutin välein tapahtunut laskutus) ja "tapahtuneista ostoista".

 

Onko joku muuten kokeillut maksaa viitenumerolla laskua, jonka summasta on omatoimisesti miinustettu tuo huijausosus? Onnistuuko?

 

 

 

Tässä yksi esimerkki täysin ristiriitaisesta aspa-vastauksesta. Tässä keskustelussahan on väitetty, että SONERA hoitaa asiakkaiden puolesta sotkut:


 


Hei Harri!

Koska tässä tapauksessa palvelun laskuttajana toimii ainoastaan Sonera, tulee mahdollinen reklamaatio osoittaa suoraan palvelun tarjoajalle, mikäli kiistä palvelun käytön.

Kyseiset veloitukset ovat syntyneet mobiilimaksamisesta: http://mobiilimaksuinfo.fi/

Dimocoon voit ottaa yhteyttä sähköpostilla info-fi@mobileinfo.cc, Dimocon sivuilta löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta tai puhelimitse, numero 010 309 3581 (me-pe 09:00-17:00).

Jatkon kannalta suosittelen matkapuhelinliittymälle estoja ja rajoituksia. Estoja ja rajoituksia voit muokata maksutta Soneran Omilta Sivuilta kun kirjaudut sisään Sonera Tunnuksilla Omille Sivuille.

Mikäli sinulla ei ole Sonera Tunnuksia Omille Sivuille, voit luoda ne verkkopankkitunnusten avulla osoitteessa: bit.ly/1NupNFO

Ystävällisin terveisin
*********
Sonera asiakaspalvelu
puh 0200 17000 ark 8-20 ja la 9-16.30
www.sonera.fi

 


EDIT: Poistettu nimi//SeleneR 

 Otathan meihin viipymättä yhteyttä esim. soittamalla tai jättämällä palvelupyynnön kautta viestiä. Tämä on nyt ainut oikea tapa toimia tässä tilanteessa, sillä tahdomme tutkia jokaisen tällaisen erikseen tarkasti ja huolellisesti.


 


Kysyin sinun kanssasi asioineelta asiakasneuvojalta, milloin tuo viesti on lähetetty ja se on noin viikon vanha, ohjeistuksemme on viime perjantaina siis tarkentunut. Tuosta  edellisellä sivulla mainitsikin. Nyt siis ainut oikea tapa edetä on tuo minun kertomani ylläoleva tapa.

Vastaa