Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63952
Kirjoituksia 174186

Dimoco Europe Gmbh



Highlighted

Dimoco Europe Gmbh

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

Dimoco Europe Gmbh

1/439

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.

 

 

 

Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL

 

---

 

Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote

 

Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen

 

Hyvä asiakkaamme,

 

Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/

 

Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.

 

Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.

 

---

 

Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto

 


@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.

 

Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.

 

Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.


 

Tilannepäivitys 11.12.2015

 


@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.


 

438 vastausta
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

411/439

No niin.

 

 

Tänään sitten tulu CloudCoverin korvaus. 12.40 e.

Vaikka kaikki maksut eli 30 e oli luvattu maksaa.

 

Koska valitusprosessi kestää noin kuukauden, niin lienee lopulta ainoa vaihtoehto viedä asia poliisille. Vai onko jollain joku parempi idea.

 

Minkäänlaista viestiä Dimocolta tai CloudCoverilta en siis ole missään vaiheessa saanut, että kaikkia rahoja ei korvattaisi. Eikä nytkään asiaa selitetty millään tavalla.

 

17.60 euroa siis minulta on edelleen huijattu. Poliisi tutkikoon että millä perusteella.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

412/439

Ja viimeistään torstaina kun liittymäsopimus pitäisi "uusia" lopetamme perheemme kaikki kolme Sonera-liittymää (joista yksi on yritysliittymä).

 

Asiakkaiden kohtelu on ollut törkeää, mitään muuta en osaa nyt sanoa.

Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

413/439

Laittakaa muuten vinkkiä puhelinyhtiöstä, joka ei ole sotkeutunut Dimocoon ym. Kiitos!

0 tykkäystä
Highlighted

Kunniajäsen
Viestejä 1 279 kpl

414/439

@HarryBelafonte kirjoitti:

Laittakaa muuten vinkkiä puhelinyhtiöstä, joka ei ole sotkeutunut Dimocoon ym. Kiitos!


 

Sitten ainoa vaihtoehtosi taitaa olla Globetel.

Mobiilimaksussa ovat mukana Sonera/TeleFinland, Elisa/Saunalahti, sekä DNA.

 

Globetel on palveluoperaattori joka toimii Soneran verkossa, heillä ei taida tuota palvelua olla käytössään... Tosin en mene varmaksi sanomaan sitäkään.

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari ☆
Viestejä 1 234 kpl

415/439

@kjns kirjoitti:

@HarryBelafonte kirjoitti:

Laittakaa muuten vinkkiä puhelinyhtiöstä, joka ei ole sotkeutunut Dimocoon ym. Kiitos!


 

Sitten ainoa vaihtoehtosi taitaa olla Globetel.

Mobiilimaksussa ovat mukana Sonera/TeleFinland, Elisa/Saunalahti, sekä DNA.

 

Globetel on palveluoperaattori joka toimii Soneran verkossa, heillä ei taida tuota palvelua olla käytössään... Tosin en mene varmaksi sanomaan sitäkään.


Globetelin netin nopeus on sitten 3G-verkossa 1 Mbit/s. Kysyin, kun nopeutta ei nettisivulla kerrottu. Palvelut muutenkin "hieman" karsittu.

0 tykkäystä
Highlighted

Kunniajäsen
Viestejä 1 279 kpl

416/439

PasiS kirjoitti

Globetelin netin nopeus on sitten 3G-verkossa 1 Mbit/s. Kysyin, kun nopeutta ei nettisivulla kerrottu. Palvelut muutenkin "hieman" karsittu.


 

Ai ne on nostanu sen 512 kbitistä 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 018 kpl

417/439

@HarryBelafonte kirjoitti:

No niin.

 

 

Tänään sitten tulu CloudCoverin korvaus. 12.40 e.

Vaikka kaikki maksut eli 30 e oli luvattu maksaa.

 

Koska valitusprosessi kestää noin kuukauden, niin lienee lopulta ainoa vaihtoehto viedä asia poliisille. Vai onko jollain joku parempi idea.


Kyllä, ota meihin vielä kertaalleen yhteys 🙂 Me tutkitaan homma.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

418/439

No, kirjoitin jälleen kerran asiakaspalveluun (en enää soita, koska en jaksa jankata ihmisten kanssa, jotka kaikki kertovat eri tarinaa), mutta tuskin ehdin saada vastausta ennen torstaita, jolloin liittymäsopimus pitäisi uudistaa (muuten ilmeisesti hinta nousee).

 

Olisin alunperin  ollut ihan tyytyväinen, jos 30 euroa olisi korvattu asiallisesti. Olisin jopa uskonut suojauksiin, jotka nyt on kaikki mahdolliset asennettu. Mutta tämä viimeinen käänne eli että korvattiin vain 12,40 e ilman selitystä oli kyllä liikaa.

 

-Aiemmin väitettiin, että 2.11. jälkeen ei olisi pitänyt "enää" ongelmia olla.

-No ongelmia on ollut tuon päivämäärän jälkeen ja paljon, kuten tästä keskusteluketjusta voi lukea.

-Sitten kerrottiin, että se että minua laskutettiin 20 e yhden (1) minuutin aikana ("piti" kuulemma olla "vain" kymppi vuorokaudessa, vaikka en edelleenkään ole tilannut mitään) olisi jonkinlainen "harvinainen virhe".......................

-Lukuisten reklamaatioiden ja korvauslupausten jälkeen tililleni maksoi CloudCover vain 12.40 e!! Ilman mitään perusteluja

 

Miten kukaan enää voi uskoa näitä selityksiä ja niellä kaiken kakistelematta???

Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

419/439

Kappas, verenpaineen nousua...

 

Seuraavalta laskultani löytyi JÄLLEEN lisää huijauksia: 18.11. tekstiviesti NTH ag 6.99,-

 

Poliisin puheille tästä on tosiaan lähdettävä, vaikka heilläkin olisi varman muuta tekemistä.

Ja nyt jos en päivitä huomenna liittymääni (en löytänyt omilta sivuilta missä se pitäisi tehdä) tulee varmaan Soneralta "laillinen" jättilasku, kun tarjousaika on loppunut. Kuaan vain ei ole kertonut että millainen jättilasku, mikä sopii loistavasti Soneran palvelupolitiikkaan: kiva yllätys jälleen tiedossa.

 

Operaattorin vaihtohan ei käy hetkessä, eli Sonera voi kusettaa minua vielä laillisesti monta viikkoa?

 

Voisitteko edes kertoa miten liittymän voi nopeasti eli mielellään heti nyt katkaista ja voiko???

 

 

Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

420/439

Rikosilmoitus tehty. Lieventävänä asianhaarana alati paisuvassa petosjutussa poliisi ehkä pitäisi sitä, että myös Sonera vihdoin hoitaisi tätä asiaa asiakkaan puolesta, vai mitä arvelette?

 

Löysin ensimmäisen laskuttajani CloudCoverin tiedot, suoraan Romaniasta:

 

<https://www.myip.ms/view/ip_owners/413439/Cloudcover_Srl.html>

 

Toisen laskuttajani NTH ag:n laskutukset ainakin muut puhelinyhtiöt (kuten DNA) ovat luvanneet korvata automaattisesti  jo syksyllä. Miten käynee minun tapauksessani? Summa siis 6,99, "tekstiviesti".

 

DNA:n vastaavasta keskusteluketjusta paljastuu jälleen kerran toistuvasti myös se, että Dimocon "asiakaspalvelu"  on pelkkä robotti. Viestit ovat täysin identtisiä niiden kanssa, joita minäkin olen saanut. Samoin reklamaation läpimenotaktiikka (vasta toisella reklamaatiolla hyväksytään ja luvataan korvata).

 

Dimoco-robotti myös sotkee iloisesti ns. palveluntarjoajien nimet, toisena päivänä laskuttaja on toinen kuin kolmantena.

 

Tämä selittäisi myös sen, että minulle on korvattu 12,40 euroa 30 euron sijasta. 12,40 e on nimittäin hyvin yleinen laskutusumma, joita asiakkailta on mielivaltaisesti laskuteltu. Ovat sotkeneet minun tapaukseni ja jonkun muun. Ja ihmekös tuo: käsittelijänähän on robotti.

 

Jotenkin noloa sotkea ylityöllistetty poliisi asiaan,jonka Sonera olisi voinut helposti itsekin hoitaa jo kuukausia sitten.

Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.