Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JanneAM
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Dimoco Europe Gmbh

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.

 

 

 

Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL

 

---

 

Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote

 

Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen

 

Hyvä asiakkaamme,

 

Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/

 

Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.

 

Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.

 

---

 

Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto

 


@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.

 

Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.

 

Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.


 

Tilannepäivitys 11.12.2015

 


@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.


 

441 vastausta
PasiS
Konkari ☆
  • 492 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Dimocosta on tullut nyt jonkin verran kyselyitä. Kannattaa ottaa yhteyttä suoraan tähän palveluntarjoajaan sähköpostilla info-fi@mobileinfo.ccDimocon sivuilta löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla yhteysnumeroon 010 309 3581 (me-pe 09:00-17:00).

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


bobbyb
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

Minulle iski tänään paniikki kun uusi puhelinlasku saapui, siinä oli ylimääräisiä maksuvaatimuksia joista minulla ei ollut mitään käryä. Otin heti yhteyttä Soneran asikaspalveluun tiedustellakseni mistä maksut ovat peräisin. He kehoittivat minun olevan yhteydessä palveluntarjoajaan. Minä lähetin viestin johon odotan vielä vastausta. 

 
Puheluerittelyssä ilmenee seuraavaa: 
PALVELUTILAUKSET SISÄLTÖPALVELUT 
08.11.15. Dimoco Europe GmbH. 23:42:29. 10,00 €
08.11.15. Dimoco Europe GmbH. 23:42:48. 12,10 €
 
Minulle tuli Instagramilta viesti 09.11.15. että kaäyttäjätiliäni on uhannut viirus ja että minun tulisi vaihtaa käyttäjätilin salasanaa varmuuden vuoksi. Tämä tapahtui päivää sen jälkeen kuin maksutapahtumat on merkitty liittymälleni
 
Miten on mahdollista että puhelinlaskussani on tällaisia maksuvaatimuksia?
Luulisi että jos jotain palveluja haluaa tilata ja ostaa niin siitä tulisi vähintään tilausvahvistus?
 
Nyt vaikuttaa siltä kuin ainoastaan puhelinnumeroani hyväksikäyttäen liittymälleni on saatu aikaan näitä perättömiä maksuja. (puhelinnumero instagram tilillä)
 
Soneralla sanotaan että minun on maksettava koko lasku ja että tämä ei ole heidän asia. Eikö operaattorin tulisi puuttua tällaisiin huijauksiin. 
 
Tragikoomista tässä on se että en ole missään vaihessa ostanut, tilanut tai ollut muutenkaan minkään maksullisen palvelun kanssa tekemisissä? Tuntuu perättömältä maksaa jostain mitä en ole koskaan ostanut!!
 
Onko kellään muulla kokemuksia vastaavasta? miten olette selvittäneet tilanteen?
Kaikki kokemukset ja vinkit ovat tervetulleita.
 
Yst. Terv BobbyB
 
KGB113
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Joo, mulle tuli samanlainen ja soneralta oli vastaus, että voivoi. Ota yhteyttä dimecoon. Ei kuule meille.... Että sellasta palvelua.

Mitä tässä nyt olen lueskellu, niin en ole ainut jolle näitä epämääräisiä laskuja on tullut, luulisi soneraakin kiinnostavan, että miksi he maksavat yhtäkkiä tälle firmalle *******sti rahaa.

No toki sinne varmaan menee oikeastikin rahaa, mutta, nyt, kun on paljon turhia laskuja tullut ihmisille, eikä vain soneran liittymiin luulisi heidänkin reakoivan jotenkin asiaan, että mistä moinen johtuu...

optilab
Rekisteröitynyt ☆
  • 2 custom-general.kudos
  • 0 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Myös minulla on tämän firman palvelulaskutus 12,40€ viimeisimmällä laskulla. Lähetin Dimocolle lomakkeen kautta kyselyn, johon odotan vastausta. Outoa, että Sonera tässä työntää pään pensaaseen, kun kyseessä on selkeästi jokin haittaohjelmalla luotu huijaus. Ei meilläkään ole kukaan mitään palveluita tilaillut ja silti jotenkin laskulle ui moisia kuluja. On ehdottomasti operaattorin tehtävä valvoa, ettei tämänlainen ole mahdollista ja tulla vuototapauksissa vastaan, sekä etsiä pikaisia parannuksia huijasten estämiseksi. Minulla on kyseessä vielä yrityksen hankkima yhteys ja tämänlaisten tapausten lisääntyessä, on harkittava kaikkien firman liittymien siirtämistä oiselle operaattorille.

 

Pete

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2529 custom-general.kudos
  • 3885 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kehottaisin kyllä ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaiseen, sillä näitä samoja veloituksia on ollut myös muilla operaattoreilla ja samat toimintaohjeet : https://yhteiso.elisa.fi/t5/Puheliittymät/Hämärät-verkko-ostot-laskulla/td-p/475417

Kuluttajaviranomainen voi auttaa : http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/huijaukset/kerro-huijauksesta/

Yhteystiedot : http://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/kuluttajaneuvonta/

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2529 custom-general.kudos
  • 3885 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Laskusta valittaminen : http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/puhelin--ja-laajakaistaliittyma...

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

noita tulee siksi kun aina on ihmisiä jotka  maksaa   laskut  selvittämättä  yhtään  sitä onko  laskulle mitään perusteita varsinkin jos  lasku on  suhteellisen pieni

mutta minäkin suosittelen ottaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 931 custom-general.replies
  • 70 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ensin tosiaan yhteydenotto palveluntarjoajalle ja tarvittaessa voi kytkeä esim Soneran Omat Sivut -palvelun kautta viihde- tai hyötynumeroeston, mitkä estävät tämän tyyppisen laskutuksen.

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 931 custom-general.replies
  • 70 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Laitan myös tähän samaisen viestin, minne myös @PasiS -linkki vie.

 

Ensin tosiaan yhteydenotto palveluntarjoajalle ja tarvittaessa voi kytkeä esim Soneran Omat Sivut -palvelun kautta viihde- tai hyötynumeroeston, mitkä estävät tämän tyyppisen laskutuksen.