Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62800
Kirjoituksia 171733

Dimoco Europe Gmbh

Highlighted
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
Kirjoituksia: 1 234
11/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH

0 tykkäystä
Highlighted
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 734
12/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Dimocosta on tullut nyt jonkin verran kyselyitä. Kannattaa ottaa yhteyttä suoraan tähän palveluntarjoajaan sähköpostilla info-fi@mobileinfo.ccDimocon sivuilta löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla yhteysnumeroon 010 309 3581 (me-pe 09:00-17:00).
0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎12-11-2015
Kirjoituksia: 2
13/439

Minulle iski tänään paniikki kun uusi puhelinlasku saapui...

Minulle iski tänään paniikki kun uusi puhelinlasku saapui, siinä oli ylimääräisiä maksuvaatimuksia joista minulla ei ollut mitään käryä. Otin heti yhteyttä Soneran asikaspalveluun tiedustellakseni mistä maksut ovat peräisin. He kehoittivat minun olevan yhteydessä palveluntarjoajaan. Minä lähetin viestin johon odotan vielä vastausta. 

Puheluerittelyssä ilmenee seuraavaa: 
PALVELUTILAUKSET SISÄLTÖPALVELUT 
08.11.15. Dimoco Europe GmbH. 23:42:29. 10,00 €
08.11.15. Dimoco Europe GmbH. 23:42:48. 12,10 €

Minulle tuli Instagramilta viesti 09.11.15. että kaäyttäjätiliäni on uhannut viirus ja että minun tulisi vaihtaa käyttäjätilin salasanaa varmuuden vuoksi. Tämä tapahtui päivää sen jälkeen kuin maksutapahtumat on merkitty liittymälleni

Miten on mahdollista että puhelinlaskussani on tällaisia maksuvaatimuksia?
Luulisi että jos jotain palveluja haluaa tilata ja ostaa niin siitä tulisi vähintään tilausvahvistus?

Nyt vaikuttaa siltä kuin ainoastaan puhelinnumeroani hyväksikäyttäen liittymälleni on saatu aikaan näitä perättömiä maksuja. (puhelinnumero instagram tilillä)

Soneralla sanotaan että minun on maksettava koko lasku ja että tämä ei ole heidän asia. Eikö operaattorin tulisi puuttua tällaisiin huijauksiin. 

Tragikoomista tässä on se että en ole missään vaihessa ostanut, tilanut tai ollut muutenkaan minkään maksullisen palvelun kanssa tekemisissä? Tuntuu perättömältä maksaa jostain mitä en ole koskaan ostanut!!

Onko kellään muulla kokemuksia vastaavasta? miten olette selvittäneet tilanteen?
Kaikki kokemukset ja vinkit ovat tervetulleita.

Yst. Terv BobbyB

Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎10-11-2015
Kirjoituksia: 1
14/439

Vs: Minulle iski tänään paniikki kun uusi puhelinlasku saapui...

Joo, mulle tuli samanlainen ja soneralta oli vastaus, että voivoi. Ota yhteyttä dimecoon. Ei kuule meille.... Että sellasta palvelua.

Mitä tässä nyt olen lueskellu, niin en ole ainut jolle näitä epämääräisiä laskuja on tullut, luulisi soneraakin kiinnostavan, että miksi he maksavat yhtäkkiä tälle firmalle *******sti rahaa.

No toki sinne varmaan menee oikeastikin rahaa, mutta, nyt, kun on paljon turhia laskuja tullut ihmisille, eikä vain soneran liittymiin luulisi heidänkin reakoivan jotenkin asiaan, että mistä moinen johtuu...

Highlighted
Rekisteröitynyt ☆
Rekisteröitynyt: ‎13-11-2015
Kirjoituksia: 0
15/439

Myös minulla on tämän firman palvelulaskutus 12,40€ viimeisimmällä laskulla. Lähetin Dimocolle lomakkeen kautta kyselyn, johon odotan vastausta. Outoa, että Sonera tässä työntää pään pensaaseen, kun kyseessä on selkeästi jokin haittaohjelmalla luotu huijaus. Ei meilläkään ole kukaan mitään palveluita tilaillut ja silti jotenkin laskulle ui moisia kuluja. On ehdottomasti operaattorin tehtävä valvoa, ettei tämänlainen ole mahdollista ja tulla vuototapauksissa vastaan, sekä etsiä pikaisia parannuksia huijasten estämiseksi. Minulla on kyseessä vielä yrityksen hankkima yhteys ja tämänlaisten tapausten lisääntyessä, on harkittava kaikkien firman liittymien siirtämistä oiselle operaattorille.

Pete

Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 382
16/439

Kehottaisin kyllä ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaiseen, sillä näitä samoja veloituksia on ollut myös muilla operaattoreilla ja samat toimintaohjeet : https://yhteiso.elisa.fi/t5/Puheliittymät/Hämärät-verkko-ostot-laskulla/td-p/475417

Kuluttajaviranomainen voi auttaa : http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/huijaukset/kerro-huijauksesta/

Yhteystiedot : http://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/kuluttajaneuvonta/

0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 382
17/439

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2015
Kirjoituksia: 451
18/439

noita tulee siksi kun aina on ihmisiä jotka  maksaa   laskut  selvittämättä  yhtään  sitä onko  laskulle mitään perusteita varsinkin jos  lasku on  suhteellisen pieni

mutta minäkin suosittelen ottaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan

0 tykkäystä
Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 693
19/439

Ensin tosiaan yhteydenotto palveluntarjoajalle ja tarvittaessa voi kytkeä esim Soneran Omat Sivut -palvelun kautta viihde- tai hyötynumeroeston, mitkä estävät tämän tyyppisen laskutuksen.

0 tykkäystä
Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 693
20/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH

Laitan myös tähän samaisen viestin, minne myös @PasiS -linkki vie.

Ensin tosiaan yhteydenotto palveluntarjoajalle ja tarvittaessa voi kytkeä esim Soneran Omat Sivut -palvelun kautta viihde- tai hyötynumeroeston, mitkä estävät tämän tyyppisen laskutuksen.