Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63187
Kirjoituksia 172476

Dimoco Europe Gmbh



Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 925
21/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Tämä Dimoco on itsellekin uusi tuttavuus mutta tässä on kyseessä sellainen homma että he käyttävät mobiilimaksamisen suhteen uudenlaista palvelua - netissä on vain nappi tyyliin "Maksa" ja palvelu tunnistaa yhteyden ja sieltä sen puhelinnumeron ja maksu menee sen puhelinlaskulle. Tässä uudessa maksutavassa siis ei tarvitse lähetellä viestejä yms maksun vahvistamiseksi, ja siksi puheluerittelyssä ei näy mitään puhelinnumeroita kuten tavallisesti on.

 

Reklamaatioiden suhteen ohje on edelleen sama, palveluntarjoajaan yhteys.

0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 392
22/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Laittakaa ensitilassa liittymällenne tuo viihde-ja hyötynumeroesto, kenties aikuisviihde-esto ainakin noihin reitittimien ja mokkuloitten liittymiin. Ei ainakaan jatkossa tule yllätyksiä laskussa. Eston kytkeminen ja muutos maksuton omilla sivuilla. Jo tulleiden maksujen setvimiseen kannattaa ottaa myös kuluttajaneuvontaan yhteyttä ja kertoa sinne tuosta huijauksesta, sillä siitähän tässä on kyse tuon Dimecon osalta.

0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 392
23/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Laitetaan tänne vielä puhelun- ja viestinestot ohjeet yritysliittymälle : https://www.sonera.fi/yrityksille/tuotteet+ja+palvelut/mobiilipalvelut/lisapalvelut/puhelun-+ja+vies...

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎18-10-2015
Kirjoituksia: 15
24/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Minulle on myös ilmestynyt 15 euron aiheeton laskutus kyseiseltä firmalta pojan kuluvan kauden laskuun. Onhan tämä ihan käsittämätön tilanne että Sonera toimii välikätenä omien asiakkaiden huijauksesta. Olen ollut dimecoon yhteydessä ja sieltä ei luonnollisesti ole tullut vastausta vaateeseen. Minulla on kyse alaikäisen pojan käytössä olevasta liittymästä.

Tähän pitäisi Soneran pikaisesti puuttua ja jättää veloittamatta ainakin niiltä laskuilta joista asiakas ilmoittaa veloituksen olevan aiheeton ja joita ei ole vielä laskutetullut.
0 tykkäystä
Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎23-04-2015
Kirjoituksia: 24
25/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎18-10-2015
Kirjoituksia: 15
26/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Ei hyvältä vaikuta tämän Dimoco toiminta, Soneralla herätys...Teidän asiakkaita huijataan. MiaSL laitoit nuo Dimocon yhteystiedot, onko sinulla mitään käsitystä paljonko maksaa soitto tuohon palvelunumeroon jonka laitoit? Itse en kyllä uskalla soittaa tuonne kun kerran ilman soittoakin napsahtelee 15 euron laskuja muuten vaan. Pistäkää asiaa eteenpäin Soneralla.
0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 392
27/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu


@Samsoniac kirjoitti:
Ei hyvältä vaikuta tämän Dimoco toiminta, Soneralla herätys...Teidän asiakkaita huijataan. MiaSL laitoit nuo Dimocon yhteystiedot, onko sinulla mitään käsitystä paljonko maksaa soitto tuohon palvelunumeroon jonka laitoit? Itse en kyllä uskalla soittaa tuonne kun kerran ilman soittoakin napsahtelee 15 euron laskuja muuten vaan. Pistäkää asiaa eteenpäin Soneralla.

Herätys myös kuluttaja. Hetimiten viihdenumeroesto kytkemään ihan ilmaiseksi sieltä omilta sivuilta, jolloin tämmöistä ei enää pääse tapahtumaan. Myös kuluttajaneuvojalle ilmoittaa tästä Dimecon huijauksesta. Tämä ei ole Soneran vika vaan tuon Dimecon, joka veloittaa olemattomia heidän nettisivuilla käynnistä. Tämä onnistuu vain niillä liittymillä missä ei ole tuota viihdenumeroestoa. Muilla operaattoreilla sama juttu.

Laita sähköpostia sinne Dimecolle : info-fi@mobileinfo.cc ja sano sinne että liittymä johon maksu tuli on alaikäisen käytössä ja että ette tarvitse heidän palveluitaan ja olette kuluttajaneuvontaan yhteydessä heidän toiminnasta.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎18-10-2015
Kirjoituksia: 15
28/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Laitettu heti ensimmäisenä estot päälle kun laskun erittelystä veloituksen huomasin, viestiä laitoin dimocolle jo ennen kuin otin Soneran Aspaan yhteyttä mutta mikäs teet jos Dimoco ei vastaa. Kuluttajasuojaviranomaiseen olen luonnollisesti yhteydessä jos tuo 15 euroa menee maksuun asti eli kuluttaja on kyllä hereillä. Tietenkään Soneran vika tämä huijaus ei ole mutta pointti onkin se että operaattorin pitää reagoida kun asiakkaat alkavat ilmoittaa väärinkäytöksistä.
0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 392
29/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu


@Samsoniac kirjoitti:
Laitettu heti ensimmäisenä estot päälle kun laskun erittelystä veloituksen huomasin, viestiä laitoin dimocolle jo ennen kuin otin Soneran Aspaan yhteyttä mutta mikäs teet jos Dimoco ei vastaa. Kuluttajasuojaviranomaiseen olen luonnollisesti yhteydessä jos tuo 15 euroa menee maksuun asti eli kuluttaja on kyllä hereillä. Tietenkään Soneran vika tämä huijaus ei ole mutta pointti onkin se että operaattorin pitää reagoida kun asiakkaat alkavat ilmoittaa väärinkäytöksistä.

Hyvä että on estot laitettu. Täällä on ohjetta miten toimia, jos tuohon Dimecoon ei saa yhteyttä ja siellä sanotaan myös sisältöpalvelu mitätön sen vuoksi että palvelun on tilannut alaikäinen : http://yle.fi/uutiset/puhelinlaskussa_maksettavista_sisaltopalveluista_suuri_riesa/5591126

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎18-10-2015
Kirjoituksia: 15
30/439

Vs: Yrityksen liikkuvanetti laskulla palvelutilaus/sisältöpalvelu

Onhan se mitätön, sen tiedän jo pelkästään siitä että oletettu tilaaja on alaikäinen ja kaikenlisäksi mitään palvelua ei ole tilattu. Ongelma tässä on se jos operaattorit jatkavat näiden aiheettomien maksujen perimistä. Asiakas ei tietenkään halua maksaa niin operaattori pistää aiheettomat/tilaamattomista palveluista huijareilta tulleet veloitukset perintään. Operaattori todennäköisesti saa oman siivun huijauksella perityistä maksuista joten odottaisin operaattorien reagoivan asiakkaan ilmottaessa väärinkäytöksestä varsinkin jos siitä ilmoittaa ennen kuin laskua on edes tehty/lähetetty asiakkaalle.

Kuluttajasuojaviranomaisten kautta tämän asian hoidossa menee ikuisuus.

Kiitosta vain Kiisseli67 vinkeistä.
0 tykkäystä