Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JanneAM
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Dimoco Europe Gmbh

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.

 

 

 

Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL

 

---

 

Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote

 

Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen

 

Hyvä asiakkaamme,

 

Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/

 

Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.

 

Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.

 

---

 

Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto

 


@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.

 

Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.

 

Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.


 

Tilannepäivitys 11.12.2015

 


@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.


 

441 vastausta
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5510 custom-general.kudos
  • 5120 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tämä Dimoco on itsellekin uusi tuttavuus mutta tässä on kyseessä sellainen homma että he käyttävät mobiilimaksamisen suhteen uudenlaista palvelua - netissä on vain nappi tyyliin "Maksa" ja palvelu tunnistaa yhteyden ja sieltä sen puhelinnumeron ja maksu menee sen puhelinlaskulle. Tässä uudessa maksutavassa siis ei tarvitse lähetellä viestejä yms maksun vahvistamiseksi, ja siksi puheluerittelyssä ei näy mitään puhelinnumeroita kuten tavallisesti on.

 

Reklamaatioiden suhteen ohje on edelleen sama, palveluntarjoajaan yhteys.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2529 custom-general.kudos
  • 3885 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Laittakaa ensitilassa liittymällenne tuo viihde-ja hyötynumeroesto, kenties aikuisviihde-esto ainakin noihin reitittimien ja mokkuloitten liittymiin. Ei ainakaan jatkossa tule yllätyksiä laskussa. Eston kytkeminen ja muutos maksuton omilla sivuilla. Jo tulleiden maksujen setvimiseen kannattaa ottaa myös kuluttajaneuvontaan yhteyttä ja kertoa sinne tuosta huijauksesta, sillä siitähän tässä on kyse tuon Dimecon osalta.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2529 custom-general.kudos
  • 3885 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Laitetaan tänne vielä puhelun- ja viestinestot ohjeet yritysliittymälle : https://www.sonera.fi/yrityksille/tuotteet+ja+palvelut/mobiilipalvelut/lisapalvelut/puhelun-+ja+vies...

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Samsoniac
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Minulle on myös ilmestynyt 15 euron aiheeton laskutus kyseiseltä firmalta pojan kuluvan kauden laskuun. Onhan tämä ihan käsittämätön tilanne että Sonera toimii välikätenä omien asiakkaiden huijauksesta. Olen ollut dimecoon yhteydessä ja sieltä ei luonnollisesti ole tullut vastausta vaateeseen. Minulla on kyse alaikäisen pojan käytössä olevasta liittymästä.

Tähän pitäisi Soneran pikaisesti puuttua ja jättää veloittamatta ainakin niiltä laskuilta joista asiakas ilmoittaa veloituksen olevan aiheeton ja joita ei ole vielä laskutetullut.
KristofferAlen
Telialainen
Telialainen
  • 5 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Samsoniac
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ei hyvältä vaikuta tämän Dimoco toiminta, Soneralla herätys...Teidän asiakkaita huijataan. MiaSL laitoit nuo Dimocon yhteystiedot, onko sinulla mitään käsitystä paljonko maksaa soitto tuohon palvelunumeroon jonka laitoit? Itse en kyllä uskalla soittaa tuonne kun kerran ilman soittoakin napsahtelee 15 euron laskuja muuten vaan. Pistäkää asiaa eteenpäin Soneralla.
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2529 custom-general.kudos
  • 3885 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Samsoniac kirjoitti:
Ei hyvältä vaikuta tämän Dimoco toiminta, Soneralla herätys...Teidän asiakkaita huijataan. MiaSL laitoit nuo Dimocon yhteystiedot, onko sinulla mitään käsitystä paljonko maksaa soitto tuohon palvelunumeroon jonka laitoit? Itse en kyllä uskalla soittaa tuonne kun kerran ilman soittoakin napsahtelee 15 euron laskuja muuten vaan. Pistäkää asiaa eteenpäin Soneralla.

Herätys myös kuluttaja. Hetimiten viihdenumeroesto kytkemään ihan ilmaiseksi sieltä omilta sivuilta, jolloin tämmöistä ei enää pääse tapahtumaan. Myös kuluttajaneuvojalle ilmoittaa tästä Dimecon huijauksesta. Tämä ei ole Soneran vika vaan tuon Dimecon, joka veloittaa olemattomia heidän nettisivuilla käynnistä. Tämä onnistuu vain niillä liittymillä missä ei ole tuota viihdenumeroestoa. Muilla operaattoreilla sama juttu.

Laita sähköpostia sinne Dimecolle : info-fi@mobileinfo.cc ja sano sinne että liittymä johon maksu tuli on alaikäisen käytössä ja että ette tarvitse heidän palveluitaan ja olette kuluttajaneuvontaan yhteydessä heidän toiminnasta.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Samsoniac
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Laitettu heti ensimmäisenä estot päälle kun laskun erittelystä veloituksen huomasin, viestiä laitoin dimocolle jo ennen kuin otin Soneran Aspaan yhteyttä mutta mikäs teet jos Dimoco ei vastaa. Kuluttajasuojaviranomaiseen olen luonnollisesti yhteydessä jos tuo 15 euroa menee maksuun asti eli kuluttaja on kyllä hereillä. Tietenkään Soneran vika tämä huijaus ei ole mutta pointti onkin se että operaattorin pitää reagoida kun asiakkaat alkavat ilmoittaa väärinkäytöksistä.
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2529 custom-general.kudos
  • 3885 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Samsoniac kirjoitti:
Laitettu heti ensimmäisenä estot päälle kun laskun erittelystä veloituksen huomasin, viestiä laitoin dimocolle jo ennen kuin otin Soneran Aspaan yhteyttä mutta mikäs teet jos Dimoco ei vastaa. Kuluttajasuojaviranomaiseen olen luonnollisesti yhteydessä jos tuo 15 euroa menee maksuun asti eli kuluttaja on kyllä hereillä. Tietenkään Soneran vika tämä huijaus ei ole mutta pointti onkin se että operaattorin pitää reagoida kun asiakkaat alkavat ilmoittaa väärinkäytöksistä.

Hyvä että on estot laitettu. Täällä on ohjetta miten toimia, jos tuohon Dimecoon ei saa yhteyttä ja siellä sanotaan myös sisältöpalvelu mitätön sen vuoksi että palvelun on tilannut alaikäinen : http://yle.fi/uutiset/puhelinlaskussa_maksettavista_sisaltopalveluista_suuri_riesa/5591126

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Samsoniac
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Onhan se mitätön, sen tiedän jo pelkästään siitä että oletettu tilaaja on alaikäinen ja kaikenlisäksi mitään palvelua ei ole tilattu. Ongelma tässä on se jos operaattorit jatkavat näiden aiheettomien maksujen perimistä. Asiakas ei tietenkään halua maksaa niin operaattori pistää aiheettomat/tilaamattomista palveluista huijareilta tulleet veloitukset perintään. Operaattori todennäköisesti saa oman siivun huijauksella perityistä maksuista joten odottaisin operaattorien reagoivan asiakkaan ilmottaessa väärinkäytöksestä varsinkin jos siitä ilmoittaa ennen kuin laskua on edes tehty/lähetetty asiakkaalle.

Kuluttajasuojaviranomaisten kautta tämän asian hoidossa menee ikuisuus.

Kiitosta vain Kiisseli67 vinkeistä.