Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JanneAM
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Dimoco Europe Gmbh

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.

 

 

 

Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL

 

---

 

Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote

 

Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen

 

Hyvä asiakkaamme,

 

Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/

 

Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.

 

Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.

 

---

 

Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto

 


@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.

 

Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.

 

Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.


 

Tilannepäivitys 11.12.2015

 


@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.


 

441 vastausta
jpkoskiranta
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulle oli tullut myös huijauslasku ko. firmalta:

12.11.15 Dimoco Europe GmbH 23:03:29 16,12 euroa.

 

Ja näin lagonisesti Sonera vastasi kyselyyni:

 

Hei,

ja kiitos viestistäsi. Sonera toimii tässä tapauksessa laskun välittäjänä, ei palvelun, sama tilanne muilla operaattoreilla. Olethan siis suoraan yhteydessä Dimocon asiakaspalveluun, heidän sähköpostiosoitteensa on info-fi@mobileinfo.cc

Ystävällisin terveisin,

Sonera Asiakaspalvelu

Karporaattori
Kommentaattori
  • 15 custom-general.kudos
  • 25 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hah Hah Hah Haaa ja Buhahahahahaaaa Sonera sitä ja sonera tätä . Ihmisiltä huijjaava organisaatio palkkaa suomen työttömiä kympin tuntiliksalla vastailemaan ympäripyöreyksiä . Asialle , eli rikollisjärjestön ( yhteistyökumppanin ) toiminnan mahdollistavalle mobiilimaksamiselle ei tehdä oikeesti mitään ,,, koska rahaa kilisee kassaan . Eikä raha haise .. Muistakaa Soneran tunnus . Minkä nuorena varastaa Sen vanhana OMISTAA .. Katsokaa nyt tätäkin Dimocon keskustelua ja lukekaa mitä ASIAKKAILLE sonera tekee . Voi Hyvää Päivää .. Parasta Sonera Viihdettä Ikinä
Jebulius
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Hiemi kirjoitti:

 

NTHn ja Dimocon tapauksissa on kyse eri ongelmista. NTH:n tapauksessa laskutukset tehtiin jälkikäteen meillä tapahtuneen laskutusjärjestelmän konfiguraatiovirheen myötä, jota ei heti havaittu. NTH:n kautta toimivan "suosituimman" aikusviihdepalvelun hyväksyntäsivu eroaa Dimocon vastaavasta mm. siten, että maksu vaatii itse maksunappulan painamisen lisäksi myös erillään nappulasta olevan "hyväksyn ehdot" laatikon raksittamisen. Mutta otetaan tämä NTH vielä uudelleen syyniin, jos jotain puutteita palvelussa löytyy.



Jos löytyy? Kyllä löytyy! Ja useita! Näitä löytyi jo poliisinkin rekkareista useita ja Soneralta löytyy varmasti paljon enemmän, koska ihmisten kynnys mennä poliisin pakeille tässä asiassa on varmasti korkeampi kuin operaattorille reklamoiminen.

Tumpra
Uusi jäsen
  • 4 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi!

 

Oma kohteluni oli samanlaista ottaessani yhteyttä asiakaspalveluun. Heille ei tuntunut olevan mitään merkitystä sillä, että asiakas ei tiedä mitä on muka tilannut, mistä, ja kuinka tilaus on tapahtunut. Sain vastaan puhelimessa pelkkää syyttelyä siitä, että minun olisi jotenkin pitänyt tiedostaa mobiilimaksamisen mahdollisuus pelkällä klikkauksella ja ilman varmistusviestiä. Kuulostaa varsin hyvältä maksutavalta, nimittäin rikolliseen toimintaan. Enkä edelleenkään ole edes klikannut mitään maksunappia muistuttavaakaan linkkiä, saati itse käynyt väitetyllä sivustolla.

 

Olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen ja ilmoituksen kuluttajavirastolle. Tein vielä kertaalleen kirjallisen reklamaation Soneran asiakaspalveluun, mutta mikäli asiaa ei saada ensi viikon aikaan korjattua, teen kuluttujaviraston ohjeistuksen mukaan valituksen myös kuluttajariitalautakunnalle.

 

Koska uhreja on useita ja Soneran toiminta on asiassa edellä kuvatun välinpitämätöntä, nähdäkseni asiaan on lähdettävä hakemaan ratkaisua viranomaisteitse. Kehotan myös muita perättömän laskun uhreja tekemään asiasta rikosilmoituksen. Se onnistuu helposti myös Poliisin nettisivulla. Vaikka yksittäisenä laskuna summa on pieni, mielestäni se ei ole peruste tilanteen vähättelemiselle. Jos tämän kaltainen rikollinen toiminta saa jatkua, niin laskujen määrän kasvaessa myös saavutettu rikollinen hyöty kasvaa merkittäväksi. Kunnolla vain painetta Soneran suuntaan, että toiminnalle saadaan stoppi.

 

Terveisin

— Tuomo

klontti
Vakiokalustoa
  • 21 custom-general.kudos
  • 105 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Yleisesti on juttua, että yritysten tietojärjestelmiin tungetaan, eikä monetkaan yritykset huomaa tätä. Miksiköhän operaattoreille ei tule mieleen tämä, että tiedot on haettu heidän järjestelmistään. Että asia on niinkuin asiakkaat sanoo, emme ole tilanneet emmekä klikanneet mitään linkkiä.

 

 

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

minkä takia noita   estojen laittoja ja poistoja  ei voitais  toteuttaa pankitunnistautumisella

niin pystyis  helpommin toteen näyttään  onko estot  päällä vaiko  ei

jpkoskiranta
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hienoa Tuomo, että olet aktivoitunut. Itse sain nyt tällä viikolla myös huijauslaskun ja aion tehdä saman operaation.
vaeltaja69
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi kaikille huijatuille

 

Rikosilmoitus tehty

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5221 custom-general.kudos
  • 4606 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1789 custom-general.kudos
  • 2745 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe kirjoitti:

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.


Hyvä, todella hyvä, että nyt tarkistetaan hieman toimintaa ja periaatteita. Mielestäni ihan vapaasti saa tilata premium jynkkyä, mutta silläkin alalla pitää toimia pelisääntöjen mukaan. Ei saa olla (mutta vaikuttaa, että on) palvelun aihepiirin mukaan määräytyvää, miten selkeästi asiat ilmaistaan. Ei windows-kaupassakaan voi vahingossa tilata vaikka kuinka kiire olisi, niin ei muuallakaan saisi olla epäselvää. Siksi on yhteiset mallit ja säännöt.