Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66729
Kirjoituksia 180142

Dimoco Europe Gmbh



Dimoco Europe Gmbh

JanneAM
Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

Dimoco Europe Gmbh

1/442

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.

 

 

 

Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL

 

---

 

Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote

 

Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen

 

Hyvä asiakkaamme,

 

Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/

 

Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.

 

Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.

 

---

 

Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto

 


@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.

 

Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.

 

Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.


 

Tilannepäivitys 11.12.2015

 


@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.


 

Vastaa
441 vastausta

HarryBelafonte
Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

431/442

Mitä haluatte, että teen seuraavaksi?

 

Jatkan tätä palvelupyyntö- ja reklamaatiopelleilyä, vai?

Hamaan maailmanloppuun asti?

 

Voisiko joku teistä ystävällisesti ottaa tästä asiasta ihan henkilökohtaisen vastuun?

Vastaa

HarryBelafonte
Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

432/442

Esim SeleneR,

 

mitä sinä tekisit minun asemassani?

Kuten näet, jokainen soneralainen ohjeistaa täysin eri tavalla.

Tässä ketjussa asia on nähtävillä mustaa valkoisella.

 

Miten siis saan asian loppuun käsiteltyä? Vastaa!

Vastaa

HarryBelafonte
Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

433/442

Selene siis käski ottamaan yhteyttä Soneraan, jossa asiani tutkitaan hänen mukaansa "huolellisesti".

Samoin teki TeroRe:

 

"Kyllä, ota meihin vielä kertaalleen yhteys Hymiö OnnellinenMe tutkitaan homma."

 

Lopputulos: Vastaukseksi lukuisiin reklamaatioihin ja palvelupyyntöihin olen saanut ainakin kymmenen kertaa, että "palveluntarjoaja on Dimoco, sinne siis yhteys".

 

Dimoco ei vastaa.

 

Juu. Tästä ketjusta saadaan kyllä poliisille ja käräjäoikeuteen ihan hyvää materiaalia.

Vastaa

TeroRe
Yhteisömanageri
Viestejä 4 121 kpl

434/442

@HarryBelafonte kirjoitti:

Selene siis käski ottamaan yhteyttä Soneraan, jossa asiani tutkitaan hänen mukaansa "huolellisesti".

Samoin teki TeroRe:

 

"Kyllä, ota meihin vielä kertaalleen yhteys Hymiö OnnellinenMe tutkitaan homma."

 

Lopputulos: Vastaukseksi lukuisiin reklamaatioihin ja palvelupyyntöihin olen saanut ainakin kymmenen kertaa, että "palveluntarjoaja on Dimoco, sinne siis yhteys".

 

Dimoco ei vastaa.

 

Juu. Tästä ketjusta saadaan kyllä poliisille ja käräjäoikeuteen ihan hyvää materiaalia.


HarryBelafonte hey, tässä on kieltämättä ollut kohdallasi hässäkkää. Pyydän nyt kuitenkin vähän rauhoittumaan, olet lähettänyt meille monta rekkulaa ja olet saanut niihin näköjään vanhan/väärän toimintamallin mukaisen vastauksen. Viestit ovat menneet tosiaan ristiin ja tämä hässäkkä johtuu siitä.

 

Tiedän henkilökohtaisesti, että tänään Facebookin kautta tekemäsi reklamaatio on lähtenyt etenemään kuten sen olisi pitänyt edetä jo aikaisemmin. Korostan, tiedän tämän asian koska työskentelen läheisessä yhteistyössä meidän Facebookissa toimivan asiakaspalvelun kanssa. Tänään saamasi vastaus ei ole siis tämänpäiväisen reklamaatiosi vastaus.

 

Asia on siis hoidossa, jää odottamaan hetkeksi. Ymmärrän että olet suutuksissasi ja ihmeissäsi, näin olisin itsekin vastaavassa tilanteessa. Pyydän silti että luotat minuun, ok?

Vastaa
0 tykkäystä

HarryBelafonte
Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

435/442

Kiitos.

 

Ymmärrät varmaan, että kun jättää näin monta reklamaatiota ja vastaus on joka ikinen kerta ristiriidassa edellisen ohjeen kanssa, niin homma muuttuu painajaismaiseksi. Olen kuitenkin selvitellyt tätä asiaa jo melkein kuukauden. Välillä pidin taukoakin kun luvattiin, että Dimoco maksaa asiallisesti.

 

Kun palasin, niin tulikin vielä lisää sotkua: Tuo uusi firma laskulla ja liian pieni korvaus Dimocolta.

 

Olen myös jättänyt useita palvelupyyntöjä ja reklamaatioita siksi, että minua on toistuvasti täällä kehotettu niin tekemään. Mutta kuten huomaat, itse asia ei ole selvinnyt, päin vastoin.

 

Hienoa jos homma on hoidossa.

Vastaa

Karporaattori
Kommentaattori
Viestejä 25 kpl

436/442
Älä Harry noita kiittele . Soneralla niitä kiittelevät ,,, varmaankin kun oovat jättäneet hommasa tekemättä . Kysyit tuolla aiemmin että miten kehtaatte olla töissä tuollasessa firmassa . Ei ne kehtaakka ,, mutta karenssia pukkaa jos irtisanoutuu . Mulla loppu laskutukset operaattoria vaihtaessa . Jotenkin luulin aiemmin soneran tarjoavan parempaa palvelua . Tökkivä laajakaista pätkivällä soneraviihteellä vaihtui DNA - kotimokkulaan . Tää toimii ja DNA-tv ei pätki . Siis wtf , matka soneran keskukseen alle sata metriä ,, eikä yhteys lukuisista vikailmoituksista huolimatta koskaan toiminut näin hyvin .. Tulukaa soneralaiset pois neuvostoliitosta nykyaikaan .
Vastaa

Karporaattori
Kommentaattori
Viestejä 25 kpl

437/442
Jäähyväiset ! Soneralta eilen tekstiviesti ,,, missä luvataan hyvittää Dimonin ja sen toisen varkaan vryrellä hamuamat veloitukset . Olkoon viimoinen kerta kun kaltaistenne huijjareiden kanssa asioin . F Y
Vastaa

HarryBelafonte
Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

438/442

Minun käskettiin "rauhoittua". Siksi en ole täällä vähään aikaan vieraillut.

 

Edelleen Dimocolta saamatta 17.60 e eikä minkäänlaista vastausta ole tullut saati selitystä miksi maksoivat vain 12,40 e kolmenkympin virhelaskutuksesta.

 

Uudela laskulla edelleen NTH ag:n 6,99 e.

 

Reklamaatioiden on JÄLLEEN luvattu menneen eteenpäin, mutta mitään korjausta tilanteeseen ei ole tullut.

 

Poliisi tutkii. Vaikka mielestäni on edelleen törkeää, että asiakkaan on pakko viedä poliisille asti tällaiset huijaukset (heillä on takuulla muutakin tekemistä), jotka olisi puhelinyhtiön helppo estää ja korvata. 

Vastaa
0 tykkäystä

TeroRe
Yhteisömanageri
Viestejä 4 121 kpl

439/442

@HarryBelafonte kirjoitti:

Reklamaatioiden on JÄLLEEN luvattu menneen eteenpäin, mutta mitään korjausta tilanteeseen ei ole tullut.


Hmm. Tänä aamuna varmistin reklamaatiosi tilanteen ja sain kuulla että se on käsitelty ja sinulle on lähetetty tekstiviesti aiheeseen liittyen?

Vastaa
0 tykkäystä

ClarksBr88
Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

440/442

Jos se näkyy usein näiden "tilausviestien" yhteydessä, mistä siinä on kyse? Miksi Google? Rehelliset palveluntarjoajat ovat suuri osa heistä.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.