Easy Prepaid -liittymän käyttöönotto epäonnistui

  • 11 February 2018
  • 3 kommenttia
  • 37 katselukertaa

Ostin uuden repaid-kortin. Yhteys näyttää olevan tukiasemaan. Soittaa ei voi, eikä vastata. Ilmoitus "Ei ole rekisteröity verkkoon. Tuleva puhelu menee Telian vastaajaan. itä pitää tehdä? Onko olemassa jokin aika ennen kuin yhteys tulee voimaan?


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @onhan5kertaa ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Telia Prepaid -liittymä aktivoituu ensimmäisestä soitetusta tai vastaanotetusta puhelusta/tekstiviestistä, avatusta nettiyhteydestä tai saldolatauksesta. Liittymä on käytettävissä  6 kuukautta käyttöönotosta tai 12 kuukautta viimeisimmästä latauksesta. Jos et lataa saldoa tai netinkäyttöä 12 kuukauteen, liittymä sulkeutuu.


Käytä puhelin kiinni ja kokeile sitten uudestaan toimiiko (kysyykö pin koodia ja löytyykö verkko).


 


 


RAJOITUKSET



  • Telia Prepaid -liittymä ei toimi ulkomailla.

  • Liittymään ei voi tilata maksullisia (laskutettavia) lisäpalveluita.

  • Soitonsiirrot toimivat vain silloin, kun liittymässäsi on puheaikaa jäljellä.

  • Palvelunumeroihin soitettaessa täytyy puheaikaa olla jäljellä vähintään 20 €. (Poikkeuksena yleishyödylliset palvelunumerot, palveluluokka 1)

  • Telia Prepaid -liittymällä ei voi soittaa 1.4.2012 käyttöönotettuihin maksupalvelulain mukaisiin 0606-, 0707- ja 0708-alkuisiin palvelunumeroihin. Tekstiviestien lähettäminen maksupalvelulain mukaisiin 169-, 177- ja 178-alkuisiin lyhytnumeroihin ei ole Telia Prepaid -liittymällä sallittu. Maksupalvelunumeroissa tarjotaan konkreettisia tuotteita, kuten autopesut, elintarvike- ja kahvilaostokset, pysäköinti sekä lehtitilaukset.


 

Kiitos vastauksesta!

Kokeilin jo aikaisemmin soittaa, vastata, lähettää viestejä. Latasin 10€ lisää arvoa, menin Wifin kautta nettiin ja käynnistin uudelleen. Mikään ei auttanut.

Vastauksesi jälkeen menin katsomaan onko mobiilidata käytössä, ei ollut. Laitoin se käyttöön ja kas, sitten alkoi tapahtua: Lähetetyt viestit lähtivät ja saapuvat testiviestit tulivat perille. Kaikki näyttäisi nyt toimivan.

Se oli vain mobiilidatasta kiinni.

Tekstiviestissä operaattori lupasi lähettää asetuksia muutaman minuutin kuluttua, mutta sitä viestiä ei ole kuulunut koko päivänä. Olivat kai jo muutenkin kunnossa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

kirjoitti:

Kiitos vastauksesta!


Kokeilin jo aikaisemmin soittaa, vastata, lähettää viestejä. Latasin 10€ lisää arvoa, menin Wifin kautta nettiin ja käynnistin uudelleen. Mikään ei auttanut.


Vastauksesi jälkeen menin katsomaan onko mobiilidata käytössä, ei ollut. Laitoin se käyttöön ja kas, sitten alkoi tapahtua: Lähetetyt viestit lähtivät ja saapuvat testiviestit tulivat perille. Kaikki näyttäisi nyt toimivan.


Se oli vain mobiilidatasta kiinni.


Tekstiviestissä operaattori lupasi lähettää asetuksia muutaman minuutin kuluttua, mutta sitä viestiä ei ole kuulunut koko päivänä. Olivat kai jo muutenkin kunnossa.




Hienoa, että sait oma-aloitteisesti ongelman ratkaistua @onhan5kertaa! :)


 


Nykyaikana oikeat asetukset tulevat automaattisesti käyttöön SIM-kortin mukana.

Vastaa