Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Pami1
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Haasteita e-laskun kytkennässä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen tehnyt laajakaista, yhteislasku E-laskusopimuksen pankkiini 10.2.2021. laskutus ei alkanut toimia. Tein uuden sopimuksen 8.4.2021 ja myös matkapuhelin/netti e-laskutussopimuksen 8.4.2021. Poistin vanhan laajakaista/yhteislaskusopimuksen 26.4.2021. Sain matkapuhelin/liikkuvanetti paperilaskun, mikä oli päivätty 6.5.2021 ja maksu laskusta 4,90 €. Miksi e-laskutus ei toimi.Kysyin asiaa asiakaspalvelustanne 10.5.2021. Asiakaspalvelijanne ( Elina) ei pystynyt vastaamaan mihinkään kysymykseeni vaan ainoastaan kehoitti ottamaaan yhteyden pankkiin. Miksi Hän ei tarkistanut rekisteristänne onko pankista tulleet e-laskusopimukset rekisteröityneet. Tämän jälkeen otin yhteyden pankkini asiakaspalveluun, mistä tarkistettiin asia ja todettiin että sopimukset ovat oikein tehty ohjeiden mukaan ja lähteneet seuraavana päivänä telian laskutusrekisteriin. Koska olen oikein tehnyt asiat ja pankissa on toimittu oikein, eikä Telian asiakaspalvelu pysty tarkistamaan ja informoimaan asiakasta, niin mitä minä vielä voin tehdä. En voi mennä pankin järjestelmiin en Telian järjestelmiin ja koska Telian asiakaspalvelu on "kädetön", niin miten asia saadaan ratkaistua. Asiakkaana olen umpikujassa. Onko ainoa tie lopettaa asiakkuus Teliassa ja siirtyä uuden operaattorin palvelukseen, missä E-laskutus toimii. Pyydän vastausta madollisimman pian.

 

Edit HannaSu: täsmennetty otsikkoa hieman  

3 vastausta
HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 137 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Pami1@  kirjoitti:

Olen tehnyt laajakaista, yhteislasku E-laskusopimuksen pankkiini 10.2.2021. laskutus ei alkanut toimia. Tein uuden sopimuksen 8.4.2021 ja myös matkapuhelin/netti e-laskutussopimuksen 8.4.2021. Poistin vanhan laajakaista/yhteislaskusopimuksen 26.4.2021. Sain matkapuhelin/liikkuvanetti paperilaskun, mikä oli päivätty 6.5.2021 ja maksu laskusta 4,90 €. Miksi e-laskutus ei toimi.Kysyin asiaa asiakaspalvelustanne 10.5.2021. Asiakaspalvelijanne ( Elina) ei pystynyt vastaamaan mihinkään kysymykseeni vaan ainoastaan kehoitti ottamaaan yhteyden pankkiin. Miksi Hän ei tarkistanut rekisteristänne onko pankista tulleet e-laskusopimukset rekisteröityneet. Tämän jälkeen otin yhteyden pankkini asiakaspalveluun, mistä tarkistettiin asia ja todettiin että sopimukset ovat oikein tehty ohjeiden mukaan ja lähteneet seuraavana päivänä telian laskutusrekisteriin. Koska olen oikein tehnyt asiat ja pankissa on toimittu oikein, eikä Telian asiakaspalvelu pysty tarkistamaan ja informoimaan asiakasta, niin mitä minä vielä voin tehdä. En voi mennä pankin järjestelmiin en Telian järjestelmiin ja koska Telian asiakaspalvelu on "kädetön", niin miten asia saadaan ratkaistua. Asiakkaana olen umpikujassa. Onko ainoa tie lopettaa asiakkuus Teliassa ja siirtyä uuden operaattorin palvelukseen, missä E-laskutus toimii. Pyydän vastausta madollisimman pian.

 

Edit HannaSu: täsmennetty otsikkoa hieman  


E-laskun kytkentä voi epäonnistua sellaisissa tapauksissa, jos esimerkiksi sen kytkentä verkkopankissa on osunut liian lähelle seuraavan laskun muodostumista. Tällöin lasku lähtee vielä vanhan laskutustavan mukaisesti. Kartoittaisin näin ihan aluksi, että teitkö tuon alkuperäisen e-laskun kytkennän tämän ohjeen mukaan?

| Telia Yhteisön moderaattori |
Pami1
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tein ensimmäisen e-laskun 10.2. ehkä virheellisesti, minkä korjasin 8.4. tekemällä uuden e-laskun.  Tämä lasku olisi pitänyt tulla e-laskuna 6.5. mutta tuli paperilaskuna. Eikö kuukausi riitä laskutusmuutoksen tekemiseen, vaikka maksamattoman "karhuamislakun" lisäveloituksella saa viikossa. 

SakuMik
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 22 custom-general.kudos
  • 81 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Pami1@  kirjoitti:

Tein ensimmäisen e-laskun 10.2. ehkä virheellisesti, minkä korjasin 8.4. tekemällä uuden e-laskun.  Tämä lasku olisi pitänyt tulla e-laskuna 6.5. mutta tuli paperilaskuna. Eikö kuukausi riitä laskutusmuutoksen tekemiseen, vaikka maksamattoman "karhuamislakun" lisäveloituksella saa viikossa. 


Onhan tuo e-laskun kytkeminen tehty hyvissä ajoin ennen seuraavan laskun muodostumista? Ja e-laskun tilaus kannattaa tehdä seuraten tuota meidän tilausohjetta, pieni virhe estää e-laskun muodostumisen. Jos siltikään e-laskun tilaus ei mene läpi niin kannattaa varmistaa pankilta voiko siellä päässä olla ongelma e-laskun kytkennän kanssa.