Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
ymeng_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

How can I enable mobile certificate?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hi,

I got my new Sonera SIM card / mobile number yesterday, and also got the Sonera ID security code. But when I tried to use the mobile certificate to log on some site with my mobile number, eg. kela.fi, it said that the service is not enabled.

How can I enable that?

Thanks.
5 vastausta
Minna-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 829 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hi ymeng! We just tested Sonera ID on kela.fi and it was working normally. Have you tested other sites? If none of them works, please add your customer number to your Profile settings so that we can check that ID is activated to your subscription. More informaiton of Mobile ID here
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
ymeng_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hi, thanks for your reply.
I had my customer number in my Profile. Could you please check it for me to see if it is enabled for my subscription? If not, please let me how can I enable it.

Minna- kirjoitti:
Hi ymeng! We just tested Sonera ID on kela.fi and it was working normally. Have you tested other sites? If none of them works, please add your customer number to your Profile settings so that we can check that ID is activated to your subscription. More informaiton of Mobile ID here
Niinamari_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1473 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hi ymeng!

You will get your Sonera ID to use from Sonera Shop (Sonera Kauppa). Just remember to have your ID (passport etc. with you).
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
ymeng_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Thank you!

Niinamari kirjoitti:
Hi ymeng!

You will get your Sonera ID to use from Sonera Shop (Sonera Kauppa). Just remember to have your ID (passport etc. with you).
Niinamari_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1473 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
You are more than wellcome ymeng 🙂
Have a nice day!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera