Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62899
Kirjoituksia 171902

Huijauksia Telian nimissä



Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 944
61/131

Vs: huijarit koijarit

Kiitos kun ilmoitit! Uusia euron puhelimia ei tosiaan ole olemassa Hymiö Onnellinen Siirsin viestisi tähän ketjuun, johon on koottu muitakin Soneran nimissä tehtyjä huijauksia.

0 tykkäystä
Highlighted
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎22-04-2009
Kirjoituksia: 571
62/131

Huijauksia edelleen

Aloitanpa uuden ketjun kun en löydä epäonnistuneesti uudistetusta ulkoasusta tapaa vastata entiseen ketjuun. Muutoinkin on muodikkaasti lisätty sekavuutta ja huononnettu käytettävyyttä.

 

Tätä huijauksen näköistä levitetään myös muihin yrityksiin liittyenTätä huijauksen näköistä levitetään myös muihin yrityksiin liittyen

Kuvassa näkyy lähettäjän osoite promotion@blobsoul.com, mutta sekä samaa  että muita osoitteita on käytetty muiden yritysten yhteydessä samaa Tutkimuspalkinnot Nyt lähettäjänimeä käyttäen. Tällä kertaa siis ei lähetetä Soneran nimissä mutta Soneran lahjakorttia luvataan houkuttimena

 

0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 388
63/131

Vs: Huijauksia edelleen

Hei aina!

 

Näppärästi löytyy tuo entinenkin ketju https://klaani.sonera.fi/t5/Asiakkuus-Omat-Sivut-Sonera/Huijauksia-Soneran-nimissa/m-p/99343 kun syöttää sanan huijaus tuohon Hae Klaanista - kohtaan.

 

Suomi24 sähköposti ei omaa niin tehokasta roskapostisuodatinta (ainakaan ilmaisversio), niin kannattaa laittaa itselle vaikka Gmail sähköposti ja laittaa tuolta Suomi24:sta jälleenlähetys sinne. Gmail olisi suodattanut/suodattaa nuo suoraan roskapostiksi Hymiö Silmänisku

0 tykkäystä
Highlighted
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
Kirjoituksia: 1 234
64/131

Vs: Huijauksia edelleen

Ongelma taisi olla vanhaan ketjuun vastaaminen, ei sen ketjun löytäminen. Alhaalla pitäisi olla Vastaa-painike ainakin sisäänkirjautuneena.

 

Näyttökuva (80).png

 

0 tykkäystä
Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 874
65/131

Vs: Huijauksia edelleen


@aina kirjoitti:

Aloitanpa uuden ketjun kun en löydä epäonnistuneesti uudistetusta ulkoasusta tapaa vastata entiseen ketjuun. Muutoinkin on muodikkaasti lisätty sekavuutta ja huononnettu käytettävyyttä.

 

Tätä huijauksen näköistä levitetään myös muihin yrityksiin liittyenTätä huijauksen näköistä levitetään myös muihin yrityksiin liittyen

Kuvassa näkyy lähettäjän osoite promotion@blobsoul.com, mutta sekä samaa  että muita osoitteita on käytetty muiden yritysten yhteydessä samaa Tutkimuspalkinnot Nyt lähettäjänimeä käyttäen. Tällä kertaa siis ei lähetetä Soneran nimissä mutta Soneran lahjakorttia luvataan houkuttimena

 


Kiitokset infosta! Lahjakortti houkuttimia näemmä pyörii edelleen. Siirsin viestisi ja sen vastaukset tähän samaiseen vanhaan ketjuun niin on helpompi löytää kaikki aiheeseen liittyvät samasta paikasta. Ja tosiaan sisäänkirjautumalla onnistuu vastaaminen kuten @PasiS tuossa neuvoikin.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎21-02-2017
Kirjoituksia: 5
66/131

Vs: Huijauksia edelleen

aina-tunnuksen vastaamisongelma on huijaus-ketjussa väärässä yhteydessä. Mutta ongelma siis on, että ilmeisestikin Klaanin ohjelmiston päivityksessä tuolta Soneran vanhasta keskustelufoorumista siirtyneeltä tunnukselta poistui ketjuihin vastaamismahdollisuus. Ketjujen aloittaminen onnistuu edelleen. Sonera selvittää asiaa.

 

Haittaviestiesimerkkikuvani oli ilmaisesta Suomi24-postista, jota Suomi24:n Allerille myynnin jälkeen ei ole voinut mihinkään asialliseen enää käyttää.  Kun satunnaisesti johonkin palveluun on joku sähköpostiosoite annettava, saatan tuonne osoitteen vielä antaa. Ilmankin sinne tulee päivittäin roskapostia. Saattaa olla joukossa ihan tavallisiakin mainosviestejä, mutta ilmiselviä huijauksia niin paljon, ettei ole kiinnostusta katsoa paitsi sinne pyydettyjä kirjautumisilmoituksia yms. Nyt viimeisestä Soneraan viittauksesta on jo viikkoja.

Valinta_379.jpg

 

Tällä perustetulla aputunnuksella viestin kirjoittaminenkin vaikuttaa toimivan paremmin. Klaanin käyttöliittymän uudistamisesta en kyllä keksi mitään positiivista sanottavaa. On ikäänkuin olisi muutettu muuttamisen vuoksi, tavoitellen illuusiota kehityksestä mutta osoittaen ymmärtämättömyyttä.

 

Vastausongelmasta kirjoitin myös uusiksi avauksiksi

https://klaani.sonera.fi/t5/Asiakkuus-Omat-Sivut-Sonera/Huijauksia-edelleen/m-p/142882

https://klaani.sonera.fi/t5/Asiakkuus-Omat-Sivut-Sonera/Huijauksia-edelleen-2/m-p/142885

ennen kuin epäonnistuneiden yritysten jälkeen onnistuin luomaan tämän uuden aputunnuksen, jolla vastaaminenkin onnistuu ja niin tuli osoitetuksi, että ongelma on nimenomaisesti tunnuksella. Edelleen

 

 

 

Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 918
67/131

Vs: Huijauksia edelleen

Tällainen on tullut vastaan muutama päivä sitten. Niinkuin eivät muutkaan tässä ketjussa, ei ole meiltä lähtöisin.

 

Huijaus.png

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎14-01-2017
Kirjoituksia: 4
68/131

Vs: Huijauksia Soneran nimissä

En ole koskaan törmännyt moiseen huijaukseen.Ei kait tätä huijausta voi enää tehdä.Koska Sonera on muuttunut tänä vuonna 2017 Teliaksi.

Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎21-02-2015
Kirjoituksia: 1 361
69/131

Vs: Huijauksia Soneran nimissä


@MIKKOHAAJAMO kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt moiseen huijaukseen.Ei kait tätä huijausta voi enää tehdä.Koska Sonera on muuttunut tänä vuonna 2017 Teliaksi.


Jospa ne huijaritkin osaa päivittää firman nimen Hymiö Silmänisku

Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 918
70/131

Vs: Huijauksia Soneran nimissä

Tuossa viimeisimmässä on surkuhupaisaa kieltä. Tykkään erityisesti kohdasta:

 

"Oletko tyytyväinen Sonera:een".