Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63234
Kirjoituksia 172565

Huijauksia Telian nimissä

Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎01-07-2019
Kirjoituksia: 7
121/131

Vs: Huijauksia Telian nimissä

@Tukija13  kirjoitti: Tämmöisen tänään kohdannut kahdella laitteella, useasti ohjaa tori.fi sivustolta, ohjannut myös raider.io sivustolta.

scam.png

Tuo on kiusannut minua FarmVilleä pelatessa Facebookissa 🤨🕵🏻‍♂️🕵🏼‍♀️👮🏻‍♂️👮🏻‍♀️💻. OTPLR. 

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
122/131

Huijausviestejä tulee edelleenkin. Käytän sekä Adblock että Web of Trust -ohjelmia ja estän evästeet aina, kun näitä tulee.

@kiisseli67  kirjoitti:

Hei @OTPLr ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Kannattaa käyttää selaimissa mainostenesto-ohjelmaa (AdBlock esim.), tarkista selainlaajennukset että onko joku advertising ohjelma asentunut laitteeseen ja poista laajennus.

Sähköpostiin kannattaa ottaa käyttöön roskapostisuodatin.

Ja ennenkaikkea kirjoittaa oikein nettisivujen osoitteet, ettei joudu hämäräperäisille sivustoille ja katsoa tarkkaan ettei klikkaa mitään epämääräistä.

Siinäpä nuo keinot mitä minä tiedän 🤔

0 tykkäystä
Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 952
123/131

@OTPLr  kirjoitti:

Huijausviestejä tulee edelleenkin. Käytän sekä Adblock että Web of Trust -ohjelmia ja estän evästeet aina, kun näitä tulee.

@kiisseli67  kirjoitti:

Hei @OTPLr ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Kannattaa käyttää selaimissa mainostenesto-ohjelmaa (AdBlock esim.), tarkista selainlaajennukset että onko joku advertising ohjelma asentunut laitteeseen ja poista laajennus.

Sähköpostiin kannattaa ottaa käyttöön roskapostisuodatin.

Ja ennenkaikkea kirjoittaa oikein nettisivujen osoitteet, ettei joudu hämäräperäisille sivustoille ja katsoa tarkkaan ettei klikkaa mitään epämääräistä.

Siinäpä nuo keinot mitä minä tiedän 🤔

Tarkennatko millä sivulla näitä huijauksia tulee? Voitko laittaa vielä kuvakaappauksen huijausviestistä? Saan sitten välitettyä tiedon eteenpäin.

0 tykkäystä
Highlighted
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 2 052
124/131

Ei-toivottujen mainosten, ponnahdusikkunoiden ja haittaohjelmien poistaminen

Jos jokin seuraavista tapahtuu Chromessa, tietokoneellasi voi olla ei-toivottuja ohjelmia tai haittaohjelmia:

• Ponnahdusikkunamainosten tai uusien välilehtien sulkeminen ei onnistu.
  • Chromen kotisivu tai hakukone vaihtuu jatkuvasti ilman lupaasi.
  • Chromen ei-toivottuja laajennuksia tai työkalurivejä ei voi poistaa pysyvästi.
  • Et voi hallita selaamista ja sinut ohjataan uudelleen tuntemattomille sivuille tai mainoksiin.
  • Näet ilmoituksen viruksesta tai tartunnasta laitteella.

Vältä jatkossa ei-toivotut ohjelmat lataamalla vain luotettuja tiedostoja ja käymällä vain luotetuilla sivustoilla.

Lisätiedot: https://support.google.com/chrome/answer/2765944

Highlighted
Uusi keskustelija
125/131

Olen pelannut The Chess Lv. 100 ja Facebookin GameRoomin FarmVilleä, kun olen saanut Telian nimissä tulleen huijausviestin. En ole nyt tehnyt kuvakaappausta siitä viestistä, mutta se on sama kuin ennenkin Telia-yhteisössä ollut. 

@IlariJR  kirjoitti:
Tarkennatko millä sivulla näitä huijauksia tulee? Voitko laittaa vielä kuvakaappauksen huijausviestistä? Saan sitten välitettyä tiedon eteenpäin.

edit Merja_J: lainauksia editoitu

0 tykkäystä
Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 885
126/131

Kerrotko vielä minkä sivuston kautta olet tuota shakkipeliä pelannut? Se näytti olevan useammaltakin sivustolta ilmeisesti saatavilla.

@OTPLr  kirjoitti:

Olen pelannut The Chess Lv. 100

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
127/131

@Merja_J  kirjoitti:

Kerrotko vielä minkä sivuston kautta olet tuota shakkipeliä pelannut? Se näytti olevan useammaltakin sivustolta ilmeisesti saatavilla.

@OTPLr  kirjoitti:

Olen ladannut sen koneelleni Microsoftin Shopista.

0 tykkäystä
Highlighted
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 2 052
128/131

@OTPLr  kirjoitti:

@Merja_J  kirjoitti:

@OTPLr  kirjoitti:

Olen ladannut sen koneelleni Microsoftin Shopista.

Voisiko olla niin, että ne ovat mainosbannereissa sovelluksessa? Olen joskus törmännyt esimerkiksi Google Advertising esittämissä mainoksissa jotka ohjasivat eri sivulle kuin mainoksessa pitäisi, mutta niissä on mahdollisuus raportoida oikeasta yläkulmassa olevasta ikonista Hymiö Onnellinen

Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎28-06-2020
Kirjoituksia: 1
129/131

Telian "arpajaiset"

Tälläkertaa tallaiset arpajaiset, hyökkäsi torin sivuilta. Yksi kirjoitusvirhe pani epäilemään, niin ja olihan siinä mahdottomat voitotkin, kyllä nyt harmittaa.

Huijaus.JPG

Edit AaTanja: upotettu kuva tekstiin.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎28-06-2020
Kirjoituksia: 1
130/131

Vs: Telian "arpajaiset"

Sama ilmoitus bongattu hetki sitten, taisi olla Iltalehti.

0 tykkäystä