Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Huijauksia Telian nimissä

Tämä ketju on avattu alunperin Soneran aikaan, jolloin huijauksia alkoi ilmestymään tasaiseen tahtiin verkossa. Tilanne ei ole kuitenkaan rauhoittunut missään vaiheessa, vaan tasaiseen tahtiin ilmestyy uusia huijauksia ja tietojenkalasteluun viittaavia kyselyitä, jotka on naamioitu Telian nimissä toteutetuksi.

 

Muutama vinkki jolla vältät ansat

1. Jos tietokoneesi tai puhelimesi ruudulle ilmestyy "kysely" johon osallistumalla saat ilmaisen tai 1 euron maksavan uutuuspuhelimen Telialta, niin tämä on huijausta.

 

2. Jos sinulta pyydetään voittamasi ilmaisen palkinnon vuoksi luottokortin tietoja postimaksuja varten, niin tämä on huijausta ja luottokortiltasi veloitetaan satunnaisia summia.

 

3. Jos törmäät omituiseen kyselyyn tai arvontaan, niin suosittelen tutustumaan sivun alareunasta löytyviin ehtoihin, mistä näkee tarkemman kuvauksen asiasta.

 

4. Jos epäilet onko jokin viesti tullut oikeasti Telialta vai onko kyseessä huijaus, niin voit aina tiedustella asiasta tässä ketjussa tai suoraan meidän asiakaspalvelusta.

 

Tähän ketjuun on koottu ajankohtaiset ja vastaan tulleet huijaukset. Voit myös lisätä tähän ketjuun kuvakaappauksen jos itse bongaat jonkun tietojenkalasteluyrityksen Telian nimissä ja se puuttuu toistaiseksi täältä listalta.

 

 

 

 

 

 

149 vastausta
AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 163 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Moikka @Mauri15 ja @Ninatzu71 ja tervetuloa kumpaisellekin tänne Yhteisöön! Täällä tieto liikkuu, ja kiitokset teille, kun toitte tätä kautta muille lukijoille tietoon tuon huijausilmiön, johon valitettavasti Teliankin nimissä välillä netissä törmää. 

 

Näiden voittoilmoitusten, arpajaisten jne. tarkoituksena on kalastella ihmisiltä luottokortti- ja henkilötietoja, ja tämän tyyppisiin hieman kankealla ja väärin kirjoitetulla suomella kirjoitettuihin sekä muutenkin epäilyttävältä haiskahtaviin juttuihin ei koskaan kannata tarttua.

 

Onhan teillä asennettuna laitteisiin tietoturvaohjelma kuten Telian Turvapaketti? Turvapaketin turvaselain ja sillä surffailu on hyvä suoja huijausyrityksiä vastaan. 

Yhteisön moderaattori
Stens
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tällainen huijausviesti tuli sähköpostilla, Telian nimellä.

Voiko Telia tutkia?

 

Lähettäjä: Telia [mailto:xxxxxxxxx.xxxxxx@gmail.com]
Lähetetty: tisdag 3 november 2020 11:38
Vastaanottaja: user@pp.inet.fi
Aihe: SRX1263035658ID - Vahvista tilisi

 

Hei,

Tietokantamme tilien hallintatoimenpiteen aikana huomasimme, että
tiliäsi ei ole vahvistettu. Tekninen valvontamme sulkee kaikki
vahvistamattomat tilit, joten estääksesi tilisi sulkeutumisen sinun
täytyy klikata 'vastaa'-painiketta vastataksesi tähän viestiin sekä
syöttää alla olevat puuttuvat tiedot uudistaaksesi tilisi.

 Sähköposti:..........................@pp.inet.fi
Salasana:.....................................
Syntymäpäivä:.............................
Maa/alue:......................................

Varoitus!!! Mikäli tilinomistaja ei suostu uusimaan tiliään viikon
kuluessa tämän varoituksen saamisesta, he menettävät sen lopullisesti.

Ystävällisin terveisin
Telia Sähköposti

 

Edit JoonasLam: siirretty oikeaan osioon ja muokattu otsikkoa ja email osoitetta

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 260 custom-general.kudos
  • 571 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions


@Stens  kirjoitti:

Tällainen huijausviesti tuli sähköpostilla, Telian nimellä.

Voiko Telia tutkia?

 

Lähettäjä: Telia [mailto:xxxxxxxxx.xxxxxxx@gmail.com]
Lähetetty: tisdag 3 november 2020 11:38
Vastaanottaja: user@pp.inet.fi
Aihe: SRX1263035658ID - Vahvista tilisi

 

Hei,

Tietokantamme tilien hallintatoimenpiteen aikana huomasimme, että
tiliäsi ei ole vahvistettu. Tekninen valvontamme sulkee kaikki
vahvistamattomat tilit, joten estääksesi tilisi sulkeutumisen sinun
täytyy klikata 'vastaa'-painiketta vastataksesi tähän viestiin sekä
syöttää alla olevat puuttuvat tiedot uudistaaksesi tilisi.

 Sähköposti:..........................@pp.inet.fi
Salasana:.....................................
Syntymäpäivä:.............................
Maa/alue:......................................

Varoitus!!! Mikäli tilinomistaja ei suostu uusimaan tiliään viikon
kuluessa tämän varoituksen saamisesta, he menettävät sen lopullisesti.

Ystävällisin terveisin
Telia Sähköposti

 

Edit JoonasLam: siirretty oikeaan osioon ja muokattu otsikko


Moi @Stens ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Nämä ovat aina ikäviä ja hyvä, että olet ollut tarkkana. Ilmeisesti tällaista viestiä on ollut liikkellä, aiheesta keskusteltiin myös toisessa ketjussaVoit laittaa tämän saamasi viestin asiakasturvallisuustiimillemme tiedoksi osoitteeseen abuse@inet.fi Lähetä viesti sähköpostin liitteenä, ei edelleen lähetyksenä. Mikäli käytät Telian sivujen kautta sähköpostia, klikkaa Lähetä Edelleen -painikkeen oikealla puolella olevaa pientä nuolta ja valitse sieltä 'liitteenä'.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

Stens
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@JoonasLam  kirjoitti:

@Stens  kirjoitti:

Tällainen huijausviesti tuli sähköpostilla, Telian nimellä.

Voiko Telia tutkia?

 

Lähettäjä: Telia [mailto:xxxxxxxx.xxxxxx@gmail.com]
Lähetetty: tisdag 3 november 2020 11:38
Vastaanottaja: user@pp.inet.fi
Aihe: SRX1263035658ID - Vahvista tilisi

 

Hei,

Tietokantamme tilien hallintatoimenpiteen aikana huomasimme, että
tiliäsi ei ole vahvistettu. Tekninen valvontamme sulkee kaikki
vahvistamattomat tilit, joten estääksesi tilisi sulkeutumisen sinun
täytyy klikata 'vastaa'-painiketta vastataksesi tähän viestiin sekä
syöttää alla olevat puuttuvat tiedot uudistaaksesi tilisi.

 Sähköposti:..........................@pp.inet.fi
Salasana:.....................................
Syntymäpäivä:.............................
Maa/alue:......................................

Varoitus!!! Mikäli tilinomistaja ei suostu uusimaan tiliään viikon
kuluessa tämän varoituksen saamisesta, he menettävät sen lopullisesti.

Ystävällisin terveisin
Telia Sähköposti

 

Edit JoonasLam: siirretty oikeaan osioon ja muokattu otsikko


Moi @Stens ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Nämä ovat aina ikäviä ja hyvä, että olet ollut tarkkana. Ilmeisesti tällaista viestiä on ollut liikkellä, aiheesta keskusteltiin myös toisessa ketjussaVoit laittaa tämän saamasi viestin asiakasturvallisuustiimillemme tiedoksi osoitteeseen abuse@inet.fi Lähetä viesti sähköpostin liitteenä, ei edelleen lähetyksenä. Mikäli käytät Telian sivujen kautta sähköpostia, klikkaa Lähetä Edelleen -painikkeen oikealla puolella olevaa pientä nuolta ja valitse sieltä 'liitteenä'.


Kiitos kommentista.

Olen säästänyt saatu sähköposti ja aikonut lähettää Telialle, mutta EN vaan ole LÖYTÄNYT sähköpostiosoitetta. Nyt löytyi viestistäsi ja sain lähetettyä.

Liitteenä koko jupaska kamerani kuvalla .jpg

RaiTuo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Liikkeellä oheisia huijausviestejä, ei edellytä toimenpiteitä?

Vahvistatilisi.PNG

Edit MinnaLN: siirretty vastaavaan ketjuun ja editoitu kuvasta nimitiedot.

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 116 custom-general.kudos
  • 430 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Moi @RaiTuo! Tervetuloa mukaan Yhteisöön. 😊

Täällä onkin ollut samaisesta huijausviestistä jo puhetta. Jos haluat niin voit laittaa sen viestin asiakasturvallisuustiimillemme osoitteeseen abuse@inet.fi Jos päätät laittaa sähköpostia heille, laita viesti liitteenä, eikä esimerkiksi uudelleen lähetyksenä.

Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Apple Watch Series 5 | PC | Nintendo Switch | PS4 | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

kujansivu24
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@MinnaLN  kirjoitti:

Moi @RaiTuo! Tervetuloa mukaan Yhteisöön. 😊

Täällä onkin ollut samaisesta huijausviestistä jo puhetta. Jos haluat niin voit laittaa sen viestin asiakasturvallisuustiimillemme osoitteeseen abuse@inet.fi Jos päätät laittaa sähköpostia heille, laita viesti liitteenä, eikä esimerkiksi uudelleen lähetyksenä.


Onko tietoa mikä on tämä Telian nimissä saatu sähköposti,, joka  pyytää sähköposti osoitteen varmennusta klikkaamalla,,Klikkasin ja mitä siitä mahtaa seurata, ? Voisiko joku raatilainen kertoa kokemuksesta jotain, telia-noreply@sec-post.teliacompany.com  Oli tuo lähettäjä

SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 289 custom-general.kudos
  • 624 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions


@kujansivu24  kirjoitti:
Onko tietoa mikä on tämä Telian nimissä saatu sähköposti,, joka  pyytää sähköposti osoitteen varmennusta klikkaamalla,,Klikkasin ja mitä siitä mahtaa seurata, ? Voisiko joku raatilainen kertoa kokemuksesta jotain, telia-noreply@sec-post.teliacompany.com  Oli tuo lähettäjä

Vaikuttaisi siltä, että asiakastietojesi sähköpostiosoitetta ei ole vahvistettu hetkeen ja tällä viestillä pyritään pitämään yhteystiedot ajan tasalla. Osoite näyttää olevan ihan validi, ei siis syytä huoleen 🙂

Moderaattori | Salirotta | Esports | Apple |
Panda2021
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Moi,

 

sain sähköpostiini äskettäin tällaisen viestin Telialta: "Saat tämän viestin, sillä olet hiljattain tilannut Telialta tuotteita tai ollut meihin muutoin yhteydessä. Tarkistathan, että tietosi ovat oikein." Lähettäjänä oli tuo telia-noreply@sec-post.teliacompany.com. Viestissä pyydettiin vahvistamaan sähköpostiosoite klikkaamalla siinä olevaa linkkiä. En klikannut linkkiä, koska en ole tilannut mitään, enkä ole ollut yhteydessä Teliaan. Miten voin olla varma siitä, että tuollainen viesti on tullut Telialta? Tai onko saamani viesti Telian nimissä lähetetty huijausviesti?

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 116 custom-general.kudos
  • 430 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions


@Panda2021  kirjoitti:

sain sähköpostiini äskettäin tällaisen viestin Telialta: "Saat tämän viestin, sillä olet hiljattain tilannut Telialta tuotteita tai ollut meihin muutoin yhteydessä. Tarkistathan, että tietosi ovat oikein." Lähettäjänä oli tuo telia-noreply@sec-post.teliacompany.com. Viestissä pyydettiin vahvistamaan sähköpostiosoite klikkaamalla siinä olevaa linkkiä. En klikannut linkkiä, koska en ole tilannut mitään, enkä ole ollut yhteydessä Teliaan. Miten voin olla varma siitä, että tuollainen viesti on tullut Telialta? Tai onko saamani viesti Telian nimissä lähetetty huijausviesti?


Hei @Panda2021 ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂

Saamasi viesti on tullut meiltä ja sen tarkoituksena on juurikin vahvistaa sinun yhteyssähköpostiosoite. Oletko ehkä kirjautunut Minun Teliaasi ja tallentanut yhteyssähköpostin? Tuossakin tapauksessa lähtee tämä viesti, jossa pyydetään vahvistamaan sähköpostiosoite.

Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Apple Watch Series 5 | PC | Nintendo Switch | PS4 | ( ͡° ͜ʖ ͡°)