Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63884
Kirjoituksia 173999

Huijauksia Telian nimissä

Highlighted

Moderaattori
Viestejä 1 468 kpl

1/131

Tämä ketju on avattu alunperin Soneran aikaan, jolloin huijauksia alkoi ilmestymään tasaiseen tahtiin verkossa. Tilanne ei ole kuitenkaan rauhoittunut missään vaiheessa, vaan tasaiseen tahtiin ilmestyy uusia huijauksia ja tietojenkalasteluun viittaavia kyselyitä, jotka on naamioitu Telian nimissä toteutetuksi.

Muutama vinkki jolla vältät ansat

1. Jos tietokoneesi tai puhelimesi ruudulle ilmestyy "kysely" johon osallistumalla saat ilmaisen tai 1 euron maksavan uutuuspuhelimen Telialta, niin tämä on huijausta.

2. Jos sinulta pyydetään voittamasi ilmaisen palkinnon vuoksi luottokortin tietoja postimaksuja varten, niin tämä on huijausta ja luottokortiltasi veloitetaan satunnaisia summia.

3. Jos törmäät omituiseen kyselyyn tai arvontaan, niin suosittelen tutustumaan sivun alareunasta löytyviin ehtoihin, mistä näkee tarkemman kuvauksen asiasta.

4. Jos epäilet onko jokin viesti tullut oikeasti Telialta vai onko kyseessä huijaus, niin voit aina tiedustella asiasta tässä ketjussa tai suoraan meidän asiakaspalvelusta.

Tähän ketjuun on koottu ajankohtaiset ja vastaan tulleet huijaukset. Voit myös lisätä tähän ketjuun kuvakaappauksen jos itse bongaat jonkun tietojenkalasteluyrityksen Telian nimissä ja se puuttuu toistaiseksi täältä listalta.

130 vastausta
Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 375 kpl

111/131

Joo, noita tulee taas vastaan. Sen olen huomannu, että yhä useammin tuollainen huijaussivu on esim. Googlen hakutuloksissa ihan asiallisen hakusanan seassa. Vaikka jos etsisi: Samsung Galaxy Tab S5e 4G capabilities ,  saattaa seassa olla jokin liian hyvän oloinen linkki, josta tämä "Teliapalkinto" (räätälöidään sen mukaan kenen operaattorin IP-osoiteesta tulet) odottaa noukkijaansa.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

112/131

Olen saanut Telian nimissä huijausviestin, jossa luvataan Samsung-Galaxy palkinnoksi kyselyyn vastaamisesta. Miten voin jatkossa estää tai torjua kyseisen huijauksen?

0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 422 kpl

113/131

Hei @OTPLr ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Kannattaa käyttää selaimissa mainostenesto-ohjelmaa (AdBlock esim.), tarkista selainlaajennukset että onko joku advertising ohjelma asentunut laitteeseen ja poista laajennus.

Sähköpostiin kannattaa ottaa käyttöön roskapostisuodatin.

Ja ennenkaikkea kirjoittaa oikein nettisivujen osoitteet, ettei joudu hämäräperäisille sivustoille ja katsoa tarkkaan ettei klikkaa mitään epämääräistä.

Siinäpä nuo keinot mitä minä tiedän 🤔

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

114/131

Mä saan tv-ohjelmatietoni pääasiassa telsu.fi:stä, jota on viime aikoina riivannut feikki Telia-kilpailu. Tämä sivu tunkee telsu.fi:n päälle, ollen paitsi epäilyttävä, myös todella häiritsevä

0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 422 kpl

115/131

Tervetuloa Telian yhteisöön @Jim_Falls !

Kyllä ne tahtoo nuo mainokset monesti tulla varsinkin puhelimessa häiritsevästi sivuston eteen. Kokeile tyhjentää selaimesta välimuisti, jos vaikka feikkimainos häipyisi.

Itse käytän iltapulu.fi -sivustoa tv-ohjelmien tarkasteluun, tosin siinäkin niitä mainoksia on.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

116/131

Tämmöisen tänään kohdannut kahdella laitteella, useasti ohjaa tori.fi sivustolta, ohjannut myös raider.io sivustolta.

scam.png

0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 422 kpl

117/131

Hei @Tukija13 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Täältä pari vinkkiä miten kannattaa toimia noitten kanssa. Eli jos Google Chrome selain käytössä : https://support.google.com/chrome/answer/2765944?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=fi&oco=0

Mozilla Firefox käytössä: https://support.mozilla.org/fi/kb/haittaohjelmien-aiheuttamien-firefox-ongelmien-ratkaisu

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

118/131

huijausko.jpgIkävää, kun selaimeen pukkaa tällainen ikkuna kesken oman selailun. EIkä voi palata edelliseen sivuun. Tee jotain Telia! Olen maksava asiakas - toistaiseksi.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

119/131

@vatanen100  kirjoitti:

Ikävää, kun selaimeen pukkaa tällainen ikkuna kesken oman selailun. EIkä voi palata edelliseen sivuun. Tee jotain Telia! Olen maksava asiakas - toistaiseksi.

Olemme tehneet tuosta samaisesta huijauksesta ilmoituksen eteenpäin, tehdään kyllä kaikkemme että saisimme nämä siis estettyä! Etenkin meidän nimissä tehdyt huijausyritykset turhauttavat kovasti täällä meitäkin. Monet huijarit naamioituvat tosiaan tuttujen yritysten taakse, jotta näistä saisi luotettavamman kuvan. Muutenhan näillä ei ole mitään tekemistä meidän kanssa, pystymme tosiaan siis vain aina ilmoittamaan eteenpäin, ja toivomaan että mahdollisimman pian tämä estettäisiin.

Tässä ketjussa hieman ylempänä on muutamia hyviä vinkkejä joita kannattaa kokeilla jotta tuo ei hyppäisi koko ajan ruudulle! 

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

120/131

KeleKeleToinen keleToinen kele

edit Merja_J: otsikko muokattu vastaamaan oikeaa ketjua

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.