Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Huijauksia Telian nimissä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tämä ketju on avattu alunperin Soneran aikaan, jolloin huijauksia alkoi ilmestymään tasaiseen tahtiin verkossa. Tilanne ei ole kuitenkaan rauhoittunut missään vaiheessa, vaan uusia huijauksia ja tietojenkalasteluun viittaavia kyselyitä, jotka on naamioitu Telian nimissä toteutetuksi, ilmestyy tasaiseen tahtiin.

 

Haasteelliseksi asian tekee se, Telia lähettää myös omia viestejään ja joskus voi olla vaikea tunnistaa, että mitkä ovat Telian omia kyselyitä sekä viestejä.

 

Muutamia tällä hetkellä liikkeellä olevia huijauksia, lista päivitetty 10.9.2021:

 

Itsepalvelusivustoille kalastellaan tunnuksia

 

Huijausviesti, jossa pyydetään tilin vahvistamista

kuvankaappaus huijaus tilin vahvistaminen.png

 

Olet voittanut -ponnahdusikkunahuijaukset

olet voittanut huijaus.jpg

 

 

Telialla on liikkeellä muun muassa seuraavia kyselyitä sekä viestejä, nämä ovat ihan aitoja oikeita kyselyitä:

 

 

Muutama vinkki jolla vältät ansat

 

1. Jos tietokoneesi tai puhelimesi ruudulle ilmestyy "kysely" johon osallistumalla saat ilmaisen tai 1 euron maksavan uutuuspuhelimen Telialta, niin tämä on huijausta.

 

2. Jos sinulta pyydetään voittamasi ilmaisen palkinnon vuoksi luottokortin tietoja postimaksuja varten, niin tämä on huijausta ja luottokortiltasi veloitetaan satunnaisia summia.

 

3. Jos törmäät omituiseen kyselyyn tai arvontaan, niin suosittelen tutustumaan sivun alareunasta löytyviin ehtoihin, mistä näkee tarkemman kuvauksen asiasta.

 

4. Jos epäilet onko jokin viesti tullut oikeasti Telialta vai onko kyseessä huijaus, niin voit aina tiedustella asiasta tässä ketjussa tai suoraan meidän asiakaspalvelusta.

 

Tähän ketjuun on koottu ajankohtaiset ja vastaan tulleet huijaukset. Voit myös lisätä tähän ketjuun kuvakaappauksen jos itse bongaat jonkun tietojenkalasteluyrityksen Telian nimissä ja se puuttuu toistaiseksi täältä listalta.

150 vastausta
IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 485 custom-general.kudos
  • 955 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos kun ilmoitit! Uusia euron puhelimia ei tosiaan ole olemassa 🙂 Siirsin viestisi tähän ketjuun, johon on koottu muitakin Soneran nimissä tehtyjä huijauksia.

aina
Konkari
  • 69 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Aloitanpa uuden ketjun kun en löydä epäonnistuneesti uudistetusta ulkoasusta tapaa vastata entiseen ketjuun. Muutoinkin on muodikkaasti lisätty sekavuutta ja huononnettu käytettävyyttä.

 

Tätä huijauksen näköistä levitetään myös muihin yrityksiin liittyenTätä huijauksen näköistä levitetään myös muihin yrityksiin liittyen

Kuvassa näkyy lähettäjän osoite promotion@blobsoul.com, mutta sekä samaa  että muita osoitteita on käytetty muiden yritysten yhteydessä samaa Tutkimuspalkinnot Nyt lähettäjänimeä käyttäen. Tällä kertaa siis ei lähetetä Soneran nimissä mutta Soneran lahjakorttia luvataan houkuttimena

 

Näin aina
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2506 custom-general.kudos
  • 3860 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei aina!

 

Näppärästi löytyy tuo entinenkin ketju https://klaani.sonera.fi/t5/Asiakkuus-Omat-Sivut-Sonera/Huijauksia-Soneran-nimissa/m-p/99343 kun syöttää sanan huijaus tuohon Hae Klaanista - kohtaan.

 

Suomi24 sähköposti ei omaa niin tehokasta roskapostisuodatinta (ainakaan ilmaisversio), niin kannattaa laittaa itselle vaikka Gmail sähköposti ja laittaa tuolta Suomi24:sta jälleenlähetys sinne. Gmail olisi suodattanut/suodattaa nuo suoraan roskapostiksi 😉

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
PasiS
Konkari ☆
  • 492 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ongelma taisi olla vanhaan ketjuun vastaaminen, ei sen ketjun löytäminen. Alhaalla pitäisi olla Vastaa-painike ainakin sisäänkirjautuneena.

 

Näyttökuva (80).png

 

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 831 custom-general.kudos
  • 1163 custom-general.replies
  • 77 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@aina kirjoitti:

Aloitanpa uuden ketjun kun en löydä epäonnistuneesti uudistetusta ulkoasusta tapaa vastata entiseen ketjuun. Muutoinkin on muodikkaasti lisätty sekavuutta ja huononnettu käytettävyyttä.

 

Tätä huijauksen näköistä levitetään myös muihin yrityksiin liittyenTätä huijauksen näköistä levitetään myös muihin yrityksiin liittyen

Kuvassa näkyy lähettäjän osoite promotion@blobsoul.com, mutta sekä samaa  että muita osoitteita on käytetty muiden yritysten yhteydessä samaa Tutkimuspalkinnot Nyt lähettäjänimeä käyttäen. Tällä kertaa siis ei lähetetä Soneran nimissä mutta Soneran lahjakorttia luvataan houkuttimena

 


Kiitokset infosta! Lahjakortti houkuttimia näemmä pyörii edelleen. Siirsin viestisi ja sen vastaukset tähän samaiseen vanhaan ketjuun niin on helpompi löytää kaikki aiheeseen liittyvät samasta paikasta. Ja tosiaan sisäänkirjautumalla onnistuu vastaaminen kuten @PasiS tuossa neuvoikin.

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
aina4
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

aina-tunnuksen vastaamisongelma on huijaus-ketjussa väärässä yhteydessä. Mutta ongelma siis on, että ilmeisestikin Klaanin ohjelmiston päivityksessä tuolta Soneran vanhasta keskustelufoorumista siirtyneeltä tunnukselta poistui ketjuihin vastaamismahdollisuus. Ketjujen aloittaminen onnistuu edelleen. Sonera selvittää asiaa.

 

Haittaviestiesimerkkikuvani oli ilmaisesta Suomi24-postista, jota Suomi24:n Allerille myynnin jälkeen ei ole voinut mihinkään asialliseen enää käyttää.  Kun satunnaisesti johonkin palveluun on joku sähköpostiosoite annettava, saatan tuonne osoitteen vielä antaa. Ilmankin sinne tulee päivittäin roskapostia. Saattaa olla joukossa ihan tavallisiakin mainosviestejä, mutta ilmiselviä huijauksia niin paljon, ettei ole kiinnostusta katsoa paitsi sinne pyydettyjä kirjautumisilmoituksia yms. Nyt viimeisestä Soneraan viittauksesta on jo viikkoja.

Valinta_379.jpg

 

Tällä perustetulla aputunnuksella viestin kirjoittaminenkin vaikuttaa toimivan paremmin. Klaanin käyttöliittymän uudistamisesta en kyllä keksi mitään positiivista sanottavaa. On ikäänkuin olisi muutettu muuttamisen vuoksi, tavoitellen illuusiota kehityksestä mutta osoittaen ymmärtämättömyyttä.

 

Vastausongelmasta kirjoitin myös uusiksi avauksiksi

https://klaani.sonera.fi/t5/Asiakkuus-Omat-Sivut-Sonera/Huijauksia-edelleen/m-p/142882

https://klaani.sonera.fi/t5/Asiakkuus-Omat-Sivut-Sonera/Huijauksia-edelleen-2/m-p/142885

ennen kuin epäonnistuneiden yritysten jälkeen onnistuin luomaan tämän uuden aputunnuksen, jolla vastaaminenkin onnistuu ja niin tuli osoitetuksi, että ongelma on nimenomaisesti tunnuksella. Edelleen

 

 

 

aina4 on aina-tunnuksen rinnakkaistunnus, kun aina-tunnuksella ei voi vastata Klaanin ketjuihin.
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5449 custom-general.kudos
  • 5022 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tällainen on tullut vastaan muutama päivä sitten. Niinkuin eivät muutkaan tässä ketjussa, ei ole meiltä lähtöisin.

 

Huijaus.png

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

MIKKOHAAJAMO
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

En ole koskaan törmännyt moiseen huijaukseen.Ei kait tätä huijausta voi enää tehdä.Koska Sonera on muuttunut tänä vuonna 2017 Teliaksi.

tilasto
Kunniajäsen
  • 1084 custom-general.kudos
  • 1363 custom-general.replies
  • 101 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MIKKOHAAJAMO kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt moiseen huijaukseen.Ei kait tätä huijausta voi enää tehdä.Koska Sonera on muuttunut tänä vuonna 2017 Teliaksi.


Jospa ne huijaritkin osaa päivittää firman nimen 😉

eth1.fi

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5449 custom-general.kudos
  • 5022 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuossa viimeisimmässä on surkuhupaisaa kieltä. Tykkään erityisesti kohdasta:

 

"Oletko tyytyväinen Sonera:een".

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää