Huonoja kokemuksia asiakaspalvelusta

  • 15 March 2021
  • 6 kommenttia
  • 713 katselukertaa

Valitettavasti oma kokemukseni teliasta on todella huono ja vain huono. Yksi esimerkkitapaus on esim, että laajakaistaa ei koskaan yhdistetty tai siitä ei ainakaan koskaan vahvistettu, että se on yhdistetty eikä se toimi (ehkä kun oli meille maksuton taloyhtiön netti, en tiedä). Asiakaspalvelu ei auttanut. Laajakaistan irtisanominen ei onnistu, kun siinä tulee aina " virhe". Jos haluat jonottaa asiakaspalveluun puhelimella se maksaa yli 2 euroa minuutti.. En suosittele telian asiakkuutta!


 


edit Merja_J: otsikkoa muokattu kuvaavammaksi


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Moi @juhjuv ja tervetuloa Yhteisöön! Hienoa että löysit tiesi tänne 🙂>


 


Onpa harmillista kuulla että sinulla on meistä vain huonoja kokemuksia. Näinhän se ei tietenkään pitäisi olla. Myös maksuttomat taloyhtiökaistat täytyy ensin kytkeä, jotta yhteys saadaan toimimaan. Nyt en osaa sanoa miksi näin ei ole tehty tai mitä tuossa on tapahtunut, jos asiasta on kuitenkin oltu meihin yhteydessä. Yrititkö irtisanoa laajakaistaa asikaspalvelun kautta vai itsepalveluna, kun se päättyi virheeseen? Entä oletko saanut nyt asian hoidettua jotain kautta vai onko prosessi vielä kesken?


 


Meillähän on myös maksuttomia asiakaspalvelukanavia käytössä, chat palvelee telia.fi -sivuilla 24/7 ja samaiselta sivulta meille voi tarvittaessa jättää yhteydenottopyynnönkin. Myös Facebookin ja Twitterin yksityisviestit ovat käytössä, jonka kautta autamme mielellämme.  Suosittelen näitä edellä mainittuja kanavia, jos haluat että katsotaan asiaa kanssasi vielä perusteellisemmin. 


 


Asiakaspalveluun soittaminen maksaa normaali matkapuhelumaksun verran, eli muutamia senttejä per minuutti. Telia Helppi on sitten erityismaksullinen palvelunumero, jonka hinta on tuo reilut pari euroa minuutilta. He auttavat sitten taas enemmän teknisten haasteiden kanssa, jotka liittyvät esimerkiksi laitteisiin. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Telian asiakaspalvelulla ei ole normaalia puhelinnumeroa, vaan epänormaali 0206-alkuinen puhelinnumero. Siihen soittaminen ei maksa normaalia puhelumaksua, vaan epänormaalin puhelumaksun. Usein tämä on noin 10 senttiä/minuutti, mutta asia on hyvä varmistaa oman operaattorin hinnastosta tai sopimusehdoista.

 

Normaalit puhelinnumerot tunnistaa siitä, että ne alkavat 01312, 01313, 01314, 01315, 01316, 01317, 0132, 0133, 0134, 0135, 0136, 0137, 0138, 0142, 0143, 0144, 0145, 0146, 0147, 0148, 01515, 01516, 01517, 01518, 0152, 0153, 0154, 0155, 0156, 0157, 0158, 0162, 0163, 0164, 0165, 0166, 0167, 0168, 01715, 01716, 01717, 01718, 0172, 0173, 0174, 0175, 0176, 0177, 0178, 01812, 01813, 01814, 01815, 01816, 01817, 0182, 0183, 0184, 0185, 0186, 0187, 0188, 0192, 0193, 0194, 0195, 0196, 0197, 0198, 022, 023, 024, 025, 026, 027, 028, 032, 033, 034, 035, 036, 037, 038, 04, 050, 052, 053, 054, 055, 056, 057, 058, 062, 063, 064, 065, 066, 067, 068, 082, 083, 084, 085, 086, 087, 088, 0912, 0913, 0914, 0915, 0916, 0917, 0918, 092, 093, 094, 095, 096, 097 ja 098.

Hei Merja! Kiitos vastauksestasi. Kun yritin jättää vikailmoituksen/ yhteydenttopyynnön, tuli viesti, että jotain meni vikaan ja liittymää ei löytynyt. Olin yhteydessä asiakaspalveluun sen jälkeen kun tilasin taloyhtiön netin ja se ei toiminut. Voitko tarkistaa että liittymä on avattu. Tiedot varmasti löytyvät sieltä teiltä. Kiitos!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@juhjuv@  kirjoitti:

Hei Merja! Kiitos vastauksestasi. Kun yritin jättää vikailmoituksen/ yhteydenttopyynnön, tuli viesti, että jotain meni vikaan ja liittymää ei löytynyt. Olin yhteydessä asiakaspalveluun sen jälkeen kun tilasin taloyhtiön netin ja se ei toiminut. Voitko tarkistaa että liittymä on avattu. Tiedot varmasti löytyvät sieltä teiltä. Kiitos!




Kuulostaa siltä että ihan kuin tuota tilausta ei sitten olisi ollut edes voimassa jos asiakkuuttasi ei tunnistettu. Onpas erikoista. Täällä Yhteisössä emme pääse luotettavasti tunnistamaan asiakasta, ja sen vuoksi asiakaskohtaisia tietoja ei käsitellä. En siis voi tästä tarkistaa onko liittymääsi avattu vai ei. Pääsetkö kirjautumaan telia.fi -sivuilla verkkopankkitunnuksellasi? Jos se onnistuu, voisit tulla juttelemaan chattiin. Kollegat siellä auttavat kyllä mielellään ja katsovat onko liittymä avattu ja mikä siinä on tilanne. Sopiiko näin? 

Hei! Jätin yhteydenottopyynnön ja sieltä soitettiin ja selvitin asian. En tiedä vieläkään oliko tuota liittymää koskaan avattu. Oletan että ei, koska en koskaan saanut vahvistusta että se on avattu. Tilasin liittymän muistaakseni ehkä lokakuussa viime vuonna. Se mikä ehkä eniten harmitti oli se, että silloin asiakaspalvelusta ei käsittääkseni tarkistettu onko liittymä avattu. Toinen asia mikä jätti huonon kuvan palvelusta oli se, että teidän sivuilla tuntuu aika tylyltä se, että tällaisessa ongelmatilanteessa kerrotaan että ehkä joudut maksamaan noin 100 euroa jos ongelmaa tullaan selvittämään paikan päälle. Nämä asiat ovat osaltaan vaikuttamassa päätökseen että en kovin helposti Vaihda telian asiakkaaksi. Nämä ovat kuitenkin pikkujuttuja elämässä. 

@juhjuv@  kirjoitti:

Hei! Jätin yhteydenottopyynnön ja sieltä soitettiin ja selvitin asian.
Se mikä ehkä eniten harmitti oli se, että silloin asiakaspalvelusta ei käsittääkseni tarkistettu onko liittymä avattu. Toinen asia mikä jätti huonon kuvan palvelusta oli se, että teidän sivuilla tuntuu aika tylyltä se, että tällaisessa ongelmatilanteessa kerrotaan että ehkä joudut maksamaan noin 100 euroa jos ongelmaa tullaan selvittämään paikan päälle. Nämä asiat ovat osaltaan vaikuttamassa päätökseen että en kovin helposti Vaihda telian asiakkaaksi.




Hyvä kuulla että asia on nyt saatu selvitettyä. Tuo liittymän tilanne olisi pitänyt tarkistaa jo aiemmin, mikäli näin ei ole tehty. 


Häiriöilmoitusta jättäessä mainitaan tuo aiheettomasta asentajakäynnistä koituva 100€ turhankäynninmaksu. Tämä on siis vain siinä tapauksessa että häiriötilannetta lähtee tutkimaan asentaja ja hän rajaa ongelman asiakkaan omiin laitteisiin tai kytkentöihin. Tätä ei tietenkään halua kukaan, asiakas tai me. Ensin ongelma rajataan yhdessä asiakkaan kanssa ja tarvittaessa tehdään vielä mahdollisia laitetestauksia ja näillä toimilla poissuljetaan tuon mahdollisuus.


 


Joskus sitten voi tulla tilanne että mihinkään testauksiin ei asiakas suostu, vaikka ongelman syytä ei pysty varmaksi sanomaan. Silloin on mahdollista että aiheettomasta käynnistä tulee lasku. 

Vastaa