Hylätty tuotteen tilaus

  • 11 June 2020
  • 5 kommenttia
  • 161 katselukertaa

Kunniamerkki +5

Olen ollut Telia/Sonera asiakkaana jo nmt-ajoista lähtien. Nykyään minulla on kaikki laiteet keskitetty Telialle myös kaikki urheilu lisäkanavat sekä mokkula mökille, elikkä olen mielestäni Telialle hyvä asiakas.

Olisin tilannut uuden laitteen Telialta, mutta Telia rahoitus hylkäsi hakemuksen maksuhäriö merkinnän vuoksi. 

Mielestäni tämä on jo loukaavaa kohtaani, koska olen AINA hoitanut asiani/lasuni Telialle !!

Tarkistaako luotonvalvonta asiakkaan maksu historian, vai konekko tekee päätökset kylmästi ilman harkintaa?

Voiko pikavippi merkintä rikkoa hyvän asiakas suhteen ?

 

Kilpailevilta firmoilta asiat oonnistuu 100 euron takuu maksulla, mutta vieläkin haluaisin olla Telia uskollinen...

 

Ps. Mielestäni ennen Telia rahoitusta tilaukset sisällytettiin puhelin laskuihin sekä tilauksia hyväksyttiin harkinnan mukaan...


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Telia Rahoituksella laitten hankinta eroaa jonkin verran ns. kytkylaitteen hankinnasta. Rahoituksen myöntää Telia Finance ja laskutus tapahtuu myös heidän kauttaan. Kytkylaite (sis. liittymä + laite) veloitetaan Telian liittymälaskutuksen yhteydessä. 

Tilauksen hylkääntymiseen ei ole yksiselitteistä syytä, eli ihan suoraan en osaa sanoa miksi se ei sinun kohdalla ole onnistunut. Asia voidaan asiakaspalvelussa toki tarkistaa. Luottokelpoisuuden arviointi tehdään, joten mahdollinen maksuhäiriömerkitä saattaa Rahoituslaitteen oston osamaksulla estää. Kertamaksulla ostot onnistuvat merkinnöistä huolimatta. 

Kunniamerkki +5

Ymmärrän täysin jos joltain Firmalta jotain laitetta yrittäisin tilata, luottotiedottomana, eikä minulla olisi mitään asiakas suhdetta firmaan, vaikeaa se olisi..

Mutta kun minulla on yli kahdenkymmenen vuoden hyvin hoidettu asiakkuus Teliaan...

Luulisin nyky aikana olevan parin näpäysen takaa selvittää maksukäyttäytyminen sekä näillä tiedoilla tehdä luottopäätöksen !

 

Kerroit kytky kaupoista, niitä en muistaakseni ole tehnyt, televisiot läppärit, pöytäkoneet, tabletit, puhelimet, olen ennen teiltä saanut ilman luottotarkastuksia.

 

Mielestäni Telia Finace kulkee nyt vääriä linjoja tiukalla seulonnalla jossa ei oteta asiakasta millään lailla huomioon, vaan raha on mikä ratkaisee...

 

Ymmärtääkseni kilpailioilla annetaan luottotiedottomalle myös mahdollisuu.

Laittaa väkisinkin ajattelemaan kilpailian sekä Telia Financen välillä....

 

Toivoisin kuitenkin että voisin olla edelleenkin hyväksi todetun firman pitkäaikainen asiakas..

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Tino54@  kirjoitti:

Ymmärrän täysin jos joltain Firmalta jotain laitetta yrittäisin tilata, luottotiedottomana, eikä minulla olisi mitään asiakas suhdetta firmaan, vaikeaa se olisi..


Mutta kun minulla on yli kahdenkymmenen vuoden hyvin hoidettu asiakkuus Teliaan...


Luulisin nyky aikana olevan parin näpäysen takaa selvittää maksukäyttäytyminen sekä näillä tiedoilla tehdä luottopäätöksen !


 


Kerroit kytky kaupoista, niitä en muistaakseni ole tehnyt, televisiot läppärit, pöytäkoneet, tabletit, puhelimet, olen ennen teiltä saanut ilman luottotarkastuksia.


 


Mielestäni Telia Finace kulkee nyt vääriä linjoja tiukalla seulonnalla jossa ei oteta asiakasta millään lailla huomioon, vaan raha on mikä ratkaisee...


 


Ymmärtääkseni kilpailioilla annetaan luottotiedottomalle myös mahdollisuu.


Laittaa väkisinkin ajattelemaan kilpailian sekä Telia Financen välillä....


 


Toivoisin kuitenkin että voisin olla edelleenkin hyväksi todetun firman pitkäaikainen asiakas..


 




Luottotiedot tarkastetaan automaattisesti ja Rahoituksella laitetta hankittaessa ja luottotarkistuksessa otetaan moni asia huomioon, kuten maksukäyttäytyminen yleisesti ja Telialle tehdyt maksut. Valitettavasti maksuhäiriömerkintä voi estää laitteen ostamisen Rahoituksella Telia Financen kautta ja asiakaspalvelumme kautta voidaan tarkemmin selvittää luottopäätöksen syytä luotonvalvonnastamme. 

Jos voit tästä laittaa asiakaspalveluumme viestiä, voimme sitä kautta selvittää luottopäätöstä tarkemmin, mutta en voi luvata, että päätös muuttuisi sen myötä. En osaa sanoa muiden toimijoiden osalta heidän toimintatavoistaan, mutta on totta kai harmillista, jos meiltä laitteen ostaminen kuukausimaksulla ei onnistu. Tuossa aiemmin todettiinkin jo laitteen hankinnan kuitenkin onnistuvan vaihtoehtoisesti kertamaksulla. 

Kunniamerkki +5

Ymmärrän että tämä on vaikea asia, itsehän tämän olen vaikeaksi tehnyt..

Otan yhteyttä asiakaspalveluun, toivon kuitenkin että valaisette Telia Financea ko. asialla sillä uskon ettäen ole ainoa joka painii asian kanssa...

Esim. Pieni takuu maksu olisi oiva ratkaisu...

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Tino54@  kirjoitti:

Ymmärrän että tämä on vaikea asia, itsehän tämän olen vaikeaksi tehnyt..


Otan yhteyttä asiakaspalveluun, toivon kuitenkin että valaisette Telia Financea ko. asialla sillä uskon ettäen ole ainoa joka painii asian kanssa...


Esim. Pieni takuu maksu olisi oiva ratkaisu...




Selvä homma ja viedään toki palautteet eteenpäin myös tästä jatkon kannalta! 

Vastaa