Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
HomeiraV
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hyvitys vanhasta puhelimesta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei, 

 

Teillä saa vanhasta puhelimesta hyvitystä. Ostan uuden puhelimen netissä. voiko sen lahjakortin myöhemmin siihen liittä.  jos ostan eka puhelin ja siirrän tiedot vanhasta puhelimesta?

 

___

 

Muokkaus AaTanja: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi ja siirretty keskustelunavaus toiseen osioon. 

13 vastausta
AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 206 custom-general.kudos
  • 526 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi @HomeiraV ja tervetuloa tänne Yhteisöön! Mukava, että löysit meidät ja toivottavasti viihdyt 😊

 

Sanoit hankkineesi uuden puhelimen verkkokaupasta. Siinä tapauksessa, kun viet vanhan puhelimen meidän kauppaan, niin saat hyvityksen lahjakorttina. Lahjakortilla voit tehdä uusia ostoksia, kuten vaikka uuteen puhelimeen kuoret ja lasin. Lahjakorttia ei kuitenkaan voi liittää tekemääsi verkkokauppaostokseen. 

Yhteisön moderaattori | TV & dekkarit | Samsung |
just_me
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei hyvitystä ajatteleva.

 

Yksikertaisesti älä tee hyvityskauppaa ainakaan Telian kanssa.

 

Kokemuksestani voin sanoa että tulet varmasti pettymään. Itse tein juurikin kuten olit ajatellut. Ostin uuden puhelimen, kaupan tehdessäni vaihtohyvityslaskuri näytti 65€ vanhasta puhelimestani. Hinta oli mielestäni hävyttömän vähän, mutta koska sain lisähyvityksen 100€ ajattelin kaupan tehdä. Luin asiakirjat, lahjakorttia koskevia myöden. AIkaa oli käydä telia kaupassa 35 vrk. Noin 10-14 vrk:n jälkeen menin kauppaan. Kaupassa tarkistin odottaessani tabletista hyvityshinnan ollakseni varma. Se olikin enää 55€. Minuutin kuluttua vuoroni koitti. Ensimmäiseksi milulle ilmoitettiin että sitä 100e lisähyvitystä ei enää ole voimassa. Tilausvahvistukseta näytin että olin oikeutettu siihen. Noin 5 min kuluttua se hyväksyttiin "vielä", mutta puhelimeni hyvitys arvo oli pudonnut 51€:oon. Se oli kuulemma oikea. Pitkin hampain hyväksyin hinnat koska muuta mahdollisuutta ei ollut.

 

Taas kahden viikon kuluttua menin Telia verkkokauppaa ja valitsin kuulokkeet, joita oli verkkokaupan varastossa. Menin maksuun, mutta lahjakorttia ei saanut millään käytettyä maksuun. Chat-asiakaspalvelussa minulle kerrottiin, että voin ainoastaa käyttää lahjakorttiani Liikkeessä en verkkokaupassa. Ihmeellistä kyllä Telian lahjakorttiehdoissa se kyllä mainitaan otstopaikkavaihtoehtona. Asiakspalvelija sanoi että mene Liikkeeseen siellä voin tehdä ostokseni. Kerroin että tuote EI kuulu liikkeiden valikoimiin.

 

Lopputulema: Tein tyhmän kaupan Telian kanssa, ja nyt heillä on rahaani 151€ jota voin 100km:n päässä olevassa likkeessä käyttää siihen valikoimaan mitä sattuu olemaan. 98%:sti puhelimeeni sopimattomia tuotteita vain tarjolla, ja nekin sopivat ostin jo puhelimen yhteydessä (kuoret).

 

Suosittelen jotain muuta kauppaa tai myy puhelimesi vaikka kaverille tai kaverin kaverille ja vältä loppuun asti Telian lahjakorttia.

SakuMik
Moderaattori
Moderaattori
  • 54 custom-general.kudos
  • 191 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@just_me  kirjoitti:

Kokemuksestani voin sanoa että tulet varmasti pettymään. Itse tein juurikin kuten olit ajatellut. Ostin uuden puhelimen, kaupan tehdessäni vaihtohyvityslaskuri näytti 65€ vanhasta puhelimestani. Hinta oli mielestäni hävyttömän vähän, mutta koska sain lisähyvityksen 100€ ajattelin kaupan tehdä. Luin asiakirjat, lahjakorttia koskevia myöden. AIkaa oli käydä telia kaupassa 35 vrk. Noin 10-14 vrk:n jälkeen menin kauppaan. Kaupassa tarkistin odottaessani tabletista hyvityshinnan ollakseni varma. Se olikin enää 55€. Minuutin kuluttua vuoroni koitti. Ensimmäiseksi milulle ilmoitettiin että sitä 100e lisähyvitystä ei enää ole voimassa. Tilausvahvistukseta näytin että olin oikeutettu siihen. Noin 5 min kuluttua se hyväksyttiin "vielä", mutta puhelimeni hyvitys arvo oli pudonnut 51€:oon. Se oli kuulemma oikea. Pitkin hampain hyväksyin hinnat koska muuta mahdollisuutta ei ollut.

 

Taas kahden viikon kuluttua menin Telia verkkokauppaa ja valitsin kuulokkeet, joita oli verkkokaupan varastossa. Menin maksuun, mutta lahjakorttia ei saanut millään käytettyä maksuun. Chat-asiakaspalvelussa minulle kerrottiin, että voin ainoastaa käyttää lahjakorttiani Liikkeessä en verkkokaupassa. Ihmeellistä kyllä Telian lahjakorttiehdoissa se kyllä mainitaan otstopaikkavaihtoehtona. Asiakspalvelija sanoi että mene Liikkeeseen siellä voin tehdä ostokseni. Kerroin että tuote EI kuulu liikkeiden valikoimiin.


Ikävää kuulla, että lahjakortin käyttö on mennyt näinkin kinkkiseksi. Ennen tosiaan lahjakorttia pystyi käyttämään verkkokaupassamme, mutta nyt lahjakortilla maksaminen ei ole toistaiseksi mahdollista Telian verkkokaupassa verkkokaupan muutoksien vuoksi. Ominaisuus on tulossa vielä takaisin, mutta en valitettavasti voi antaa sille tarkempaa aikataulua. Toistaiseksi voit hyödyntää lahjakorttia ostoksiin kaikissa Telia Kaupoissa. Lahjakortti on voimassa 12kk, eli sinulla on kuitenkin aikaa tarvittaessa odottaa, että voit käyttää lahjakorttiasi verkkokaupan puolella, mikäli liikkeessä ei ole tuotteita, jotka tahtoisit ostaa.

just_me
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kilpailu ja -kuluttajavirasto:

 

"Jos lahjakortin käyttöön liittyvistä rajoituksista ei ole selkeästi ilmoitettu, kuluttaja voi olettaa, että erityisiä rajoituksia ei ole.

 

Yleinen käytäntö myös on, että tavaran voi tilata tai palvelun varata lahjakortin voimassaoloaikana, koska kuluttajan voi olla vaikea tietää, mikä on varaustilanne ja miten aikaisin varaus pitäisi tehdä."

 

 

Se_Jesse
Moderaattori
Moderaattori
  • 46 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@just_me  kirjoitti:

Kilpailu ja -kuluttajavirasto:

 

"Jos lahjakortin käyttöön liittyvistä rajoituksista ei ole selkeästi ilmoitettu, kuluttaja voi olettaa, että erityisiä rajoituksia ei ole.

 

Yleinen käytäntö myös on, että tavaran voi tilata tai palvelun varata lahjakortin voimassaoloaikana, koska kuluttajan voi olla vaikea tietää, mikä on varaustilanne ja miten aikaisin varaus pitäisi tehdä."

 

 


Ymmärrän @just_me tilanteen harmillisuuden, kun et ole pystynyt hyödyntämään lahjakorttia verkkokaupassa, vaan sinun on täytynyt asioida Telia Kaupassa. @SakuMik tuossa jo aikaisemmin mainitsikin syyt sille, miksi lahjakortin hyödyntäminen verkkokaupassa ei ole mahdollista tällä hetkellä. Pahoittelut vielä omasta puolestani tilanteesta johtuen. Voit tietenkin halutessasi jättää meidän suuntaan mahdollisen palautteen/reklamaation täältä: Yhteydenottopyyntö | Asiakastuki | Telia 

| Telia Yhteisön moderaattori | Urheilu ja elokuvat |
just_me
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hieman tilateeseen korjausta.

 

Saisinkin tuotteet haluamaani Telia Kauppaan, voisin vielä ajellakkin parisataa kilometriä, mutta kun se EI ole mahdollista. Tässä tapauksessa kyseessä on kuitenkin kuulokkeet eikä esim 65" televisio. Toinen vaihtoehto mikä käy kyllä muilla on, että asiakaspalvelu tekee minulle verkkokauppaostoksen jossa maksan lahjakortin yli menevän osuuden. Jolloin ns. verkkokaupan "ongelmat olisi kierretty. Se harmitus on siinä, että yksipuolisesti muutatte toimintatapaa omien ehtojenne vastaisesti ja korvaavaa tapaa toimia ei ole. Ja lahjakortin aika se kuluu, eikä sitä edes ole pysäytetty ongelmienne ajaksi.

 

Joten piiiitkä aikaisena asiakkaana saan vaikutelman: "Ainahan voit vaihtaa operaattoria..." 

 

 

Se_Jesse
Moderaattori
Moderaattori
  • 46 custom-general.kudos
  • 112 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@just_me  kirjoitti:

Hieman tilateeseen korjausta.

 

Saisinkin tuotteet haluamaani Telia Kauppaan, voisin vielä ajellakkin parisataa kilometriä, mutta kun se EI ole mahdollista. Tässä tapauksessa kyseessä on kuitenkin kuulokkeet eikä esim 65" televisio. Toinen vaihtoehto mikä käy kyllä muilla on, että asiakaspalvelu tekee minulle verkkokauppaostoksen jossa maksan lahjakortin yli menevän osuuden. Jolloin ns. verkkokaupan "ongelmat olisi kierretty. Se harmitus on siinä, että yksipuolisesti muutatte toimintatapaa omien ehtojenne vastaisesti ja korvaavaa tapaa toimia ei ole. Ja lahjakortin aika se kuluu, eikä sitä edes ole pysäytetty ongelmienne ajaksi.

 

Joten piiiitkä aikaisena asiakkaana saan vaikutelman: "Ainahan voit vaihtaa operaattoria..." 

 

 


Ymmärrän, että tilanne varmasti harmittaa, kun et ole saanut käytettyä lahjakorttia verkkokaupan kautta. Tosiaan meidän lahjakortteihin sovellettavissa ehdoissa on mainittu näin: "Lahjakortti on maksuväline, jota voidaan käyttää Telian myymälöissä laite ja tarvikeostoksiin. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi." Nämä lahjakortteihin sovellettavat ehdot ovat astuneet voimaan 1.10.2021 alkaen. Löydät täältä vielä kokonaisuudessaan tuon lahjakortteihin sovellettavat ehdot 1.10.2021 alkaen -tiedoston: Telia lahjakortti - lahjakortteihin sovellettavat ehdot 1.10.2021 alkaen (pdf)

 

Tiedoston kohdassa neljä (4. Lahjakortin käyttäminen) on mainittu, että lahjakortin voi käyttää Telian myymälöissä. Ehdoissa ei ole siis mainintaa verkkokaupasta. Eli jos olet saanut lahjakortin 1.10.2021 tai sen jälkeen, niin tällöin ei ole ollut mahdollisuutta käyttää lahjakorttia verkkokaupassa. Tämä selviää kyseisistä ehdoista, jotka löytyvät meidän nettisivuilta. Tarkoituksemme ei tietenkään ole toimia sillä tavalla, että asiakkaillemme tulisi vaikutelma, että heidän täytyy vaihtaa operaattoria, vaan totta kai haluamme, että asiakkaamme viihtyvät meillä. Kuitenkin tällä hetkellä lahjakortteihin sovellettavissa ehdoissa on mainittu se, että ne toimivat vain Telian myymälöissä. Tämä on kuitenkin varmasti sellainen asia mitä meidän on syytä tarkastella jatkossa, jotta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä parempaa palvelua.

| Telia Yhteisön moderaattori | Urheilu ja elokuvat |
just_me
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hmm,

ja minun ohjeissani lukee

 

"1.2 Lahjakortti. Lahjakortti on maksuväline, jota voidaan
käyttää Verkkokaupassa ja Telian myymälöissä laiteja
tarvikeostoksiin. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.
Lahjakortti sisältää koodin (jäljempänä ”Tunniste”), jonka
avulla voit käyttää Lahjakortin saldoa. Säilytä saamasi
Tunniste huolellisesti. Tunniste on muodoltaan AB-1234-
CDEF-56GH. Lahjakortti ei ole henkilökohtainen."

 

Mielenkiintoista.

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 462 custom-general.kudos
  • 866 custom-general.replies
  • 88 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@just_me  kirjoitti:

Hmm,

ja minun ohjeissani lukee

 

"1.2 Lahjakortti. Lahjakortti on maksuväline, jota voidaan
käyttää Verkkokaupassa ja Telian myymälöissä laiteja
tarvikeostoksiin. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.
Lahjakortti sisältää koodin (jäljempänä ”Tunniste”), jonka
avulla voit käyttää Lahjakortin saldoa. Säilytä saamasi
Tunniste huolellisesti. Tunniste on muodoltaan AB-1234-
CDEF-56GH. Lahjakortti ei ole henkilökohtainen."

 

Mielenkiintoista.


Varmistelisin vielä, että mitä kautta olet saanut kyseisen ohjeistuksen? Tosiaan viime vuoden lokakuusta lähtien ehdot ja ohjeet ovat olleet tuollaiset mitä @Se_Jesse ylempänä kirjoittelikin.

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat

Tämän osion uusimmat keskustelut