20-01-2020 07:20
Eittämättä ihan yksittäinen tapaus? Telian vähittäismyynnin johtaja kuvaa Iltalehdessä asiaa ”tosi harmilliseksi”. Joku voisi pitää tätä johtajan antamaa määritelmää asiaa vähättelevänä. Toki jos toimintaohje on: "Asiakas voidaan ohjeistaa tarkastamaan kaikki liittymään liittyvät tiedot vallitsevan operaattorin asiakas-, mobiili- tai verkkopalvelusta. Ohjeistuksemme mukaan myyjä voi neuvoa, miten tiedot saa. Mutta on itsestään selvää, että asiakas itse tarkastaa tietonsa niissä tilanteissa", niin kuinkahan usein provisiopalkkauksen mädättämän alan myyjät tässä tietoturvaloukkauksessaan onnistuvat.
Jotain on jossain perustavanlaatuistesti pielessä, kun kaikkein operaattorien kohdalla näitä 'valitettavia yksittäistapauksia' tulee ilmi jatkuvasti ja ilmitulleet lienevät vain jäävuoren huippu eikä KKV:lläkään ole jostain syystä halua tähän moraalittomaan toimintaan puuttua.
20-01-2020
14:10
Muokattu
20-01-2020
14:23
@kustaa1967 kirjoitti:
Niinpä niin.
Ohjeet ovat ohjeita , mutta niiden noudattaminen näyttää olevan kovin vajavaista. Esimiesten tulee valvoa alaistensa toimintaa eikä voivotella , että ei tämä ole ohjeiden mukaista toimintaa.
Jos henkilöllä on asiakkuuksia toisilla operaattoreilla , niin niiden tiedot eivät kuulu Telialle pennin vertaa.
Miten tätä esimies voi valvoa, jos kyseessä on kertaluontoinen toiminta myyjältä?
Toisaalta ei nuo omat tiedot poikkea (nimi, henkilötunnus, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite) teleoperaattoreiden kesken. Hinnoittelu poikkeaa jonkin verran riippuen liittymistä ja palveluista näin yleisellä tasolla katsoen.
20-01-2020 14:18
@Johtava kirjoitti:
Jos ja kun ohjeenne on edelleen että uusasiakashankintaa provisiopalkalla tekevä myyjä haluaa uhrin marketin käytävällä rupeavan omia tietojaan kilpailijan verkkopalvelusta myyjän innokkaiden neuvojen mukaan tarkastamaan, niin ei teitä tietoturva tunnu kiinnostavan.Jotain vikaahan teidän rekrytointipolitiikassa, perhedytyksessä tai palkkausmallilla on ollut ja on, jos ja kun näitä lain ja hyvän kauppatavan venytyksiä tulee kerta toisensa jälkeen esiin.
Voisit hieman avata aiheita mitä nämä tapaukset ovat ja miten ne selvitettiin?
Mielenkiintoista sinänsä etten ole koskaan törmännyt näihin henkilökohtaisesti asioidessani Telia myymälöissä ja puhelimitse. Kyselin myös tuttavilta tästä aiheesta, niin ei ole ollut ongelmia heilläkään
20-01-2020 17:42
Vaikkapa tämä
https://yhteiso.telia.fi/t5/Asiakkuus-Telia-tunnukset-Telia/tilaus-ilman-lupaa/m-p/191753#M5449
Ilmeisesti et myöskään käy Citymarketissa, jossa nämä provikapalkkaiset myyjät vastoin ohjeita pyydystävät asiakkaita kaukana ständistään.
Yhtä kaikki jokainen tapaus on vain yksittäinen eikä koskaan ennen seuraavaa kertaa tapahdu uudelleen
20-01-2020 17:59
Minä asioin usein Citymarketissa ja S-marketissa. Citymarketissa on saanut liikkua ihan rauhassa Telia pisteen ohi, mutta S-marketissa kun on Elisan ständi niin saa olla nopea että kerkiää "alta pois".
Ovat joka kerran suorastaan vaanineet asiakkaita.
Eli yksittäistä tuntuu olevan
20-01-2020 18:07
@kiisseli67 kirjoitti:Minä asioin usein Citymarketissa ja S-marketissa. Citymarketissa on saanut liikkua ihan rauhassa Telia pisteen ohi, mutta S-marketissa kun on Elisan ständi niin saa olla nopea että kerkiää "alta pois".
Ovat joka kerran suorastaan vaanineet asiakkaita.
Eli yksittäistä tuntuu olevan
Ai olitkin pelkkä vitsiveikko jolle ei kannata vastata mitään. Mun moka mutta otan opiksi enkä ruoki trollia.
20-01-2020 18:21
Ei varmaan kannata olla yhteydessä Citymarketin kauppiaaseen, jos hänen kaupassaan toimivat toisen yrityksen feissarit ovat häiriöksi. Hmm m
20-01-2020 18:54
Kauppiaan tiloissahan nämä Telian myyjät eivät saa pyöriä ja asiattomasta käytöksestä on annettu ja jatkossakin annetaan palautetta asiasta ko. ketjussa vastaavalle johtajalle.
Kivahan olisi kuulla millainen on Telian oma ohjeistus K-Citymarketin tiloissa toimiville ständimyyjille, mutta en pidätä hengitystäni sitä odotellessa.
20-01-2020 20:26
@Johtava kirjoitti:
Vaikkapa tämä
https://yhteiso.telia.fi/t5/Asiakkuus-Telia-tunnukset-Telia/tilaus-ilman-lupaa/m-p/191753#M5449
Tapaus on käsitelty asianmukaisesti ja vastuullisesti.
Ilmeisesti et myöskään käy Citymarketissa, jossa nämä provikapalkkaiset myyjät vastoin ohjeita pyydystävät asiakkaita kaukana ständistään.
Esimerkiksi Kajaanin K-Citymarketissa en ole huomannut tälläistä toimintaa Telian Express palvelupisteellä. Hyvä on tietenkin antaa palautetta, koska ilman sitä ei voi kehittää toimintaa. Ostoskeskuksissa myös Elisan ständimyyjät pysyvät omalla myyntialuellaan. Luultavasti tavarat lähtisi jonkun matkaan, jos myyjät lähtisivät pyörimään pitkin käytäviä.
Yhtä kaikki jokainen tapaus on vain yksittäinen eikä koskaan ennen seuraavaa kertaa tapahdu uudelleen
Näissä tapauksissa nähdään yleensä vain yhden osapuolen näkymys. Näihin ei voi ottaa kantaa yksityiskohtaisesti. En ainakaan tiedä että tapauksia olisi useita vuositasolla? Eihän se olisi kenenkään etu eikä vastuullista. Virheitä sattuu jokaiselle meistä
20-01-2020 21:02
@kiisseli67 kirjoitti:
Minä asioin usein Citymarketissa ja S-marketissa. Citymarketissa on saanut liikkua ihan rauhassa Telia pisteen ohi, mutta S-marketissa kun on Elisan ständi niin saa olla nopea että kerkiää "alta pois".
Ovat joka kerran suorastaan vaanineet asiakkaita.
Eli yksittäistä tuntuu olevan
Kierrän ihan tietoisesti mahdollisimman kaukaa läheltä seinustaa, kun ei huvita aina rupatella 😂