Itsenäisyyspäivän viestissä ongelmaa

  • 8 December 2017
  • 8 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Kuten olemme saaneet lukea, Suomi100-onnitteluviestejä jäi paljon tulematta käyttäjille. Minun liittymääni viestiä ei tullut, eikä vaimollekaan. Huolestuin tästä, koska mietin mahdollisia valtiovallan lähettämiä viestejä tai katastrofitiedotteita ja niiden perilletuloa. Miten Telia aikoo varmistaa, että tärkeät tekstiviestit jatkossa tulevat perille? Käsittääkseni minulla ei ole mitään estoja päällä.


 


 


edit Merja_J: otsikkoa muokattu


8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Hei @NipaNiilonpoika ja tervetuloa Yhteisöön!

Tämä oli tosiaan harmillinen tilanne että kaikki asiakkaat eivät noita viestejä saaneet. Syitä siihen oli monia. En kuitenkaan usko että tulevaisuuden tiedottamisen kannalta tarvitsisi olla huolissaan. Tästäkin tapauksesta varmasti otetaan opiksi monellakin taholla. Meidän lehdistötiedote aiheesta löytyy täältä, joten toivottavasti se selventää hieman tapahtunutta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Itsenäinen Suomi täyttää tänään 100 vuotta. Onnea Suomi ja suomalaiset! Det självständiga Finland fyller 100 år idag. Grattis Finland och finländare!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Hei @NipaNiilonpoika! Mikäli haluat Suomi 100 -onnitteluviestin itsellesi vielä näin jälkikäteen, on se nyt mahdollista. Täytä tietosi tälle lomakkeelle niin viesti lähetetään sinulle noin vuorokauden sisällä.


@Merja_J kirjoitti:

Hei @NipaNiilonpoika ja tervetuloa Yhteisöön!

Tämä oli tosiaan harmillinen tilanne että kaikki asiakkaat eivät noita viestejä saaneet. Syitä siihen oli monia. En kuitenkaan usko että tulevaisuuden tiedottamisen kannalta tarvitsisi olla huolissaan. Tästäkin tapauksesta varmasti otetaan opiksi monellakin taholla. Meidän lehdistötiedote aiheesta löytyy täältä, joten toivottavasti se selventää hieman tapahtunutta. 


Lehdistötiedote ei valitettavasti oikein minua vakuuttanut. "Etukäteen tehtyjen rajausten lisäksi listojen käsittelyssä tapahtui virhe."  Noh, ainahan ihmiset virheitä tekevät, mutta kuten aloitusviestissäni totesin, olen huolestunut siitä, että jokin katastrofitiedote tai vastaava jää tulematta jonkun töppäyksen vuoksi. En silti toivo saavani mitään suuronnettomuustiedotetta tai vastaavaa . . .

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Vaaratiedotteita lähetetään tällä hetkellä radion ja television välityksellä, ei tekstiviestillä. Eli sen puoleen ei tarvitse huolestua. Mutta kiitokset joka tapauksessa palautteesta koskien lehdistötiedotetta, se on välitetty eteenpäin viestintäämme.

Kuitenkin veden- ja sähkönjakelun ongelmista voidaan ilmoittaa tekstiviestillä. Samoin tietääkseni ulkoministeriö voi tiedottaa ulkomailla oleville poikkeuksellisista matkustusolosuhteista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @NipaNiilonpoika!


Ongelmakohtia ovat rahoitus ja hitaus, ainakin tässä parin vuoden takaisessa uutisessa : https://yle.fi/uutiset/3-8273334

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@NipaNiilonpoika kirjoitti:

Kuitenkin veden- ja sähkönjakelun ongelmista voidaan ilmoittaa tekstiviestillä. Samoin tietääkseni ulkoministeriö voi tiedottaa ulkomailla oleville poikkeuksellisista matkustusolosuhteista.




Kyseessä on suhteellisen pieni kohderyhmä, joille kyseinen tekstiviesti osoitetaan. Kyllä ne tulevat perille, jos ei ole ongelmia esim. puhelimen ollessa kiinni eli ei hätiä mitiä! :smileyhappy:


 


Tämän lisäksi ainakin itse varmistan asian ensisijaisesti virallisesta nettisivulta ja hyviä vaihtoehtoja ovat radio tai televisio, koska näissä kanavissa tiedotetaan toisinaan.

Vastaa