Kokemuksia Teliasta viimeisen kuukauden aikana

  • 10 June 2018
  • 2 kommenttia
  • 108 katselukertaa

Toukokuun alkupäivinä ilmoitin Telialle lopettavani hitaan ADSL-liittymän ja Telia TV-palvelun 10.6. Samalla sovimme, että minulle toimitetaan reititin ja mobiililaajakaistaliittymä kesäkuun alkupäivinä. Myöhemmin tilasin Telia TV-boksin, joka sopii uudelle reitittimelle. Uudelle boksille voisi tilata maksullisia paketteja! Boksi tuli, muttei reititintä ei kuulunut. Soitin Telialle, jossa todettiin ettei koko tilausta näy missään! Tehtiin uusi tilaus ja tuotteet tulivat.

 

Sitä ennen tilasin Liiga-passin, johon aktivoin mobiili Telia TV. Loin tunnukset siihen, kanavia näkyi vain viisi (Ylen kanavat, Viasat Hockey ja National G.) nyt tällä hetkellä kahdeksan (TLC, Fox, Frii), Telialla ei osata sanoa miksei enempää näy.

 

Laajakaistan TV palvelut loppuivat jo 8.6 (piti 10.6), vaikka pyysin lopettamaan vain maksulliset Discoveryn ja Mix-Mn. Purin pois vanhan laajakaistareitittimen ja Arris Koti TV – boksin. Olin varmistanut sitä ennen Telialta, että käykö vanhan Arrisin kovalevy tähän uuteen saman merkkiseen ja näköiseen boksiin. Telialta todettiin, että käyhän se siihen. Laitoin uudet laitteet käyttöön, Telia TV vaati käyttäjätunnuksia. Eihän minulla tiettävästi ollut. Eikun taas soitto Telialle. Sieltä ne lähetettiin tekstiviestinä. Eihän ne toimineet. Seuraavana päivänä chatilla selvittelin asiaa Telialta. Tunnukset olivatkin ne uudet mobiili TVlle luomani tunnukset. Eipä ollut ihme kun eivät toimineet tekstarilla toimitetut tunnukset. Uusi boksi ei tunnista sittenkään kovalevyä, ei siis pysty tallentamaan mitään. Selvitellään sitä jälleen Telialta ensi viikolla.

Uuden boksin kanavien laatu ei ole kunnon HD-laatua. Eipä tämmöisestä ole mitään tiedotettu. En siis ollut tyytyväinen. Seuraavaksi jälleen chattiin. Sieltä selvisi, että kanavat ovat near-HD laatua. En tyytyväinen, koska asiasta ei ollut tiedotettu mitenkään. Seuraavaksi lisää järkytyksiä: Mix-M pakettia ei saa sopimusteknisistä syistä johtuen! Ei sitten. Entä Discovery-paketti, saa mutta ei edes near-HD laatuisena. Silloin sanoin, että ei kiitos maksullisille kanaville. Tilaan toisesta firmasta. Kanavia ei pysty myöskään itse tilaamaan boksille muuten kuin soittamalla tai chatin kautta.

 

Kauhistuttaa, että pitääkö Liigaa töllätä syksyllä near-HD laadulla tai jollain muulla vielä huonommalla laadulla…

 

Lisäksi Minun Telia puhelin sovellus ei ole toiminut iPhone puhelimella ainakaan kuukauteen. Android-puhelimella kylläkin. Telialla ei ole vieläkään hajua mistä toimimattomuus johtuu.

Et semmoista


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Onpa ollut vastusta kerrakseen :smileysurprised:


Toivottavasti asioihin tulee pian selvyyttä.


Itsellä ei ole ollut ongelmia Minun Telia sovelluksen kanssa iPhonessa ( iPhone SE, iOS 11.4 ). Minun Telia sovellus versio 6.6.7 :smileyhappy:

Päivitystä tilanteeseen:

Minun Telia (ver 6.6.7.) ei toimi iPhone 6S Plus eikä 5SE puhelimessa. Samsungilla kylläkin. Tein uudestaan vikailmoituksen eli sama rumba alkaa alusta.

 

Kovalevy ei käy tähän uuteen Arris-mobiilikaistaboksiin, vaikka edellinen Telian chat-henkilö näin väitti. Eli jälleen perätöntä puhetta. Verkkotallennus maksaa lähes seitsämän ekeä kk. Ei kiitos. Liiga-pelejä ei kuulemma voi edes tallentaa verkkoon. Jotenkin tuntuu petetyltä.

Vastaa