Kun asiakaspalvelu ei osaa vastata

  • 26 January 2019
  • 2 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Kunniamerkki +5
  • Savumerkittäjä
  • 33 kommenttia

Laajakaistaliittymäni suljettiin kesällä 2018, maksamattoman laskun takia. Maksoin avoimet laskut ja olin yhteydessä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelusta kerrottiin, että liittymä aukeaa kunhan maksut kirjautuvat Telialle. Seuraavassa laskussa minulta oli peritty 39e Pika-avausmaksua. En pyytänyt liittymälleni pika-avausta, eikä minulle kerrottu että siitä tulisi veloitusta. 

 

Lähetin syksyllä 18 kirjallisesti reklamaation tuosta 39e osasta laskussani, koska en löytänyt mitään kanavaa, jotta olisin voinut tehdä sen sähköisesti. Kirjeeseeni ei koskaan vastattu. Maksoin laskuni normaalisti, mutta tuon 39e jätin maksamatta. 

 

Nyt tammikuussa 2019 saavuin kotiin matkalta, ja huomasin että laajakaistani on suljettu. Soitto asiakaspalveluun, ja he kertoivat että se johtuu tuosta 39e saatavasta. He huomasivat että asia on riitautettu, mutta että saisin liittymäni auki, minun tulisi maksaa joko 15e(?) tai 39e avausmaksua ?!?!?!?! Viikonloppu oli tulossa, joten suostuin  maksuun. Jätin myös soittopyynnön asiakaspalveluun, joka oli tänää 26pv, klo 12.00. Kukaan ei soittanut. 

 

Nyt minun siis tulisi maksaa 2 x 39e? Voisiko joku perehtyä asiaani, ja olla minuun yhteydessä. 


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei!


 


Onpas kelju homma päässyt tapahtumaan. Harmittavaa kylläkin, täällä yhteisössä ei voida selvitellä asioita, jotka vaativat asiakkaan tunnistamisen. Siksi lähtisinkin tekemään yhteydenottopyyntöä tällä sivulla: https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto?&path=1   , ja valitsemalla kysymykseen, mitä asia koskee: "muita asioita". Kirjoita sitten ytimekkäästi asiasi tuohon lomakkeeseen. Palautteiden ja yhteydenottojen käsittelyaika on noin yksi viikko, joten kaikista nopeiten ei tuota kautta asiaa saa vireille.


 


Muita keinoja ovat chat, puhelinaspa sekä myös FB-yksityisviestit Telian FB-sivuilla Telialle. Noita reittejä pitkin saanet ratkaisun kaikista nopeiten. Siitä en ole ihan varma, että pystyttäisiinkö Telia Kaupassa selvittelemään k.o. ongelma ihan kasvotusten.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Purnipsi antoikin sinulle tuossa jo hyvät ohjeet kuinka kannattaa asian kanssa toimia. Täällä Yhteisössä meillä on asiakkaasta tiedossa pelkkä nimimerkki eikä asiakasta voida luotettavasti tunnistaa niin sen vuoksi asiaa kannattaa selvittää muuta kautta.

Mitä tulee tuohon pika-avaukseen niin yleensä asiakkaan kanssa siitä keskustellaan haluaako hän liittymän auki heti vai avataanko se vasta kun laskut näkyvät maksettuna. Jos kaista halutaan auki heti, on avausmaksu kalliimpi kuin silloin kun se avautuu itsestään maksujen päivittymisen jälkeen. Jos olet tehnyt asiasta reklamaation, on niiden käsittelyaika tällä hetkellä noin kuukausi. Jos siis reklamaatiosta on aikaa kauemmin kuin kuukausi, etkä ole saanut siihen vastausta, on silloin hyvin todennäköistä ettei reklamaatio ole tullut perille. Muistatko vielä mitä kautta sen teit ja saitko siitä erillistä vahvistusta? 



Soittopyynnöstä haluaisin vielä kuulla että mitä kautta olet sen jättänyt? Oliko kyse tästä sivustosta

Vastaa