Kysymys laskusta

  • 4 October 2019
  • 5 kommenttia
  • 29 katselukertaa

Elikkä maksoin kaksi laskua 30.09 toinen niistä oli puhelinlasku ja toinen niistä telia finance luottolasku.

 

No tässä kohtaa alkaa ongelmat, kun tuo Telia Financelle mennyt lasku näkyy maksettuna, mutta puhelilasku ei. Minulla on kuitti maksusta jos sen voi teille jorenkin näyttää, että ei tule jatkossa ongelmia tuon kanssa, kun en ymmärrä mikä danske bankilla kestää tuon tilisiirron kanssa vaikka toinen maksu oli tullut perille.

 

Tänne foorumille tuskin on turvallista kuvaa kuitista laittaa vai onko?

 

Olin kyllä eilen jo asiakaspalveluun yhteydessä chatin kautta ja sieltä sanottiin, ettei kannata vielä huolestua jos viitteet ym olivat oikein, mutta kyllä tässä alkaa vähän jo huolestuttamaan ?


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Tervehdys, @Pirate_fin! Sattuuhan niitä jokaiselle meistä. Ei syytä huoleen kuten Telian chat-asiakaspalvelija oli vinkannut. Laskut kirjautuvat viiveellä aina pankin perinteisellä tilisiirrolla paitsi jos maksaa suoramaksuna Omilta Sivuilta tai Minun Telia -sovelluksen kautta. Voit tarkastella omia laskujasi Omilta Sivuilta "Laskut ja viestit"-osiosta tai "Laskuarkistosta" (linkki löytyy liittymän hallintasivulta).


 


Julkisella keskustelufoorumilla ei kannata jakaa arkaluontoisia tietoja eikä niitä oikeastaan täällä tarvitse :)

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tuossa @Sekunti jo hyvin vastasikin, mutta vielä pari lisäystä.


 


Tänne Yhteisöön ei tosiaan pidä laittaa mitään yksilöiviä tietoja tai kuitteja laskusta, koska tämän kautta ei voida asiakastietoihin mennä, eikä ole järkevää levitellä tietojaan kaikkien nähtäville.


 


Kannattaa vielä varmuuden vuoksi tarkistaa, että tilinumero ja viitenumero on oikein, jonka jälkeen ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Se kannattaa huomioida, että Financen ja puhelinlaskun tilinumerot eroavat toisistaan ja jos maksaa väärälle tilille, niin suoritus ei kohdistu oikein.


 


Tällä hetkellä maksujen kirjautumisessa meidän järjestelmään on pientä hitautta, eli se voi tosiaan johtua tästäkin. Jos tuo lasku ei näy maksettuna ensi viikon keskiviikkoon mennessä, niin kannattaa ottaa vielä yhteyksiä chatin kautta.


 


Ei syytä huoleen, eli voit nauttia viikonlopusta rauhallisin mielin! :smileyhappy:

Okei, ei kait tässä voi muuta, kuin odottaa ja lasku on kyllä maksettu oikealle tilille ja viitenumerokin on oikein. Olen noi tiedot tarkistanut varmaan kymmenen kertaa jo ?

 

Aika hidasta taitaa olla tuo maksettujen laskujen näkyninen teillä, kun viikko jo mennyt eikä vieläkään näy, kun tarkistin minun telia sovelluksesta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@NikoNon mainitsema hitaus on edelleen päällä, eli juuri tuossa kuunvaihteessa maksetut suoritukset eivät näy toistaiseksi laskutusjärjestelmässämme. Eli syy on selvillä ja tilanne tiedossamme. Sen vuoksi ei tarvitse huolestua, maksu löytää tiensä kyllä perillä viiveestä huolimatta, kun olet tiedot oikein syöttänyt, eikä tämä viive tule aiheuttamaan esimerkiksi liittymän sulkua. 


 


Mikäli seuraavalla laskulla huomaat ylimääräistä korkokulua ja viivästysmaksua kyseiseltä ajalta, niin ole meidän asiakaspalveluun vaikkapa chatin kautta yhteydessä, niin summa vähennetään laskultasi pois.  


 


EDIT: @Pirate_fin  sain juuri varmistuksen, että viivästyskorkoa eikä myöskään maksukehotusmaksua tule kertymään tältä viiveajalta. Ajallaan, kun tieto välittyy laskutusjärjestelmään, siellä tulee näkymään alkuperäinen todellinen maksupäiväsi. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Mukavaa kun pidetään ajan tasalla tietoa! :) 

Vastaa