Lahjakortin toimitus


Telia lupaa lahjakortin liittymästä. Nyt on kulunut 5 kk eikä lahjakorttia ole näkynyt. Vaihdoin mm tästä syystä operaattoria. Seuraava vaihe kuluttaja-asiamies. Ihan vaan periaatteessa kun lupauksista ei pidetä kiinni.


 


 


EDIT katjane: muokattu otsikkoa


JoonasLam: Siirretty toiseen osioon


17 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Ersholmmen  kirjoitti:

Telia lupaa lahjakortin liittymästä. Nyt on kulunut 5 kk eikä lahjakorttia ole näkynyt. Vaihdoin mm tästä syystä operaattoria. Seuraava vaihe kuluttaja-asiamies. Ihan vaan periaatteessa kun lupauksista ei pidetä kiinni.


 




Moikka @Ersholmmen ja tervetuloa Yhteisöön! 

Nyt on kulunut kyllä tavallista pidempi aika lahjakortin toimittamiseen. Lahjakortit lähetetään sähköisenä, olethan siis tarkistanut sähköpostisi ettei kortti olisi siellä livahtanut esim. roskapostikansioon? Lahjakortti lähetetään myös Minun Telian Laskut ja Viestit -osioon, josta sen löydät kirjautumalla Minun Telia -tunnuksella, pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. 


 


Jos lahjakorttia ei löydy sähköpostista tai Minun Teliasta, ohjaisin sinut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, jossa voidaan lahjakortin tilanne tarkistaa. 

Hei @Katjane ,


tämä on, sorry vain, sitä samaa bull*******tiä mitä Telian toimesta on minulle vastattu. Kaikki paikat on tarkistettu moneen kertaan, roskapostit, Minun Telia etc. Ei ole lähetetty...


Ensi viikolla iso hihna päälle niin muukin Suomi saa  tietää teidän "erikoistarjouksista" ja etunenässä Korelinin Krista. Onneksi on tuttuja iltapäivälehdissä; ottavat mielellään esille tämänkaltaisia juttuja. Korostan että kyseessä ei ole minkäänlainen uhkaus vaan itse aiheuttamanne tilanne.


Asiakaspalvelunne on jo muutaman kerran luvannut "tutkia" asia -höpö höpö. Kellään ei minkäänlaista vastuunkantoa.


Parasta
Edit JoonasLam: muokattu tägäys ja poistettu allekirjoitus

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Ersholmmen  kirjoitti:

Hei @Katjane ,


tämä on, sorry vain, sitä samaa bull*******tiä mitä Telian toimesta on minulle vastattu. Kaikki paikat on tarkistettu moneen kertaan, roskapostit, Minun Telia etc. Ei ole lähetetty...


Ensi viikolla iso hihna päälle niin muukin Suomi saa  tietää teidän "erikoistarjouksista" ja etunenässä Korelinin Krista. Onneksi on tuttuja iltapäivälehdissä; ottavat mielellään esille tämänkaltaisia juttuja. Korostan että kyseessä ei ole minkäänlainen uhkaus vaan itse aiheuttamanne tilanne.


Asiakaspalvelunne on jo muutaman kerran luvannut "tutkia" asia -höpö höpö. Kellään ei minkäänlaista vastuunkantoa.


Parasta
Edit JoonasLam: muokattu tägäys ja poistettu allekirjoitus




Kaikki paikat on selvästi siis tarkistettu. Tilanteen taustoja tietämättä näitä kysellään ja varmistellaan. Lahjakorttikampanjassa on tietyt ehdot ja ne kun täyttyvät niin lahjakortin kuuluu lähteä matkaan. Oletan, että tässä sinun tilanteessasi on meidän päässä tapahtunut jokin virhe, jonka vuoksi lahjakortti ei ole saapunut perille. Tämä on kuitenkin korjattavissa ja selvitettävissä asiakaspalvelumme kautta, josta päästään asiakastietojesi kanssa tilannetta selvittämään tarkemmin. Se on tässä tapauksessa paras väylä asian hoitamiseksi, mutta toki kuluttaja-asiamiehen kanssa voit käydä keskustelua asiasta. Siitä pahoittelen, että aiemmalla yhteydenotollasi asia ei ollut tullut kuntoon, sillä siihen ehdottomasti pyritään.

"Siitä pahoittelen, että aiemmalla yhteydenotollasi asia ei ollut tullut kuntoon, sillä siihen ehdottomasti pyritään."

Siis aiemmilla yhteydenOTOILLA, huom monikko-muoto! Koko prosessin ajan on kehoitettu ottamaan yhteys asiakaspalveluun. Sitä on nyt tehty kolmisen kertaa  mutta taitoa/tahtoa ei tunnu löytyvän. Ensi viikolla taas kolme liittymää taholtani tulee jättämään Telian. Onneksi on muita jotka pitävän sen mitä lupaavat!

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Ersholmmen  kirjoitti:

"Siitä pahoittelen, että aiemmalla yhteydenotollasi asia ei ollut tullut kuntoon, sillä siihen ehdottomasti pyritään."


Siis aiemmilla yhteydenOTOILLA, huom monikko-muoto! Koko prosessin ajan on kehoitettu ottamaan yhteys asiakaspalveluun. Sitä on nyt tehty kolmisen kertaa  mutta taitoa/tahtoa ei tunnu löytyvän. Ensi viikolla taas kolme liittymää taholtani tulee jättämään Telian. Onneksi on muita jotka pitävän sen mitä lupaavat!




Juuri näin eli useammasta yhteydenotosta olikin tosiaan kyse. Ymmärrän, että tilanne on turhauttava ja pahoittelen tilannetta sinulle kertaalleen, ettei se ole ratkennut. Valitettavasti en pysty täällä Yhteisön puolella asiaa selvittämään tämän pidemmälle ilman asiakastietoja, jonka vuoksi pyysin sinua vielä kertaalleen asioimaan asiakaspalvelumme suuntaan jutun selvittämiseksi. Ymmärrän myös sen, jos et tätä tahdo enää tehdä, mutta toiveissani silti on asiakkuuden jatkuminen meillä ja tämän lahjakortin kuvion selvitys asiakaspalvelumme kanssa.

Kiitos Joonas "kärsivällisyydestäsi"!

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Ersholmmen  kirjoitti:

Kiitos Joonas "kärsivällisyydestäsi"!




Mitä tarkemmin asiakaspalvelustamme aiemmin sinulle kerrottiin, kun olit aiheesta yhteyksissä meihin? Menikö tämä lahjakortin tapaus jonnekin eteenpäin siis selvitykseen ja luvattiinko sinulle palata asiasta? Joskus tämän selvittämisessä voi vierähtää tovin aikaa. Onko tästä kuinka pitkä aika kulunut viime kerrasta?

Hei,

7.10. kirjoitin asiakaspalveluun, vastaus: Olisi kyllä pitänyt jo tulla, tutkimme asiaa, seuraa Minun Telia-sivua....

19.10. sama sisältö eri sanoin,..... 

Hoh hoijaa!

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Ersholmmen  kirjoitti:

Hei,


7.10. kirjoitin asiakaspalveluun, vastaus: Olisi kyllä pitänyt jo tulla, tutkimme asiaa, seuraa Minun Telia-sivua....


19.10. sama sisältö eri sanoin,..... 


Hoh hoijaa!




Ja 19.10. jälkeen ollut hiljaista puolin ja toisin? Onhan se nyt tosiaan kumma! Mitä toivoisit minun ja meidän Yhteisön moderaattoreiden tekevän? Itselläni tuli sellainen tehokeino mieleen, että jos vaan vielä mitenkään viitsisit olla meihin päin yhteydessä (koska me täältä foorumilta käsin emme kykene olemaan sinuun yhteydessä emmekä näe asiakastietojasi) chatin kautta JA jakaisit sinne tämän keskusteluketjun linkin. Et joutuisi aloittamaan taas alusta koko tarinaa, ja sinua auttava henkilö näkisi, että tällä jutulla on aika suuri painoarvo jo, kun sitä käsitellään näin julkisesti. 

Tää on ihan *******estä. Ite vaihdoin kesäkuun lopussa Telialle ja vieläkään ei ole kuulunut Kkaupan lahjakorttia. Samaa lässytystä kun täällä näiltä moderaattoreilta. Ihme homma kun bisneksen pitää nykyään perustua *******ukseen? Hoitakaa minkä lupaatte, ihmiset haluaa sen mikä luvataan.. Sitten palkataan jotain pissaliisoja asiakaspalveluun jotka ei osaa vastata yhtään *******u mihinkää ilman jotain *******n kyselyä jonnekkin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Simo555  kirjoitti:

Tää on ihan *******estä. Ite vaihdoin kesäkuun lopussa Telialle ja vieläkään ei ole kuulunut Kkaupan lahjakorttia. Samaa lässytystä kun täällä näiltä moderaattoreilta. Ihme homma kun bisneksen pitää nykyään perustua *******ukseen? Hoitakaa minkä lupaatte, ihmiset haluaa sen mikä luvataan.. Sitten palkataan jotain pissaliisoja asiakaspalveluun jotka ei osaa vastata yhtään *******u mihinkää ilman jotain *******n kyselyä jonnekkin.




Lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön @Simo555! Hienoa että löysit paikalle keskustelemaan.


 


Heti ensi alkuun vinkkaan kuitenkin vielä Yhteisön säännöt ja pyydän noudattamaan niitä, eli pidetäänhän keskustelu asiallisena! Ymmärrän että tällaisessakin tilanteessa tunteet voivat jo kuumentua, mutta asia varmasti halutaan kyllä kanssasi selvittää. 


 


Hienoa että olet ottanut yhteyttä jo asiakaspalveluumme, kuulostaa siltä että asia laitettiin nyt sitä kautta eteenpäin ja lähdettiin selvittämään syytä miksi luvattu lahjakortti sinulle ei ole lähtenyt. Täällä Yhteisössä tosiaan pystymme keskustelemaan asioista vain näin julkisesti ja yleisellä tasolla, eli asiakastietoihin meillä ei ole pääsyä. Luvattiinko sieltä asiakaspalvelusta nyt palata sinulle asiaan vai mihin tilanne jäi? Jos lahjakortti on sinulta jäänyt virheellisesti uupumaan, niin asia voidaan kyllä korjata asiakaspalvelumme toimesta. Asiakaspalvelijamme eivät saa sitä suoraan sinulle lähetettyä, eli siksi varmastikin kanssasi keskustellut laittoi asiasi eteenpäin selvitykseen.


 


Pahoittelut vielä näin tätä kautta viivästyneestä lahjakortin toimituksesta! Toivotaan että asia ratkeaa pian.

Ja "lopullinen" ilmoitus siihen että en saa lahjakorttia oli ettei minun liittymään kuulu lahjakorttia.

Onneksi minulla on nauhoitettuna puhelu jossa myyjä sanoi että "saat vielä lahjakortin lisäksi".

Eli todiste on; ei kahta sanaa että mikä on kuluttaja-asiamiehen kanta. Ja sehän tullaan kertomaan sitten suuremmallekin yleisölle.  Telialle siis 20 eur tärkeämpi kuin asiasta aiheutuva mainehaitta.

Toivottavasti menee myös ylemmälle taholle tiedoksi.


@Ersholmmen  kirjoitti:

Ja "lopullinen" ilmoitus siihen että en saa lahjakorttia oli ettei minun liittymään kuulu lahjakorttia.


Onneksi minulla on nauhoitettuna puhelu jossa myyjä sanoi että "saat vielä lahjakortin lisäksi".


Eli todiste on; ei kahta sanaa että mikä on kuluttaja-asiamiehen kanta. Ja sehän tullaan kertomaan sitten suuremmallekin yleisölle.  Telialle siis 20 eur tärkeämpi kuin asiasta aiheutuva mainehaitta.


Toivottavasti menee myös ylemmälle taholle tiedoksi.




Asiakaspalvelusta voit myös pyytää, että puhelusi kuunnellaan. Meillä kaikki puhelut tallennetaan laaduntakaamisen vuoksi. Uskon, että asiassa päästään vielä yhteisymmärrykseen. Myyjälle on sattunut joku virhe kun on lahjakortin luvannut, vaikkei ilmeisesti liittymäsi ole ollut lahjakorttikampanjan piirissä. Reklamaatio on mielestäni tässä kohtaa ainoa vaihtoehto. Sen voit lähettää kirjallisena esimerkiksi Minun Telia -sivujen kautta viestillä asiakaspalveluun TAI ihan vaan chatilla ja pyytää asiakaspalvelijaa kirjaamaan reklamaation, joka käsitellään erillisessä tiimissä. Reklamaation yhteydessä puhelusi kuunnellaan.

Hei,

reklamaatioita on tehty, mutta kuten kirjoitin, lopputulema oli että lahjakortti ei kuulu minun liittymääni.

Voit kyllä viedä asiaa eteenpäin ja jos se johtaa kannaltani positiiviseen tulokseen niin voin vielä peruuttaa kuluttaja-asimiehelle tekemäni valituksen jonka käsittely kestänee muutaman kuukauden. 

Summa summarum: 20 eur vai mainehaitta? Ymmärtänet että Telia häviää tämän keissin takuuvarmasti, koska minunhan asiakkaana on luotettava mitä edustajanne lupaa...

 


@Ersholmmen  kirjoitti:

Hei,


reklamaatioita on tehty, mutta kuten kirjoitin, lopputulema oli että lahjakortti ei kuulu minun liittymääni.


Voit kyllä viedä asiaa eteenpäin ja jos se johtaa kannaltani positiiviseen tulokseen niin voin vielä peruuttaa kuluttaja-asimiehelle tekemäni valituksen jonka käsittely kestänee muutaman kuukauden. 


Summa summarum: 20 eur vai mainehaitta? Ymmärtänet että Telia häviää tämän keissin takuuvarmasti, koska minunhan asiakkaana on luotettava mitä edustajanne lupaa...


 




Ymmärrän. Onhan puhelusi kuunneltu asiakaspalvelussa? Harmi mutten pysty asialle tekemään täältä Yhteisön puolelta enempää kun täällä ei käsitellä asiakastietoja. Olet tottakai myös oikeutettu tekemääsi valitukseen kuluttaja-asiamiehelle.

Samanlaista se on ollut meilläkin lahjakorttiasian ja Telian kanssa -turhia lupauksia ja odottelua-  luvattu syksyllä 2021 ja pian eletään 2022 maaliskuun loppua... Kymmenkunta viestiä... Sama ralli foorumista riippumatta. Asiakaspalvelu sanojensa mukaan "vie asiaa eteenpäin", kun juuri siellä asiakaspalvelussa, kuten missään muuallakaan Telian palvelussa ei voi lahjakorttiasialle mitään tehdä. "pitää kärsivällisesti odottaa" ja "pahoillaan ollaan"  "saatavuudessa on ollut ongelmia"   On se kummallista....  Jos menen Lidliin tai tilaan lahjakortin netissä, saan sen ihan ilman viivettä. Telia niitä ei tunnu saavan. Tai ei halua hankkia, miten se nyt ottaa...   Mutta olen kärsivällinen ja odotan, kun liittymien ,  4 kpl, edullinen tarjousaika on ohi ja vaihdan ne Telialta pois. Mutta siitä huolimatta haluan lupaamanne lahjakortin -edelleen-  Elisalta joskus tuli lahjakortti, tosin en osaa Teitä neuvoa, että miten he ovat niitä hankkineet ja saaneet ajallaan toimitettua.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@PasiVil  kirjoitti:

Mutta olen kärsivällinen ja odotan, kun liittymien ,  4 kpl, edullinen tarjousaika on ohi ja vaihdan ne Telialta pois. Mutta siitä huolimatta haluan lupaamanne lahjakortin -edelleen-  Elisalta joskus tuli lahjakortti, tosin en osaa Teitä neuvoa, että miten he ovat niitä hankkineet ja saaneet ajallaan toimitettua.




Huomaan, että laitoit viestiä myös toiseen lahjakorttiketjuun, mutta vastaan nyt tähän, että kiitos kärsivällisyydestä ja pitkäjänteisyydestä.

Vastaa