Lahjakortti liittymästä vai asiakkuudesta?


  • Savumerkittäjä
  • 9 kommenttia

Keväällä tilasin kolme liittymä ja tarjouksena oli lahjakortti 30€/liittymä. Telialta tuli vahingossa 4 lahjakorttia ja yhden piti perua mutta peruttiin kaksi. Nyt kun olisin ne kolme käyttänyt niin sanotaan että lahjakortti onkin asiakaskohtainen ja niitä on vain kaksi. Pyynnöstä huolimatta ei minulle sellaista tarjousta voitu näyttää ja minulla on nyt mennyt kohta kaksi viikkoa chattailussa kun ei asia hoituu ollenkaan. Viimeinen asiakaspalvelija lähti linjoilta pois kesken keskustelua.  Soittopyyntöihin kukaan ei vastaa, itse en soita sinne päin periaatteessa etten tuhlaa omaa rahaa, ainoastaan nyt on mennyt aikaa ja hermot kun päivittäin chatissa yritän asiani selvittää. Laitan liitteenä tarjouksesta otettu s


näyttökuva, mitä mieltä olette?


 



 


Edit SannaMKoo: Upotettu kuva suoraan kommenttiin
JoonasLam: siirretty ketju toiseen osioon


16 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Elkuk  kirjoitti:

Keväällä tilasin kolme liittymä ja tarjouksena oli lahjakortti 30€/liittymä. Telialta tuli vahingossa 4 lahjakorttia ja yhden piti perua mutta peruttiin kaksi. Nyt kun olisin ne kolme käyttänyt niin sanotaan että lahjakortti onkin asiakaskohtainen ja niitä on vain kaksi. Pyynnöstä huolimatta ei minulle sellaista tarjousta voitu näyttää ja minulla on nyt mennyt kohta kaksi viikkoa chattailussa kun ei asia hoituu ollenkaan. Viimeinen asiakaspalvelija lähti linjoilta pois kesken keskustelua.  Soittopyyntöihin kukaan ei vastaa, itse en soita sinne päin periaatteessa etten tuhlaa omaa rahaa, ainoastaan nyt on mennyt aikaa ja hermot kun päivittäin chatissa yritän asiani selvittää.


 




Tervehdys @Elkuk ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön keskustelemaan. 


 


Tarkkoja ehtoja kevään kampanjoista voi tosiaan asiakaspalvelussa olla haastava etsiä, mutta mietin että voisikohan tässä kuitenkin olla kyseessä jokin väärinkäsitys. Ainakin tällä hetkellä jos meillä on ollut lahjakorttikampanjoita uusista liittymistä, niin tosiaan jokaiseen uuteen liittymään kuuluu yksi lahjakortti. 


Kerroit että tilasit kolme liittymää ja sait alunperin neljä lahjakorttia joista nyt on jäljelle jäänyt kaksi. Onhan sinulla kuitenkin kaikki kolme tilattua liittymää ollut yhä voimassa lahjakorttien lähetyshetkellä ja ensimmäiset laskut niistä maksettu? Mitä asiakaspalvelussa on tarkalleen ottaen sanottu? Nythän kun sinulla on kuitenkin kaksi lahjakorttia, niin asiakaskohtainen tuon edun ei pitäisi tässäkään tilanteessa olla.


 


Näin Yhteisön kautta pystymme asiaa tosiaan käymään läpi vain näin julkisesti, mutta jos sinulla on yhä kaikki kolme liittymää voimassa jotka olet ottanut tuolla kyseisellä kampanjalla ja silti vain kaksi lahjakorttia voimassa niin suosittelen sinua olemaan vielä asiakaspalveluumme yhteydessä. Pahoittelut tästä pompottelusta ja harmi ettei asia ole selvinnyt asiakaspalvelun kautta ensimmäisellä yhteydenotolla! 

Kiitos sinulle vastauksesta.

Taidat olla ensimmäinen henkilö joka mainitsi liittymä/lahjakortti asia samalla tavalla niin kuin minäkin sen ymmärsin liittymien tarjouksesta. 

Kaikki 3 liittymä voimassa kolmella eri henkilöllä, laskut maksettu.

Asiakaspalvelussa sanotaan että yksi lahjakortti olisi kuulunut eli olisi asiakaskohtainen 😅> " Viimeisimmän selvittelyn tulos on että lahjakortit ovat asiakaskohtaisia eikä liittymäkohtaisia." Joka kerta uusi asiakaspalvelija jusahtaa viimeiseen selvittelyn tulokseen eikä kukaan tutkia asia pitemmälle kunnolla. 

 

Liittymäasiakas ei ole sama kuin asiakas.

Veloitettiinhan avausmaksukin kolme kertaa 5€, eli sekin on liittymäkohtainen. Muutenhan minun olisi pitänyt saada vain yhden avausmaksun kun on yksi asiakaskin.

Olen kuluttanut nyt jo oikeasti niin paljon aika sen 30€ takia mutta periaatteesta en anna periksi.

Seuraavaksi selvittelemään kuluttajasuojan kautta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Elkuk  kirjoitti:

 


Asiakaspalvelussa sanotaan että yksi lahjakortti olisi kuulunut eli olisi asiakaskohtainen 😅> " Viimeisimmän selvittelyn tulos on että lahjakortit ovat asiakaskohtaisia eikä liittymäkohtaisia." Joka kerta uusi asiakaspalvelija jusahtaa viimeiseen selvittelyn tulokseen eikä kukaan tutkia asia pitemmälle kunnolla. 


 


Liittymäasiakas ei ole sama kuin asiakas.


Veloitettiinhan avausmaksukin kolme kertaa 5€, eli sekin on liittymäkohtainen. Muutenhan minun olisi pitänyt saada vain yhden avausmaksun kun on yksi asiakaskin.


Olen kuluttanut nyt jo oikeasti niin paljon aika sen 30€ takia mutta periaatteesta en anna periksi.


Seuraavaksi selvittelemään kuluttajasuojan kautta.




Ymmärrän! Mitä enemmän olen täällä meilläkin asiaa selvitellyt niin olen saanut vastauksia että uusia liittymiä avatessa luvattu lahjakortti on liittymäkohtainen. Eli tätä asiaa olisi kyllä tarpeen vielä asiakaspalvelussamme katsoa. Varmasti asian hoitaminen jo turhauttaa kun olet ollut tästä useamman kerran yhteydessä, mutta tosiaan chatin kautta saat meidät vielä nopeaa kiinni ja voimme tätä vielä setviä. Toki sinulla on oikeus myös kuluttajaneuvojan kautta lähteä asiaa viemään eteenpäin meidän suuntaamme! 


 


Toivon todella että tähän saataisiin nopeasti ratkaisu, erittäin harmillinen tapahtuma kaiken kaikkiaan.

Heippa.

Asiakaspalvelussa sanotaan että olen jo ottanut yhteyttä ja että asia selvitellään.

On se kummaa että siellä päässä nähdään minun liittymästä että C More palvelu käyttämättä ja tyrkytetään sitä mutta ei nähdään lahjakorttia joka siihen liittymään olisi kuulunut 😅>

Kun asioita selvitetään niin tuollainen asia ei vie paljoakaan aikaa. Mutta jos ei asiakkaista välitetään niin kaikkiin konstein yritetään asia viivytellä että asiakas antaa periksi. Siellä on jo ymmärretty ettei minusta jatkossa asiakasta saa niin ei silloin tarvitsekaan palvella.

Ikävä toiminta!

P.S. Löysin tilausvahvistus s-postista ja siinä jokaiselle liittymälle 30€ lahjakortti tarjous.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Elkuk  kirjoitti:

Heippa.


Asiakaspalvelussa sanotaan että olen jo ottanut yhteyttä ja että asia selvitellään.


On se kummaa että siellä päässä nähdään minun liittymästä että C More palvelu käyttämättä ja tyrkytetään sitä mutta ei nähdään lahjakorttia joka siihen liittymään olisi kuulunut 😅>


Kun asioita selvitetään niin tuollainen asia ei vie paljoakaan aikaa. Mutta jos ei asiakkaista välitetään niin kaikkiin konstein yritetään asia viivytellä että asiakas antaa periksi. Siellä on jo ymmärretty ettei minusta jatkossa asiakasta saa niin ei silloin tarvitsekaan palvella.


Ikävä toiminta!


P.S. Löysin tilausvahvistus s-postista ja siinä jokaiselle liittymälle 30€ lahjakortti tarjous.


 




Onhan tuo nyt kieltämättä tosi ikävää, kun jää tunne, että asiaa vatvotaan ja vatvotaan vaan eikä saa yhteneväistä selitystä ja vastausta asialleen. Mutta ymmärränkö oikein tuosta kommenttisi aloituksesta, että asia olisi nyt asiakaspalvelussa käsittelyssä ja hoidossa? 


 


Lahjakorttikampanjoihin liittyvät tiedot eivät näy aivan suoraan asiakasnäkymässä, kuten vaikkapa tilatut tai asiakkeelle soveltuvat tuotteet / palvelut, ja siksi  käsittelyyn menee jonkin verran aikaa. Tämän halusin siksi kertoa, että saisit osaltaan syyn sille, miksi tässä  kestää. Tokikaan se ei selitä sitä, että alkujaan on lähtenyt väärä määrä kortteja, ja kaikkea mitä matkan varrella on tapahtunut, saatikka epäselvää informointia lahjakorttien määrästä.


 


Toivon, ettei maku täysin mene meihin tämän myötä. Haluamme tietysti, että jatkat edelleen meidän asiakkaana, ja pyrkimys on aivan varmasti saada homma kuntoon. 


 

Heippa.

Eikö siellä teidän päässä kukaan osaa mitään? Minullahan löytyy 3 kpl sopimusta joissa asiasta kerrotaan ja teiltä päin ne on  lähteneet.

 

Nyt on taas tullut viesti että:"Hei Elena! Liittyen aikaisempaan yhteydenottoon koskien lahjakortteja. Lisäselvityksen tulos oli se, että olet oikeutettu 2kpl lahjakortteja. Lahjakortti on kuulunut netti-/online-kampanjaan. Kaksi puhelinliittymistä on tehty kyseisen kampanjan kautta, joista olet lahjakortit saanut. Kolmas liittymistä on tehty muista kanavista eikä ole tarjous ole näin ollen sisältänyt lahjakorttia. Kiitos yhteydenotostasi! Terveisin Telia asiakaspalvelu" 😡>😡>😡> Ei pidä paikkansa yksikään asia!!!

Nythän minut on blokattu täysin chatista kun ei sinne edes vuoronumeroa saa. En pääsee enää mitään kautta asiani hoitamaan!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Elkuk  kirjoitti:

Nythän minut on blokattu täysin chatista kun ei sinne edes vuoronumeroa saa. En pääsee enää mitään kautta asiani hoitamaan!




Ketään sieltä ei tietenkään blokata, mutta ajoittain voi käydä niin että jonossa on jo sen verran porukkaa ettei enempää enää oteta. Tämä senkin vuoksi, ettei jonotusaika paisu ihan tolkuttoman pitkäksi jolloin useimmat jo ennättävät poistua linjalta ennen kuin asiakaspalvelija liittyy mukaan keskusteluun. Chat on kuitenkin auki vuorokauden ympäri, eli kannattaa kohta kokeilla vielä uudelleen. 


 


Tuosta sinun saamastasi vastauksesta tuli muuten mieleen, että muistatko tuliko yhden näistä liittymistä numeronsiirron yhteydessä jotain mutkia matkaan? Esimerkiksi peruuntoiko liittymän siirto jostain syystä, jonka johdosta se oltaisiin käynnistetty uudelleen? Mietin siis sitä että onko siinä siirtoa uudelleen käynnistäessä sitten voinut tapahtua jotakin että tuo liittymä näyttäisi ettei ole onlinekampanjaan kuuluva. Tai onko liittymää päivitetty siirron jälkeen? 


 


 

Heippa.

Näin juuri tapahtui. Yksi liittymä oli yritysliittymä ja siirto ei onnistunut suoraan. Eli siirto hoidettiin puhelimitse sen jälkeen mutta kaikki 3 liittymä on samanarvoista, samoilla ehdoilla ja samoilla tarjouksilla. Se oli "salainen synttäritarjous" puh.numeron perusteella.

Jos siellä asiakaspalvelussa jokaisen ASIAKKAAN asia hoidettaisiin kerralla kunnolla niin ei niitä ruuhkia syntyisi, sinne ei olisi tarvinnut jonottaa tunti tolkulla ( meillä kaikilla on myös muuta kuin roikkua puhelimessa), tai sitten huomata että sun vuoro on mennyt kun ei juuri sillä hetkellä ehtinyt puhelinta tsekata. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Elkuk  kirjoitti:

Jos siellä asiakaspalvelussa jokaisen ASIAKKAAN asia hoidettaisiin kerralla kunnolla niin ei niitä ruuhkia syntyisi, sinne ei olisi tarvinnut jonottaa tunti tolkulla ( meillä kaikilla on myös muuta kuin roikkua puhelimessa), tai sitten huomata että sun vuoro on mennyt kun ei juuri sillä hetkellä ehtinyt puhelinta tsekata. 




Olet ihan oikeassa siinä että ensimmäisellä yhteydenotolla asiakkaan asia olisi aina tärkeä saada kuntoon. Suurin osa yhteydenotoista näin hoituukin, mutta toki on myös poikkeuksia jotka syystä tai toisesta eivät ekalla kertaa selviäkään. Nämä ovat aina harmillisia tilanteita kun sattuu kohdalle, ja ymmärrän hyvin että kärsivällisyys alkaa tässä kohtaa loppumaan.  Pahoittelut vielä tosiaan näin tätä kautta että tämän lahjakorttiasian hoito on vienyt näin kauan aikaasi. Olisi nyt hyvä jos saat vielä sieltä chatista asiakaspalvelijan kiinni ja hän huomioisi tuon että liittymänsiirto on jouduttu käynnistämään uudelleen ja tästä syystä lahjakortti on jäänyt uupumaan. 

Itse asiassa lahjakortti ei alunperin jäänyt uupumaan vaan niitä on laitettu vahingossa peräti 2 kpl sille viimeiselle liittymälle. Myöhemmin tuli viesti virheellisestä toisesta lahjakortista ja sen piti perua mutta jostain syystä niitä peruuntui kaksi eli molemmat. Asia selvisi minulle vasta kun laite ostosta rupesin tekemään.

Ihmettelen vaan että siellä chatissa näistä asioista ei voitu keskustella vaan jokainen asiakaspalvelija päätyy omaan tutkittuun asian ja päättää keskustelun pyytämättä lisätietoa/selvitystä.

Seuraavaksi varmaan taistelen siitä, siis jos tämä asia nyt jossain vaiheessa ratkea että kortti minulle kuuluu, että saisin se kortti jälkikäteen vähennettyä siitä minun laiteostoksesta. Siihen lahjakortti piti käyttää, se ei toiminut, mitään muuta en enää osta ja keväällä on operaattorin vaihto.

 

Ja niin kuin ehkä huomasit, olen aika nopeasti linjalla ja vastaan keskusteluun ja on valmis antamaan lisätietoa mutta ketään ei kiinnosta. On se jännä että työ kun työ, ala kun ala niin aina on niitä vastuullisia ja osaavia tyyppejä ja sitten taas niitä jotka "ovat vaan töissä" samasta palkasta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Elkuk  kirjoitti:

Ja niin kuin ehkä huomasit, olen aika nopeasti linjalla ja vastaan keskusteluun ja on valmis antamaan lisätietoa mutta ketään ei kiinnosta. On se jännä että työ kun työ, ala kun ala niin aina on niitä vastuullisia ja osaavia tyyppejä ja sitten taas niitä jotka "ovat vaan töissä" samasta palkasta.




Harmi jos sinulle on jäänyt mielikuva ettei meitä kiinnostaisi. Pyrimme täällä Yhteisössä auttamaan niin hyvin kuin suinkin pystymme ja tavoitteemme on selvittää asiaa aina siihen saakka mitä näin julkisesti annettavilla tiedoilla ja yleisellä kertomisella on mahdollista. 


 


Toivon tosiaan että tämä tilanne ratkeaisi nyt chatissa, sillä asian hoito on kieltämättä venynyt nyt kohtuuttoman pitkäksi sinun kannaltasi. Asiakaspalvelussa on kuitenkin pääsy asiakastietoihisi ja he pystyvät niiden avulla asiaa ruveta selvittämään ja tarkistamaan vielä tuon tapahtuneen. Voit esimerkiksi laittaa sinne tähän ketjuun linkin, jotta asiakaspalvelija voi lukea suoraan mistä on tilanteessa kyse ja miten asiaa on aiemmin selvitelty. Mitään tiettyä lopputulosta tai muutakaan en toki voi tätä kautta luvata sillä asiakaspalvelussa on aina lopulta se ns. parempi tieto tapahtuneesta kun näkevät juurikin asiakastietosi. Mutta nyt toivotaan tosiaan että siellä vielä tarkastetaan tämä koko kokonaisuus jotta asia saadaan päätökseen.


 


Olitko sen verkko-ostoksesi jo maksanut? Lahjakorteissahan yleensä ei voi arvoa muuttaa rahaksi, eli toisin sanottuna rahanpalautuksia harvemmin näistä tehdään. Mutta kuten sanottu, asiakaspalvelussa voimme samalla katsoa mitä tällekin asialle olisi vielä tehtävissä.

Hei.

Miten saan linkitettyä tämä keskustelu sinne chatissa jos sieltä yleensä vuoronumeroa saan. Nyt on ollut kaksi päivä peräkkäin tilanne sellainen ettei sinne läpi pääsee ollenkaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Elkuk  kirjoitti:

Hei.


Miten saan linkitettyä tämä keskustelu sinne chatissa jos sieltä yleensä vuoronumeroa saan. Nyt on ollut kaksi päivä peräkkäin tilanne sellainen ettei sinne läpi pääsee ollenkaan.




Voit kopioida esimerkiksi selaimen osoiterivillä näkyvän osoitteen, joka sitten johtaa tänne keskusteluun. Eli tämän: https://yhteiso.telia.fi/t5/Kayttokokemukset-vinkit-ja/Lahjakortti-liittymasta-vai-asiakkuudesta/m-p/228137/highlight/true#M7879 
Onpas ollut hurjasti asiakkaita linjoilla juuri samaan aikaan! Tällä hetkellä chatissa ei ole lainkaan jonoa, eli jos asia on vielä kesken niin nyt on hyvä hetki 🙂> 

Vastaa