Laitevakuutus

  • 2 August 2019
  • 6 kommenttia
  • 22 katselukertaa

Ostin puhelimen Ratinan telia kaupasta ja myyjä kysyi että haluanko laitevakuutuksen 1kk ilmaiseksi ja sitten 6,9€ kk, sanoin hänelle moneen kertaa ei kiitos mutta mitäpä vielä muutaman päivän päästä tuli vakuutuskirje sähköpostiin, menin sitten myymälään perumaan vakuutusta jossa he sanoivat että  minun pitää se itse perua mutta kun sanoin että teidän virhe te sen myös perutte. No sitten naismyyjä esimiehensä avulla täytti irtisanomislomakkeen jonka allekirjoitin ja he lupasivat sen lähettää eteenpäin. No eipä ole lähetetty ja jouduin itse äsken soittamaan aig::lle ja perumaan vakuutuksen mitä en todellakaan halua tai tarvitse. Oli rouva aig:lla melko tyrmistynyt kun asian hänelle kerroin


6 kommenttia


@Markbay@  kirjoitti:

Ostin puhelimen Ratinan telia kaupasta ja myyjä kysyi että haluanko laitevakuutuksen 1kk ilmaiseksi ja sitten 6,9€ kk, sanoin hänelle moneen kertaa ei kiitos mutta mitäpä vielä muutaman päivän päästä tuli vakuutuskirje sähköpostiin, menin sitten myymälään perumaan vakuutusta jossa he sanoivat että  minun pitää se itse perua mutta kun sanoin että teidän virhe te sen myös perutte. No sitten naismyyjä esimiehensä avulla täytti irtisanomislomakkeen jonka allekirjoitin ja he lupasivat sen lähettää eteenpäin. No eipä ole lähetetty ja jouduin itse äsken soittamaan aig::lle ja perumaan vakuutuksen mitä en todellakaan halua tai tarvitse. Oli rouva aig:lla melko tyrmistynyt kun asian hänelle kerroin




Hei @Markbay ja tervetuloa Telia Yhteisöön!


 


Kuulostaa kyllä erikoiselta. Mitään palveluita ei tietenkään tilata ilman asiakkaan lupaa. Se on aivan totta, ettemme täältä voi noita vakuutuksia irtisanoa, vaan se täytyy tehdä itse. Vaikuttaa, että olette kuitenkin sopineet asian hoitaa eri tavalla, eikä sekään ole mennyt meidän osalta ihan putkeen. Onko tuo nyt kuitenkin kunnossa, vai haluatko vielä selvittää asiaa tarkemmin? 

He tulostivat irtisanomiskaavakkeen mihin he tietokoneella olivat täyttäneet tiedot vakuutuksesta ja mun tiedot, allekirjoitin paperin jonka he lupasivat postittaa eteenpäin . Asian pitäisi nyt olla selvä ja vakuutus irtisanottu. 


@Markbay@  kirjoitti:

He tulostivat irtisanomiskaavakkeen mihin he tietokoneella olivat täyttäneet tiedot vakuutuksesta ja mun tiedot, allekirjoitin paperin jonka he lupasivat postittaa eteenpäin . Asian pitäisi nyt olla selvä ja vakuutus irtisanottu. 




Okei. Hyvä, että asia on nyt saatu vietyä kuitenkin loppuun. :smileyhappy:


@LauraWn@  kirjoitti:

@Markbay@  kirjoitti:

He tulostivat irtisanomiskaavakkeen mihin he tietokoneella olivat täyttäneet tiedot vakuutuksesta ja mun tiedot, allekirjoitin paperin jonka he lupasivat postittaa eteenpäin . Asian pitäisi nyt olla selvä ja vakuutus irtisanottu. 


Okei. Hyvä, että asia on nyt saatu vietyä kuitenkin loppuun. :smileyhappy:


Ihan noin yleisesti ottaen, jos myyjä avaa asiakkaalle palvelun kolmannelle osapuolelle ilman asiakkaan suostumusta, niin kyllä se myyjä tai myyjäorganisaatio on se taho, joka ko. palvelun irtisanomisen hoitaa ilman kuluja - ja mielellään vaivaa - asiakkaalle. Jos asiakkaalle tästä koituu pieniäkin kustannuksia esim. polttoaineen, bussilipun tms. muodossa, niin myyjäorganisaatio vastaa myös muodostuneista kuluista.

Mä sain myös nyt tietää, että olen maksanut noin kahden vuoden ajan laitevakuutusta, jota en ole ikinä ottanut. Omaa tyhmyyttä tietysti, kun olen luottanut Telian myyjiin, enkä ilmeisesti ole lukenut sopimuksia tarpeeksi hyvin. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@  kirjoitti:

Mä sain myös nyt tietää, että olen maksanut noin kahden vuoden ajan laitevakuutusta, jota en ole ikinä ottanut. Omaa tyhmyyttä tietysti, kun olen luottanut Telian myyjiin, enkä ilmeisesti ole lukenut sopimuksia tarpeeksi hyvin. 




Voi eih, tuo on kyllä harmillista jos ei ole muistanut tarkistaa laskun sisältöä. Onhan kaikki nyt ok ja olet saanut vakuutuksen irtisanottua? Sehän hoituu vakuutusyhtiön kautta. 

Vastaa