Laitevakuutus

  • 24 June 2020
  • 3 kommenttia
  • 127 katselukertaa

Älkää haksahtako Telian kauppaamiin laitevakuutuksiin, saattaa tulla iso yllätyslaku jälkikäteen! Otin tyttöreni puhelimeen vakuutuksen. Puhelin hajosi ja teimme vahinkoilmoituksen. Uusi (siis käytetty) puhelin saapui jollain aikataululta ja olimme tyytyväisiä. Jonkin ajan kulutta saimme sähköpostia jossa pyydettiin poistamaan Etsi iPhone-toiminto vielä rikkoutuneesta puhelimesta, tämä tehtiin. Aikaa kului suhtellisen kauan kunnes Telia muista meitä 500€ laskulla, kuulemma korvaus aiheettomasti korvatusta laitteesta. 

 

Aisiaa selviteltyäni, selvisi, että olisi pitänyt vielä lähettää erillinen viesti tuon Etsi Iphone -toiminnon poistamisesta jonnekin, tätä ei oltu tehty. 

 

Olen yrittänyt selvittää asiaa niin vakuutuksen myöntäjän AIG:n kuin Teliankin kanssa, kumpikaan ei ota mitään vastuuta ja palvelu asian suhteen on ollut erittäin huonoa. Silkka rahastusta koko vakuutus. 

 

terveisin tuleva entinen Telian asiakas


3 kommenttia

Moi @suivaantunut ja tervetuloa Yhteisöön! 



Kuulostaa kieltämättä erittäin ikävältä tilanteelta. On totta, että mikäli rikkoontunutta laitetta ei palauteta AIG:lle määräaikaan mennessä tai jäljitystoimintoa tai aktivointilukitusta ei ole poistettu, asiakkaalta veloitetaan maksu perusteettomasta korvaavasta laitteesta.

Ilman tarkempia tietoja en kuitenkaan pysty ottamaan juuri tähän tapaukseen tarkemmin kantaa, mutta suosittelen vielä tekemään reklamaation AIG:lle, jos et ole sitä jo tehnyt. He vastaavat vakuutuksen sisällöstä ja vakuutuspäätöksistä.

Täältä löydät AIG:n yhteystiedot. Reklamaation voi lähettää joko sähköpostitse tai kirjeitse sivuilta löytyvään osoitteeseen. 


Ymmärrän hyvin tilanteen aiheuttaman harmituksen ja toivottavasti asia sitä kautta vielä selviäisi.

Kiitos viestistäsi. Harmitus ei tällä poistu. Olemme olleet AIG:hen yhtyedessä ja siellä palvelu on ollut erittäin tylyä. Heillä ei ole kiinnostusta asiaa kohtaan ja eivät anna mitään vastauksia. On käsketty tekemään FIMEaan valitus ja sen olemmekin tehneet. Olemme myös pyytäneet rikkoutuneen laitteen palautusta, onhan siitä nyt maksettu aika sievoinen summa jo tässä vaiheessa. Tässä on kyse periaatteesta ja asiaa emme jätä tähän. Pitäisikö teidän miettiä minkälaisen vakuutusyhtiön kanssa olette yhteistyössä tai sitten tei voisitte myös ottaa vastuuta asiasta koska näitä vakuutuksia kauppaatte. Te syssäätte vastuun AIG:lle, se ei vaikuta kovin järkevältä toiminnalta jos aiotte asiakkaat pitää.

 

Me lähdemme katsomaan muita palvelun tarjoajia useiden vuosien asiakassuhteen jälkeen

Muuten en sano mitään kun en tunne omppu puhelimia

 mutta  on se vaikeeksi tehty jos   puhelimen alkuperäsiin asetuksiin laitto riitä kun laittaa huoltoon  tai sitä ei pysty tekeen  mikä  poistais  seurannan  normipuhelimissa .

Vastaa