Lasku ei saavu Kivraan ja paperilasku laskutetaan

  • 14 November 2021
  • 4 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Hei. Olen vuosi sitten tilannut elaskun kivraan ja silti minulta on vuoden ajan peritty paperilaskusta erikseen 4.90€ /kk. Onko muille käynyt näin? Olen toiminut ohjeiden mukaan ja silti paperilaskusta on joka kk peritty summa. Olkaapa tarkkoina ja tarkastakaa laskunne. Huomenna yritän saada jonku vastuuseen asiasta.


 


Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu


4 kommenttia

Lisäksi vielä että paperilaskua ei ole tullut pitkään aikaan eikä asiakaspalvelu osannut sanoa missä laskut ovat kun kysyin mihin ovat ne lähettäneet.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Paletsu2000  kirjoitti:

Hei. Olen vuosi sitten tilannut elaskun kivraan ja silti minulta on vuoden ajan peritty paperilaskusta erikseen 4.90€ /kk. Onko muille käynyt näin? Olen toiminut ohjeiden mukaan ja silti paperilaskusta on joka kk peritty summa. Olkaapa tarkkoina ja tarkastakaa laskunne. Huomenna yritän saada jonku vastuuseen asiasta.


 




Onpa ikävä juttu että lasku on vuoden päivät tullut yhä paperisena vaikka sen on pitänyt tulla Kivraan! Sinulla oli ilmeisesti ennen Kivraan siirtymistä juuri paperinen laskutustapa? Eli eivät ole tulleet aikaisemmin esimerkiksi e-laskuna verkkopankkiin tai sähköisenä laskuna sähköpostiin? 


 


Kannattaa ainakin heti ensimmäiseksi tarkistaa, että Kivran tiedoissa oleva postiosoitteesi on täsmälleen sama, mikä sinulla on myös meillä lähettämällämme paperilaskulla. Paperisen laskutusosoitteen näet laskun vasemmasta ylänurkasta, ja sen tosiaan pitäisi täsmätä Kivran tietojen kanssa. Kivrasta osoitetiedon voit tarkistaa näin:


 



  1. Kirjaudu Kivraan

  2. Avaa Kivran "Asetukset" -valikko

  3. Valitse valikosta “Omat tiedot”

  4. Selaa alaspäin kohtaan "osoitetiedot". Tässä osoitekentässä tulee lukea sama osoite kuin meidän laskussamme. 


Ja jos sinulla ei nyt ole meiltä tullutta paperista laskua josta voisit siinä olevan osoitteen tarkistaa, voit nähdä sen myös kirjautumalla asiakassivuillemme, menemällä laskuarkistoon ja sieltä klikata laskun tiedot auki.


 


Osoitetietojen lisäksi jos nimitietosi ovat myös väestöjärjestelmässä eri, kuin laskutustiedoissa, niin laskut eivät löydä perille Kivraan.


 


Selventääkö nämä yhtään asiaa? Jos nämä kaikki tiedot täsmäävät ja laskut eivät siltikään ole löytäneet perille, ole tosiaan yhteydessä asiakaspalveluumme ja voimme sitä kautta setviä asiaa lisää.

Asia ratkesi soittamalla asiakaspalveluun ja minulle hyvittettiin ylimääräiset maksut. Ongelma oli se että lasku tuli kivraan mutta ei ollut kirjautunut järjestelmään laskun toimitus muoto kivra sopimuksen yhteydessä vaan jäi kummittelemaan paperilaskuna.

Hieno juttu, että selvisi! 😁>

Vastaa