Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Goyahkla
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Laskujen loppusumma vaihtelee kuukausittain

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi minulla on kanssa ollut telian asiakaspalvelun kanssa ongelmia? Puhelimella ei aina pääse asiakaspalvelijalle odotusajat pitkät ja odottaminekin maksaa,sieltä saa huonoa asiakaspalvelua tyyliin maksaa tämä palvelu sinulle,sillä soitat 020 alkuiseen palvelunumeroon ja laskua tulee. Olin pitkään Soneran asiakas ja muutettuamme toiseen paikkaan ei Soneran/Telian palvelut toimineet siellä,siksi vaihto dnalle ja en uskonut heidän lupaustaan aluksi meillä ei hinnat sitten nouse? Ja kyllä hinta pysyi vakaana koko palvelun ajan tietysti maksoin palvelunumeroihin soitamisesta extraa mutta ei ollut tälläisia vaihteiluita kuten nyt telialla on 100-52 e välillä laskut on. Dna asiakaspalvelu soitti minulle jos heillä oli kamppanja loppumassa tai hinta uhkasi nousta sellaiselle tasolle he tekivät uuden sopimuksen.Telialla ei ole ilmaista asiakaspalvelua ja he mainostavat chattia ilmaiseksi ei se ole jos omalta koneelta teksaat chat palvelijan kanssa maksat netin käyttömaksun kuitenkin.Tänään taistelin chat asiakaspalvelijan kanssa juuri laskuista joiden hinta vaihtelee 100e-52e hän suuttui minulle. En tiedä pitääkö se ratakiskosta vääntää jos rautalangasta ei onnistu. Telian asiakaspalvelu ei osannut minulle sitä chatissa selittää sanoi tarkkaile laskuja? Mitä niistä tarkkailen en ole soittanut enää asiakaspalveluun koska sekin on palvenumero joka maksaa kuitenkin rahaa?? Puhelinliittymä on rajaton sekä puhelimen netti myös ja valokuidulla tulee netti kotiin. Kyllä Savolaisen Hannulle olisi nyt käyttöä oli Soneran laskutusjohtaja siihen vanhaan hyvään aikaan.

 


Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

13 vastausta
Goyahkla
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Purnipsi@  kirjoitti:

@Goyahkla@  kirjoitti:

@Purnipsi@  kirjoitti:

Aika pitkän puhelun olet sitten aspaan tehnyt, jos ja kun on veloitus ollut tuon 23 euroa. Yhdeksällä sentillä se tekisi yli 200 minuuttia. Ethän ole soittanut Telia Helppiin, joka on reilusti kalliimpi numero eikä kyllä varsinaisesti asiakaspalvelu, vaan lisämaksullinen käytön opastuspalvelu.


Ei ollut helpin soitto asiakaspalveluun ja tuo yhdeksän centtiä taitaa olla mainoskikka, Sillä Markuksen mukaan se oli 4e suunnileen joka oli siellä asiakaspalvelussa. Eli kun lisään 58,85+23,33= 82,18 vielä kun se asiakaspalvelu soittaisi minulle jolle jätin soittopyynnön voisin kysyä mistä nuo 97-92 e laskut on mudostunut?

 


Onko tästä apua, jos katsot laskun sisältöä?

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/mallilaskut

 

Laskussa mainitaan kaikki käyttömaksut erikseen. Siis ne, jotka menevät kiinteän kuukausihinnan ulkopuolelta  (palvelunumerot, lisäpaketit, palvelupuhelut/viestit yms... yritysnumerot). Jos sinulla on e-lasku käytössä, tai tuo uusi Kivra, tai myös Telian Omat sivut/sovellus, voit tarkastella laskua myös itse.

 

 

Kuten linkkaamiltani ohjesivulta, kohdasta matkapuhelinlasku, voidaan nähdä, on laskun lopussa vielä palveluerittely. Siinä on yksityiskohtaisesti eritelty, miten käyttömaksut ovat syntyneet.

 

Nyt vaikuttaa siltä, että jotain muuta veloistusta sinulla on kuin vain tuo matkapuhelinmaksu Telian aspaan soittelusta. Minäkin tuossa jokin aika juttelin noin tunnin pari Elisan aspassa eikä sieltä tullut kymmenien eurojen laskua, vaikka samanlainen yritysnumero sekin on.


En voi uskoa miten nyky Telia kohtelee maksavia asiakkaita näin tylysti! Minulle annettiin chat palvelussa 1,2 2021 hinta mitä palveluni Telialla maksaa laajakaista+ muut hinta kk 58.85. Sain sanottua irti sopimuksen Dnalta ja liityin takaisin 16.11 2018 ensimmäinen lasku oli 11.08.2019 69,26e, toinen lasku 08.04 2019 oli 66,70,sitten koitti onnepäivä lasku olikin 13.05 2019 53,47 toinen perään 10.06.2019 54,74 no sitten taas alkoi tulla näitä yli 70 e laskuja enkä ollut tehnyt mitään muutoksia tai en tiennyt oliko Telialta tehty minun puolesta. Isoin summa minkä olen Telialle maksanut oli 10.02.2020 97,54. Niin kaikki laskuni olen maksanut noin 2 viikkoa ennen eräpäivää en olisi edes ajatellut aloittaa valittaa mistä johtuu näitten laskujen hinta hajonta? Kirjanpitäjäni sanoi laakaistalaskusi on, kuin haulikolla räiskitty on hajontaa aika lailla? Katso seuraava lasku onko se tuo mitä asiakaspalvelija sinelle chatissä kirjoitti 58,85 no ei ole laskun summa on 64,31 ja siitä on vähennetty helpsonin 22 e jonka Telia antoi anteeksi viallisen modeemin takia,siitä vuodatin 1 puhelun asiakaspalveluun ja 2 kertaa chatiin chat taisi antaa leffalippuja 3kpl Telian express palvelu taisi antaa alennuksen. En siis tiedä kenen,muiden laskuja olen Telialle maksanut mutta toivottavasti seuraava lasku olisi tuo 58,85 tai voisi se olla mieluiten pienempi olisi mukavaa maksaa,eikä tarvisi kirjoitella mitään.Pyydän kaikkia jos ei ole pakko soittaa telian asiakaspalveluun älkää soittako,sillä saataa yllätää tosi keljusti.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1892 custom-general.kudos
  • 2894 custom-general.replies
  • 129 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jopas on outoa, toivon tosissaan, että tuolta ollaan sinuun yhteyksissä ja käydään selkeästi läpi, mistä laskut ovat muodostuneet. Itse en Teliaa edusta. Oletko laskuja maksaessasi käynyt erittelyn läpi? Erittelyssä kyllä kerrotaan, mistä lasku muodostuu.

 

Tiesithän, että laajakaistapalveluihin voi liittää esimerkiksi viihteen, kanavia, Spotifyn yms. muita palveluita. Lisäksi, jos on vikapalveluun yhteyksissä, niin voivat halutessasi tarjota myös Helppi-tukea, mutta ennen mitään maksullisuutta asia on oltava kummallakin osapuolella selvä.

 

Lisäksi, samalla laskulla voi olla monia eri muita liittymiä. Voi olla puhelinliittymä, mobiililaajakaista tai vaikkapa TV-palvelu, jos olet ne tilannut. Tällöin puhutaan yhteislaskusta.

 

Kirjanpitäjän kanssa varmaan voisitte myös käydä läpi, ainakin jos jokin vuositili/verotus/tms. on nyt pian ajankohtaista, mitä nuo laskut ovat pitäneet sisällään.

Goyahkla
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Purnipsi@  kirjoitti:

Jopas on outoa, toivon tosissaan, että tuolta ollaan sinuun yhteyksissä ja käydään selkeästi läpi, mistä laskut ovat muodostuneet. Itse en Teliaa edusta. Oletko laskuja maksaessasi käynyt erittelyn läpi? Erittelyssä kyllä kerrotaan, mistä lasku muodostuu.

 

Tiesithän, että laajakaistapalveluihin voi liittää esimerkiksi viihteen, kanavia, Spotifyn yms. muita palveluita. Lisäksi, jos on vikapalveluun yhteyksissä, niin voivat halutessasi tarjota myös Helppi-tukea, mutta ennen mitään maksullisuutta asia on oltava kummallakin osapuolella selvä.

 

Lisäksi, samalla laskulla voi olla monia eri muita liittymiä. Voi olla puhelinliittymä, mobiililaajakaista tai vaikkapa TV-palvelu, jos olet ne tilannut. Tällöin puhutaan yhteislaskusta.

 

Kirjanpitäjän kanssa varmaan voisitte myös käydä läpi, ainakin jos jokin vuositili/verotus/tms. on nyt pian ajankohtaista, mitä nuo laskut ovat pitäneet sisällään.


No ei  se outoa ole kun Telia on kyseessä? Dnalia oli aina sama hinta  ei tullut ylläriä kk hinnoissa ja mikä parasta asiakaspalvelu oli maksuton.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1892 custom-general.kudos
  • 2894 custom-general.replies
  • 129 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Itse olen ollut noin 20 vuotta Telian asiakas, eikä kertaakaan lasku ole ollut yllättävä tai sattumanvarainen. Eikä myöskään aspa ole ollut maksullista, ainakaan tietämättäni. Joskus meni jokin toimenpidemaksu tyyliin liittymän avaamisesta uudessa kohteessa.