Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Goyahkla
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Laskujen loppusumma vaihtelee kuukausittain

Moi minulla on kanssa ollut telian asiakaspalvelun kanssa ongelmia? Puhelimella ei aina pääse asiakaspalvelijalle odotusajat pitkät ja odottaminekin maksaa,sieltä saa huonoa asiakaspalvelua tyyliin maksaa tämä palvelu sinulle,sillä soitat 020 alkuiseen palvelunumeroon ja laskua tulee. Olin pitkään Soneran asiakas ja muutettuamme toiseen paikkaan ei Soneran/Telian palvelut toimineet siellä,siksi vaihto dnalle ja en uskonut heidän lupaustaan aluksi meillä ei hinnat sitten nouse? Ja kyllä hinta pysyi vakaana koko palvelun ajan tietysti maksoin palvelunumeroihin soitamisesta extraa mutta ei ollut tälläisia vaihteiluita kuten nyt telialla on 100-52 e välillä laskut on. Dna asiakaspalvelu soitti minulle jos heillä oli kamppanja loppumassa tai hinta uhkasi nousta sellaiselle tasolle he tekivät uuden sopimuksen.Telialla ei ole ilmaista asiakaspalvelua ja he mainostavat chattia ilmaiseksi ei se ole jos omalta koneelta teksaat chat palvelijan kanssa maksat netin käyttömaksun kuitenkin.Tänään taistelin chat asiakaspalvelijan kanssa juuri laskuista joiden hinta vaihtelee 100e-52e hän suuttui minulle. En tiedä pitääkö se ratakiskosta vääntää jos rautalangasta ei onnistu. Telian asiakaspalvelu ei osannut minulle sitä chatissa selittää sanoi tarkkaile laskuja? Mitä niistä tarkkailen en ole soittanut enää asiakaspalveluun koska sekin on palvenumero joka maksaa kuitenkin rahaa?? Puhelinliittymä on rajaton sekä puhelimen netti myös ja valokuidulla tulee netti kotiin. Kyllä Savolaisen Hannulle olisi nyt käyttöä oli Soneran laskutusjohtaja siihen vanhaan hyvään aikaan.

 


Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

13 vastausta
SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 280 custom-general.kudos
  • 600 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions


@Goyahkla  kirjoitti:

Moi minulla on kanssa ollut telian asiakaspalvelun kanssa ongelmia? Puhelimella ei aina pääse asiakaspalvelijalle odotusajat pitkät ja odottaminekin maksaa,sieltä saa huonoa asiakaspalvelua tyyliin maksaa tämä palvelu sinulle,sillä soitat 020 alkuiseen palvelunumeroon ja laskua tulee. Olin pitkään Soneran asiakas ja muutettuamme toiseen paikkaan ei Soneran/Telian palvelut toimineet siellä,siksi vaihto dnalle ja en uskonut heidän lupaustaan aluksi meillä ei hinnat sitten nouse? Ja kyllä hinta pysyi vakaana koko palvelun ajan tietysti maksoin palvelunumeroihin soitamisesta extraa mutta ei ollut tälläisia vaihteiluita kuten nyt telialla on 100-52 e välillä laskut on. Dna asiakaspalvelu soitti minulle jos heillä oli kamppanja loppumassa tai hinta uhkasi nousta sellaiselle tasolle he tekivät uuden sopimuksen.Telialla ei ole ilmaista asiakaspalvelua ja he mainostavat chattia ilmaiseksi ei se ole jos omalta koneelta teksaat chat palvelijan kanssa maksat netin käyttömaksun kuitenkin.Tänään taistelin chat asiakaspalvelijan kanssa juuri laskuista joiden hinta vaihtelee 100e-52e hän suuttui minulle. En tiedä pitääkö se ratakiskosta vääntää jos rautalangasta ei onnistu. Telian asiakaspalvelu ei osannut minulle sitä chatissa selittää sanoi tarkkaile laskuja? Mitä niistä tarkkailen en ole soittanut enää asiakaspalveluun koska sekin on palvenumero joka maksaa kuitenkin rahaa?? Puhelinliittymä on rajaton sekä puhelimen netti myös ja valokuidulla tulee netti kotiin. Kyllä Savolaisen Hannulle olisi nyt käyttöä oli Soneran laskutusjohtaja siihen vanhaan hyvään aikaan.


Asiakaspalveluun soittaminen kustantaa liittymästä riippuen noin 7-9 senttiä minuutilta. Itse chat-palvelu ei maksa mitään, kuten ei myöskään esimerkiksi yhteydenotto Facebookin, Twitterin tai yhteydenottolomakkeen kautta. Täällä Yhteisön puolella en pääse asiakastietoihin käsiksi ja katsomaan tarkemmin laskujesi tilannetta. Laskuerittelystä kuitenkin ilmenee kaikki laskulla olevat tuotteet ja palvelut. Voit myös katsoa puheluerittelystä mahdollisten maksullisten puheluiden summat, soittoajat ja numerot. Näet kaikki laskut myös kirjautumalla Minun Teliaan. Laskullasi olevat veloitukset pystytään kyllä asiakaspalvelusta katsomaan ja selvittämään, joten kannattaisi olla vielä yhteydessä meihin, niin voimme selvittää syyn sille, miksi laskujen loppusumma vaihtelee kuukausittain. 

Moderaattori | Salirotta | Esports | Apple |
Goyahkla
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Goyahkla  kirjoitti:

@SaJoonas  kirjoitti:

@Goyahkla  kirjoitti:

Moi minulla on kanssa ollut telian asiakaspalvelun kanssa ongelmia? Puhelimella ei aina pääse asiakaspalvelijalle odotusajat pitkät ja odottaminekin maksaa,sieltä saa huonoa asiakaspalvelua tyyliin maksaa tämä palvelu sinulle,sillä soitat 020 alkuiseen palvelunumeroon ja laskua tulee. Olin pitkään Soneran asiakas ja muutettuamme toiseen paikkaan ei Soneran/Telian palvelut toimineet siellä,siksi vaihto dnalle ja en uskonut heidän lupaustaan aluksi meillä ei hinnat sitten nouse? Ja kyllä hinta pysyi vakaana koko palvelun ajan tietysti maksoin palvelunumeroihin soitamisesta extraa mutta ei ollut tälläisia vaihteiluita kuten nyt telialla on 100-52 e välillä laskut on. Dna asiakaspalvelu soitti minulle jos heillä oli kamppanja loppumassa tai hinta uhkasi nousta sellaiselle tasolle he tekivät uuden sopimuksen.Telialla ei ole ilmaista asiakaspalvelua ja he mainostavat chattia ilmaiseksi ei se ole jos omalta koneelta teksaat chat palvelijan kanssa maksat netin käyttömaksun kuitenkin.Tänään taistelin chat asiakaspalvelijan kanssa juuri laskuista joiden hinta vaihtelee 100e-52e hän suuttui minulle. En tiedä pitääkö se ratakiskosta vääntää jos rautalangasta ei onnistu. Telian asiakaspalvelu ei osannut minulle sitä chatissa selittää sanoi tarkkaile laskuja? Mitä niistä tarkkailen en ole soittanut enää asiakaspalveluun koska sekin on palvenumero joka maksaa kuitenkin rahaa?? Puhelinliittymä on rajaton sekä puhelimen netti myös ja valokuidulla tulee netti kotiin. Kyllä Savolaisen Hannulle olisi nyt käyttöä oli Soneran laskutusjohtaja siihen vanhaan hyvään aikaan.


Asiakaspalveluun soittaminen kustantaa liittymästä riippuen noin 7-9 senttiä minuutilta. Itse chat-palvelu ei maksa mitään, kuten ei myöskään esimerkiksi yhteydenotto Facebookin, Twitterin tai yhteydenottolomakkeen kautta. Täällä Yhteisön puolella en pääse asiakastietoihin käsiksi ja katsomaan tarkemmin laskujesi tilannetta. Laskuerittelystä kuitenkin ilmenee kaikki laskulla olevat tuotteet ja palvelut. Voit myös katsoa puheluerittelystä mahdollisten maksullisten puheluiden summat, soittoajat ja numerot. Näet kaikki laskut myös kirjautumalla Minun Teliaan. Laskullasi olevat veloitukset pystytään kyllä asiakaspalvelusta katsomaan ja selvittämään, joten kannattaisi olla vielä yhteydessä meihin, niin voimme selvittää syyn sille, miksi laskujen loppusumma vaihtelee kuukausittain. 


 


Laskin hinnat sain chatissa käymäni keskustelun hinnat laskuni hinta olisi 58,58e kk. Näin ei ole ollut vaan laskut ovat 92-70 e luokkaa. En ymmärrä jos virkailija antaa summan 58,58 miten olen voinut ylittää summan 33.99e kk??

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 367 custom-general.kudos
  • 576 custom-general.replies
  • 73 custom-general.solutions


@Goyahkla  kirjoitti:

 

Laskin hinnat sain chatissa käymäni keskustelun hinnat laskuni hinta olisi 58,58e kk. Näin ei ole ollut vaan laskut ovat 92-70 e luokkaa. En ymmärrä jos virkailija antaa summan 58,58 miten olen voinut ylittää summan 33.99e kk??


Mahdotonta sanoa tarkkaan mistä tuo ylimääräinen summa muodostuu näkemättä asiakastietojasi. Mutta tavallisimmin liittymien kuukausimaksujen lisäksi veloitetut eurot koostuvat juuri palvelunumeroista, eri yritysnumeroista, numerotiedusteluista,

sisältöpalvelutilauksista, palveluviesteistä.. Nykyään puhelinliittymän laskulle voi nimittäin tilata vaikka ja mitä! 

 

Kuten @SaJoonas yllä mainitsi, asiakaspalvelussa voimme kyllä nähdä tarkemmin laskusi sisällön, ja mieluusti autammekin sinua sen tulkinnassa 😊 Asiakassivuille kirjautumisen jälkeen voit tilata laskusta myös maksuttoman puheluerittelyn, jonka latauduttua näet yhä tarkemmin mistä laskusi koostuu. 

 

Jos tuntuu myös siltä, että et halua puhelinliittymälaskullesi päästä tekemään mitään ylimääräistä laskua, on siihen laitettavissa erilaisia palveluestoja. Nämäkin saa kytkettyä asiakassivujen kautta, ja siinä voimme myös opastaa chatin välityksellä. Mutta tosiaan nyt tärkein on selvittää mitä laskusi pitää sisällään 😊 

Goyahkla
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@SannaMKoo  kirjoitti:

@Goyahkla  kirjoitti:

 

Laskin hinnat sain chatissa käymäni keskustelun hinnat laskuni hinta olisi 58,58e kk. Näin ei ole ollut vaan laskut ovat 92-70 e luokkaa. En ymmärrä jos virkailija antaa summan 58,58 miten olen voinut ylittää summan 33.99e kk??


Mahdotonta sanoa tarkkaan mistä tuo ylimääräinen summa muodostuu näkemättä asiakastietojasi. Mutta tavallisimmin liittymien kuukausimaksujen lisäksi veloitetut eurot koostuvat juuri palvelunumeroista, eri yritysnumeroista, numerotiedusteluista,

sisältöpalvelutilauksista, palveluviesteistä.. Nykyään puhelinliittymän laskulle voi nimittäin tilata vaikka ja mitä! 

 

Kuten @SaJoonas yllä mainitsi, asiakaspalvelussa voimme kyllä nähdä tarkemmin laskusi sisällön, ja mieluusti autammekin sinua sen tulkinnassa 😊 Asiakassivuille kirjautumisen jälkeen voit tilata laskusta myös maksuttoman puheluerittelyn, jonka latauduttua näet yhä tarkemmin mistä laskusi koostuu. 

 

Jos tuntuu myös siltä, että et halua puhelinliittymälaskullesi päästä tekemään mitään ylimääräistä laskua, on siihen laitettavissa erilaisia palveluestoja. Nämäkin saa kytkettyä asiakassivujen kautta, ja siinä voimme myös opastaa chatin välityksellä. Mutta tosiaan nyt tärkein on selvittää mitä laskusi pitää sisällään 😊 


No asiakaspalveluun en soita koska se on maksullinen palvelu sanoi Jesse ja samaa sanoi Atte chatissä hintaero soittohinnoista oli ihan eri Sa Joonas kirjoitti ei ollut 0.7c min. Olen kyllä jättänyt soittopyynnön omien sivujen kautta,jotta saisi selvyyden miksi olen maksanut joka laskulla yli tuon 58,58.  Olen maksanut jokaisen laskun vielä viikkoa ennen eräpäivää, Otin muutaman laskun 23,07 2020 hinta oli 69,75e, 24.08 2020 70,77, 24,09 2020 78,99 eli hinta on nouseva koko ajan ei sitä 58,58 minkä summan sain chatissä. Tarkastin laskuista en ole soittanut muualle palvelunumeroon kuin telian asiakaspalveluun en tiedä miksi hinnat nousee minun kohdallani???

SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 280 custom-general.kudos
  • 600 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions


@Goyahkla  kirjoitti:
No asiakaspalveluun en soita koska se on maksullinen palvelu sanoi Jesse ja samaa sanoi Atte chatissä hintaero soittohinnoista oli ihan eri Sa Joonas kirjoitti ei ollut 0.7c min. Olen kyllä jättänyt soittopyynnön omien sivujen kautta,jotta saisi selvyyden miksi olen maksanut joka laskulla yli tuon 58,58.  Olen maksanut jokaisen laskun vielä viikkoa ennen eräpäivää, Otin muutaman laskun 23,07 2020 hinta oli 69,75e, 24.08 2020 70,77, 24,09 2020 78,99 eli hinta on nouseva koko ajan ei sitä 58,58 minkä summan sain chatissä. Tarkastin laskuista en ole soittanut muualle palvelunumeroon kuin telian asiakaspalveluun en tiedä miksi hinnat nousee minun kohdallani???

Asiakaspalveluun soittaessa veloitetaan paikallisverkkomaksu/matkapuhelinmaksu ja sen riippuu liittymätyypistä, mutta tyypillisesti soitto kustantaa 7 tai 9 senttiä minuutilta, kuten viestissäni kirjoitin. Laskuerittelyssä näkyy kaikki mahdolliset lisämaksulliset puhelut tai palvelut, mutta täällä Yhteisön puolella emme erittelyä pääse näkemään, koska asiakastietoja ei voida käsitellä. Asiakastuesta löydät hyvän ohjeen, miten tulkitset saamaasi laskua.

Moderaattori | Salirotta | Esports | Apple |
Goyahkla
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@SaJoonas  kirjoitti:

@Goyahkla  kirjoitti:
No asiakaspalveluun en soita koska se on maksullinen palvelu sanoi Jesse ja samaa sanoi Atte chatissä hintaero soittohinnoista oli ihan eri Sa Joonas kirjoitti ei ollut 0.7c min. Olen kyllä jättänyt soittopyynnön omien sivujen kautta,jotta saisi selvyyden miksi olen maksanut joka laskulla yli tuon 58,58.  Olen maksanut jokaisen laskun vielä viikkoa ennen eräpäivää, Otin muutaman laskun 23,07 2020 hinta oli 69,75e, 24.08 2020 70,77, 24,09 2020 78,99 eli hinta on nouseva koko ajan ei sitä 58,58 minkä summan sain chatissä. Tarkastin laskuista en ole soittanut muualle palvelunumeroon kuin telian asiakaspalveluun en tiedä miksi hinnat nousee minun kohdallani???

Asiakaspalveluun soittaessa veloitetaan paikallisverkkomaksu/matkapuhelinmaksu ja sen riippuu liittymätyypistä, mutta tyypillisesti soitto kustantaa 7 tai 9 senttiä minuutilta, kuten viestissäni kirjoitin. Laskuerittelyssä näkyy kaikki mahdolliset lisämaksulliset puhelut tai palvelut, mutta täällä Yhteisön puolella emme erittelyä pääse näkemään, koska asiakastietoja ei voida käsitellä. Asiakastuesta löydät hyvän ohjeen, miten tulkitset saamaasi laskua.


No kävin kysymässä telia express asiakaspalvelusta miksi laskuni sahavaat se johtuu siitä,että soitan telian asiakaspalveluun 1.4 2021 soitto telian asiakaspalveluun maksoi 23,33e ja se siitä syystä,telia oli lähettänyt tilauksen toiselle puolelle kaupunkia??? Muistakaa kun soitatte telian asiakaspalveluun se alkaa laskuuttaa vaikka teille ei vastatakkaan heti kuuntelette musikkia ja ohjeita mitä kaikkea voi tehdä vaikka netti ei toimisikaan???

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1686 custom-general.kudos
  • 2644 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Aika pitkän puhelun olet sitten aspaan tehnyt, jos ja kun on veloitus ollut tuon 23 euroa. Yhdeksällä sentillä se tekisi yli 200 minuuttia. Ethän ole soittanut Telia Helppiin, joka on reilusti kalliimpi numero eikä kyllä varsinaisesti asiakaspalvelu, vaan lisämaksullinen käytön opastuspalvelu.

Goyahkla
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Purnipsi  kirjoitti:

Aika pitkän puhelun olet sitten aspaan tehnyt, jos ja kun on veloitus ollut tuon 23 euroa. Yhdeksällä sentillä se tekisi yli 200 minuuttia. Ethän ole soittanut Telia Helppiin, joka on reilusti kalliimpi numero eikä kyllä varsinaisesti asiakaspalvelu, vaan lisämaksullinen käytön opastuspalvelu.


Ei ollut helpin soitto asiakaspalveluun ja tuo yhdeksän centtiä taitaa olla mainoskikka, Sillä Markuksen mukaan se oli 4e suunnileen joka oli siellä asiakaspalvelussa. Eli kun lisään 58,85+23,33= 82,18 vielä kun se asiakaspalvelu soittaisi minulle jolle jätin soittopyynnön voisin kysyä mistä nuo 97-92 e laskut on mudostunut?

 

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1686 custom-general.kudos
  • 2644 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions


@Goyahkla  kirjoitti:

@Purnipsi  kirjoitti:

Aika pitkän puhelun olet sitten aspaan tehnyt, jos ja kun on veloitus ollut tuon 23 euroa. Yhdeksällä sentillä se tekisi yli 200 minuuttia. Ethän ole soittanut Telia Helppiin, joka on reilusti kalliimpi numero eikä kyllä varsinaisesti asiakaspalvelu, vaan lisämaksullinen käytön opastuspalvelu.


Ei ollut helpin soitto asiakaspalveluun ja tuo yhdeksän centtiä taitaa olla mainoskikka, Sillä Markuksen mukaan se oli 4e suunnileen joka oli siellä asiakaspalvelussa. Eli kun lisään 58,85+23,33= 82,18 vielä kun se asiakaspalvelu soittaisi minulle jolle jätin soittopyynnön voisin kysyä mistä nuo 97-92 e laskut on mudostunut?

 


Onko tästä apua, jos katsot laskun sisältöä?

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/mallilaskut

 

Laskussa mainitaan kaikki käyttömaksut erikseen. Siis ne, jotka menevät kiinteän kuukausihinnan ulkopuolelta  (palvelunumerot, lisäpaketit, palvelupuhelut/viestit yms... yritysnumerot). Jos sinulla on e-lasku käytössä, tai tuo uusi Kivra, tai myös Telian Omat sivut/sovellus, voit tarkastella laskua myös itse.

 

 

Kuten linkkaamiltani ohjesivulta, kohdasta matkapuhelinlasku, voidaan nähdä, on laskun lopussa vielä palveluerittely. Siinä on yksityiskohtaisesti eritelty, miten käyttömaksut ovat syntyneet.

 

Nyt vaikuttaa siltä, että jotain muuta veloistusta sinulla on kuin vain tuo matkapuhelinmaksu Telian aspaan soittelusta. Minäkin tuossa jokin aika juttelin noin tunnin pari Elisan aspassa eikä sieltä tullut kymmenien eurojen laskua, vaikka samanlainen yritysnumero sekin on.