Laskun erittely

  • 14 July 2017
  • 4 kommenttia
  • 29 katselukertaa

Minulla on aina ollut e-laskusysteemi Nordeassa. Kun klikkaa Nordean sivulla Soneran, nyttemmin Telian laskua auki tutkiakseni liittymieni erittelyt, se avautuu varsin epäselvästi ja on vaikealukuinen, josta syystä halutessani tarkistaa mistä oikein maksan, avasin aina Soneran Omat sivut ja tutkin laskun siellä. Nyt Telian aikana sitä ei näköjään ole? Kun avasin Laskuarkiston, näkyy teksti ettei olisi avoimia laskuja mutta kyllä muuten on, tämä uusin jonka eräpäivä on vasta ensi viikolla. En siis saa enää mitään tietoa Telian sivujen kautta mistä maksan?


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@gixxeri1000cc kirjoitti:

Minulla on aina ollut e-laskusysteemi Nordeassa. Kun klikkaa Nordean sivulla Soneran, nyttemmin Telian laskua auki tutkiakseni liittymieni erittelyt, se avautuu varsin epäselvästi ja on vaikealukuinen, josta syystä halutessani tarkistaa mistä oikein maksan, avasin aina Soneran Omat sivut ja tutkin laskun siellä. Nyt Telian aikana sitä ei näköjään ole? Kun avasin Laskuarkiston, näkyy teksti ettei olisi avoimia laskuja mutta kyllä muuten on, tämä uusin jonka eräpäivä on vasta ensi viikolla. En siis saa enää mitään tietoa Telian sivujen kautta mistä maksan?




Laskut kyllä löytyvät Telian sivustolta, Laskuarkistossa ei ole avoimia laskuja vaan maksetut. Avoimet laskut pitäisi näkyä tässä, jos niitä on : https://www.telia.fi/OmatSivut/messagingCenter.do#/invoices


Minä tarkistan Telian laskut aina tuolla omilla sivuilla, en pankin sivuilla. Liittymien erittelyt pitäisi löytyä jokaisen liittymän kohdalta erikseen. Tästä laskusi koostuu osiosta. Ja maksetut laskut Laskuarkistosta, kun klikkaa auki laskun PDF-tiedoston. Siinä on myös laskuerittely ja näet mistä laskusi koostui.

Avoimista kysyin, en maksetuista ja niitä AVOIMIA ei enää näy. Siispä en hyötynyt nyt Kiisselin vastauksesta yhtään mitään koska hän puhuu MAKSETUISTA jotka itsekin näin... (kirjoitinkohan kyselyni jotenkin epäselvästi?).

Käyttäjätaso 7

@gixxeri1000cc kirjoitti:

Avoimista kysyin, en maksetuista ja niitä AVOIMIA ei enää näy. Siispä en hyötynyt nyt Kiisselin vastauksesta yhtään mitään koska hän puhuu MAKSETUISTA jotka itsekin näin... (kirjoitinkohan kyselyni jotenkin epäselvästi?).


Hmmmm....

 

Itselläni on pankkitili Nordeassa ja käytän e-laskua järjestelmällisesti. Tosin Telialta ei minulle laskuja tule ainakaan toistaiseksi , mutta ihmettelen , että eikö Telian e-laskun liitteenä verkkopankkiin tule ollenkaan oikean laskun näköistä pdf-tiedostoa?????

 

Ainakin kaikki minua laskuttavat tahot liittävät e-laskuihinsa em. pdf:t ja ne saa auki selaamalla pankissa laskuttajan liitteitä. En ole ikinä tarvinnut laskuttajan omia arkistoja , vaan pankin arkisto on riittänyt. Ja pankissa kyllä näkyvät myös avoimet/maksamattomat laskut.

 

Eikö Telia siis lähetä e-laskun mukana niitä pdf:iä?????

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @gixxeri1000cc


Anteeksi jos ymmärsin kysymyksesi väärin, mutta tässä omilla sivuilla : https://www.telia.fi/OmatSivut/messagingCenter.do#/invoices  pitäisi näkyä nimenomaan avoimet laskut ja alempana sitten laskuarkisto, jossa maksetut laskut.


Pankin verkkosivuilla (ainakin OP:ssa) erääntyvissä maksuissa on mahdollisuus klikata laskua ja siitä liitettä, jolloin saa pdf:nä laskun erittelyn näkyviin. Nordean pankista minulla ei ole kokemusta, mutta ainakin OP näyttää laskut hyvin.


 


Jos omilla sivuilla on virheellisyyksiä, niin siitä pitää olla yhteydessä asiakaspalveluun : https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot

Vastaa