Laskutustavan vaihto ei onnistu

  • 4 August 2015
  • 5 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Olin tekemässä Nettitehon muutosta paperilaskusta sähköiseksi, mutta ei onnistu millään. Sen sijaan, mitä jossain vaiheessa tapahtui, oli että Viihdepalvelu, jonka laskutustapa oli sähköinen, muuttui paperiksi. Ja nyt sitäkään ei saa muutettua millään. Kokeiltui kymmeniä kertoja Macillä ja PC:llä.

 

Sonera please, vaihtakaa te tuo laskutustapani - se on teille nyt äkkiseltään helpompaa kuin toimivan järjestelmän rakentaminen.

 

Kiitos.


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Ota omilta sivuilta chatilla yhteys Soneraan, niin luulisi sitä kautta hoituvan laskutustavan vaihto.

No nyt sellainen kehitys tässä farssissa, että kun Nettitehon muutokseen käytin liittymän myötä tullutta inet.fi-sähköpostia, muutos onnistui. Mutta osoitteeksi ei tullutkaan inet.fi, vaan eräs omani, jota aiemmin yritin muutokseen käyttää.

No sitten aloin muuttaa myös Viihdepaketin laskutusta - ja sekin onnistui. Mutta nytpä se ottikin sitten tuon inet.fi-postin käyttöön. Ja näin minulla tulevat eri osoitteisiin nuo laskut. Meilin muutos ei sitten onnistunut. Kummankaan meilin.

Saas nähdä miten Sonera sitten meinaa laskuttaa nämä erikseen ;)
No, tein
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

 Ota chatilla yhteys Soneran omilta sivuilta asiakaspalvelijaan, niin saat muutettua nuo laskutustavat ja sähköpostit oikein ;)

Kummallista! Ymmärsinkö oikein , eli menit Omille Sivuille, valitsit kyseisen liittymän, ja sen jälkeen menit sen laskutustietoihin. Muokkaa-painikkeen kautta vaihdoit sähköpostiosoitetta ja tallensit sen, mutta tietoihin napsahti eri osoite, kuin minkä olit tallentanut? Tällaista ei ole aiemmin vastaan tullut.


Tuossa voisi vielä käydä samaa reittiä tekemässä muutosta uudelleen. Jos edelleen tekee tuota samaa, niin tuo Chat on kyllä hyvä vaihtoehto, tarkistetaan sitä kautta että muutos tulee kuntoon, ja laitellaan ilmoitusta eteenpäin tuosta ettei muutos Omien Sivujen kautta onnistunut.

Kyllä, Mia, omituisuuksia ja toimimattomuuksia esiintyi.

 

Minulle riittää tässä kohden kuitenkin, että

- älyttömän kalliita paperilaskuja ei tule

- Soneran nettipalvelun laskuarkisto ym. toimii

(niinkuin viimetteeksi katsottuna toimi, mutta ei toimi aina - siksihän juuri vaihdoin paperilaskuun, miksi muuten)

 

Ymmärrän, että Sonera ja palvelut ovat monimuotoisia ja isoja, mutta ovat myös tavattoman monimutkaisia. Ja kuten nyt taas havaittuna; ei mun mielestä kyllä kovin hyvin pelitä.

 

Kiitos vastauksesta, anyway. Se on hyvää palvelua.

Vastaa