Liittymätyypin vaihtaminen tehty uskomattoman hankalaksi

  • 28 September 2020
  • 5 kommenttia
  • 10 katselukertaa

En normaalisti jaksa vaivautua murisemaan mistään näin julkisesti, mutta jaanpa nyt kuitenkin viimeaikaisen epäonnistumisten sarjan sisältävän kokemukseni Telian asiakkaana. Reipas viikko sitten perjantaina sain ilokseni huomata, että talooni vedetty valokuitu näkyy myös Telialla ja voin tilata valokuituliittymän. Minulla on ennestään pohjalla Telian hybridilaajakaista, jonka alunperin otinkin, kun asiakaspalvelussa kerrottiin, että määräaikaisuus ei ole este, kun tehdään tekniikan vaihdos. Eli reilu viikko sitten perjantaina otin yhteyden chat-asiakaspalveluun ja tein tilauksen valokuituliittymästä. Toimitusajaksi ilmoitettiin noin viikko (melko pitkä aika, kun linja on jo "auki"). Viikon verran odottelin ja kun mitään tilausvahvistustakaan ei koskaan kuulunut, niin ajattelin varuiksi vähän kysellä tilannetta. Ilmeisesti liittymätilaus on jäänyt jumiin. En epäile, etteikö joku ongelma siellä ole voinut olla, mutta on mielestäni hieman eriskummallista, että joudun itse selvittelemään asiaa, kun mitään ei ala kuulua. Olisi voinut luulla, että ongelman ilmettyä minuun olisi oltu yhteydessä. No, asiaa piti tämän päivän aikana selvitellä lisää, mikä sinänsä on hieman outoa, kun mielestäni asian piti olla jo melko selkeä. Eikä minuun muuten oltu tänäänkään yhteydessä. Eli 1,5 viikkoa liittymän tilaamisen jälkeen sitä liittymää ei ole oikeasti vieläkään saatu tilattua ja ei ole aavistustakaan milloin asia saadaan ihan oikeasti maaliin. Olisin ottanut asiakaspalveluun yhteyttä, mutta näemmä chat on päättänyt tänään hajota. Jos se vaan suinkin olisi ollut mahdollista, niin luultavasti operaattori olisi mennyt jo vaihtoon. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, että miten ihmeessä loppupeleissä näinkin yksinkertainen asia voi mennä näinkin huolella vihkoon?

 


5 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

 



@seisoppa@  kirjoitti:

En normaalisti jaksa vaivautua murisemaan mistään näin julkisesti, mutta jaanpa nyt kuitenkin viimeaikaisen epäonnistumisten sarjan sisältävän kokemukseni Telian asiakkaana. Reipas viikko sitten perjantaina sain ilokseni huomata, että talooni vedetty valokuitu näkyy myös Telialla ja voin tilata valokuituliittymän. Minulla on ennestään pohjalla Telian hybridilaajakaista, jonka alunperin otinkin, kun asiakaspalvelussa kerrottiin, että määräaikaisuus ei ole este, kun tehdään tekniikan vaihdos. Eli reilu viikko sitten perjantaina otin yhteyden chat-asiakaspalveluun ja tein tilauksen valokuituliittymästä. Toimitusajaksi ilmoitettiin noin viikko (melko pitkä aika, kun linja on jo "auki"). Viikon verran odottelin ja kun mitään tilausvahvistustakaan ei koskaan kuulunut, niin ajattelin varuiksi vähän kysellä tilannetta. Ilmeisesti liittymätilaus on jäänyt jumiin. En epäile, etteikö joku ongelma siellä ole voinut olla, mutta on mielestäni hieman eriskummallista, että joudun itse selvittelemään asiaa, kun mitään ei ala kuulua. Olisi voinut luulla, että ongelman ilmettyä minuun olisi oltu yhteydessä. No, asiaa piti tämän päivän aikana selvitellä lisää, mikä sinänsä on hieman outoa, kun mielestäni asian piti olla jo melko selkeä. Eikä minuun muuten oltu tänäänkään yhteydessä. Eli 1,5 viikkoa liittymän tilaamisen jälkeen sitä liittymää ei ole oikeasti vieläkään saatu tilattua ja ei ole aavistustakaan milloin asia saadaan ihan oikeasti maaliin. Olisin ottanut asiakaspalveluun yhteyttä, mutta näemmä chat on päättänyt tänään hajota. Jos se vaan suinkin olisi ollut mahdollista, niin luultavasti operaattori olisi mennyt jo vaihtoon. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, että miten ihmeessä loppupeleissä näinkin yksinkertainen asia voi mennä näinkin huolella vihkoon?


 




Onpa harmi kuulla, ettei tekniikan vaihto sujunut kuten piti. Ilman asiakastietoja on mahdotonta sanoa mikä tässä on menny pieleen, mutta selvästikin tässä jokin epäonnistuminen meidän päässä käynyt niin liittymän toimituksessa kuin viivästyksen viestimisessä ja pahoittelut siitä meidän puolesta. Eilen illalla chatissa oli hetkellinen vikatilanne, mutta se on taas normaalisti toiminnassa ja toivoisimme, että voisit tästä vielä laittaa viestiä meille chatin kautta niin päästään ongelman jäljlille ja selvittämään asia kuntoon. 

M


@JoonasLam@  kirjoitti:

 


@seisoppa@  kirjoitti:

En normaalisti jaksa vaivautua murisemaan mistään näin julkisesti, mutta jaanpa nyt kuitenkin viimeaikaisen epäonnistumisten sarjan sisältävän kokemukseni Telian asiakkaana. Reipas viikko sitten perjantaina sain ilokseni huomata, että talooni vedetty valokuitu näkyy myös Telialla ja voin tilata valokuituliittymän. Minulla on ennestään pohjalla Telian hybridilaajakaista, jonka alunperin otinkin, kun asiakaspalvelussa kerrottiin, että määräaikaisuus ei ole este, kun tehdään tekniikan vaihdos. Eli reilu viikko sitten perjantaina otin yhteyden chat-asiakaspalveluun ja tein tilauksen valokuituliittymästä. Toimitusajaksi ilmoitettiin noin viikko (melko pitkä aika, kun linja on jo "auki"). Viikon verran odottelin ja kun mitään tilausvahvistustakaan ei koskaan kuulunut, niin ajattelin varuiksi vähän kysellä tilannetta. Ilmeisesti liittymätilaus on jäänyt jumiin. En epäile, etteikö joku ongelma siellä ole voinut olla, mutta on mielestäni hieman eriskummallista, että joudun itse selvittelemään asiaa, kun mitään ei ala kuulua. Olisi voinut luulla, että ongelman ilmettyä minuun olisi oltu yhteydessä. No, asiaa piti tämän päivän aikana selvitellä lisää, mikä sinänsä on hieman outoa, kun mielestäni asian piti olla jo melko selkeä. Eikä minuun muuten oltu tänäänkään yhteydessä. Eli 1,5 viikkoa liittymän tilaamisen jälkeen sitä liittymää ei ole oikeasti vieläkään saatu tilattua ja ei ole aavistustakaan milloin asia saadaan ihan oikeasti maaliin. Olisin ottanut asiakaspalveluun yhteyttä, mutta näemmä chat on päättänyt tänään hajota. Jos se vaan suinkin olisi ollut mahdollista, niin luultavasti operaattori olisi mennyt jo vaihtoon. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, että miten ihmeessä loppupeleissä näinkin yksinkertainen asia voi mennä näinkin huolella vihkoon?

 


Onpa harmi kuulla, ettei tekniikan vaihto sujunut kuten piti. Ilman asiakastietoja on mahdotonta sanoa mikä tässä on menny pieleen, mutta selvästikin tässä jokin epäonnistuminen meidän päässä käynyt niin liittymän toimituksessa kuin viivästyksen viestimisessä ja pahoittelut siitä meidän puolesta. Eilen illalla chatissa oli hetkellinen vikatilanne, mutta se on taas normaalisti toiminnassa ja toivoisimme, että voisit tästä vielä laittaa viestiä meille chatin kautta niin päästään ongelman jäljlille ja selvittämään asia kuntoon. 


Mihinkä sellaiset asiakastiedot voi laittaa? Chat on ollut koko aamun täynnä, joten ainakaan sitä kautta ei asiaa ole päässyt hoitamaan.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@seisoppa@  kirjoitti:

M



@JoonasLam@  kirjoitti:

 



@seisoppa@  kirjoitti:

En normaalisti jaksa vaivautua murisemaan mistään näin julkisesti, mutta jaanpa nyt kuitenkin viimeaikaisen epäonnistumisten sarjan sisältävän kokemukseni Telian asiakkaana. Reipas viikko sitten perjantaina sain ilokseni huomata, että talooni vedetty valokuitu näkyy myös Telialla ja voin tilata valokuituliittymän. Minulla on ennestään pohjalla Telian hybridilaajakaista, jonka alunperin otinkin, kun asiakaspalvelussa kerrottiin, että määräaikaisuus ei ole este, kun tehdään tekniikan vaihdos. Eli reilu viikko sitten perjantaina otin yhteyden chat-asiakaspalveluun ja tein tilauksen valokuituliittymästä. Toimitusajaksi ilmoitettiin noin viikko (melko pitkä aika, kun linja on jo "auki"). Viikon verran odottelin ja kun mitään tilausvahvistustakaan ei koskaan kuulunut, niin ajattelin varuiksi vähän kysellä tilannetta. Ilmeisesti liittymätilaus on jäänyt jumiin. En epäile, etteikö joku ongelma siellä ole voinut olla, mutta on mielestäni hieman eriskummallista, että joudun itse selvittelemään asiaa, kun mitään ei ala kuulua. Olisi voinut luulla, että ongelman ilmettyä minuun olisi oltu yhteydessä. No, asiaa piti tämän päivän aikana selvitellä lisää, mikä sinänsä on hieman outoa, kun mielestäni asian piti olla jo melko selkeä. Eikä minuun muuten oltu tänäänkään yhteydessä. Eli 1,5 viikkoa liittymän tilaamisen jälkeen sitä liittymää ei ole oikeasti vieläkään saatu tilattua ja ei ole aavistustakaan milloin asia saadaan ihan oikeasti maaliin. Olisin ottanut asiakaspalveluun yhteyttä, mutta näemmä chat on päättänyt tänään hajota. Jos se vaan suinkin olisi ollut mahdollista, niin luultavasti operaattori olisi mennyt jo vaihtoon. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, että miten ihmeessä loppupeleissä näinkin yksinkertainen asia voi mennä näinkin huolella vihkoon?


 




Onpa harmi kuulla, ettei tekniikan vaihto sujunut kuten piti. Ilman asiakastietoja on mahdotonta sanoa mikä tässä on menny pieleen, mutta selvästikin tässä jokin epäonnistuminen meidän päässä käynyt niin liittymän toimituksessa kuin viivästyksen viestimisessä ja pahoittelut siitä meidän puolesta. Eilen illalla chatissa oli hetkellinen vikatilanne, mutta se on taas normaalisti toiminnassa ja toivoisimme, että voisit tästä vielä laittaa viestiä meille chatin kautta niin päästään ongelman jäljlille ja selvittämään asia kuntoon. 




Mihinkä sellaiset asiakastiedot voi laittaa? Chat on ollut koko aamun täynnä, joten ainakaan sitä kautta ei asiaa ole päässyt hoitamaan.




Chatissa on tällä hetkellä kylläkin jonoa jonkin verran päässyt kertymään. Vaihtoehtoisesti voit laittaa meille asiasta viestiä esimerkiksi Telia Finlandin Facebookin tai Twitterin yksityisviestien kautta, josta päästään asiaa selvittämään myös. Meillä on myös yhteydenottopyyntö-lomake, mutta niiden käsittelyaika on normaalisti muutama päivä, joten some-kanavien yksityisviestien tai chatin kautta myöhemmin pääsee nopeammin asiaan kiinni.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Kiinteiden liittymien vaihtaminen tai siirtäminen toiseen osoitteeseen on niin hankalaa, että kannattaa aina harkita vanhan liittymän irtisanomista ja sen jälkeen kokonaan uuden liittymän avaamista.

 

Toki, näin joutuu olemaan vähän aikaa kokonaan ilman kiinteää nettiyhteyttä. Jos mobiililaajakaistan käyttö muutoksen yli ei ole mahdolista, sitten täytyy vain sinnikkäästi vaihtaa/siirtää liittymä ja toivoa parasta.


@irritus@  kirjoitti:

Kiinteiden liittymien vaihtaminen tai siirtäminen toiseen osoitteeseen on niin hankalaa, että kannattaa aina harkita vanhan liittymän irtisanomista ja sen jälkeen kokonaan uuden liittymän avaamista.

 

Toki, näin joutuu olemaan vähän aikaa kokonaan ilman kiinteää nettiyhteyttä. Jos mobiililaajakaistan käyttö muutoksen yli ei ole mahdolista, sitten täytyy vain sinnikkäästi vaihtaa/siirtää liittymä ja toivoa parasta.


Mulla ei valitettavasti ollut avaimia käsissäni tässä prosessissa, koska mun tapauksessani tekniikkamuutoksen myötä irtisanottiin määräaikainen yhteys ilman, että osoite muuttui. En tiedä miten tätä tapausta on teidän päässänne lähestytty, mutta äkkiseltään voisin päätellä, että olisi tästä ehkä helpommallakin voinut selvitä.

Vastaa