Luottokauppa

  • 17 December 2015
  • 8 kommenttia
  • 29 katselukertaa

Olen ollut Soneran asiakkaana 25 vuoden ajan. Sinä aikana olen ostanut lukemattomia laitteita luola. En ole koko 25 vuoden aikana saanut ainuttakaan maksuhuomautusta. Sain marraskuussa maksetuista viimeisimmän puhelimeni. Samassa kuussa puhelimeni hajosi, joten menin sonera kauppaan ostamaan uutta puhelinta. Järkytyksekseni minulle sanottiin ettei minulle myydä enään luotolla uutta puhelinta. Ainoastaan käteiskauppa onnistuu. Näinkö sonera palkitsee kaikkein vanhinPia asiakkaitaan ? 


8 kommenttia

Kunniamerkki +14

Nuo luottopäätökset ja luoton summat perustuvat useisiin parametreihin mitä tarkistetaan kun luottopäätöksiä tehdään. Jos olet ostanut aiemmin puhelimen rahoituksella, voit tarkistaa Sonera Rahoituksen sinulle myöntämän luottorajan ja sen tämän hetkisen käytön kirjautumalla Omille Sivulle, ja siirtymällä sieltä linkillä Rahoituksen palveluun.


 


Luottorajasi ja käytetty luotto (Luoton kokonaismäärä) mainitaan heti yhteenvetosivulla taulukossa. Jos myönnetty luottoraja ei riitä uuden puhelimen ostoon, niin luottoa pitää maksaa tyhjäksi sen verran että uuden puhelimen saa ostettua.


 

















Nimi: Asiakas Aapeli
Luoton kokonaismäärä: xx,xx €
Luottoraja: xxxx €

 


Mikäli puhelimesi on hajonnut tapaturmaisesti, voisit mahdollisesti saada siitä korvausta kotivakuutuksesta tai matkavakuutuksesta. Voisit sitten ostaa uuden puhelimen sillä rahalla.

Kunniamerkki +14
Kaverini kertoi juuri ihan samaa viime viikolla. Ns. kytkykaupalla on saanut puhelimia Soneralta, mutta rahoituksen kautta ei vaikka kaikki laskut puhelimista on maksanut.

En kyllä löydä omilta sivuilta mitään linkkiä sonera rahoituksen sivuille. Taitaa olla aika hämäräperäinen yritys tuo sonera finace, kun ei löydy  puhelinnumeroakaan mistään, saatikka mitään muitakaan yhteystietoja. 

Kunniamerkki +14

@karisaarela54 kirjoitti:

En kyllä löydä omilta sivuilta mitään linkkiä sonera rahoituksen sivuille. Taitaa olla aika hämäräperäinen yritys tuo sonera finace, kun ei löydy  puhelinnumeroakaan mistään, saatikka mitään muitakaan yhteystietoja. 


Voit asioida Sonera Rahoitus -palveluun liittyvissä asioissa Soneran tai Tele Finlandin asiakaspalvelussa.

Soneran palvelut verkossa www.sonera.fi/omatsivut sekä puhelimitse 0200 17000, ma-pe 8 - 20, la 9 - 16.30 (mpm/pvm).

Eli Soneran asiakaspalveluun yhteyttä. :)

http://www.teliasonerafinance.com/fi/yhteydenotot/

Sonera rahoitus ei myönnä senttiäkään rahoitusta jos on pienikin merkintä luottotiedoisoa. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka tunnollisesti ja kuinka pitkään olen laskun Soneralle maksanut.

Kunniamerkki +14

@karisaarela54 kirjoitti:

Sonera rahoitus ei myönnä senttiäkään rahoitusta jos on pienikin merkintä luottotiedoisoa. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka tunnollisesti ja kuinka pitkään olen laskun Soneralle maksanut.


Henkilökohtainen mielipiteeni tähän luottotietoasiaan yleisesti on (kai siitäkin nyt sopivasti tässä voinee keskustella?), että kyllä mielestäni pitäisi vähän joustaa näissä asioissa. Jos asiakas on esim. useita vuosia maksanut laskut ajallaan, niin mitä merkitystä parhaassa tapauksella useita vuosia vanhalla merkinnällä on..

Aiemmin kuitenkin kytkykaupalla myyty puhelimia käsittääkseni myös asiakkaille joilla maksuhäiriömerkintä on, jäikö niitä sitten kuitenkin niin paljon maksamatta vai mistä moinen muutos mahtaa johtua?

 

Puhelinliittymät myydään, joilla voi pahimmassa tapauksessa tehdä laskua kalliin puhelimen verran yhdessä kuukaudessa käyttämällä mm. paljon keskustelua herättänyttä mobiilimaksua, (vai onko tämä estetty silloin jos asiakkalla on maksuhäiriö?) mutta sitten ei myydä osamaksulla laitetta jolla liittymää voisi käyttää.

 

Tämä on vain mun mielipide, eikä suoraan liity ketjun aloittajan asiaan.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Oma maksuhäiriö merkintä ei johdu mistään osamaksulla tehdystä kaupasta. Olen aina maksanut osa ja kytkykaupalla tehdyt kk maksut ilman maksuhuomautusta. 

kyllä minä saan. Luottoraja vain nuosee sitä mukaan, mitä tilaan. Ja todellakin saa luotolle, vaikka olis merkintöjä luottotiedoissa..

Vastaa