Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Juggis77
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Luottopäätös tilauksen yhteydessä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei! Minulla on luottotiedot menneet, mutta ilokseni huomasin kun otin Telialta laajakaistan ja modeemin, sekä kännykkäliittymän ja vielä puhelimenkin rahoituksella niin en joutunut maksamaan vakuus maksuja tai mitään. Laitteet ovat tulleet js yhteydet toimivat. Nyt vaan pelkään että joku huomaa 'mokansa' ja yhteydet katkaistaan.

Eli onko tässä tapahtunut kämmi vai katsotteko tilanteen aina tapauskohtaisesti? 

Edit NikoNo: tarkennettu otsikkoa

39 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2484 custom-general.kudos
  • 3841 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Luottohistoriaa tarkastellaan tietääkseni pidemmältä ajalta n. 2 vuotta taitaa olla aikalailla vakio. Jos on ollut ulkomailla niin silloin ei saa edes puhelinliittymää, ennenkuin on ollut Suomessa sen 2 vuotta. 

Puhelinliittymiin voidaan laittaa tietty takuusumma, joka maksetaan liittymää otettaessa.

Laitehankinnoissa on vähän eri juttu ja onko edes järkevää jos otat esim. n. 700e hintaisen puhelimen luotolla ja siitä pitäisi ensin maksaa takuusumma joka voi olla isompi 🤔

Käteisellä laitteen ostaminen pitäisi kyllä onnistua.

Edit. Palatakseni vielä puhelinliittymiin, niin niiden saamiseen saattaa vaikuttaa edellisten puhelinliittymien maksuhistoria. Jos puhelinlaskut on hoidettu ajallaan, niin se voi vaikuttaa uuden liittymän saamiseen ilman vakuuksia.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Iirogreijer
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kiisseli67@  kirjoitti:

Luottohistoriaa tarkastellaan tietääkseni pidemmältä ajalta n. 2 vuotta taitaa olla aikalailla vakio. Jos on ollut ulkomailla niin silloin ei saa edes puhelinliittymää, ennenkuin on ollut Suomessa sen 2 vuotta. 

Puhelinliittymiin voidaan laittaa tietty takuusumma, joka maksetaan liittymää otettaessa.

Laitehankinnoissa on vähän eri juttu ja onko edes järkevää jos otat esim. n. 700e hintaisen puhelimen luotolla ja siitä pitäisi ensin maksaa takuusumma joka voi olla isompi 🤔

Käteisellä laitteen ostaminen pitäisi kyllä onnistua.

Edit. Palatakseni vielä puhelinliittymiin, niin niiden saamiseen saattaa vaikuttaa edellisten puhelinliittymien maksuhistoria. Jos puhelinlaskut on hoidettu ajallaan, niin se voi vaikuttaa uuden liittymän saamiseen ilman vakuuksia.


Tässä tapauksessa liittymä oli siirretty telia dot liittymältä tavalliselle laskutusliittymälle. Tiedä sitten, oliko silla vaikutusta

Iirogreijer
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onkos täällä ketään operaattorin edustajaa paikalla? Haluaisin tiedustella telia financen yhteystietoja koska haluaisin tehdä tiedustelun siitä, miksi luottohakemukseni hylätään jatkuvasti vaikka tilanteeni ei ole muuttunut huonompaan suuntaan, ja molemmat liittymäni ovat edelleen käytössä. Mielestäni on kohtuutonta hylätä luottohakemus yhden ref merkinnän perusteella, mikä osoittaa sen että velka on hoidettu, merkinnän poistumiseen en voi vaikuttaa, mutta eikö se ref merkintä osoita sen, että se on hoidettu maksettu ja kuitattu sekä jne.. Tilanteen tekee vielä mielenkiintoisemmaksi sen, että aikasemmin tänä vuonna tammikuun 9pvä puhelinliittymäni aktivoitiin, vaikka merkintöjä oli enemmän. Enkö ollut silloin teidän mielestänne riskiasiakas, ja nyt olen, vaikka tilanteeni on tällä hetkellä parempi?

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1883 custom-general.kudos
  • 2881 custom-general.replies
  • 128 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Iirogreijer@  kirjoitti:

Onkos täällä ketään operaattorin edustajaa paikalla? Haluaisin tiedustella telia financen yhteystietoja koska haluaisin tehdä tiedustelun siitä, miksi luottohakemukseni hylätään jatkuvasti vaikka tilanteeni ei ole muuttunut huonompaan suuntaan, ja molemmat liittymäni ovat edelleen käytössä. Mielestäni on kohtuutonta hylätä luottohakemus yhden ref merkinnän perusteella, mikä osoittaa sen että velka on hoidettu, merkinnän poistumiseen en voi vaikuttaa, mutta eikö se ref merkintä osoita sen, että se on hoidettu maksettu ja kuitattu sekä jne.. Tilanteen tekee vielä mielenkiintoisemmaksi sen, että aikasemmin tänä vuonna tammikuun 9pvä puhelinliittymäni aktivoitiin, vaikka merkintöjä oli enemmän. Enkö ollut silloin teidän mielestänne riskiasiakas, ja nyt olen, vaikka tilanteeni on tällä hetkellä parempi?


Telian puolesta en voi kommentoida, mutta kuvittelen, että siellä on jokin tietty summa ja raja-arvot, mitä voi palveluita tilata. Se on kieltämättä kurjaa, että sitten ei voi enää tilailla ja luotonvalvonnan silmissä homma tyssää.

 

Telia Financen sivut tarjoavat yhteydenottoväylksi:

 

TELIA RAHOITUS
Kirjaudu: Telia Omat Sivut  Puhelin: +358 20 690 4
HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 92 custom-general.kudos
  • 344 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Iirogreijer@  kirjoitti:

Onkos täällä ketään operaattorin edustajaa paikalla? Haluaisin tiedustella telia financen yhteystietoja koska haluaisin tehdä tiedustelun siitä, miksi luottohakemukseni hylätään jatkuvasti vaikka tilanteeni ei ole muuttunut huonompaan suuntaan, ja molemmat liittymäni ovat edelleen käytössä. Mielestäni on kohtuutonta hylätä luottohakemus yhden ref merkinnän perusteella, mikä osoittaa sen että velka on hoidettu, merkinnän poistumiseen en voi vaikuttaa, mutta eikö se ref merkintä osoita sen, että se on hoidettu maksettu ja kuitattu sekä jne.. Tilanteen tekee vielä mielenkiintoisemmaksi sen, että aikasemmin tänä vuonna tammikuun 9pvä puhelinliittymäni aktivoitiin, vaikka merkintöjä oli enemmän. Enkö ollut silloin teidän mielestänne riskiasiakas, ja nyt olen, vaikka tilanteeni on tällä hetkellä parempi?


Telia Rahoituksen asioissa sinua auttaa meidän asiakaspalvelumme. Luottokelpoisuuden arviointi tehdään, kun luotto-ostoksia tehdään ensimmäistä kertaa ja sitä myös päivitetään ajoittain. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Voit lukea aiheesta lisää meidän usein kysytyistä kysymyksistä.

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

AnsJaa
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@Iirogreijer@  kirjoitti:

Onkos täällä ketään operaattorin edustajaa paikalla? Haluaisin tiedustella telia financen yhteystietoja koska haluaisin tehdä tiedustelun siitä, miksi luottohakemukseni hylätään jatkuvasti vaikka tilanteeni ei ole muuttunut huonompaan suuntaan, ja molemmat liittymäni ovat edelleen käytössä. Mielestäni on kohtuutonta hylätä luottohakemus yhden ref merkinnän perusteella, mikä osoittaa sen että velka on hoidettu, merkinnän poistumiseen en voi vaikuttaa, mutta eikö se ref merkintä osoita sen, että se on hoidettu maksettu ja kuitattu sekä jne.. Tilanteen tekee vielä mielenkiintoisemmaksi sen, että aikasemmin tänä vuonna tammikuun 9pvä puhelinliittymäni aktivoitiin, vaikka merkintöjä oli enemmän. Enkö ollut silloin teidän mielestänne riskiasiakas, ja nyt olen, vaikka tilanteeni on tällä hetkellä parempi?


Telia Rahoituksen asioissa sinua auttaa meidän asiakaspalvelumme. Luottokelpoisuuden arviointi tehdään, kun luotto-ostoksia tehdään ensimmäistä kertaa ja sitä myös päivitetään ajoittain. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Voit lukea aiheesta lisää meidän usein kysytyistä kysymyksistä.


Tämä Telia Rahoituksen automaattinen luottopäätösalgoritmi on ihan vitsi. Sivuilla mainostetaan laitteita sekä kulutonta ja korotonta osamaksua mutta sitten laitetta ei voi ostaa kun automaattinen luottopäätös ei mene läpi, eikä päätökselle annetaan mitään syytä. Itse olisin halunnut ostaa Sonyn television kun Telialla on siitä hyvä tarjous.

 

Asiakaspalvelu nostaa kädet ilmaan toteamalla, että se on henkilökohtainen luottopäätös eivätkä he voi siihen vaikuttaa, eikä heidän mukaansa Telia-myymälässäkään voida asialle tehdä sen enempää. Eivätkä he näe miksi hakemus on hylätty. Asia kiinnosti sen verran, että yritin etsiä Telia Financen yhteystietoja kysyäkseni eväämisen syytä sieltä. Turhaan, koska kaikki linkit ohjaa takaisin Telian asiakaspalveluun.

 

Algoritmin tekemä päätös on siinä mielessä erikoinen, että olen ollut yrityksen asiakas siitä lähtien kun puhelin oli NMT ja konsernin nimi oli Telecom Finland Oy. Ainoa maksuhäiriö on 90-luvulta kun opiskelijana maksoin yhden Tieteenkuvalehden laskun hieman eräpäivän jälkeen. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tuloiltani kuulun ylimpään desiiliin. Mutta onneksi verkkokauppa.comissa on samaa TV:tä hyllyssä niin haen telkkarini käteisellä sieltä. Ei ole kovin onnistunutta asiakaspalvelua tämä.

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 92 custom-general.kudos
  • 344 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AnsJaa@  kirjoitti:


Tämä Telia Rahoituksen automaattinen luottopäätösalgoritmi on ihan vitsi. Sivuilla mainostetaan laitteita sekä kulutonta ja korotonta osamaksua mutta sitten laitetta ei voi ostaa kun automaattinen luottopäätös ei mene läpi, eikä päätökselle annetaan mitään syytä. Itse olisin halunnut ostaa Sonyn television kun Telialla on siitä hyvä tarjous.

 

Asiakaspalvelu nostaa kädet ilmaan toteamalla, että se on henkilökohtainen luottopäätös eivätkä he voi siihen vaikuttaa, eikä heidän mukaansa Telia-myymälässäkään voida asialle tehdä sen enempää. Eivätkä he näe miksi hakemus on hylätty. Asia kiinnosti sen verran, että yritin etsiä Telia Financen yhteystietoja kysyäkseni eväämisen syytä sieltä. Turhaan, koska kaikki linkit ohjaa takaisin Telian asiakaspalveluun.

 

Algoritmin tekemä päätös on siinä mielessä erikoinen, että olen ollut yrityksen asiakas siitä lähtien kun puhelin oli NMT ja konsernin nimi oli Telecom Finland Oy. Ainoa maksuhäiriö on 90-luvulta kun opiskelijana maksoin yhden Tieteenkuvalehden laskun hieman eräpäivän jälkeen. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tuloiltani kuulun ylimpään desiiliin. Mutta onneksi verkkokauppa.comissa on samaa TV:tä hyllyssä niin haen telkkarini käteisellä sieltä. Ei ole kovin onnistunutta asiakaspalvelua tämä.


Moi @AnsJaa ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Luottotietotarkistus tehdään jokaisen oston yhteydessä. Telia Rahoituksen osalta luottokelpoisuuden arviointi tehdään aina, kun tilataan ensimmäistä kertaa luottosopimuksella tuotteita. Järjestelmä tekee tarkistuksen automaattisesti, eli siihen ei voida asiakaspalvelussa tai Telia kaupassa vaikuttaa. Mikäli luottotietotarkistus ei mene läpi, ei tilauksen teko ole mahdollista osamaksulla, mutta kertamaksulla ostos on tietenkin mahdollista tehdä.
 
Luottosopimus tehdään Telia Financen kanssa, mutta meidän asiakaspalvelumme auttaa kaikissa Telia Rahoitukseen liittyvissä asioista. Erillisiä yhteystietoja siis Financen puolelle ei ole. Ikävä kuulla, että kohdallasi ei tuon television tilaaminen osamaksulla ole onnistunut, mutta syitä siihen, miksi luottotietotarkistus ei ole mennyt läpi, en pysty enkä osaa lähteä arvuuttelemaan.

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

AnsJaa
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@AnsJaa@  kirjoitti:


Tämä Telia Rahoituksen automaattinen luottopäätösalgoritmi on ihan vitsi. Sivuilla mainostetaan laitteita sekä kulutonta ja korotonta osamaksua mutta sitten laitetta ei voi ostaa kun automaattinen luottopäätös ei mene läpi, eikä päätökselle annetaan mitään syytä. Itse olisin halunnut ostaa Sonyn television kun Telialla on siitä hyvä tarjous.

 

Asiakaspalvelu nostaa kädet ilmaan toteamalla, että se on henkilökohtainen luottopäätös eivätkä he voi siihen vaikuttaa, eikä heidän mukaansa Telia-myymälässäkään voida asialle tehdä sen enempää. Eivätkä he näe miksi hakemus on hylätty. Asia kiinnosti sen verran, että yritin etsiä Telia Financen yhteystietoja kysyäkseni eväämisen syytä sieltä. Turhaan, koska kaikki linkit ohjaa takaisin Telian asiakaspalveluun.

 

Algoritmin tekemä päätös on siinä mielessä erikoinen, että olen ollut yrityksen asiakas siitä lähtien kun puhelin oli NMT ja konsernin nimi oli Telecom Finland Oy. Ainoa maksuhäiriö on 90-luvulta kun opiskelijana maksoin yhden Tieteenkuvalehden laskun hieman eräpäivän jälkeen. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tuloiltani kuulun ylimpään desiiliin. Mutta onneksi verkkokauppa.comissa on samaa TV:tä hyllyssä niin haen telkkarini käteisellä sieltä. Ei ole kovin onnistunutta asiakaspalvelua tämä.


Moi @AnsJaa ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Luottotietotarkistus tehdään jokaisen oston yhteydessä. Telia Rahoituksen osalta luottokelpoisuuden arviointi tehdään aina, kun tilataan ensimmäistä kertaa luottosopimuksella tuotteita. Järjestelmä tekee tarkistuksen automaattisesti, eli siihen ei voida asiakaspalvelussa tai Telia kaupassa vaikuttaa. Mikäli luottotietotarkistus ei mene läpi, ei tilauksen teko ole mahdollista osamaksulla, mutta kertamaksulla ostos on tietenkin mahdollista tehdä.
 
Luottosopimus tehdään Telia Financen kanssa, mutta meidän asiakaspalvelumme auttaa kaikissa Telia Rahoitukseen liittyvissä asioista. Erillisiä yhteystietoja siis Financen puolelle ei ole. Ikävä kuulla, että kohdallasi ei tuon television tilaaminen osamaksulla ole onnistunut, mutta syitä siihen, miksi luottotietotarkistus ei ole mennyt läpi, en pysty enkä osaa lähteä arvuuttelemaan.

Juuri näin, kertamaksulla osto olisi ollut mahdollista tehdä.

 

Mutta jos teidän myyntiprosessinne on niin jäykkä, että algoritmin hylättyä asiakkaalle mainostetun maksutapavaihtoehdon asialle ei voida tehdä yhtään mitään, eikä asiakasta voida edes ohjata palveluportaaseen, joka voisi asiaa käsitellä tai perustella, katson parhaaksi vaihtoehdoksi äänestää jaloillani.

 

Teidän kannattaisi parantaa toimitusketjuanne sen sijaan, että kerrotte minulle arvuuttelun olevan mahdotonta. Toivottavasti palautteeni menee organisaatiossanne pidemmälle kuin hylätty luottohakemukseni.

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AnsJaa@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@AnsJaa@  kirjoitti:


Tämä Telia Rahoituksen automaattinen luottopäätösalgoritmi on ihan vitsi. Sivuilla mainostetaan laitteita sekä kulutonta ja korotonta osamaksua mutta sitten laitetta ei voi ostaa kun automaattinen luottopäätös ei mene läpi, eikä päätökselle annetaan mitään syytä. Itse olisin halunnut ostaa Sonyn television kun Telialla on siitä hyvä tarjous.

 

Asiakaspalvelu nostaa kädet ilmaan toteamalla, että se on henkilökohtainen luottopäätös eivätkä he voi siihen vaikuttaa, eikä heidän mukaansa Telia-myymälässäkään voida asialle tehdä sen enempää. Eivätkä he näe miksi hakemus on hylätty. Asia kiinnosti sen verran, että yritin etsiä Telia Financen yhteystietoja kysyäkseni eväämisen syytä sieltä. Turhaan, koska kaikki linkit ohjaa takaisin Telian asiakaspalveluun.

 

Algoritmin tekemä päätös on siinä mielessä erikoinen, että olen ollut yrityksen asiakas siitä lähtien kun puhelin oli NMT ja konsernin nimi oli Telecom Finland Oy. Ainoa maksuhäiriö on 90-luvulta kun opiskelijana maksoin yhden Tieteenkuvalehden laskun hieman eräpäivän jälkeen. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tuloiltani kuulun ylimpään desiiliin. Mutta onneksi verkkokauppa.comissa on samaa TV:tä hyllyssä niin haen telkkarini käteisellä sieltä. Ei ole kovin onnistunutta asiakaspalvelua tämä.


Moi @AnsJaa ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Luottotietotarkistus tehdään jokaisen oston yhteydessä. Telia Rahoituksen osalta luottokelpoisuuden arviointi tehdään aina, kun tilataan ensimmäistä kertaa luottosopimuksella tuotteita. Järjestelmä tekee tarkistuksen automaattisesti, eli siihen ei voida asiakaspalvelussa tai Telia kaupassa vaikuttaa. Mikäli luottotietotarkistus ei mene läpi, ei tilauksen teko ole mahdollista osamaksulla, mutta kertamaksulla ostos on tietenkin mahdollista tehdä.
 
Luottosopimus tehdään Telia Financen kanssa, mutta meidän asiakaspalvelumme auttaa kaikissa Telia Rahoitukseen liittyvissä asioista. Erillisiä yhteystietoja siis Financen puolelle ei ole. Ikävä kuulla, että kohdallasi ei tuon television tilaaminen osamaksulla ole onnistunut, mutta syitä siihen, miksi luottotietotarkistus ei ole mennyt läpi, en pysty enkä osaa lähteä arvuuttelemaan.

Juuri näin, kertamaksulla osto olisi ollut mahdollista tehdä.

 

Mutta jos teidän myyntiprosessinne on niin jäykkä, että algoritmin hylättyä asiakkaalle mainostetun maksutapavaihtoehdon asialle ei voida tehdä yhtään mitään, eikä asiakasta voida edes ohjata palveluportaaseen, joka voisi asiaa käsitellä tai perustella, katson parhaaksi vaihtoehdoksi äänestää jaloillani.

 

Teidän kannattaisi parantaa toimitusketjuanne sen sijaan, että kerrotte minulle arvuuttelun olevan mahdotonta. Toivottavasti palautteeni menee organisaatiossanne pidemmälle kuin hylätty luottohakemukseni.


Olen samaa mieltä  teliaa ei pätkääkään kiinnosta asiakkaat  muuten kuin  raha mielessä    kunnollinen yritys 

perustelee asiakkaalle  miksi luottopäätös on hylätty  koska  kunnollinen yritys toivoo että asiakas tulis uudelleen  vaikka  oltais  jouduttu evään  luottopäätös 

tää  toiminta näkyy  telian muissakin päätöksissä  asiakkaita ei kunnioiteta  eikä niitten mielipiteitä 

toivottavasti  telia herää  tarpeeksi aikasin   ennen kuin on liian myöhästä  ja laittaa palvelun  myynnin kärkipäähän .

 

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 131 custom-general.kudos
  • 475 custom-general.replies
  • 29 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MMALINEN@  kirjoitti:

@AnsJaa@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@AnsJaa@  kirjoitti:


Tämä Telia Rahoituksen automaattinen luottopäätösalgoritmi on ihan vitsi. Sivuilla mainostetaan laitteita sekä kulutonta ja korotonta osamaksua mutta sitten laitetta ei voi ostaa kun automaattinen luottopäätös ei mene läpi, eikä päätökselle annetaan mitään syytä. Itse olisin halunnut ostaa Sonyn television kun Telialla on siitä hyvä tarjous.

 

Asiakaspalvelu nostaa kädet ilmaan toteamalla, että se on henkilökohtainen luottopäätös eivätkä he voi siihen vaikuttaa, eikä heidän mukaansa Telia-myymälässäkään voida asialle tehdä sen enempää. Eivätkä he näe miksi hakemus on hylätty. Asia kiinnosti sen verran, että yritin etsiä Telia Financen yhteystietoja kysyäkseni eväämisen syytä sieltä. Turhaan, koska kaikki linkit ohjaa takaisin Telian asiakaspalveluun.

 

Algoritmin tekemä päätös on siinä mielessä erikoinen, että olen ollut yrityksen asiakas siitä lähtien kun puhelin oli NMT ja konsernin nimi oli Telecom Finland Oy. Ainoa maksuhäiriö on 90-luvulta kun opiskelijana maksoin yhden Tieteenkuvalehden laskun hieman eräpäivän jälkeen. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tuloiltani kuulun ylimpään desiiliin. Mutta onneksi verkkokauppa.comissa on samaa TV:tä hyllyssä niin haen telkkarini käteisellä sieltä. Ei ole kovin onnistunutta asiakaspalvelua tämä.


Moi @AnsJaa ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Luottotietotarkistus tehdään jokaisen oston yhteydessä. Telia Rahoituksen osalta luottokelpoisuuden arviointi tehdään aina, kun tilataan ensimmäistä kertaa luottosopimuksella tuotteita. Järjestelmä tekee tarkistuksen automaattisesti, eli siihen ei voida asiakaspalvelussa tai Telia kaupassa vaikuttaa. Mikäli luottotietotarkistus ei mene läpi, ei tilauksen teko ole mahdollista osamaksulla, mutta kertamaksulla ostos on tietenkin mahdollista tehdä.
 
Luottosopimus tehdään Telia Financen kanssa, mutta meidän asiakaspalvelumme auttaa kaikissa Telia Rahoitukseen liittyvissä asioista. Erillisiä yhteystietoja siis Financen puolelle ei ole. Ikävä kuulla, että kohdallasi ei tuon television tilaaminen osamaksulla ole onnistunut, mutta syitä siihen, miksi luottotietotarkistus ei ole mennyt läpi, en pysty enkä osaa lähteä arvuuttelemaan.

Juuri näin, kertamaksulla osto olisi ollut mahdollista tehdä.

 

Mutta jos teidän myyntiprosessinne on niin jäykkä, että algoritmin hylättyä asiakkaalle mainostetun maksutapavaihtoehdon asialle ei voida tehdä yhtään mitään, eikä asiakasta voida edes ohjata palveluportaaseen, joka voisi asiaa käsitellä tai perustella, katson parhaaksi vaihtoehdoksi äänestää jaloillani.

 

Teidän kannattaisi parantaa toimitusketjuanne sen sijaan, että kerrotte minulle arvuuttelun olevan mahdotonta. Toivottavasti palautteeni menee organisaatiossanne pidemmälle kuin hylätty luottohakemukseni.


Olen samaa mieltä  teliaa ei pätkääkään kiinnosta asiakkaat  muuten kuin  raha mielessä    kunnollinen yritys 

perustelee asiakkaalle  miksi luottopäätös on hylätty  koska  kunnollinen yritys toivoo että asiakas tulis uudelleen  vaikka  oltais  jouduttu evään  luottopäätös 

tää  toiminta näkyy  telian muissakin päätöksissä  asiakkaita ei kunnioiteta  eikä niitten mielipiteitä 

toivottavasti  telia herää  tarpeeksi aikasin   ennen kuin on liian myöhästä  ja laittaa palvelun  myynnin kärkipäähän .

 


Telia Finance on rahoitusyhtiö, jota finanssivalvonta valvoo. Finanssivalvonta edellyttää alan toimijoilta hyvää luotonmyöntöpolitiikkaa ja tähän sisältyy asiakkaalle tehtävä luottokelpoisuusarvio. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, johon vaikuttaa mm. maksuhistoria ja asiakkuuden kesto sekä luottotiedot. Luottotiedot hankitaan Suomen Asiakastieto Oy:n luottotietorekisteristä, josta voi myös omaa tilannettaan halutessaan tarkistella.

 

Telia Rahoituksessa on kyse jatkuvasta tililuotosta, eli luottotilistä, jota voi käyttää uusiin ostoksiin, kun olemassa olevaa velkaa maksaa pois. Tämä on verrattavissa luottokorttiin, ja kriteeritkin on sen myötä aika tiukat. Toki luottokelpoisuusarviota kuitenkin päivitetään aina ajoittain ja tilanne voi muuttua.

Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)