Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen

  • 13 October 2020
  • 8 kommenttia
  • 392 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Mistä saa tiedon miten pitää toimia, että pääsee eroon määräaikaisesta sopimuksesta koskien Telian nettiä ja Telia tv:tä. Taloomme ostettiin kuituliittymä ja soitto Telian aspaan, jossa ilmoitettiin että tilaus on määräaikainen, ja sopimus voimasssa vielä vuoden!! Eikä voi irtisanoa. Onhan se kohtuutonta laittaa asiakas maksamaan vuosi netistä ja tv:stä jota ei käytä. Joku kohtuus pitäisi tässäkin olla.


 


Edit JoonasLam: tarkennettu hieman otsikkoa


8 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Moi  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!


 


Määräaikainen sopimus sitoo meitä sekä asiakasta, ja tästä syystä johtuen irtisanominen ei ole mahdollista kesken sopimuskauden. Toisen palveluntarjoajan nettiyhteys ei estä meidän liittymän toimintaa, eli meidän nettiä ja TV-palveluita voi käyttää aivan normaalisti.

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Moi  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Määräaikainen sopimus sitoo meitä sekä asiakasta, ja tästä syystä johtuen irtisanominen ei ole mahdollista kesken sopimuskauden. Toisen palveluntarjoajan nettiyhteys ei estä meidän liittymän toimintaa, eli meidän nettiä ja TV-palveluita voi käyttää aivan normaalisti.

Mutta kuten maalaisjärkikin sanoo, eihän kukaan käytä tavallista nettiä enää jos taloon on asennettu kuituliittymä, jonka nopeus on huima verrattuna vanhaan liittymään. Joten tässä on kysymys enemmän Telian tahdosta palvella asiakkaita hyvin, tai vain aiheuttaa suurta suuttumusta turhalla rahastuksella.


@  kirjoitti:


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Moi  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!


 


Määräaikainen sopimus sitoo meitä sekä asiakasta, ja tästä syystä johtuen irtisanominen ei ole mahdollista kesken sopimuskauden. Toisen palveluntarjoajan nettiyhteys ei estä meidän liittymän toimintaa, eli meidän nettiä ja TV-palveluita voi käyttää aivan normaalisti.



Mutta kuten maalaisjärkikin sanoo, eihän kukaan käytä tavallista nettiä enää jos taloon on asennettu kuituliittymä, jonka nopeus on huima verrattuna vanhaan liittymään. Joten tässä on kysymys enemmän Telian tahdosta palvella asiakkaita hyvin, tai vain aiheuttaa suurta suuttumusta turhalla rahastuksella.




Ymmärsin, että kuitusopimus on toisen operaattorin eikä meidän kautta? Sopimus on kuitenkin sitova puolin ja toisin, eli kun yhteys ja palvelut siellä toimii, niin toisen operaattorin toimet eivät valittettavasti vaikuta meidän kautta olevaan sopimukseen.


@ReOlivia@  kirjoitti:

@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Moi  ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Määräaikainen sopimus sitoo meitä sekä asiakasta, ja tästä syystä johtuen irtisanominen ei ole mahdollista kesken sopimuskauden. Toisen palveluntarjoajan nettiyhteys ei estä meidän liittymän toimintaa, eli meidän nettiä ja TV-palveluita voi käyttää aivan normaalisti.

Mutta kuten maalaisjärkikin sanoo, eihän kukaan käytä tavallista nettiä enää jos taloon on asennettu kuituliittymä, jonka nopeus on huima verrattuna vanhaan liittymään. Joten tässä on kysymys enemmän Telian tahdosta palvella asiakkaita hyvin, tai vain aiheuttaa suurta suuttumusta turhalla rahastuksella.


Ymmärsin, että kuitusopimus on toisen operaattorin eikä meidän kautta? Sopimus on kuitenkin sitova puolin ja toisin, eli kun yhteys ja palvelut siellä toimii, niin toisen operaattorin toimet eivät valittettavasti vaikuta meidän kautta olevaan sopimukseen.


Ennen aina suosittelin Teliaa kaikille tutuilleni, loistava palvelu oli aikanaan. Mutta enää ei voi kenellekään suositella. Palvelu on huonontunut ja maalaisjärkeä ei käytetä vaan halutaan vain rahastaa, muutenkin huonona aikana, jolloin monella rahat muutenkin tiukassa. 


@  kirjoitti:

Ennen aina suosittelin Teliaa kaikille tutuilleni, loistava palvelu oli aikanaan. Mutta enää ei voi kenellekään suositella. Palvelu on huonontunut ja maalaisjärkeä ei käytetä vaan halutaan vain rahastaa, muutenkin huonona aikana, jolloin monella rahat muutenkin tiukassa. 

Se, että taloyhtiösi on solminut sopimuksen valokuidusta toisen operaattorin kanssa ei oikeuta purkamaan sopimusta. Kun esimerkiksi laajakaistan kohdalla tehdään määräaikainen sopimus, välttyy yleensä avausmaksusta ja kuukausimaksut ovat pienempiä. Ymmärrän harmistuksen, mutta me noudatamme määräaikaisen sopimuksen sanelemia ehtoja, joita myös muut palveluntarjoajat noudattavat.

Sopimuksia tekee ihmiset, vaikka välillä tuntuu, että robotit vain noudattaa jotain kaavaa. 

Jos maalaisjärkeä tässä tapauksessa käytetään, niin kaikki tulevat vastaan. Sopimuksesta voi ostaa itsensä vapaaksi, kun ihmiset osoittavat myötätuntoa. Asiakas voisi maksaa osittaisen korvauksen ja irtaantua ainakin Telian laajakaistasta. 


@Baron@  kirjoitti:

Sopimuksia tekee ihmiset, vaikka välillä tuntuu, että robotit vain noudattaa jotain kaavaa. 

Jos maalaisjärkeä tässä tapauksessa käytetään, niin kaikki tulevat vastaan. Sopimuksesta voi ostaa itsensä vapaaksi, kun ihmiset osoittavat myötätuntoa. Asiakas voisi maksaa osittaisen korvauksen ja irtaantua ainakin Telian laajakaistasta. 


Jälleen kerran Telia reagoi vaikenemalla. Thumb down. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Baron@  kirjoitti:

Sopimuksia tekee ihmiset, vaikka välillä tuntuu, että robotit vain noudattaa jotain kaavaa. 


Jos maalaisjärkeä tässä tapauksessa käytetään, niin kaikki tulevat vastaan. Sopimuksesta voi ostaa itsensä vapaaksi, kun ihmiset osoittavat myötätuntoa. Asiakas voisi maksaa osittaisen korvauksen ja irtaantua ainakin Telian laajakaistasta. 




On totta, että määräaikainen sopimus on mahdollista purkaa kesken sopimuskauden, mutta tällöin maksettavaksi tulee koko sopimuskauden jäljellä olevat kuukaudet. Eli kesken määräajan irtisanotusta sopimuksesta lähtee loppulasku ja loppulaskulla veloitetaan kerralla kaikki jäljellä olevat kuukaudet.

Vastaa