Maksumuistutus


Ihmettelen erittäin paljon, kun uusimpaan laskuuni oli lisätty viivästyskorko 5€, vaikka en ole saanut edes maksumuistutusta epähuomiossa maksamatta jääneestä laskustani. Olisi kiva saada muistutus, eikä vain huomata viivästyskoroista, että joku on jäänyt maksamatta ja ruveta selaaman sähköpostien joukosta, että mistähän laskusta mahtaa olla kyse!


9 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tässähän on sellainen tilanne, että maksukehoitusmaksu tulee aina viiveellä. Todennäköisesti sinulla on ollut myöhässä edellistä edellinen lasku. Tästä on varmasti lähetetty postin kautta maksukehoitus. Tällaisestahan muodostuu aina maksukehoitusmaksu. Pystyt halutessasi helposti tarkistamaan omien sivujen kautta laskutilanteen ja milloin mikäkin lasku on maksettu.


@NikoNo kirjoitti:

Tässähän on sellainen tilanne, että maksukehoitusmaksu tulee aina viiveellä. Todennäköisesti sinulla on ollut myöhässä edellistä edellinen lasku. Tästä on varmasti lähetetty postin kautta maksukehoitus. Tällaisestahan muodostuu aina maksukehoitusmaksu. Pystyt halutessasi helposti tarkistamaan omien sivujen kautta laskutilanteen ja milloin mikäkin lasku on maksettu.


laskun maksu ajankohta  ei aina ole oikeen  omilla sivuilla siihen ei kannata luottaa  mutta todennäköisesti  soneralle lasku on kirjautunu kuitenkin maksetuksi oikeana päivänä ainakin mulla  

mulla ainakin on joskus lukenut  esim  eräpäivä 26 päivä  ja olen maksanut laskun silloin  tosin en omien sivujen kautta  niin  muutaman päivän päästä  on lukenu että maksettu 27 päivä

Sillähän ei ole mitään väliä, kirjautuuko maksu 26. vai 27. pvä mikäli eräpäivä on ollut vaikkapa tuo 26. Se muikkarimaksu tulee muistaakseni jonkun kahden viikon myöhästymisen jälkeen, joten tuolla yhdellä päivällä ei paljoa väliä ole =)

Viivästyskorko kyllä lähtee menee heti ekasta päivästä lähtien kokemusta on maksumuistutus maksu 5euroo saattaakin mennä vasta 2viikon päästä tosin sekin varmaan on muuttunut miksi muuten maksusopimuksia kannattais tehdä
Sillähän ei ole mitään merkitystä koska lasku on kirjautunut Soneralle maksetuksi sillä on merkitystä koska asiakas maksaa laskun ja se pitää maksaa viimeistään eräpäivänä ja jos eräpäivä on pyhä jolloin pankit on kiinni niin seuraavana arkipäivänä
Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@MMALINEN kirjoitti:

laskun maksu ajankohta  ei aina ole oikeen  omilla sivuilla siihen ei kannata luottaa  mutta todennäköisesti
soneralle lasku on kirjautunu kuitenkin maksetuksi oikeana päivänä ainakin mulla  


mulla ainakin on joskus lukenut  esim  eräpäivä 26 päivä  ja olen maksanut laskun silloin  tosin en omien sivujen kautta  niin  muutaman päivän päästä  on lukenu että maksettu 27 päivä




Omilla sivuilla näkyykin päivämääränä juuri se päivä, milloin maksu on kirjautunut meille. Joskus eri pankkien välillä maksuliikenne voi hieman ottaa aikaa.

Viittasinkin aikaisempaan viestiisi missä mainitsit että omilla sivuilla voi tarkistaa koska lasku on maksettu näinhän asia ei siis ole koska päiväys on kirjautumispäivä ei maksupäivä

Mulle tuli epämääräinen matkapuhelin TAI laajakaista perintälasku, jonka summa oli 30,89, vaikka pitäisi olla 19,90€! Maksumuistutusta ei edes tullut ennen sitä. Tähän sitten vielä lisättiin 14€ Tein vielä typeryyksissäni 2:n vuoden sopimuksen tämän operaattorin kanssa! Nyt ketuttaa kovasti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Anzumar1e ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Pitäähän tuo selvittää mistä lasku on tullut ja minne alkuperäinen lasku on hävinnyt.


Ota yhteyttä Telian asiakaspalveluun. Täällä on yhteystiedot : https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot?intcmp=footer-asiakaspalvelun-yhteystiedot


 


Siellä on maksuttomiakin yhteydenottotapoja kuten chat, yhteydenottopyyntö ja varaa aika asiakaspalvelusta.

Vastaa