Sonera lähettää markkinointiviestejä sähköpostiosoitteeseeni. Viestin lopussa on linkki markknointiestosivulle, joka pyytää syöttämään kattavan määrän henkilötietoja. On asiatonta, että kieltääkseen sähköpostiin saapuvat markkinointiviestit, henkilön pitäisi luovuttaa Soneralle lisää tietoa itsestään.
Jos Sonera haluaa välttää markkinointieston tekemisen toisen nimissä, voisitte varmistusviestillä todentaa, että eston pyytäjällä on pääsy kyseiseen sähköpostiosoitteeseen.
Markkinointiviestissä ilmoitetaan tietolähteeksi asiakastietokanta. Soneran CRM-kytkökset vaikuttavat kieltämättä hankalilta, mutta siltä osin, kun olen päässyt asiakkaan käytettävissä olevilla palveluilla asiaa tarkastamaan, kyseinen sähköpostiosoite ei ole asiakastiedoissani.
Yritin löytää jonkin muun kanavan, josta olisin voinut pyytää markkinointiestoa kyseiseen sähköpostiosoitteeseen, mutta ilmeisesti kirjeposti olisi ainoa vaihtoehto. Tulee sellainen tunne, että Soneran vastuullisen liiketoiminnan tavoitteet asiakkaan yksityisyyden suojasta eivät ole ylittäneet markkinoinnin tavoitteita, kun verkkopalveluja on rakennettu.