Yhteystiedot eivät päivity ja laskutustiedot virheellisiä Minun Teliassa

  • 9 September 2021
  • 19 kommenttia
  • 212 katselukertaa

Käyttäjätaso 7

Yritin kirjautua Minun Teliaan tunnuksillani. Sivusto pyytää vahvistamaan yhteystiedot ja kun ne annan , niin pääsen palveluun. No ne yhteystiedot sivusto kyselee joka kerta uudelleen ,  vaikka eivät ole muuttuneet , kun kirjautuu sisään eli ei ne näytä tallentuvan yhtään mihinkään. Vielä muutama päivä sitten toimi ihan ok.

 

Seuraava omituisuus on , että puhelinliittymäni tiedoissa lukee , että olet päivittänyt liittymääsi ja voit sen tehdä seuraavan kerran vasta seuraavalla laskutuskaudella. No en ole päivittänyt liittymääni ja palvelu kaiken lisäksi näyttää ihan oikein liittymäni , mikä se on ollut jo vuosia.

 

Sitten vielä huomasin , että laskutustiedoistani on hävinnyt e-laskutus. Sillekään en ole tehnyt yhtään mitään. Siis palvelu pyytää tekemään e-laskusopimuksen , vaikka minulla jo sellainen on ja on ollut vuosia.

 

On tämä Minun Telia melkoinen sekasotku. Osaisiko Telian tuki kertoa mitä te nyt olette sotkeneet. Itse en ole edes käynyt Minun Teliassa moneen päivään ja kun viimeksi kävin kaikki toimi em. asioiden osalta ok. No ne aiemmat Vastaajaan liittyneet toimimattomuudet ovat edelleen jäljellä.

 

----

Muokkaus HannaMarikaL: Muokattu otsikkoa


19 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyllä siellä jotain häikkää on. Minulla näyttää nyt liittymien osalta tätä:

Muut sivut näyttää oikein ja verkkoyhteys on kunnossa 😅> 

Käyttäjätaso 7

@kiisseli67  kirjoitti:

Kyllä siellä jotain häikkää on. Minulla näyttää nyt liittymien osalta tätä:

Muut sivut näyttää oikein ja verkkoyhteys on kunnossa 😅> 


Minä en ole edes kokeillut mobiiliappilla , vaan tietokoneella.

 

Joitakin taustapalveluita ilmeisesti on pois päältä syystä tai toisesta. Sen verran väliaikatietoa , että aloituksessa mainitsemani e-laskutusosoitteen puuttuminen on mystisesti korjautunut ja näkyy taas.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Minulla kiinteän laajalaistan tiedot ovat nyt:

 

Hups!
Tekniikka teki meille nyt tepposet, joten palvelu ei juuri nyt ole käytössä. Fiksaamme tilanteen niin nopeasti kuin pystymme. Kokeile kohta uudelleen!

Yleensä tuo ilmoitus tulee jo kirjauduttaessa Omille Sivuille ja siitä pääsee eteenpäin yrittämällä uudelleen. Mutta nyt uudelleen yrittäminenkään ei auta.

Käyttäjätaso 7

@irritus  kirjoitti:

Minulla kiinteän laajalaistan tiedot ovat nyt:

 

Hups!
Tekniikka teki meille nyt tepposet, joten palvelu ei juuri nyt ole käytössä. Fiksaamme tilanteen niin nopeasti kuin pystymme. Kokeile kohta uudelleen!

 

 

 

 


Yleensä tuo ilmoitus tulee jo kirjauduttaessa Omille Sivuille ja siitä pääsee eteenpäin yrittämällä uudelleen. Mutta nyt uudelleen yrittäminenkään ei auta.


Jokin vikatilanne tai huoltotyö taustapalvelimissa lienee käynnissä , vaikka ei siitä mitään ilmoitusta ole näkynyt. Pikku hiljaa palveluita alkaa palailla käyttöön , sillä aloituksessa mainitsemani liittymänpäivitystä koskeva ilmoitus ainakin on hävinnyt.

 

Sen sijaan asetus liittymäni tietojen näkymisestä numeropalveluissa oli muuttumut ihan omia aikojaan. Kun muutin sen takaisin kuten se oli aiemmin , niin sain ensin vain virheilmoituksen , mutta hetken päästä sain kuitenkin tiedot päivitettyä.

 

Nyt noita "Hups-ilmoituksia" tulee myös Vastaajan lisäksi muistakin liittymäni asetuksista. Sekaisin on palvelu ja taitaa olla turha toivoa pikaista korjausta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@kustaa1967  kirjoitti:




Jokin vikatilanne tai huoltotyö taustapalvelimissa lienee käynnissä , vaikka ei siitä mitään ilmoitusta ole näkynyt. Pikku hiljaa palveluita alkaa palailla käyttöön , sillä aloituksessa mainitsemani liittymänpäivitystä koskeva ilmoitus ainakin on hävinnyt.


 


Sen sijaan asetus liittymäni tietojen näkymisestä numeropalveluissa oli muuttumut ihan omia aikojaan. Kun muutin sen takaisin kuten se oli aiemmin , niin sain ensin vain virheilmoituksen , mutta hetken päästä sain kuitenkin tiedot päivitettyä.


 


Nyt noita "Hups-ilmoituksia" tulee myös Vastaajan lisäksi muistakin liittymäni asetuksista. Sekaisin on palvelu ja taitaa olla turha toivoa pikaista korjausta.




Pahoittelut etten ollut täällä tämän nopeampaa kommentoimassa. Mutta tosiaan meillä oli hetken aikaa häiriöitä järjestelmissä jotka ovat aiheuttaneet myös kuvailemianne ongelmia Minun Telia -sivuilla ja sovelluksessa. Pikkuhiljaa näitä on saatu nyt korjattua ja palvelut ja tiedot ovat palautumassa ennalleen! Uskoisin että piakkoin päästään myös noista lopuistakin "hups" -ilmoituksista. Ilmoitelkaa toki jos niitä siellä näkyy ja vilkkuu pidempäänkin, niin raportoin niistä sitten samantien eteenpäin! 

Käyttäjätaso 7

@SannaMKoo  kirjoitti:




Uskoisin että piakkoin päästään myös noista lopuistakin "hups" -ilmoituksista. Ilmoitelkaa toki jos niitä siellä näkyy ja vilkkuu pidempäänkin, niin raportoin niistä sitten samantien eteenpäin!


Nähtäväksi jää.

Minulla tulee "Hups" Vastaajan asetuksista ja uuden SIM:n tilauksesta.

Vastaajan osalta vika on kestänyt jo kuukausia , mutta SIM:n tilauksesta ei ole tarkkaa tietoa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@kustaa1967  kirjoitti:


@SannaMKoo  kirjoitti:







Uskoisin että piakkoin päästään myös noista lopuistakin "hups" -ilmoituksista. Ilmoitelkaa toki jos niitä siellä näkyy ja vilkkuu pidempäänkin, niin raportoin niistä sitten samantien eteenpäin!





Nähtäväksi jää.


Minulla tulee "Hups" Vastaajan asetuksista ja uuden SIM:n tilauksesta.


Vastaajan osalta vika on kestänyt jo kuukausia , mutta SIM:n tilauksesta ei ole tarkkaa tietoa.




Oletko testannut vastaajan hallinnointia kirjautumalla asiakassivuillesi puhelinnumerolla ja siihen tilatulla salasanalla? Eli tukisivustoltamme löytyvällä ohjeella vastaajan muokkaaminen? SIM-kortin tilauksen epäonnistumisen uskoisin johtuvan tuosta aamulla olleesta häiriöstä. Onko tuo onnistunut vieläkään vai herjaako yhäkin? Asiakaspalvelun kautta voimme toki tässä kohtaa hoitaa puolestasi tuon SIM-kortin tilauksen jos toiminne ei ole vielä lähtenyt pelittämään.

Käyttäjätaso 7

@SannaMKoo  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

@SannaMKoo  kirjoitti:




Uskoisin että piakkoin päästään myös noista lopuistakin "hups" -ilmoituksista. Ilmoitelkaa toki jos niitä siellä näkyy ja vilkkuu pidempäänkin, niin raportoin niistä sitten samantien eteenpäin!


Nähtäväksi jää.

Minulla tulee "Hups" Vastaajan asetuksista ja uuden SIM:n tilauksesta.

Vastaajan osalta vika on kestänyt jo kuukausia , mutta SIM:n tilauksesta ei ole tarkkaa tietoa.


1.Oletko testannut vastaajan hallinnointia kirjautumalla asiakassivuillesi puhelinnumerolla ja siihen tilatulla salasanalla? Eli tukisivustoltamme löytyvällä ohjeella vastaajan muokkaaminen?

2. SIM-kortin tilauksen epäonnistumisen uskoisin johtuvan tuosta aamulla olleesta häiriöstä. Onko tuo onnistunut vieläkään vai herjaako yhäkin? Asiakaspalvelun kautta voimme toki tässä kohtaa hoitaa puolestasi tuon SIM-kortin tilauksen jos toiminne ei ole vielä lähtenyt pelittämään.


1. Kyllä. Ei toimi.

2. SIM-kortin tilaus on herjannut jo kuukausia.

 

Tästä asiasta on jo parikin ketjua , joissa on asiaa käsitelty kuukausien ajan.

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Vastaajapalvelu-uudistui/bc-p/223998/highlight/true#M10232 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaaja-palvelussa-olisi-kehitettavaa/td-p/222499/page/3 

 

Mitä te siellä oikein teette , kun ette seuraa keskusteluja ja kyselette samoja kysymyksiä moneen kertaan?????

 

Taitaa Teliakin siirtyä Googlen systeemeihin. Prepaidin lataus vaatii googlen, terveyden huollossa ajanvaraus koronaan vaatii Googlen, asuntoni huolto oy:n sivut ei ota edes pankkitunnuksia, pitää olla google. 

Kuinkahan monta muutakin palvelua vaatii googlen systeemit toimiakseen.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@kustaa1967  kirjoitti:
Mitä te siellä oikein teette , kun ette seuraa keskusteluja ja kyselette samoja kysymyksiä moneen kertaan?????



Kommentti täältä taustalta mutta moderaattorit lukevat joka ikisen tänne kirjoitetun viestin mutta kaikki modet eivät lue kaikkia viestejä.


 


Näin ollen joskus on ikävä kyllä niin, että jos olet kirjoittanut asiasta x ketjussa y ja vaikka z, niin moderaattori joka on sillä hetkellä vuorossa ei ole niistä tietoinen. Mode voi myös olla tullut lomalta tai hän on muutoin ollut hetken aikaa poissa. Voi olla myös niin, että jos olet kirjoittanut samasta asiasta eri ketjuissa mutta niistä on jo hyvän aikaa, jolloin ne kommentit eivät näy ~parin ekan sivun joukossa, kun katsotaan kunkin jäsenen omaa profiilisivua ja siellä näkyvää henkilökohtaista feediä.


 


Näistä syistä johtuen on hyvä lisätä, jos mahdollista, linkki tai linkit niihin muihin ketjuihin 🙂> 



Tämä ei ole sitä kuuluisaa meriselitystä mutta kun kysyit niin halusin avata vähän pidemmästi taustaa 🙂> Ja samalla myös kiitos, katsomme onko meillä sisäisesti tähän jotain tehtävissä. 


 

Käyttäjätaso 7

@TeroRe  kirjoitti:

1. Näistä syistä johtuen on hyvä lisätä, jos mahdollista, linkki tai linkit niihin muihin ketjuihin 🙂> 


2. Tämä ei ole sitä kuuluisaa meriselitystä mutta kun kysyit niin halusin avata vähän pidemmästi taustaa 🙂> Ja samalla myös kiitos, katsomme onko meillä sisäisesti tähän jotain tehtävissä. 


1. Niin juuri tein.

2. Linkkaamissani ketjuissa on asioista käyty keskustelua jo kuukausia. Harvemmin teillä kukaan lomalla on niin kauan , joten jos asia on mennyt ohi , niin lienee peiliin katsomisen paikka.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@kustaa1967  kirjoitti:


@TeroRe  kirjoitti:



1. Näistä syistä johtuen on hyvä lisätä, jos mahdollista, linkki tai linkit niihin muihin ketjuihin 🙂> 



2. Tämä ei ole sitä kuuluisaa meriselitystä mutta kun kysyit niin halusin avata vähän pidemmästi taustaa 🙂> Ja samalla myös kiitos, katsomme onko meillä sisäisesti tähän jotain tehtävissä. 




1. Niin juuri tein.


2. Linkkaamissani ketjuissa on asioista käyty keskustelua jo kuukausia. Harvemmin teillä kukaan lomalla on niin kauan , joten jos asia on mennyt ohi , niin lienee peiliin katsomisen paikka.




Jep, niin teit ja kiitos niistä.


 


Ei tosiaan kukaan ole kuukausikaupalla lomalla mutta silti voi olla tilanteita, joissa kaikki eivät ole kaikista tietoisia. En lähde tähän sen enempää, menee selittelyksi. Kiitos palautteesta, katsotaan mitä asialle voidaan tehdä 🙂>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Tässä ketjussa kuvattu vika on mulla ollut nyt taas ainakin parin kk.n ajan:

Kun siis Teliaan kirjautuu ja sitten valitsee “Minun Telia” ja sitten sen ekan valinnan “Liittymäni ja palveluni” (tai valitsee tuon siitä erillisestä linkistä), NIIN tulee puoli ruutua peittävä sininen palkki alla olevin tekstein.  Vika ilmenee vain tuon valinnan kohdalla.

Mainittua “Vahvista”-namiskaa ei ole ollenkaan, on vain “Vahvista ja Sulje”, mitä painamalla ei tapahdu mitään.  Nykytilanteessa siis yhä pitää joka kerta ns. vahvistaa teillä jo tiedossa olevat tiedot…

 

Mistäs tällainenkin ikuisuusvika nyt on saatu aikaiseksi?????????

 

Laitteet: Win10 + Firefox - tuoreimmat mahdolliset.

 

 

“Tarkista yhteystietosi

Tarkistathan, että yhteystietosi ovat ajantasalla. Yhteystietojen on tärkeää olla oikein, jotta saat palveluihimme liittyvät tiedotteet, vika- ja häiriötiedotteet sekä tunnuksesi oikeaan puhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen. Korjaa tietosi tarvittaessa ja paina Vahvista-nappia. Jos tietosi ovat oikein, paina vain Vahvista-nappia. Kiitos!

Matkapuhelin
Sähköposti

Sähköpostiosoite ei voi sisältää ääkkösiä

Kun päivität uuden sähköpostiosoitteen, lähetetään kyseiseen sähköpostiosoitteeseen vahvistuspyyntö. Sinun tulee klikata viestissä olevaa linkkiä, jotta sähköpostiosoite merkitään vahvistetuksi.”

Käyttäjätaso 7

No kappas vaan , vika on palannut.

Minulla joka kerta , kun kirjaudun Minun Teliaan , palvelu kysyy yhteystiedot. No täällä se vahvista ja sulje-nappula kyllä toimii ja selain ilmoittaa , että yhteystiedot on päivitetty.

Seuraavalla kerralla taas sama rumba eli ei ne tiedot tallennu yhtään mihinkään.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

No kappas vaan , vika on palannut.

Minulla joka kerta , kun kirjaudun Minun Teliaan , palvelu kysyy yhteystiedot. No täällä se vahvista ja sulje-nappula kyllä toimii ja selain ilmoittaa , että yhteystiedot on päivitetty.

Seuraavalla kerralla taas sama rumba eli ei ne tiedot tallennu yhtään mihinkään.

Juurikin näin. 

Minulla ainakin tuo näkösälle tyhjää sekä puhelimen että sähköpostin osalta eikä päästä eteenpäin jollei tietoja kirjaa. Miksi nämä vaaditaan vaikka tiedot eivät ole muuttuneet? Taitaa olla syy tämän uudistetun Yhteisön @TeroRe 

​​​​​​

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Niinpä näkyy olevan! Kiitos teille asian esille nostamisesta. Teemme tästä heti vikailmoituksen tutkintaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

”Tarkista yhteystietosi” kummitteli minulle yhteystiedot tyystin hukanneena ensimmäisen kerran jo pari viikkoa sitten. Tuo tuli vielä useampaan kertaan saman päivän aikana. Sitten se rauhoittui ja pääsinkin ainakin kerran kirjautumaan sisään ilman, että yhteystiedot olivat hukassa.

Nyt yhteystiedot ovat kuitenkin Telialta jälleen hukkuneet.

Siltä varalta, että vian korjaus tulee kestämään pitkään, tässä linkit, joilla pääsee käyttämään edes osaa omien sivujen palveluista:

Käyttäjätaso 7

No kappas vaan , vika on palannut.

Minulla joka kerta , kun kirjaudun Minun Teliaan , palvelu kysyy yhteystiedot. No täällä se vahvista ja sulje-nappula kyllä toimii ja selain ilmoittaa , että yhteystiedot on päivitetty.

Seuraavalla kerralla taas sama rumba eli ei ne tiedot tallennu yhtään mihinkään.

Olisikohan vika korjattu , kun pääsin taas sisään Minun Teliaan ilman yhteystietokyselyä??

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

No kappas vaan , vika on palannut.

Minulla joka kerta , kun kirjaudun Minun Teliaan , palvelu kysyy yhteystiedot. No täällä se vahvista ja sulje-nappula kyllä toimii ja selain ilmoittaa , että yhteystiedot on päivitetty.

Seuraavalla kerralla taas sama rumba eli ei ne tiedot tallennu yhtään mihinkään.

Olisikohan vika korjattu , kun pääsin taas sisään Minun Teliaan ilman yhteystietokyselyä??

Mukava kuulla, että kirjautuminen nyt onnistuu ilman turhuuksia. Viimeistä kuittausta ongelman korjaantumiselle en löytänyt vielä, mutta ilmeisesti jotain korjaavia toimenpiteitä on siis tehty. 

Vastaa