Copyright Telia Company 2020
23-03-2017
09:23
Muokattu
23-03-2017
11:30
Myös Minun Sonera -appsi uudistui. Sen lisäksi että sen nimi muuttui Minun Telia:ksi niin löydät sieltä nyt ison tukun uusia ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia.
Kerätään tähän ketjuun kommentteja uudistetusta appsista, mikä mielestäsi toimii mikä ei. Jos huomaat jotain outouksia siellä niin kerro myös niistä.
Kiitos kommenteista jo etukäteen 🙂
23-03-2017 12:38
23-03-2017 13:40
@TeroRe kirjoitti:
Tiedoksi @kiisseli67 ja @irritus sekä muut:
Minun Telia -applikaatio edellyttää (ainakin tällä hetkellä) Android 6.0 -versiota, teillä oli 4.-jotain ja tästä syystä kauppa ilmoittaa ettei puhelin ole tuettu.
Jos tämä muuttuu niin kerromme siitä tässä ketjussa.
No en kyllä ala yhden sovelluksen takia kiirehtiä uuden puhelimen ostoa 😋 Pääseepä selaimella liittymiänsä kurkkaamaan ja tarvittaessa muuttamaan 😉 Aika monelta jää nyt sovellus käyttämättä, kun noi puhelimen valmistajat ovat nii hitaita järjestelmäpäivitysten kanssa.
Ei toimi muuten Windows 10 puhelimessakaan tuo sovellus, sillä kaupassa on tarjolla vain vanha Minun Sonera sovellus...
23-03-2017
19:05
Muokattu
23-03-2017
19:08
Terve!
Minun Telia sovellus on tosiaan iOS ja Android (6.0 ->) käyttiksille. Selvittelemme tovin kuluttua mahdollisuutta tukea Androidin aikaisempia versioita. Windows tuki jäi nyt kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi.
Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa 🙂
Appiksen uusi versio iOSlle on Applella reviewssä ja julkaisemme senkin lähipäivinä, toivottavasti jo huomenna.
Mahdollisien virheiden lisäksi kuulemme mielellämme mitä kaikkea haluaisitte sovelluksessamme tehdä ja nähdä. Nyt julkaistu sovellus on ensimmäinen askel ja tulemme lähitulevaisuudessa kehittämään sitä roimasti eteenpäin.
T. Pekka, Telian appis- ja käytettävyysasiantuntija
23-03-2017 19:14
@PekkaJaas kirjoitti:
Terve!
Minun Telia sovellus on tosiaan iOS ja Android (6.0 ->) käyttiksille. Selvittelemme tovin kuluttua mahdollisuutta tukea Androidin aikaisempia versioita. Windows tuki jäi nyt kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi.
Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa 🙂
Appiksen uusi versio iOSlle on Applella reviewssä ja julkaisemme senkin lähipäivinä, toivottavasti jo huomenna.
Mahdollisien virheiden lisäksi kuulemme mielellämme mitä kaikkea haluaisitte sovelluksessamme tehdä ja nähdä. Nyt julkaistu sovellus on ensimmäinen askel ja tulemme lähitulevaisuudessa kehittämään sitä roimasti eteenpäin.
T. Pekka, Telian appis- ja käytettävyysasiantuntija
Oikeastaan saadaan syyttää laitevalmistajia haluttomuudesta ajaa päivityksiä vanhemmille ja erityisesti edullisille laitteille. Monet edulliset laitteet jäävät monesti paitsi ns. isoista versiopäivityksistä ja saavat vain hetkisen tietoturvapäivityksiä. Syynä tähän on osiltaan Android-maaliman hajanaisuus ja puhelinvalmistajien omat kustomoinnit.
Itse kokeilin tuota sovellusta Samsung Galaxy S6 (uusin Nordic -ohjelmistoversio) sekä LG Nexus 5X (uusin Android 7.1.2 Beta) . Hyvin vaikutti toimivan. Plussaa siitä, että voi rajattomienkin liittymien käyttöä seurata! Se ei ennen onnistunut kuin laskusta.
24-03-2017 09:48
PekkaJaas kirjoitti:
Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa 🙂
Mulla näkyy Play storessa ja asennettuna versio 6.0.3 ja avatessa tulee ilmoitus "hups olen huollossa"...
24-03-2017 09:51
@kjns kirjoitti:
PekkaJaas kirjoitti:
Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa 🙂
Mulla näkyy Play storessa ja asennettuna versio 6.0.3 ja avatessa tulee ilmoitus "hups olen huollossa"...
Kokeilitko asentaa uudelleen?
24-03-2017
10:48
Muokattu
24-03-2017
10:49
@kjns kirjoitti:
@PekkaJaas kirjoitti:Saimme juuri sovelluksesta Google Play Storeen uuden version, josta otimme myös huoltoläpyskän pois. Käykää siis ihmeessä testaamassa 🙂
Mulla näkyy Play storessa ja asennettuna versio 6.0.3 ja avatessa tulee ilmoitus "hups olen huollossa"...
Kiitti kommentista! Meillä oli aamulla pieni hickup loginin kanssa, joten laitoimme varuilta huoltoläpyskän päälle. Nyt toimii taas.
24-03-2017 15:45
Hyvä! Tätä olen odottanut jo tovin 🙂
Mukava päässä hallinnoimaan omia liittymiä ja tietoja muutaman napsautuksen päästä. Harmittamaan jäi vikailmoituksen tekeminen sovelluksessa, mutta pärjään ilman sitä. Sovelluksessa voisi olla esimerkiksi:
En oikein ymmärrä tuota virheilmoitusta:
Verkkoyhteys on katki-poikki
Kannattaisi muokata tuota ilmoitusta. Ilmoitus lähti pois, kun suljin sovelluksen ja se sai uudelleen yhteyden verkkoon.
24-03-2017
16:06
Muokattu
24-03-2017
16:15
Huono juttuhan tämä on ettei sovellusta enää ole Windows-laitteille. Siksi harmillista, että nyt joutuu tyytymään selainkäyttöliittymään mikä on mobiilissa verrattain kehno sovelluksen natiivinäkymään verrattuna.
24-03-2017 16:10
Minun Telia sovellus on tosiaan iOS ja Android (6.0 ->) käyttiksille. Selvittelemme tovin kuluttua mahdollisuutta tukea Androidin aikaisempia versioita. Windows tuki jäi nyt kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi.
Jaa, että jäi kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi? No nyt kun sitä käyttöä ei sitten ole ollenkaan, sillähän se palvelutaso paranee - näin ironisesti asetellen.