Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66540
Kirjoituksia 179854

Minun Telia -sovellus, palauteketju

TeroRe
Yhteisömanageri
Viestejä 4 098 kpl

1/82

Myös Minun Sonera -appsi uudistui. Sen lisäksi että sen nimi muuttui Minun Telia:ksi niin löydät sieltä nyt ison tukun uusia ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia.

Kerätään tähän ketjuun kommentteja uudistetusta appsista, mikä mielestäsi toimii mikä ei. Jos huomaat jotain outouksia siellä niin kerro myös niistä.

Kiitos kommenteista jo etukäteen 🙂

01_Screen696_iOS@2x.png

Vastaa
81 vastausta

Sekunti
Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 086 kpl

61/82

@TeroRe kirjoitti:

@stuget kirjoitti:

Miksi Minun Telia sovellus ei enää tue iPhone 5-mallia?

Nyt en ole ihan täysin varma mutta täältä löysin tietoa, että Minun Telia sovellus tukee iOS-versiota 10.0.2 tai uudempaa. Ja kun katsoin Applen sivuilta niin 10.0.2 on alkaen iPhone 5S ja uudempiin puhelimiin.

Joten sovellus ei sinänsä rajoita puhelinmallia vaan iOS-versio jota puhelin tukee.

Mikä iOS-versio sinulla on käytössä tuossa @stuget? Hymiö Onnellinen

Vastaa
0 tykkäystä

stuget
Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

62/82

Siis sovellus sinänsä kyllä toimii vielä iPhone 5-mallissa, mutta uusinta päivitystä (versio 6.4.10) ei saa asennettua koska sovelluksen kuvauksessa App storessa puuttuu maininta iPhone 5-mallin tuesta. Tiedä sitten onko tuo tarkoituksella jätetty pois vai virhe?

Monen muun sovelluksen yhteydessä tuo on nimittäin vahingossa jäänyt pois päivityksistä, jonka huomattuaan kehittäjät ovat pikaisesti julkaisseet uuden päivityksen jossa iPhone 5 on lisätty tuettuihin laitteisiin. Joka tapauksessa oman puhelimen kolmestasadasta sovelluksesta Telian sovellus on ensimmäinen josta iPhone 5-tuesta on luovuttu eikä taatusti laitteistolta eniten vaativien kärjessä.

Puhelimeni on siis iPhone 5 jossa iOS 10.3.3.

Vastaa

TeroRe
Yhteisömanageri
Viestejä 4 098 kpl

63/82

Hyvä, kiitos kun tarkensit stuget. Tosiaan en ollut aivan varma asiasta mutta mehän varmistetaan tämä ja palataan asiaan 🙂

Vastaa
0 tykkäystä

Lubbis
Telialainen
Viestejä 9 kpl

64/82

Moi Stuget,

olemme juuri julkaisseet uuden version Minun Telia -sovelluksesta (6.5.9). Kuvauksessa ei erikseen ole mainittu iPhone 5 -mallia, mutta sovelluksen asennuksen ja käytön osalta ei ole määritelty laiterajoituksia vaan sovellus vaatii toimiakseen iOS-versio 10.0 tai uudemman.

Voitko testata latausta uudelleen tai vaihtoehtoisesti poistaa vanhan sovelluksen ja ladata uuden version uudestaan. Jos ongelma toistuu niin voitko myös kuvata tänne tarkemmiun mikä virheilmoitus tulee.

Vastaa
0 tykkäystä

stuget
Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

65/82

Uusi versio - sama ongelma, myös uudelleenasennuksen jälkeen. Tosin uusinta versiota sovelluksestahan ei saa laitteeseen ollenkaan asennettua kun se ei vieläkään tue iPhone 5-mallia... sen sijaan App store kyllä lataa automaattisesti viimeisen tuetun version sovelluksesta.

"Do you want to download the last compatible version? This version of Minun Telia is not compatible with this device." 

Vastaa
0 tykkäystä

stuget
Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

66/82

Viikkoon ei ole asian suhteen mitään kuulunut...

Ennen kuin App storen Compatibility-kohtaan lisätään tuo maininta iPhone 5-mallin tuesta Minun Telia-sovelluksen uusinta versiota ei saa asennettua puhelimeeni. Samaa valitetaan myös sovelluksen arvosteluissa App storessa.

Vastaa
0 tykkäystä

Lubbis
Telialainen
Viestejä 9 kpl

67/82

Pahoittelut viivästyneestä vastauksesta!

Tutkimme asiaa tarkemmin meidän teknisten kehittäjien kanssa ja palaan asiaan.

Vastaa
0 tykkäystä

stuget
Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

68/82

Eteneekö asia? Virhettä ei ainakaan vieläkään ole korjattu...

Vastaa
0 tykkäystä

stuget
Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

69/82

Ongelma ratkeaa muuttamalla App Storessa Compatibility kohdan muotoon:

"Requires iOS 10.0 or later. Compatible with iPhone, iPad and iPod toch."

Ennen sitä App Store ei suostu asentamaan uusimpia päivityksiä.

Vai onko tarkoitus pakottaa asiakkaat päivittämään puhelimensa?

Vastaa
0 tykkäystä

Lubbis
Telialainen
Viestejä 9 kpl

70/82

@stuget kirjoitti:

Ongelma ratkeaa muuttamalla App Storessa Compatibility kohdan muotoon:

"Requires iOS 10.0 or later. Compatible with iPhone, iPad and iPod toch."

Ennen sitä App Store ei suostu asentamaan uusimpia päivityksiä.

Vai onko tarkoitus pakottaa asiakkaat päivittämään puhelimensa?

Kiitos tiedosta! Ei ole tietenkään tarkoitus pakottaa asiakkaita päivittämään puhelimiaan.

Kehittäjämme epäilevät, että ongelma saattaa johtua siitä, että iPhone 5:ssa on 32bit CPU arkkitehtuuri kun taas muissa iPhone malleista siitä ylöspäin on 64bit CPU arkkitehtuuri. Tämän selvittely vielä jatkuu.

Kiitos kärsivällisyydestä ja pahoittelut viiveestä!

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.