Mistä löytyy laskut?


Kännykkään tuli tekstarina laskun eräpäivä ja loppusumma. Kirjauduin omille sivuille ja piti käyttäjänimi keksiä. Nyt olen täällä pallo hukassa etsinyt laskuani, jotta sen pääsisin maksamaan, vaan en löydä!! Puoli tuntia tässä ihmetellyt?! En tykkää yhtään tästä Teliasta ja uusista systeemeistä!
Osaisko joku vääntää rautalangasta, mistä löydän laskuni?! Jos tää on tosiaan näin hankalaa, ni kyllä vaihtuu pian operaatori :O


48 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Olipas perinpohjainen esitys. Kiitos siitä! Elisa oli mulle tuttu, mutta DNA:n asiakkuudesta on niin kauan aikaa, ettei noin toimivia järjestelmiä vielä ollut. Silloin aikanaan ei muistaakseni mistään meinanut nähdä mitään.


 


Tuosta olen yhtä mieltä, että turhan paljon klikkailuja Telian puolella. Pitäisi olla selkeämmin esillä pääsy laskuihin. Toki tuo vohveli on vakiutunut valikon ikoniksi, mutta se, että kuitenkin joutuu hahmosta klikkaamaan. Itse en tuohon ongelmaan ole törmännyt, koska Yhteisön sekä Telian asiakkuuden tunnukset ovat eri. Ja vielä saavat olla näin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kiitos myös omasta puolestani epäkohdan esilletuonnista. Vaatii meiltä nyt pureksintaa. Kuten aikaisemmin lupasin niin palaan asiaan kun minulla on kättä pidempää :)

Jag trodde jag skulle kunna hitta mina räkningar via de egna sidorna och försökte komma in med mina SONERA-passord. Skulle samtidigt ha rättat till min e-postadress om ändrats. Tyvärr LYCKAS INGET av detta på de nya finskspråkiga Teliasidorna och jag kan inte ens hitta service på svenska.

 

Ett sista önskemål och fråga: Hur avslutar jag mitt telia-konto?

 

Voit kommentoida suomeksiki.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Fakturor har dolts mellan tre horisontell streck och kundvagn i "porträtt" eller "sten med porträtt" uppe höger på sidan. Klicka "porträtt", och sedan Laskut ja viestit för fakturor. E-postadress kan ändras genom Omat tietoni ja asetukset, klicka på MUOKKAA (ändra) i slutet av raden ASIAKASTIEDOT (kundinformation). Skriv ny e-postadress i fält Sähköpostiosoite och klicka TALLENNA (spara).

 

Det finns även ett arkiv laskuarkisto.

 

När du har loggat in på Omat Sivut, du kan klicka på länkarna i det här meddelandet.

 

Endast kundbetjäning kan avsluta Telia-konto. Se kontaktinformation.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Voisiko joku Telian edustaja kertoa, mikä virka sivun ylälaidassa olevilla FI | SV | EN linkeillä on? Näitä painelemalla sain Omilta Sivuilta peräti kirjaudu sisään ja kirjaudu ulos muuttumaan ruotsiksi tai englanniksi, mutta kaikki muut tekstit pysyvät kyllä tukevasti suomena.

 

Kan någon från Telia berätta vad som är meningen med FI | SV | EN-länkar längst upp på sidan? De fungerar ju inte med Omat Sivut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Tietääkseni Omia Sivuja ei ole suunniteltu muille kielille ja tarvittaessa voihan sitä käyttää esim. Google Translate -ohjelmistoa.


 


Minua kiinnostaisi onko tulevaisuudessa tulossa ruotsiksi ja englanniksi Omat Sivut sekä Minun Telia -sovellus. Toisaalta meneehän siihen aikaa ja rahaa Telialla :smileyvery-happy:

Tuota LASKUT/VIESTIT linkkiä painamalla ei tosiaankaan tule ensimmäistäkään laskua tai viestiä näkyviin, tyhjää paitsi alhaalla olevat "yhteystietoluettelot"?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@JuhoRaiskala kirjoitti:

Tuota LASKUT/VIESTIT linkkiä painamalla ei tosiaankaan tule ensimmäistäkään laskua tai viestiä näkyviin, tyhjää paitsi alhaalla olevat "yhteystietoluettelot"?




Voisiko sinulla olla päällä joku mainosten esto-ohjelma joka estää laskujen näkymisen? Esim. Adblocker tai kokeile toista selainta ja päivitä sivu.

Oon nyt kymmenisen minuuttia etsinyt vastausta tästä viestiketjusta ja hakutoiminnoilla siihen, mistä löytyy oman liittymän tiedot (ja ne laskukopiot) jotka OmaSoneralla löytyivät aika helposti. Olen yrittänyt katsoa profiilikuvan alta löytyviä omia tietoja (ei ole mitään), mutta olenko kokonaan väärässä paikassa ja pitääkö mennä telia.fi sivulle? Vai meneekö siinä pitkäkin aika että ne tulevat näkyviin, kun vasta liityin tähän ekosysteemiin?

Tällä hetkellä pyörin tällaista luuppia kun yritän kirjautua Teliaan (jossa kai olisi ne omat sivut).

 

Jahah, vika löytyi eli nämä yhteisön tunnukset eivät käy vaan pitää mennä pankkitunnuksilla. Enpä voi kehua käytettävyyttä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Hefty ja tervetuloa Telia Yhteisöön!


 


Laskut löytyvät tosiaan sieltä telia.fi -sivustolta kun on kirjautunut sinne. Itse en ole edes kokeillut kirjautua ensin yhteisöön ja sitten vasta ns. Omille Sivuille toisinpäin se kyllä onnistuu ;)


Eli vähän kuvallisin ohjein :




Jos ei ole Tunnuksia vielä tuonne, niin ne pitää luoda ensin https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/asiakkuus/kirjautuminen-liittyman-yhdistaminen

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Hefty kirjoitti:

Jahah, vika löytyi eli nämä yhteisön tunnukset eivät käy vaan pitää mennä pankkitunnuksilla. Enpä voi kehua käytettävyyttä.




Ei tarvitse kuin yhden kerran pankkitunnuksia Telia Tunnusten tekemiseen, sen jälkeen voit kirjautua Telia Tunnuksilla.

Tänne yhteisöön en tarvinnut pankkitunnuksia saadakseni tunnukset.  Onko siis telia.fi -sivustolla eri tunnus kuin täällä yhteisö.telia.fi? Jos yritän mennä telia.fi-sivuston kautta omille sivuille, joudun samanlaiseen luuppiin kuin äsken kuvasin. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Hefty kirjoitti:

Jahah, vika löytyi eli nämä yhteisön tunnukset eivät käy vaan pitää mennä pankkitunnuksilla. Enpä voi kehua käytettävyyttä.




Ei voi valitettavasti, ellet liitä niitä Telia-tunnukseen. Yhteisö on avoin kaikille, joten kaikki eivät välttämättä ole Telian asiakkaita :smileyhappy:


 


Yhteisön tunnuksilla sinua ei voida riittävän vahvasti tunnistaa asiakkaaksi eli käytännössä pelkän käyttäjätunnuksen ja salasanan perusteella. Kun luot Telia-tunnukset tunnistautumalla TUPAS tai mobiilivarmenteella, niin järjestelmä hakee samalla henkilötunnuksesi perusteella kaikki Telian kanssa solmimasi palvelut (mm. laskut, henkilötiedot yms.) tarpeelliset Omilla Sivuille. Nämähän ovat kuitenkin arkaluontoisia tietoja, joten tietoturva on kaiken A ja O :smileyhappy:

Kokeilin toisellakin selaimella, eli omat laskutustiedot ja liittymätiedot nähdäkseen täytyy käyttää pankkitunnusta ja mobiilivarmennetta. Tämä tunnus jolla tänne yhteisöön tulin johtaa virheilmoitukseen. Ei kovin kätevää, mutta tietääpähän jatkossa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyllä voi olla eri tunnukset tai tunnukset voi yhdistää, jolloin pääsee molemmille sivuille samoilla tunnuksilla. Tuossa vähän aiemmin laitoin linkin, josta löytyy ohjeet myös tunnusten yhdistämiseen eli  : https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/asiakkuus/kirjautuminen-liittyman-yhdistaminen

Ok kiitos tiedosta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Hefty kirjoitti:

Jahah, vika löytyi eli nämä yhteisön tunnukset eivät käy vaan pitää mennä pankkitunnuksilla. Enpä voi kehua käytettävyyttä.





@Hefty kirjoitti:

Tänne yhteisöön en tarvinnut pankkitunnuksia saadakseni tunnukset.  Onko siis telia.fi -sivustolla eri tunnus kuin täällä yhteisö.telia.fi? Jos yritän mennä telia.fi-sivuston kautta omille sivuille, joudun samanlaiseen luuppiin kuin äsken kuvasin. 




@Sekunti tuossa tosiaan jo kirjoittikin tyhjentävästi, ei sinänsä lisättävää. Yhteisöön voi tosiaan liittyä kuka tahansa, tämä ei ole paikka ainoastaan meidän asiakkaille. Tästä syystä rekisteröitymisessä on kaksi vaihtoehtoa:


 



 


Joista ylemmän kautta voi liittyä asiakkaat (ja varsinkin siis jos Telia-tunnus löytyy jo) ja alemman kautta voi liittyä kuka tahansa.


 


Aloin miettimään - kommenttiesi pohjalta - että emme kerro tässä yhteydessä tarpeeksi, että kumpaa käyttää ja miksi. Tätä pitää meillä parantaa, hyvä kun toit esille.


 


Tekniikka tämän rekisteröitymisen taustalla on sellainen, että jos asiakas valitsee tuon alemman vaihtoehdon niin silläkin voi kirjautua telia.fi mutta mitään tietoja sieltä ei tosiaan löydy koska siihen tunnukseen ei ole sitten liitettynä mitään Telian asiakkuutta.


 


Jos haluat, voimme yhdistää tunnuksesi jolloin pääset samoilla kirjautumisilla tänne ja telia.fi:lle? Laita mulle privaa jos haluat yhdistää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@TeroRe, pieniä viilauksia myös "Luo tunnus"-sivustolle :)


 


- "Minulla on Telia-tunnus:" info-painikkeen www-linkin korjaus. Nuolesta ">" eteenpäin taas on toinen, joka vie sivulle:


https://www.telia.fi/asiakastuki?id=1329


 


- "Minulla ei ole Telia-tunnusta:" on tekstissä virhe, kun mennään nuolesta ">" eteenpäin eli "Valitse itsellesi Telia Yhteisön julkinen käyttäjänimi, jolla sinut tunnetaan Yhteissä."

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hups, kiitos @Sekunti :)


@irritus kirjoitti:

Voisiko joku Telian edustaja kertoa, mikä virka sivun ylälaidassa olevilla FI | SV | EN linkeillä on? Näitä painelemalla sain Omilta Sivuilta peräti kirjaudu sisään ja kirjaudu ulos muuttumaan ruotsiksi tai englanniksi, mutta kaikki muut tekstit pysyvät kyllä tukevasti suomena.


 


Kan någon från Telia berätta vad som är meningen med FI | SV | EN-länkar längst upp på sidan? De fungerar ju inte med Omat Sivut.




Pahoittelut @irritus vastausviiveestä, tämä oli livahtanut silmieni ohitse. 
Nuo "nappulat" vaihtavat kielen tosiaan niissä osioissa verkkosivuillamme, joille on noi kieliversiot saatavilla.


Tällä hetkellä oikeastaan vain telia.fi etusivu on käännettävissä ruotsiksi tai englanniksi. Olen lähettänyt aiheesta palautetta eteenpäin, toivottavasti saamme myös loputkin sivuista vielä sekä ruotsiksi, että englanniksi!  :)  

Det är bara telia.fi startsidan som fungerar också på svenska och engelska.


Jag har skickat feedback vidare, hoppas vi får resten av vår sidorna också på svenska och engelska. :) 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@RaMaria kirjoitti:


@irritus kirjoitti:

Voisiko joku Telian edustaja kertoa, mikä virka sivun ylälaidassa olevilla FI | SV | EN linkeillä on? Näitä painelemalla sain Omilta Sivuilta peräti kirjaudu sisään ja kirjaudu ulos muuttumaan ruotsiksi tai englanniksi, mutta kaikki muut tekstit pysyvät kyllä tukevasti suomena.


 


Kan någon från Telia berätta vad som är meningen med FI | SV | EN-länkar längst upp på sidan? De fungerar ju inte med Omat Sivut.




Pahoittelut @irritus vastausviiveestä, tämä oli livahtanut silmieni ohitse. 
Nuo "nappulat" vaihtavat kielen tosiaan niissä osioissa verkkosivuillamme, joille on noi kieliversiot saatavilla.


Tällä hetkellä oikeastaan vain telia.fi etusivu on käännettävissä ruotsiksi tai englanniksi. Olen lähettänyt aiheesta palautetta eteenpäin, toivottavasti saamme myös loputkin sivuista vielä sekä ruotsiksi, että englanniksi!  :)  

Det är bara telia.fi startsidan som fungerar också på svenska och engelska.


Jag har skickat feedback vidare, hoppas vi får resten av vår sidorna också på svenska och engelska. :) 




Ei ainakaan vielä muutamaan vuoteen. Sinänsä aika haasteellinen, koska sisällön pitää olla periaatteessa identtisesti sama kuin suomenkielisessä tekstissä.

Vastaa