Mobiilivarmenne ei toimi


Minulla on mob.varmenne käytössä, mutta vaihdoin puhelimen ja jouduin uusimaan SIM-korttini pienempään (puhnro sama edelleen). 

Nyt yritettyä kirjautua mob.varmenteella, se ei toimi.

Yritin avata varmennetta sivullanne uudelleen, ohjelma pyytää SIM-kortin vaihtoa.

Miksi?


20 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @RiLa72!


 


Onko uusi SIM-kortti eID? Jos ei niin se ei käy mobiilivarmenteeseen. eID sim-kortin saa asiakaspalvelusta tilaamalla omien sivujen kautta tai Telia kaupasta (Express pisteillä ei välttämättä ole eID Simmejä.


Jos taas sinulla on oikea SIM-kortti niin tuota mobiilivarmenteen uudelleen aktivointia voi pyytää asiakaspalvelusta, jos ei onnistu omilla sivuilla.


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @RiLa72!

 

Onko uusi SIM-kortti eID? Jos ei niin se ei käy mobiilivarmenteeseen. eID sim-kortin saa asiakaspalvelusta tilaamalla omien sivujen kautta tai Telia kaupasta (Express pisteillä ei välttämättä ole eID Simmejä.

Jos taas sinulla on oikea SIM-kortti niin tuota mobiilivarmenteen uudelleen aktivointia voi pyytää asiakaspalvelusta, jos ei onnistu omilla sivuilla.


Mistä tiedän, onko elD? Kortti on kuitenkin nano SIM.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@RiLa72@  kirjoitti:


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @RiLa72!


 


Onko uusi SIM-kortti eID? Jos ei niin se ei käy mobiilivarmenteeseen. eID sim-kortin saa asiakaspalvelusta tilaamalla omien sivujen kautta tai Telia kaupasta (Express pisteillä ei välttämättä ole eID Simmejä.


Jos taas sinulla on oikea SIM-kortti niin tuota mobiilivarmenteen uudelleen aktivointia voi pyytää asiakaspalvelusta, jos ei onnistu omilla sivuilla.




Mistä tiedän, onko elD? Kortti on kuitenkin nano SIM.




Siellä SIM-kortin takana on merkintä eID ?


 


Ihan sama juttu kävi vasta mun tytölle, että vaihtoi pienemmän SIM-kortin ja se ei ollutkaan eID. Hän joutui hakemaan uuden Telia kaupasta ja he aktivoivat sen siellä siis mobiilivarmenteen myös uudestaan ?


@kiisseli67@  kirjoitti:

@RiLa72@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @RiLa72!

 

Onko uusi SIM-kortti eID? Jos ei niin se ei käy mobiilivarmenteeseen. eID sim-kortin saa asiakaspalvelusta tilaamalla omien sivujen kautta tai Telia kaupasta (Express pisteillä ei välttämättä ole eID Simmejä.

Jos taas sinulla on oikea SIM-kortti niin tuota mobiilivarmenteen uudelleen aktivointia voi pyytää asiakaspalvelusta, jos ei onnistu omilla sivuilla.


Mistä tiedän, onko elD? Kortti on kuitenkin nano SIM.


Siellä SIM-kortin takana on merkintä eID ?

 

Ihan sama juttu kävi vasta mun tytölle, että vaihtoi pienemmän SIM-kortin ja se ei ollutkaan eID. Hän joutui hakemaan uuden Telia kaupasta ja he aktivoivat sen siellä siis mobiilivarmenteen myös uudestaan ?


On kyllä outoa ettei kaupassa kysytä/kerrota vaihtoehdosta kun on korttia hakemassa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@RiLa72@  kirjoitti:


@kiisseli67@  kirjoitti:


@RiLa72@  kirjoitti:


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @RiLa72!


 


Onko uusi SIM-kortti eID? Jos ei niin se ei käy mobiilivarmenteeseen. eID sim-kortin saa asiakaspalvelusta tilaamalla omien sivujen kautta tai Telia kaupasta (Express pisteillä ei välttämättä ole eID Simmejä.


Jos taas sinulla on oikea SIM-kortti niin tuota mobiilivarmenteen uudelleen aktivointia voi pyytää asiakaspalvelusta, jos ei onnistu omilla sivuilla.




Mistä tiedän, onko elD? Kortti on kuitenkin nano SIM.




Siellä SIM-kortin takana on merkintä eID ?


 


Ihan sama juttu kävi vasta mun tytölle, että vaihtoi pienemmän SIM-kortin ja se ei ollutkaan eID. Hän joutui hakemaan uuden Telia kaupasta ja he aktivoivat sen siellä siis mobiilivarmenteen myös uudestaan ?




On kyllä outoa ettei kaupassa kysytä/kerrota vaihtoehdosta kun on korttia hakemassa. 




Se pitäisi varmaan itse muistaa sanoa että on mobiilivarmenne käytössä ?


Mutta jos Omilta Sivuilta liittymän kohdalta tilaa SIM-kortin niin silloin pitäisi tulla eID kortti kun se on käytössä ??

No eipä mummo-ihminen kaikkea älyä varsinkin kun hakee kortin kaupasta.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Se on ihan selvä, että tämä pitäisi meillä muistaa aina kysyä ja kartoittaa, joten nyt on sattunut pieni lipsahdus. Uuden SIM-kortin saat tosiaan tilattua kirjautumalla telia.fi sivuille, kuten @kiisseli67 tuossa hyvin ohjeistikin. Toki onnistuu myös noutaa suoraan liikkeestä, mikäli se tuntuu helpoimmalta vaihtoehdolta.


 


Laitan tästä toki nyt palautetta eteenpäin, että jatkossa muistettaisiin skarpata ja kysyä tämä Mobiilivarmenteen tarvekin kaikissa tilanteissa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@RiLa72@  kirjoitti:

No eipä mummo-ihminen kaikkea älyä varsinkin kun hakee kortin kaupasta.




Ei ne muista nuoremmatkaan ? pääasia että selvisi missä vika piilee ja todellakin myyjien olisi hyvä kysäistä asiasta kun on korttia vaihtamassa. Aika nopeasti kortti tulee postissakin kun tuolta omilta sivuilta tilaa ?


@NikoNo@  kirjoitti:

Se on ihan selvä, että tämä pitäisi meillä muistaa aina kysyä ja kartoittaa, joten nyt on sattunut pieni lipsahdus. Uuden SIM-kortin saat tosiaan tilattua kirjautumalla telia.fi sivuille, kuten @kiisseli67 tuossa hyvin ohjeistikin. Toki onnistuu myös noutaa suoraan liikkeestä, mikäli se tuntuu helpoimmalta vaihtoehdolta.

 

Laitan tästä toki nyt palautetta eteenpäin, että jatkossa muistettaisiin skarpata ja kysyä tämä Mobiilivarmenteen tarvekin kaikissa tilanteissa.


Joo minähän sen lipsahduksen taas maksan, uusi korttihan taas veloitetaan. Tiedon kyllä tilauksen helppouden, mutta kortti on vaikea ammattitaidottoman vaihtaa. Senkin tiedän miten se vaihdetaan, mutta kun se tuppaa lipsumaan pois ”keikastaan”.

terv mummo 74v.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@RiLa72@  kirjoitti:


@NikoNo@  kirjoitti:

Se on ihan selvä, että tämä pitäisi meillä muistaa aina kysyä ja kartoittaa, joten nyt on sattunut pieni lipsahdus. Uuden SIM-kortin saat tosiaan tilattua kirjautumalla telia.fi sivuille, kuten @kiisseli67 tuossa hyvin ohjeistikin. Toki onnistuu myös noutaa suoraan liikkeestä, mikäli se tuntuu helpoimmalta vaihtoehdolta.


 


Laitan tästä toki nyt palautetta eteenpäin, että jatkossa muistettaisiin skarpata ja kysyä tämä Mobiilivarmenteen tarvekin kaikissa tilanteissa.




Joo minähän sen lipsahduksen taas maksan, uusi korttihan taas veloitetaan. Tiedon kyllä tilauksen helppouden, mutta kortti on vaikea ammattitaidottoman vaihtaa. Senkin tiedän miten se vaihdetaan, mutta kun se tuppaa lipsumaan pois ”keikastaan”.


terv mummo 74v.


 




Hei @RiLa72!


 


Laitoin tästä vielä viestiä Telialle, että voisiko joustaa tuosta uuden eID SIM-kortin vaihto maksusta liikkeessä. Koska olet ilmeisesti maksanut "väärän" SIM-kortin vaihdosta jo.


Kyllä ne aika pieniä kortteja on vaihtaa heppoisiin SIM-kortti kelkkoihin, tarvitaan näppäriä sormia. Olet aivan oikeassa.


 


Terveisin nuorempi mummo vm-67 ?

Kiitos ja hyvää viikonloppua!

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tuo @kiisseli67 ajatus kuulostaa hyvältä ja kyllä meillä aina selvät virheet toki korjataan maksutta. Tämän Yhteisön kautta en voi kuitenkaan hyvityksiä luvata, kun en pääse asiakastietoihin käsiksi ja näin merkkaamaan mitään infoja.


 


Voisitko olla @RiLa72 meihin yhteydessä telia.fi sivujen chatin kautta tai laittamalla yhteydenottopyynnön, niin meidän asiakaspalvelu voi katsoa sinun kanssa hommat kuntoon. Toki myös liikkeessä voi asiaa käydä hoitamassa.


@NikoNo@  kirjoitti:

Tuo @kiisseli67 ajatus kuulostaa hyvältä ja kyllä meillä aina selvät virheet toki korjataan maksutta. Tämän Yhteisön kautta en voi kuitenkaan hyvityksiä luvata, kun en pääse asiakastietoihin käsiksi ja näin merkkaamaan mitään infoja.

 

Voisitko olla @RiLa72 meihin yhteydessä telia.fi sivujen chatin kautta tai laittamalla yhteydenottopyynnön, niin meidän asiakaspalvelu voi katsoa sinun kanssa hommat kuntoon. Toki myös liikkeessä voi asiaa käydä hoitamassa.


Kiitos, mutta menen liikkeeseen, joka on melko lähellä.

Hyvää viikonloppua sinullekin!

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Hieno juttu, sieltähän asia hoituu kuntoon ja saadaan SIM-kortti heti paikoilleen. Pyydä myös, että hoitavat Mobiilivarmenteen kuntoon samalla.


 


Mukavaa viikonloppua!


@RiLa72@  kirjoitti:

@NikoNo@  kirjoitti:

Tuo @kiisseli67 ajatus kuulostaa hyvältä ja kyllä meillä aina selvät virheet toki korjataan maksutta. Tämän Yhteisön kautta en voi kuitenkaan hyvityksiä luvata, kun en pääse asiakastietoihin käsiksi ja näin merkkaamaan mitään infoja.

 

Voisitko olla @RiLa72 meihin yhteydessä telia.fi sivujen chatin kautta tai laittamalla yhteydenottopyynnön, niin meidän asiakaspalvelu voi katsoa sinun kanssa hommat kuntoon. Toki myös liikkeessä voi asiaa käydä hoitamassa.


Kiitos, mutta menen liikkeeseen, joka on melko lähellä.

Hyvää viikonloppua sinullekin!


Kävin liikkeessä, jossa myyjä (ei kuin aik.) oli huuli pyöreenä ja sanoi ettei ole tiennyt ko asiasta.

Kortti vaihdettiin veloiruksetta, mutta koska ajokortti ei kelvannut (eikä passi mukana) mob.varmennusta ei voitu tehdä.

Olen sen itse hoitanut netissä, eli homma on OK.

Tarviiskohan myyjät lisää koulutusta ?.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@RiLa72@  kirjoitti:


@RiLa72@  kirjoitti:


@NikoNo@  kirjoitti:

Tuo @kiisseli67 ajatus kuulostaa hyvältä ja kyllä meillä aina selvät virheet toki korjataan maksutta. Tämän Yhteisön kautta en voi kuitenkaan hyvityksiä luvata, kun en pääse asiakastietoihin käsiksi ja näin merkkaamaan mitään infoja.


 


Voisitko olla @RiLa72 meihin yhteydessä telia.fi sivujen chatin kautta tai laittamalla yhteydenottopyynnön, niin meidän asiakaspalvelu voi katsoa sinun kanssa hommat kuntoon. Toki myös liikkeessä voi asiaa käydä hoitamassa.




Kiitos, mutta menen liikkeeseen, joka on melko lähellä.


Hyvää viikonloppua sinullekin!




Kävin liikkeessä, jossa myyjä (ei kuin aik.) oli huuli pyöreenä ja sanoi ettei ole tiennyt ko asiasta.


Kortti vaihdettiin veloiruksetta, mutta koska ajokortti ei kelvannut (eikä passi mukana) mob.varmennusta ei voitu tehdä.


Olen sen itse hoitanut netissä, eli homma on OK.


Tarviiskohan myyjät lisää koulutusta ?.




No hyvä kumminkin että nyt on kaikki OK ja sait mobiilivarmenteen itse aktivoitua eikä tarvinnut maksaa toista kertaa kortin vaihdosta ☺️


 


Tosiaan pitää olla viralliset henkilöpaperit nykyään mobiilivarmennetta varten passi/henkilötodistus kun liikkeessä asioi, olisi pitänyt muistaa mainita. Anteeksi, ?


 


Kyllä myyjiä varmaan koulutetaan vähän väliä, luulisin ?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Kiitos tiedosta @RiLa72 ja hieno juttu, että sinun palvelut on nyt taas kunnossa!


Nämä asiat pitäisi kyllä olla kaikille myyjille selkeitä, mutta toki voi olla kyseessä uudempi myyjä jolloin kaikkia asioita ei välttämättä ole vielä ehtinyt oppimaan. Sehän on inhimillistä, että kaikkien näiden yksityiskohtien oppiminen vie jonkin aikaa. Välitän kuitenkin tämän palautteen eteenpäin huomioitavaksi.


 


Mukavaa viikonloppua sinulle! :smileyhappy:

Jos joku sattuu vaihtamaan uuteen DOT liittymään, jota ei kutsuta liittymäksi, niin siinä ei mobiilivarmenne toimi. Se kyllä sanotaan käyttöehdoissa, jos ne huolellisesti lukee. Melkoinen puute uuden ajan liittymälle.

@jorma1940: Pitää paikkansa, mutta pyrimme siihen, että mobiilivarmenne toimii myös Dotissa viimeistään ensi vuoden puolella.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
@jorma1940 kirjoitti:

Jos joku sattuu vaihtamaan uuteen DOT liittymään, jota ei kutsuta liittymäksi, niin siinä ei mobiilivarmenne toimi. Se kyllä sanotaan käyttöehdoissa, jos ne huolellisesti lukee. Melkoinen puute uuden ajan liittymälle.




Heippa! Ei hätiä mitiä. Mobiilivarmenne on tulossa ensi vuoden puolella DOTin liittymään. SIM-korteissa on eID-tuki, joten käyttöönotto on nopeaa kun se julkaistaan. Liittymässä tosin ei ole vielä muitakaan lisäpalveluita saatavilla paitsi salainen numero ja estot. Toteutus ei ole vain ehtinyt tähän kelkkaan mukaan, kun pääroolissa oli sovellus :smileyhappy:


 


Vastaa