Copyright Telia Company 2020
04-10-2018 11:46
Minulla on mob.varmenne käytössä, mutta vaihdoin puhelimen ja jouduin uusimaan SIM-korttini pienempään (puhnro sama edelleen).
Nyt yritettyä kirjautua mob.varmenteella, se ei toimi.
Yritin avata varmennetta sivullanne uudelleen, ohjelma pyytää SIM-kortin vaihtoa.
Miksi?
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
05-10-2018 09:51
@RiLa72@ kirjoitti:
@NikoNo@ kirjoitti:
Se on ihan selvä, että tämä pitäisi meillä muistaa aina kysyä ja kartoittaa, joten nyt on sattunut pieni lipsahdus. Uuden SIM-kortin saat tosiaan tilattua kirjautumalla telia.fi sivuille, kuten @kiisseli67 tuossa hyvin ohjeistikin. Toki onnistuu myös noutaa suoraan liikkeestä, mikäli se tuntuu helpoimmalta vaihtoehdolta.
Laitan tästä toki nyt palautetta eteenpäin, että jatkossa muistettaisiin skarpata ja kysyä tämä Mobiilivarmenteen tarvekin kaikissa tilanteissa.
Joo minähän sen lipsahduksen taas maksan, uusi korttihan taas veloitetaan. Tiedon kyllä tilauksen helppouden, mutta kortti on vaikea ammattitaidottoman vaihtaa. Senkin tiedän miten se vaihdetaan, mutta kun se tuppaa lipsumaan pois ”keikastaan”.
terv mummo 74v.
Hei @RiLa72!
Laitoin tästä vielä viestiä Telialle, että voisiko joustaa tuosta uuden eID SIM-kortin vaihto maksusta liikkeessä. Koska olet ilmeisesti maksanut "väärän" SIM-kortin vaihdosta jo.
Kyllä ne aika pieniä kortteja on vaihtaa heppoisiin SIM-kortti kelkkoihin, tarvitaan näppäriä sormia. Olet aivan oikeassa.
Terveisin nuorempi mummo vm-67 😉
05-10-2018 10:08
Kiitos ja hyvää viikonloppua!
05-10-2018 10:26
Tuo @kiisseli67 ajatus kuulostaa hyvältä ja kyllä meillä aina selvät virheet toki korjataan maksutta. Tämän Yhteisön kautta en voi kuitenkaan hyvityksiä luvata, kun en pääse asiakastietoihin käsiksi ja näin merkkaamaan mitään infoja.
Voisitko olla @RiLa72 meihin yhteydessä telia.fi sivujen chatin kautta tai laittamalla yhteydenottopyynnön, niin meidän asiakaspalvelu voi katsoa sinun kanssa hommat kuntoon. Toki myös liikkeessä voi asiaa käydä hoitamassa.
05-10-2018 10:33
@NikoNo@ kirjoitti:Tuo @kiisseli67 ajatus kuulostaa hyvältä ja kyllä meillä aina selvät virheet toki korjataan maksutta. Tämän Yhteisön kautta en voi kuitenkaan hyvityksiä luvata, kun en pääse asiakastietoihin käsiksi ja näin merkkaamaan mitään infoja.
Voisitko olla @RiLa72 meihin yhteydessä telia.fi sivujen chatin kautta tai laittamalla yhteydenottopyynnön, niin meidän asiakaspalvelu voi katsoa sinun kanssa hommat kuntoon. Toki myös liikkeessä voi asiaa käydä hoitamassa.
Kiitos, mutta menen liikkeeseen, joka on melko lähellä.
Hyvää viikonloppua sinullekin!
05-10-2018 10:35
Hieno juttu, sieltähän asia hoituu kuntoon ja saadaan SIM-kortti heti paikoilleen. Pyydä myös, että hoitavat Mobiilivarmenteen kuntoon samalla.
Mukavaa viikonloppua!
05-10-2018 13:31
@RiLa72@ kirjoitti:
@NikoNo@ kirjoitti:Tuo @kiisseli67 ajatus kuulostaa hyvältä ja kyllä meillä aina selvät virheet toki korjataan maksutta. Tämän Yhteisön kautta en voi kuitenkaan hyvityksiä luvata, kun en pääse asiakastietoihin käsiksi ja näin merkkaamaan mitään infoja.
Voisitko olla @RiLa72 meihin yhteydessä telia.fi sivujen chatin kautta tai laittamalla yhteydenottopyynnön, niin meidän asiakaspalvelu voi katsoa sinun kanssa hommat kuntoon. Toki myös liikkeessä voi asiaa käydä hoitamassa.
Kiitos, mutta menen liikkeeseen, joka on melko lähellä.
Hyvää viikonloppua sinullekin!
Kävin liikkeessä, jossa myyjä (ei kuin aik.) oli huuli pyöreenä ja sanoi ettei ole tiennyt ko asiasta.
Kortti vaihdettiin veloiruksetta, mutta koska ajokortti ei kelvannut (eikä passi mukana) mob.varmennusta ei voitu tehdä.
Olen sen itse hoitanut netissä, eli homma on OK.
Tarviiskohan myyjät lisää koulutusta 🤔.
05-10-2018 13:51
@RiLa72@ kirjoitti:
@RiLa72@ kirjoitti:
@NikoNo@ kirjoitti:
Tuo @kiisseli67 ajatus kuulostaa hyvältä ja kyllä meillä aina selvät virheet toki korjataan maksutta. Tämän Yhteisön kautta en voi kuitenkaan hyvityksiä luvata, kun en pääse asiakastietoihin käsiksi ja näin merkkaamaan mitään infoja.
Voisitko olla @RiLa72 meihin yhteydessä telia.fi sivujen chatin kautta tai laittamalla yhteydenottopyynnön, niin meidän asiakaspalvelu voi katsoa sinun kanssa hommat kuntoon. Toki myös liikkeessä voi asiaa käydä hoitamassa.
Kiitos, mutta menen liikkeeseen, joka on melko lähellä.
Hyvää viikonloppua sinullekin!
Kävin liikkeessä, jossa myyjä (ei kuin aik.) oli huuli pyöreenä ja sanoi ettei ole tiennyt ko asiasta.
Kortti vaihdettiin veloiruksetta, mutta koska ajokortti ei kelvannut (eikä passi mukana) mob.varmennusta ei voitu tehdä.
Olen sen itse hoitanut netissä, eli homma on OK.
Tarviiskohan myyjät lisää koulutusta 🤔.
No hyvä kumminkin että nyt on kaikki OK ja sait mobiilivarmenteen itse aktivoitua eikä tarvinnut maksaa toista kertaa kortin vaihdosta ☺️
Tosiaan pitää olla viralliset henkilöpaperit nykyään mobiilivarmennetta varten passi/henkilötodistus kun liikkeessä asioi, olisi pitänyt muistaa mainita. Anteeksi, 🙄
Kyllä myyjiä varmaan koulutetaan vähän väliä, luulisin 🤔
05-10-2018 14:14
Kiitos tiedosta @RiLa72 ja hieno juttu, että sinun palvelut on nyt taas kunnossa!
Nämä asiat pitäisi kyllä olla kaikille myyjille selkeitä, mutta toki voi olla kyseessä uudempi myyjä jolloin kaikkia asioita ei välttämättä ole vielä ehtinyt oppimaan. Sehän on inhimillistä, että kaikkien näiden yksityiskohtien oppiminen vie jonkin aikaa. Välitän kuitenkin tämän palautteen eteenpäin huomioitavaksi.
Mukavaa viikonloppua sinulle!
05-11-2018 11:19
Jos joku sattuu vaihtamaan uuteen DOT liittymään, jota ei kutsuta liittymäksi, niin siinä ei mobiilivarmenne toimi. Se kyllä sanotaan käyttöehdoissa, jos ne huolellisesti lukee. Melkoinen puute uuden ajan liittymälle.
05-11-2018 11:51
@jorma1940: Pitää paikkansa, mutta pyrimme siihen, että mobiilivarmenne toimii myös Dotissa viimeistään ensi vuoden puolella.