Nettiyhteyden katkeilu


Olen joutunut koko kevään

soittelemaan teliaan, koska nettiyhteyteni katkeilee. Puhelimessa asioidessani minulle on myönnetty, että pätkiminen, joka jatkuu välillä päiviä, johtuu siitä, että telian päivityksien jälkeen jokin portti tms ei automaattisesti minulle avaudu, ja että syy on telian. Yhteys on korjattu. Minulle on hyvitetty muutama kymppi vaivasta hyvitystä. Eilen taas jouduin soittamaan teltalle, netti oli viikon pois käytöstä. Pyysin taas, että nyt korjattaisiin vika pidemmälle tähtäimellä. Tehdään niin, taas luvattiin. Viankorjauksesta tuli tänään viesti. Emme löydä vikaa. Soita numeroon, joka maksaa 2.50 min. Minunko pitää tämä maksaa? Taloyhtiössämme on ilmainen telian netti, joten puhelimessa minulle sanottiin, ettei siitä siis hyvitystä saa mitään. En minä niitä surkeita hyvityksiä, mutta pani ihmettelemään, vaikuttaako ILMAINEN yhteys tähän haluttomuuteen korjata asioita... Eikä kukaan vastaa puhelimeen. Pyysin myös ylöskirjatut viat ja puhelut paperisena tai sähköpostiini. En saanut.

 

 

 

 

---

Muokkaus Se_Jesse: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

2 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@PiaLeinonen12  kirjoitti:
Olen joutunut koko kevään
soittelemaan teliaan, koska nettiyhteyteni katkeilee. Puhelimessa asioidessani minulle on myönnetty, että pätkiminen, joka jatkuu välillä päiviä, johtuu siitä, että telian päivityksien jälkeen jokin portti tms ei automaattisesti minulle avaudu, ja että syy on telian. Yhteys on korjattu. Minulle on hyvitetty muutama kymppi vaivasta hyvitystä. Eilen taas jouduin soittamaan teltalle, netti oli viikon pois käytöstä. Pyysin taas, että nyt korjattaisiin vika pidemmälle tähtäimellä. Tehdään niin, taas luvattiin. Viankorjauksesta tuli tänään viesti. Emme löydä vikaa. Soita numeroon, joka maksaa 2.50 min. Minunko pitää tämä maksaa? Taloyhtiössämme on ilmainen telian netti, joten puhelimessa minulle sanottiin, ettei siitä siis hyvitystä saa mitään. En minä niitä surkeita hyvityksiä, mutta pani ihmettelemään, vaikuttaako ILMAINEN yhteys tähän haluttomuuteen korjata asioita... Eikä kukaan vastaa puhelimeen. Pyysin myös ylöskirjatut viat ja puhelut paperisena tai sähköpostiini. En saanut.

Moikka @PiaLeinonen12  ja lämpimästi tervetuloa Telia Yhteisöön! 

Sosiaalisen median kanavissa emme voi käsitellä asiakastietoja, joten voimme olla avuksi vain yleisissä kysymyksissä. Tämän takia suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, vaikkakin olet tästä aiemmin ollut jo yhteydessä.

Mitään yleistä portin sulkutilannetta ei ole meillä tiedossamme ja taloyhtiönetti pitäisi saada kyllä normaalisti toimimaan. Häiriöstä todennäköisesti ei ole kyse, viitaten viestiin minkä olet saanut vikapuolelta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei,

 

Millä tekniikalla tuo nettiyhteys on sinulle toimitettu? Taitaa olla kyseessä ethernet, eli seinässä on sellainen "DATA" rasia, johon menee RJ45 liittimellä oleva johto, kuten kuvassa? 

 

 

Onko sinulla sitten jokin reititin, tukiasema tms. tuon johdon päässä? Onko tietokoneita muilla johdoilla kiinni, langattomassa lähiverkossa (wifissä) kiinni vai kuinka?

 

 

Portin kiinni meno tarkoittaisi sitä, että talon teknisessä tilassa, jossa on Telian reititin, menisi sinun yhteyden tarjoava portti jotenkin "kiinni".

Vastaa