Ohjeet Yhteisön käyttöön

  • 16 September 2022
  • 24 kommenttia
  • 314 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Saisko tänne yhteisöön ohjeet, miten lainataan tekstiä mihin halutaan vastata. Enkä tarkoita, että vain minulle, vaan kaikille uusille. 

Toinen asia mikä mielestäni täällä on hmm.. vaikeaa, on aloittaa uusi keskustelu. Minä tulen tänne aina meililinkin kautta ja tällä sivulla ei ole kohtaa, mistä voi aloittaa uuden keskustelun. Eli teen sen aina väärästä kohtaa eli vastaa toiminnolla. Linkki pitäisi olla uuteen keskusteluun joka sivulla. 

 

-----------------

Muokaaja Merja_J: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi ja siirretty oikeaan osioon


24 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Yhteisön ohjesivun löydä tästä linkistä. Tuolla on kerrottu tarkemmin ohjeet keskusteluiden aloittamiseen, viestien ratkaisuihin, tykkäyksiin jne. Vinkkaan sinulle kuitenkin tähän neuvot kysymiisi asioihin, ettei tarvitse koko ohjetta skrollailla läpi. 

 

Viestin lainaus tapahtuu siten että jos vastaat viestiin, painat ensin "Vastaa" -painiketta, jolloin sinulle avautuu laatikko johon voit viestin kirjoittaa. Ennen kirjoittamista voit painaa laatikon yläreunassa olevasta muotoilupalkista "hipsu" -logoa, jolloin kommentoimasi keskustelu tulee lainaukseksi. Hipsu-merkki on viides logo vasemmalta kirjoituslaatikon yläreunassa. Lainauksia voi myös itse sitten muokata, eli jos et halua lainata koko aiempaa viestiä, voit poistaa siitä haluamasi sanat tai rivit ihan normaalisti tekstiä muokkaamalla. 

 

Uuden keskustelun avaus onnistuu joko ihan pääsivulta, jossa on lilan värinen nappula "Aloita uusi keskustelu". Tuota klikkaamalla voit sitten valita mihin osioon haluat kirjoittaa uuden keskusteluavauksen. 

 

Jos taas valitset yläpalkista "Tv ja viihde" ja valitsen sen alta "Telia-TV -keskustelut", löytyy sieltäkin tuo samainen nappula.
 

Uuden keskustelun aloitus nappula löytyy siis pääsivulta, sekä jokaisen keskusteluosion yläreunasta. 
Pääsetkö näillä ohjeilla eteenpäin? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Olen täällä jo ehkä pari kuukautta pyörinyt ja ohjeita sivuston käyttöön ei ole tullut vastaan. Tarkoitin kirjoituksellani sitä, että kyseiset ohjeet pitäisi olla helposti nähtävillä. Tai löydettävissä. Esim linkkejä sivuston ohjeisiin useampaan paikkaan. Minä olen kysynyt esim miten saan vastattua siten että viesti tulee mukaan ja minulle on se kerrottu. Tämä sivusto ei ole kaikista yksinkertaisimpia löytää eri juttuja. Tai sitten en vain osaa. Usein näkee vastauksia kysymyksiin mutta ei näe kysymystä, kun se yllätys yllätys, ei tulekaan mukaan Vastaa toiminnolla. Toivottavasti uudet tulijat näkevät tuon vastaus viestisi helposti. 😃

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14
@Hannele2022  kirjoitti:

Olen täällä jo ehkä pari kuukautta pyörinyt ja ohjeita sivuston käyttöön ei ole tullut vastaan. Tarkoitin kirjoituksellani sitä, että kyseiset ohjeet pitäisi olla helposti nähtävillä. Tai löydettävissä. Esim linkkejä sivuston ohjeisiin useampaan paikkaan. Minä olen kysynyt esim miten saan vastattua siten että viesti tulee mukaan ja minulle on se kerrottu. Tämä sivusto ei ole kaikista yksinkertaisimpia löytää eri juttuja. Tai sitten en vain osaa. Usein näkee vastauksia kysymyksiin mutta ei näe kysymystä, kun se yllätys yllätys, ei tulekaan mukaan Vastaa toiminnolla. Toivottavasti uudet tulijat näkevät tuon vastaus viestisi helposti. 😃>

Kiitokset palautteesta. Ohjeet on sijoitettu sivu- ja ylälaitaan, sekä aloita täältä -osioon. Kuitenkin selkeämpi reitti ohjeistukseen mistä löytyy itse sivuston käyttöohjeet on hyvä nosto. Yhteisö on kokemassa uudistuksen lähitulevaisuudessa, jossa on huomioitu uudet käyttäjät paremmin ja ohjeet pompahtavatkin useassa paikassa eteen. 😁>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Olen tullut takaisin sivuston uuteen versioon. Ja nyt en osaa tehdä täällä yhtään mitään. Hah, osasin vastata omaan vanhaan juttuun. Osaan siis vastata johonkin, mutta kun haluan kirjoittaa jotain uudemmasta digiboksista joka tekee mulle aina tyhmiä juttuja, niin mitä teen? Olen tässä varmaan toista tuntia yrittänyt etsiä, että miten pääsen kirjoittamaan asiasta johonkin. En halua linkkiä vaan haluan tietää miten itse osaisin sen jatkossa tehdä. Enkä mä edes tiedä näkeekö kukaan tätä viestiä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Ensin klikkaa Foorumi - Foorumin etusivu - Aihealueet - Telia TV - Telia TV- keskustelut - Uusin digiboksi (digiboksin malli).

Tuota polkua itse noudattaisin, jos en löytäisi sitä muuten tuolta “tiimalasi"-kohdasta eli Hae tästä keskusteluita...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Ensin klikkaa Foorumi - Foorumin etusivu - Aihealueet - Telia TV - Telia TV- keskustelut - Uusin digiboksi (digiboksin malli).

Tuota polkua itse noudattaisin, jos en löytäisi sitä muuten tuolta “tiimalasi"-kohdasta eli Hae tästä keskusteluita...

Olen mennyt tuonne,  mutta en löydä kohtaa minne voisin kirjoittaa jotenkin. Osaan vain vastata. Kun minulla on asia, josta ei ole kirjoitusta, niin mistä pääsen kirjoittamaan jotain? Yhdesti löysin kohdan mihin voi kirjoittaa, mutta siihen ei saanut liitettyä kuvaa. En halua vastata johonkin joka on kirjoitettu 3-7v sitten edellisen kerran.  Siis mikä on se kohta mistä pääsen kirjoittamaan?  Tiedän olevani nyt hankala, mutta tahtoisin oppia kirjoittamaan muutenkin kuin Vastaa kohdasta. Olen puhelimella, en tiedä onko sillä mitään merkitystä. 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Yhteisö on responsiivinen, joten nappulat vaihtavat muotoaan ikkunan leveyden mukaan. Kokonaan uuden viestiketjun pääsee aloittamaan leveässä ikkunassa oikealta ylhäältä klikkaamalla + Aloita uusi. Jos et löydä nappulaa, voit klikata myös tuosta edellisestä tekstistä.

Kapeassa ikkunassa uuden viestiketjun aloitus siirtyy kynäsymboliin oikealle alhaalle. Puhelimessa käyttöliittymä on todennäköisesti kapean ikkunan versio.

Kuvia voi lisätä leikepöydän kautta liittämällä tai tiedostosta. Tiedostosta kuvan lisäys aloitetaan ”maisema” nappulasta.

 

Erityisesti ylimääräisiä lainauksia siivotessa on hyvä tietää, että objektin voi valita klikkaamalla sen vasempaan ylänurkkaan tulevasta nelisuuntanuolesta. Voit siirtää objektia tai poistaa sen delete-näppäimellä. Valitun objektin ympärille tulee sininen kehys.

Huomaa, että keskustelualusta ei anna maalata sisäkkäisiä lainauksia tavanomaisella tavalla hiiren nappula pohjassa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Kiitos ohjeista. 😃 Olen luullut tuota kynän kuvaa chat ikkunaksi enkä koskenut siihen 😂. Ehkä se pitäs olla neliskanttinen jos on muitakin yhtä törppöjä kuin minä, niin se ei muistuta chattia. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Onko täällä mahdollista saada jonkinlaista kuvaketta puhelimen näyttöön, josta pääsisi suoraan tänne yhteisöön? 

Käyttäjätaso 7

Onko täällä mahdollista saada jonkinlaista kuvaketta puhelimen näyttöön, josta pääsisi suoraan tänne yhteisöön? 

Kuvakkeita saa pääsääntöisesti vain erlaisiin sovelluksiin. Tämä Yhteisö on nettisivu , jota käytetään selaimella. Itse olen laittanut Yhteisön kirjanmerkiksi selaimeen , jota napauttamalla pääsen suoraan sivustolle.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Ainakin Firefoxissa ja Edgessä voi lisätä kuvakkeen aloitusnäytölle. Valitettavasti en löydä nopeasti suomenkielistä ohjetta, mutta englanniksi ⋮Add to Shortcuts tai ⋮Pin this page to Start.

Google Chromessa ⋮Lisää aloitusnäyttöön.

Käyttäjätaso 7

Ainakin Firefoxissa ja Edgessä voi lisätä kuvakkeen aloitusnäytölle. Valitettavasti en löydä nopeasti suomenkielistä ohjetta, mutta englanniksi ⋮Add to Shortcuts tai ⋮Pin this page to Start.

Google Chromessa ⋮Lisää aloitusnäyttöön.

No kappas vaan. Enpä ollut huomannut , että Firefox-appissa voi laittaa linkin kuvakkeeksi aloitussivulle. No aina sitä oppii jotakin lisää. 😊

Suomenkielisessä Firefox 112.2.0 versiossa se menee jotenkin näin:

  • Avaa haluttu sivu selaimeen.
  • Napauta kolmenpisteen valikko auki ja valitse “Lisää aloitussivulle”.
  • Sitten vain toimit parin seuraavan sivun kyselyiden kohdalla haluamallasi tavalla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Jiihaa, nyt on helppoa 😃

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Jos täällä olisi sydän-nappi (reaktio) niin olisi painanut yllä olevan kommenttisi ja kuvan kohdalla sydäntä @Hannele2022 💜 😊

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Ainakin Firefoxissa ja Edgessä voi lisätä kuvakkeen aloitusnäytölle. Valitettavasti en löydä nopeasti suomenkielistä ohjetta, mutta englanniksi ⋮Add to Shortcuts tai ⋮Pin this page to Start.

Google Chromessa ⋮Lisää aloitusnäyttöön.

No kappas vaan. Enpä ollut huomannut , että Firefox-appissa voi laittaa linkin kuvakkeeksi aloitussivulle. No aina sitä oppii jotakin lisää. 😊

Suomenkielisessä Firefox 112.2.0 versiossa se menee jotenkin näin:

  • Avaa haluttu sivu selaimeen.
  • Napauta kolmenpisteen valikko auki ja valitse “Lisää aloitussivulle”.
  • Sitten vain toimit parin seuraavan sivun kyselyiden kohdalla haluamallasi tavalla.

Hieno vihje, tuli itsellekin käyttöön heti 😀👍🏻

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Ainakin Firefoxissa ja Edgessä voi lisätä kuvakkeen aloitusnäytölle. Valitettavasti en löydä nopeasti suomenkielistä ohjetta, mutta englanniksi ⋮Add to Shortcuts tai ⋮Pin this page to Start.

Google Chromessa ⋮Lisää aloitusnäyttöön.

Tämä on tosiaan kätevä tapa. Käytän puhelimessa yleisimpiin sivustoihini ja palveluihini juuri tätä tapaa selaimen kirjanmerkkien sijaan. Varsinkin kun on useampi selain käytössä, niin näin saa ne linkit sovelluksen tavoin suoraan aloitusnäytöltä auki juuri tietyssä haluamassaan selaimessa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kiitos @Hannele2022 tästä aiheesta. Meillä on ollut muutamat ohjeet Yhteisön käyttämiseksi mutta sieltä puuttui monia juttuja, joita nyt juuri äsken täydentelin. Ohjeet ja vinkit yhteisöalustan käyttämiseksi löytyy täältä:

Jos sieltä puuttuu vielä jotain niin hihkaiskaa vaikka tässä keskustelussa (ohjeissa kommentointi on pois päältä). Tai jos ohjeet on epäselvät.

Tägäisin tähän myös muita käyttäjiä, jotka ovat ohjeiden puuttumisesta kommentoineet. Harmikseni en nyt vain muista, että ketkä olette niitä toivoneet. Pahoittelut tästä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Kiitos @Hannele2022 tästä aiheesta. Meillä on ollut muutamat ohjeet Yhteisön käyttämiseksi mutta sieltä puuttui monia juttuja, joita nyt juuri äsken täydentelin. Ohjeet ja vinkit yhteisöalustan käyttämiseksi löytyy täältä:

Jos sieltä puuttuu vielä jotain niin hihkaiskaa vaikka tässä keskustelussa (ohjeissa kommentointi on pois päältä). Tai jos ohjeet on epäselvät.

Tägäisin tähän myös muita käyttäjiä, jotka ovat ohjeiden puuttumisesta kommentoineet. Harmikseni en nyt vain muista, että ketkä olette niitä toivoneet. Pahoittelut tästä.

Pitäiskö tässä olla kuva? Ja siellä vähän alempanakin on vastaava teksti.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Pitäiskö tässä olla kuva? Ja siellä vähän alempanakin on vastaava teksti.

Kyllä, pitäisi. Minulla se näkyi sillä selaimella, jolla noita ohjeita juuri täydentelin. Mutta ei näkynyt muilla. Lisäsin kuvat uusiksi ja nyt näkyy. Kiitos kun kerroit.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Miksi muokkausaikaa on rajattu ja noinkin lyhyt aika kuin tunti @TeroRe Voiko omaa kommenttia poistaa tunnin jälkeen?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Miksi muokkausaikaa on rajattu ja noinkin lyhyt aika kuin tunti @TeroRe Voiko omaa kommenttia poistaa tunnin jälkeen?

Tässä uudessa Yhteisössä on minulla ylläpitäjänä kaksi vaihtoehtoa: Yksi tunti tai rajaton. Tunti on kieltämättä aika lyhyt aika, mutta vaihtoehdot on suppeat mistä valita.

Rajatonta en halua laittaa koska en halua, että jengi suutuksissaan kirjoittaa mitä sattuu ja myöhemmin käy sitten poistamassa ylilyönnit. Toisaalta joskus foorumeilla näkee, että avun saatuaan joku käy muokkaamassa kysymyksensä pois. Näin kukaan muu ei hyödy jeesistä kuin hän itse ja foorumin/yhteisön merkitys koko ajan kasvavana tietopankkina ei toteudu.

Omaa kommenttia ei voi koskaan poistaa, siinä ei ole mitään aikamäärettä, se on aina noin eli poisto ei onnistu. Yhden tunnin ajan kommentteja voi tosiaan muokata.

Käyttäjätaso 7

Omaa kommenttia ei voi koskaan poistaa, siinä ei ole mitään aikamäärettä, se on aina noin eli poisto ei onnistu. Yhden tunnin ajan kommentteja voi tosiaan muokata.

Oman viestin voi sen mainitun tunnin aikana muokata sellaiseksi , että siinä on vain yksi merkki esim. piste. Viestin kirjoittajaa ei voi poistaa , mutta leipätekstin voi kuten edellä kerroin. Seuraavassa viestissä esimerkki miltä se näyttää. 😀

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Oman viestin voi sen mainitun tunnin aikana muokata sellaiseksi , että siinä on vain yksi merkki esim. piste. Viestin kirjoittajaa ei voi poistaa , mutta leipätekstin voi kuten edellä kerroin.

Hyvä tarkennus, juuri noin jos oikein tarkkoja ollaan.

Käyttäjätaso 7

.

 

Vastaa