Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
AleksiMatti
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Omat Sivut

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olkoot tää vaikka palaute Omista Sivuista ja siellä omien liittymien hallinnoimisesta. 

 

Oon tässä kuukauden ajan paininut Omien Sivujen kanssa ja nyt alkaa pikkuhiljaa asiat toimimaat, mutta ei vielä ihan kaikki. 

 

Tammikuussa oli menossa määräaikaisuus umpeen Kodin Netti-liittymästä  ja oli päivitettävä uusi. Vaihtoehtoina mietin myös muita operaattoreita, mutta valinta kallistui Soneraan, koska vain Soneralta saan kotiini kiinteän nettiliittymän. Ja Sonera on muutenkin toiminut hyvin, netin osalta. 

 

Omien Sivujen kautta liittymän päivitys meni ainakin joiltain osin oikein. 

Päivitä liittymä-painikkeen kautta uutta liittymää valitsemaan ja tilaamaan, ilman nopeuden muutoksia tai vastaavaa. Ainoastaan saman liittymän sopimuksen jatkamista. Kaikki meni siihen asti hyvin, kun sain näyttöön tekstin "Kiitos tilauksesta! Tilausvahvistus lähetetään sähköpostiosoitteeseesi... yms, yms...". 

Pariin päivään ei kuulunut mitään, joten päätin ottaa yhteyden asiakaspalveluun chatin kautta. Tilaus oli jäänyt johonkin jumiin. Selitin liittymän hinnan, nopeuden ja siihen liittyvän kanavapaketin. Ilmeisesti teki koko jutun alusta asti uusiksi, koska sain yhteensä 3 eri sähköpostia ja viimesimmässä taisi olla oikea hinta ja kanavapaketti. Asia luvattiin korjautuvan seuraavaksi päiväksi. 

 

Tästä muutamia päiviä myöhemmin tilailin Omilta Sivuilta liittymää tablettiin. Sivut ei jostain syystä antanu mulle keskittämisetua liikkuvaan nettiin -> Yhteys asiakaspalveluun chatin kautta. Kodin Netti-liittymän tilaus oli edelleen jumissa jossain. Keskittämisedun saisin vasta kun Kodin Netti-liittymä on päivittynyt. Sain edun ja homman hoidettua tällä yhteydenotolla. Toivoin Kodin Netti-tilauksen edistyvän. 

 

Uuden Kodin Netti-liittymän mukana tilasin tallennettavan bigiboksin. Vanhan resetoimisesta löysin hyvin tietoa Soneran sivuilta. Uuden boksin asentamisen jälkeen oletin, että tilattu kanavapaketti alkaa näkymään. Eipä näkynyt vielä. Yhteys asiakaspalveluun, josta kerrottiin, että kanavat pitäis huomenna näkyä. Pyydettiin ottamaan yhteyttä uudestaan, jos kanavat ei näy. Kanavat eivät näkyneet -> yhteys asiakaspalveluun chatin kautta. Asiakaspalvelusta ei osattu kertoa syytä ja toivottiin, että kanavat pian näkyvät. Ei osattu kertoa kauanko kestää. 4 päivän päästä tästä kanavat alkoivat näkyä. Jes!

 

Turvapaketin tilaus onnistui Omilta Sivuilta hyvin ja helposti. Vanhassa nettiliittymässä oli Tietoturva ja se näkyi Omilla Sivuilla. Siellä ei kuitenkaan näkynyt missään mistä sen voisi poistaa -> yhteys asiakaspalveluun, josta sanottiin että uusi Tietoturvapaketti korvaa vanhan.

Muutama päivä myöhemmin Omilla Sivuilla näkyi edelleen vanha Tietoturva. Uusi yhteys asiakaspalveluun, josta neuvottiin poistamaan se Omilta Sivuilta. Ei löytynyt Poista-palkkia. Asiakaspalvelu totesi vain, että ilmeisesti sitä ei voi enää poistaa ite Omilta Sivuilta, aiemmin on kuulemma pystynyt. Uutta Turvapakettia pystyy hallitsemaan, mutta tätä vanhaa ei pystynyt. 

 

Koko tämän kuukauden ajan (vieläkin) Omilla Sivuilla näkyy sininen palkki jossa lukee jotain "Tilaustasi käsitellään... yms, yms...". Luvattua viestiäkään ei ole tullut sähköpostiin liittymän käsittelystä. 

 

Toivoisin selkeyttä Omiin Sivuihin ja ennen kaikkea niiden toimivuutta! Ei tarvis aina kiusata asiakaspalvelun väkeä 😉

1 vastaus
NikoNo
Telialainen
Telialainen
  • 457 custom-general.kudos
  • 1504 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitokset havainnollisesta tapahtumien kuvauksesta! Samalla myös pahoittelut siitä, että näin moni asia on mennyt pieleen tai vaatinut pidempää selvittelyä.

Soneran omat sivut palveluun on panostettu paljon, että ihmiset voisivat helposti tehdä päivityksiä ja muutoksia sen kautta. Kuten tämä tarina osoittaa, niin kehitettävääkin vielä löytyy. Hienoa, että olit löytänyt myös chat palvelun, joka toimii 24/7 ja sen kautta voi asiakasneuvojia pyytää hätiin jos muuten ei homma onnistu 🙂

Välitin tämän kirjoituksesi myös meidän Omien sivujen vastuuhenkilölle, koska tässä oli ongelmat kuvattu niin hienosti. Kehitystä varmasti jatkossakin tapahtuu parempaan suuntaan.