Omille sivuille kirjautuminen ei onnistu


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20
Hide content

 

Omille sivuille kirjautuminen ei onnistu. Myös sonera sovelluksessa ei näe omia liittymiä, millään muotoa ei voi täten päivittää tai katsoa omien liittymien tilannetta. Kirjautuessa kirjataan välittömästi pois. Ihan sama onko vanhat vai uudet tunnukset, jotka vielä eilen toimivat.


65 kommenttia

Jopas jotakin, on tainnut väärään paikkaan tuo tiedotu uudistumisesta eksyä. :)


Laitetaanpas palautetta tästä. ;)

Edelleen omien sivujen kautta ei pysty näkemään ohjelmaopasta, eikä vanhoja tai uusia tallennuksia?

Kyllä ohjelmaoppaan pitäisi näkyä ihan kivasti. Miten sulla näyttää toi homma, jos kirjaudut tätä kautta ? Tai suoraan täältä.


 


Etätallennuskin uudistuis eilen, infoa täällä.


 


 


@kiisseli67 kirjoitti:
Hide content

 

Omille sivuille kirjautuminen ei onnistu. Myös sonera sovelluksessa ei näe omia liittymiä, millään muotoa ei voi täten päivittää tai katsoa omien liittymien tilannetta. Kirjautuessa kirjataan välittömästi pois. Ihan sama onko vanhat vai uudet tunnukset, jotka vielä eilen toimivat.



Olen pari päivää yrittänyt kirjautua omille sivuille, mutta sivut jäävät lataamaan valikkoon... olen yrittänyt niin työkoneella kuin omalla läppärillä sekä tabletilla, ei onnistu!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minulla kirjautuminen nyt toimii. Oletko yrittänyt päivittää sivua, joskus sivu ei lataudu ensikerralla. Jos yhteys on hidas niin silloin myös jää "jäkittämään".

Olen koittanut kirjautua useampaan otteeseen omille sivuille mutta sivut vain ilmoittavat onnistuneesta uloskirjautumisesta ja kiittävät käynnistä. Ilmeisesti vika ollut jo jossain määrin pidempään olemassa joten voisiko tälle tehdä jotain? Selaimina koittanut chromen uusinta päivitystä, työkoneesta löytynyttä antiikkista IE:tä sekä android mobiilia. Esimerkiksi laskujen maksaminen on erittäin hankalaa jos niihin ei pääse käsiksi.

Minä kävin just äsken omilla sivuillani ja kyllä pääsin normaalisti kirjautumaan.

 

Edit: Chrome selain ja tabletti käytössä.

Kunniamerkki +14

Sama täällä, toimii normaalisti. Käytössä Firefox 39.0.


 


Yritätkö mennä jonkun vanhan linkin / sivuhistorian kautta vai suoraan linkistä https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/ ?


 


Voisit myös kokeilla tyhjentää selaimen historian, keksit ja välimuistin. Jos siellä on jotain vanhaa mikä häiritsee kirjautumista..

Ihan etusivuilta koitin kirjautua jokaisella selaimella.

Kyseessä siis myös antiikkinen työkoneen IE jota ei käytetä kuin työpaikan intran selaamiseen, eli keksit ja historia ei ole ongelma vaikka niitä koitinkin tyhjentää. Firefoxia en voi koittaa työkoneella kun en saa sitä asennettua. Asensin kännykkään firefoxin ja koitin myös sillä, edelleen sama tulos.

Sähköpostiin kirjautuminen toimii normaalisti.

@tuomapat Omien Sivujen kirjautumisen kanssa oli aiemmin ongelmaa, joka tässä välillä korjautui. Nyt tänään on vika osalla asiakkaista uusiutunut, tätä korjataan parhaillaan.


Oletko tässä välissä kuitenkin päässyt kirjautumaan, vai onko sinulla ollut tämä ongelma koko ajan?

Minullakin epäonnistui äsken kirjautuminen omille sivuille ja siitä kirjoittamani kuvauksen  todentaminen epäonnistui.

 

Joku oli käynyt sotkemassa selainasetukseni sallien kaikki vakoilupiparit (kolmannen osapuolen evästeet). Mitenkähän moiset väärinkäytökset voisi estää?

Muistelen vähän: Sivulla https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/ "Sonera Tunnuksen" ja sen salasanan anto johti sivulle .../OmatSivut/img/favicon.ico jossa tummalla pohjalla keskellä oli pienenpieni Soneran logo ja yläoikealla laatikko, jossa teksti "Save this account". Tätä mini-ikonia on tullut harvakseltaan aikaisemminkin. Sen jälkeen kirjautuminen klaaniin samoin tunnuksin onnistui normaalisti ja sen jälkeen myös "Omille Sivuille". Katsoin selaimen (Ubuntu / Firefox 38.0) tietosuoja-asetukset. Piparit ovat olleet kielletyt eräin poikkeuksin (mm. kai sonera.fi, vaikka ei yleisesti ole luotettava taho joka yleisesti ansaitsisi). Nyt kaikki piparit oli vastoin tarkoitustani sallittu ja poikkeukset poistettu.

 

 

Mitä sanoisimme vanhojen virheiden paluusta. Sanoisimme, että Soneran ohjelmistokehitys on epäajattelun edelläkävijoitä maassamme. Tykönäni nimitän tätä kehitysmaalaaduksi. Kyllä maksavat asiakkaat viat kertovat, kun eivät saa asioita hoidetuksi.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Kun kirjautuu omille sivuille niin "Kiitos käynnistä, olet nyt kirjautunut ulos omilta sivuilta". Höh?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@VMJ kirjoitti:

Kun kirjautuu omille sivuille niin "Kiitos käynnistä, olet nyt kirjautunut ulos omilta sivuilta". Höh?


Kyllä näin on taas päässyt käymään, ei pääse omille sivuille eikä Minun Sonera sovellukseen kirjautumaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kiisseli67 kirjoitti:

@VMJ kirjoitti:

Kun kirjautuu omille sivuille niin "Kiitos käynnistä, olet nyt kirjautunut ulos omilta sivuilta". Höh?


Kyllä näin on taas päässyt käymään, ei pääse omille sivuille eikä Minun Sonera sovellukseen kirjautumaan.


Nyt toimii taas :smileyhappy:

Vastaa