Operaattorimaksaminen Google Play Storessa

  • 25 April 2018
  • 7 kommenttia
  • 110 katselukertaa

Hei,

 

Minulla on Telian matkapuhelinliittymä ja Nokia 6-puhelin. En saa valittua mobiilimaksamista vaihtoehdoksi Google Play Storessa. Asiakaspalvelu ja Helppi eivät osanneet auttaa.

 

Johtuuko tämä siitä että se on niin uusi juttu?

 

Puhelin on myös joskus rikottu hakkeroimalla sitä liikaa ja ohjelmiston olen saanut ladattua uudestaan puhelimeen. Ohjelmisto ei ole ehkä aivan oikea, mutta toimii täydellisesti ja päivitykset tulevat normaalisti Nokialta, voisiko tämä kuitenkin olla syynä?


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mtleppanen@  kirjoitti:

Hei,


 


Minulla on Telian matkapuhelinliittymä ja Nokia 6-puhelin. En saa valittua mobiilimaksamista vaihtoehdoksi Google Play Storessa. Asiakaspalvelu ja Helppi eivät osanneet auttaa.


 


Johtuuko tämä siitä että se on niin uusi juttu?


 


Puhelin on myös joskus rikottu hakkeroimalla sitä liikaa ja ohjelmiston olen saanut ladattua uudestaan puhelimeen. Ohjelmisto ei ole ehkä aivan oikea, mutta toimii täydellisesti ja päivitykset tulevat normaalisti Nokialta, voisiko tämä kuitenkin olla syynä?




Hei @mtleppanen! Valitettavasti se ei onnistu, koska operaattorin suoralaskutuksen sopimus on tällä hetkellä käytössä ainoastaan DNAlla.


 


 


Lisätiedot: https://support.google.com/googleplay/answer/2651410?hl=fi


 

Sain tekstiviestin missä kerrottiin että 23.4.2018 alkaen tuo on mahdollista ja kysyin sitä myös Telian chatista ja sanoivat että se on tullut voimaan juuri. Soitin Helppiin ja sielläkin sanottiin että operaattorilaskutus-vaihtoehto näkyy. Minulla sitä ei vain näy. Onko muilla samanlainen ongelma?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mtleppanen@  kirjoitti:

Sain tekstiviestin missä kerrottiin että 23.4.2018 alkaen tuo on mahdollista ja kysyin sitä myös Telian chatista ja sanoivat että se on tullut voimaan juuri. Soitin Helppiin ja sielläkin sanottiin että operaattorilaskutus-vaihtoehto näkyy. Minulla sitä ei vain näy. Onko muilla samanlainen ongelma?




Hei, tarkistin asian Google Play -kaupasta. Kyllä se pitää paikkansa. Tuota sivustoa ei vain ollut päivitetty ajan tasalle. Mikä Google Kaupan versio on käytössäsi? Auttaisiko sovelluksen päivitys? Jos kaikki OK, niin tuo maksuvaihtoehto näkyy Tili > Maksutavat -osiossa. Pääsetkö edes lisäämään tätä maksuvaihtoehtoa? Tuo oli itselläni automaattisesti :)


 



 


 


 


Käytän Nokia 8 (Android 8.1) -puhelinta ja suosin itse useammin pankki- ja luottokorttimaksua. Tosin eilen onnistui näppärästi esim. HSL-sovelluksella tuo operaattorin suoralaskutus. Tuli vain mieleen :smileyvery-happy:


 



 


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Huomio!


 


Operaattorin suoralaskutuksen vianetsintä


 




Jos sinulle ei näytetä operaattorin suoralaskutuksen vaihtoehtoa, muista seuraavat asiat:



  • Operaattorin suoralaskutus on valittavana vain käytettäessä Google Play Kauppa ‑sovellusta. Maksutapaa ei voi käyttää Google Play ‑verkkosivustolla tietokoneella tai mobiiliselaimella.

  • Operaattorikohtaisella tililläsi on oltava hyvä maine.


 


Lisää YKK-tietoa ongelmanratkaisuun:




Ongelmana oli että minulla oli jenkkien maksuprofiili Google Playssa ja vaihtamalla sen Suomeen, operaattoriveloituksen sai käyttöön.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hienoa, että selvisi ja kiitos, että kerroit ratkaisun myös muille :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mtleppanen@  kirjoitti:

Ongelmana oli että minulla oli jenkkien maksuprofiili Google Playssa ja vaihtamalla sen Suomeen, operaattoriveloituksen sai käyttöön.




Aika kinkkinen ongelma, mutta hienoa että sait ratkaistua. Muuttujia on toisinaan monia :smileyvery-happy:

Vastaa