Palautetta Telialle

  • 18 September 2020
  • 18 kommenttia
  • 59 katselukertaa

Minä haluaisin lähettää hieman palautetta Telian johdolle. Henkilökunnan ammattitaidosta haluasin antaa suoraa palautetta johdolle. Kaiketi kokeilen jotain telia.com -osoitetta kohta.


 


Edit MinnaLN: siirretty viesti ja vastaukset uuteen ketjuun otsikon alle, joka vastaa aihetta.


18 kommenttia


@Punasiipi@  kirjoitti:

Minä haluaisin lähettää hieman palautetta Telian johdolle. Henkilökunnan ammattitaidosta haluasin antaa suoraa palautetta johdolle. Kaiketi kokeilen jotain telia.com -osoitetta kohta.




Hei @Punasiipi ja tervetuloa Yhteisöön!


 


Palautetta voi antaa esimerkiksi tuolla yhteydenottopyyntö-lomakkeella, josta tässä ketjussa on aikasemminkin ollut puhetta. Palaute saadaan kyllä täältä Yhteisönkin kautta eteenpäin, jos haluat avata asiaa?


@MinnaLN@  kirjoitti:

@Punasiipi@  kirjoitti:

Minä haluaisin lähettää hieman palautetta Telian johdolle. Henkilökunnan ammattitaidosta haluasin antaa suoraa palautetta johdolle. Kaiketi kokeilen jotain telia.com -osoitetta kohta.


Hei @Punasiipi ja tervetuloa Yhteisöön!

 

Palautetta voi antaa esimerkiksi tuolla yhteydenottopyyntö-lomakkeella, josta tässä ketjussa on aikasemminkin ollut puhetta. Palaute saadaan kyllä täältä Yhteisönkin kautta eteenpäin, jos haluat avata asiaa?


Olen chattaillyt Telian chatissa kahdeksan kertaa, ollut asikaspalvelijan kanssa puhelimessa kaksi kertaa ja ottanut yhteyttä myös viestillä ja asiani on edelleen ratkaisematta. Kyse on rahoistani, joita olen odottanut kohta kolme kuukautta. Ensi viikolla vihdoin teen ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle. Tähän asti olen ajatellut, että chatissa työskentelee ilmeisesti nuoria, juuri työuransa aloittaneita henkilöitä, enkä haluaisi heidän työuraansa vaikeuttaa. Nyt mittani on tullut täyteen.


@Punasiipi@  kirjoitti:


@MinnaLN@  kirjoitti:


@Punasiipi@  kirjoitti:

Minä haluaisin lähettää hieman palautetta Telian johdolle. Henkilökunnan ammattitaidosta haluasin antaa suoraa palautetta johdolle. Kaiketi kokeilen jotain telia.com -osoitetta kohta.




Hei @Punasiipi ja tervetuloa Yhteisöön!


 


Palautetta voi antaa esimerkiksi tuolla yhteydenottopyyntö-lomakkeella, josta tässä ketjussa on aikasemminkin ollut puhetta. Palaute saadaan kyllä täältä Yhteisönkin kautta eteenpäin, jos haluat avata asiaa?




Olen chattaillyt Telian chatissa kahdeksan kertaa, ollut asikaspalvelijan kanssa puhelimessa kaksi kertaa ja ottanut yhteyttä myös viestillä ja asiani on edelleen ratkaisematta. Kyse on rahoistani, joita olen odottanut kohta kolme kuukautta. Ensi viikolla vihdoin teen ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle. Tähän asti olen ajatellut, että chatissa työskentelee ilmeisesti nuoria, juuri työuransa aloittaneita henkilöitä, enkä haluaisi heidän työuraansa vaikeuttaa. Nyt mittani on tullut täyteen.




Hei @Punasiipi!


 


Kuulostaa todella ikävältä. Pahoittelut, että asian selvittäminen on vaatinut sinulta useamman yhteydenoton – näin ei pitäisi missään nimessä olla. Kiitos kuitenkin kärsivällisyydestäsi!


 


Rahanpalautuksissa saattaa yleensä kestää jonkin aikaa, mutta ei nyt kuitenkaan mainitsemaasi kolmea kuukautta. Voisiko olla, että asian ratkaiseminen vaatisi vielä tarkempaa selvitystä? Ymmärrän tilanteesta aiheutuneen harmituksen, mutta täällä Yhteisön puolella emme pääse asiakastietoihin, joten tätä pitäisi kyllä katsoa vielä asiakaspalvelumme kanssa.


 


@HannaSu@  kirjoitti:

@Punasiipi@  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:

@Punasiipi@  kirjoitti:

Minä haluaisin lähettää hieman palautetta Telian johdolle. Henkilökunnan ammattitaidosta haluasin antaa suoraa palautetta johdolle. Kaiketi kokeilen jotain telia.com -osoitetta kohta.


Hei @Punasiipi ja tervetuloa Yhteisöön!

 

Palautetta voi antaa esimerkiksi tuolla yhteydenottopyyntö-lomakkeella, josta tässä ketjussa on aikasemminkin ollut puhetta. Palaute saadaan kyllä täältä Yhteisönkin kautta eteenpäin, jos haluat avata asiaa?


Olen chattaillyt Telian chatissa kahdeksan kertaa, ollut asikaspalvelijan kanssa puhelimessa kaksi kertaa ja ottanut yhteyttä myös viestillä ja asiani on edelleen ratkaisematta. Kyse on rahoistani, joita olen odottanut kohta kolme kuukautta. Ensi viikolla vihdoin teen ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle. Tähän asti olen ajatellut, että chatissa työskentelee ilmeisesti nuoria, juuri työuransa aloittaneita henkilöitä, enkä haluaisi heidän työuraansa vaikeuttaa. Nyt mittani on tullut täyteen.


Hei @Punasiipi!

 

Kuulostaa todella ikävältä. Pahoittelut, että asian selvittäminen on vaatinut sinulta useamman yhteydenoton – näin ei pitäisi missään nimessä olla. Kiitos kuitenkin kärsivällisyydestäsi!

 

Rahanpalautuksissa saattaa yleensä kestää jonkin aikaa, mutta ei nyt kuitenkaan mainitsemaasi kolmea kuukautta. Voisiko olla, että asian ratkaiseminen vaatisi vielä tarkempaa selvitystä? Ymmärrän tilanteesta aiheutuneen harmituksen, mutta täällä Yhteisön puolella emme pääse asiakastietoihin, joten tätä pitäisi kyllä katsoa vielä asiakaspalvelumme kanssa.

 


Asiakaspalvelu on tutkinut asiaa useaan otteeseen. 2.9.2020 sain tällaisen viestin: "Hei, Soittelimme viime viikolla ja lupasin selvittää tätä asiaasi. Nyt rahanpalautusasia on saatu eteenpäin. Puhelin löytyi Telian Pisteeltä, mutta se oli jäänyt merkkaamatta palautetuksi. Nyt asia on hoidettu kuntoon ja rahanpalautuspyyntö saatu eteenpäin. N. kaksi viikkoa on tuo aika, että raha palautuu tilille." Ollaan yhteydessä!"

 

Rahoja ei tullut.

 

16.9.2020 chattailin jälleen ja nyt vastaus oli monien erikoisten kertomusten jälkeen tämä: "Tässä on ollut inhimillisistä erehdyksistä johtuen viivästystä ja että tämä on venänyt näin pitkälle on vain sattumien summa. Ymmärrän kuitenkin näkökantasi kun tämä on näin pitkälle venynyt, harmittaisi tämä itseänikin. Laitoin kuitenkin tämä isoimmalla mahdollisimmalla prioriteetillä laskutukseen ja kuten sanoin niin tuo 2 viikkoa maksimi aika jolloin summa sinulla palautuu. Voi palautua huomattavasti aikaisemminkin."

 

Minua ei enää harmita, vaan minua tekee sitä, mikä on painokelvotonta kirjoittaa tähän.

 

 

 

 


@Punasiipi@  kirjoitti:

@HannaSu@  kirjoitti:

@Punasiipi@  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:

@Punasiipi@  kirjoitti:

Minä haluaisin lähettää hieman palautetta Telian johdolle. Henkilökunnan ammattitaidosta haluasin antaa suoraa palautetta johdolle. Kaiketi kokeilen jotain telia.com -osoitetta kohta.


Hei @Punasiipi ja tervetuloa Yhteisöön!

 

Palautetta voi antaa esimerkiksi tuolla yhteydenottopyyntö-lomakkeella, josta tässä ketjussa on aikasemminkin ollut puhetta. Palaute saadaan kyllä täältä Yhteisönkin kautta eteenpäin, jos haluat avata asiaa?


Olen chattaillyt Telian chatissa kahdeksan kertaa, ollut asikaspalvelijan kanssa puhelimessa kaksi kertaa ja ottanut yhteyttä myös viestillä ja asiani on edelleen ratkaisematta. Kyse on rahoistani, joita olen odottanut kohta kolme kuukautta. Ensi viikolla vihdoin teen ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle. Tähän asti olen ajatellut, että chatissa työskentelee ilmeisesti nuoria, juuri työuransa aloittaneita henkilöitä, enkä haluaisi heidän työuraansa vaikeuttaa. Nyt mittani on tullut täyteen.


Hei @Punasiipi!

 

Kuulostaa todella ikävältä. Pahoittelut, että asian selvittäminen on vaatinut sinulta useamman yhteydenoton – näin ei pitäisi missään nimessä olla. Kiitos kuitenkin kärsivällisyydestäsi!

 

Rahanpalautuksissa saattaa yleensä kestää jonkin aikaa, mutta ei nyt kuitenkaan mainitsemaasi kolmea kuukautta. Voisiko olla, että asian ratkaiseminen vaatisi vielä tarkempaa selvitystä? Ymmärrän tilanteesta aiheutuneen harmituksen, mutta täällä Yhteisön puolella emme pääse asiakastietoihin, joten tätä pitäisi kyllä katsoa vielä asiakaspalvelumme kanssa.

 


Asiakaspalvelu on tutkinut asiaa useaan otteeseen. 2.9.2020 sain tällaisen viestin: "Hei, Soittelimme viime viikolla ja lupasin selvittää tätä asiaasi. Nyt rahanpalautusasia on saatu eteenpäin. Puhelin löytyi Telian Pisteeltä, mutta se oli jäänyt merkkaamatta palautetuksi. Nyt asia on hoidettu kuntoon ja rahanpalautuspyyntö saatu eteenpäin. N. kaksi viikkoa on tuo aika, että raha palautuu tilille." Ollaan yhteydessä!"

 

Rahoja ei tullut.

 

16.9.2020 chattailin jälleen ja nyt vastaus oli monien erikoisten kertomusten jälkeen tämä: "Tässä on ollut inhimillisistä erehdyksistä johtuen viivästystä ja että tämä on venänyt näin pitkälle on vain sattumien summa. Ymmärrän kuitenkin näkökantasi kun tämä on näin pitkälle venynyt, harmittaisi tämä itseänikin. Laitoin kuitenkin tämä isoimmalla mahdollisimmalla prioriteetillä laskutukseen ja kuten sanoin niin tuo 2 viikkoa maksimi aika jolloin summa sinulla palautuu. Voi palautua huomattavasti aikaisemminkin."

 

Minua ei enää harmita, vaan minua tekee sitä, mikä on painokelvotonta kirjoittaa tähän.

 

 

 

 


Mainittakoon, että ostin puhelimen 26.6.2020 ja se meni kaupunkiin, joka on yli 200 kilometrin päässä kotipaikkakunnaltani. Sen takia en sitä puhelinta käynyt hakemassa.


@Punasiipi@  kirjoitti:


@HannaSu@  kirjoitti:


@Punasiipi@  kirjoitti:


@MinnaLN@  kirjoitti:


@Punasiipi@  kirjoitti:

Minä haluaisin lähettää hieman palautetta Telian johdolle. Henkilökunnan ammattitaidosta haluasin antaa suoraa palautetta johdolle. Kaiketi kokeilen jotain telia.com -osoitetta kohta.




Hei @Punasiipi ja tervetuloa Yhteisöön!


 


Palautetta voi antaa esimerkiksi tuolla yhteydenottopyyntö-lomakkeella, josta tässä ketjussa on aikasemminkin ollut puhetta. Palaute saadaan kyllä täältä Yhteisönkin kautta eteenpäin, jos haluat avata asiaa?




Olen chattaillyt Telian chatissa kahdeksan kertaa, ollut asikaspalvelijan kanssa puhelimessa kaksi kertaa ja ottanut yhteyttä myös viestillä ja asiani on edelleen ratkaisematta. Kyse on rahoistani, joita olen odottanut kohta kolme kuukautta. Ensi viikolla vihdoin teen ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle. Tähän asti olen ajatellut, että chatissa työskentelee ilmeisesti nuoria, juuri työuransa aloittaneita henkilöitä, enkä haluaisi heidän työuraansa vaikeuttaa. Nyt mittani on tullut täyteen.




Hei @Punasiipi!


 


Kuulostaa todella ikävältä. Pahoittelut, että asian selvittäminen on vaatinut sinulta useamman yhteydenoton – näin ei pitäisi missään nimessä olla. Kiitos kuitenkin kärsivällisyydestäsi!


 


Rahanpalautuksissa saattaa yleensä kestää jonkin aikaa, mutta ei nyt kuitenkaan mainitsemaasi kolmea kuukautta. Voisiko olla, että asian ratkaiseminen vaatisi vielä tarkempaa selvitystä? Ymmärrän tilanteesta aiheutuneen harmituksen, mutta täällä Yhteisön puolella emme pääse asiakastietoihin, joten tätä pitäisi kyllä katsoa vielä asiakaspalvelumme kanssa.


 




Asiakaspalvelu on tutkinut asiaa useaan otteeseen. 2.9.2020 sain tällaisen viestin: "Hei, Soittelimme viime viikolla ja lupasin selvittää tätä asiaasi. Nyt rahanpalautusasia on saatu eteenpäin. Puhelin löytyi Telian Pisteeltä, mutta se oli jäänyt merkkaamatta palautetuksi. Nyt asia on hoidettu kuntoon ja rahanpalautuspyyntö saatu eteenpäin. N. kaksi viikkoa on tuo aika, että raha palautuu tilille." Ollaan yhteydessä!"


 


Rahoja ei tullut.


 


16.9.2020 chattailin jälleen ja nyt vastaus oli monien erikoisten kertomusten jälkeen tämä: "Tässä on ollut inhimillisistä erehdyksistä johtuen viivästystä ja että tämä on venänyt näin pitkälle on vain sattumien summa. Ymmärrän kuitenkin näkökantasi kun tämä on näin pitkälle venynyt, harmittaisi tämä itseänikin. Laitoin kuitenkin tämä isoimmalla mahdollisimmalla prioriteetillä laskutukseen ja kuten sanoin niin tuo 2 viikkoa maksimi aika jolloin summa sinulla palautuu. Voi palautua huomattavasti aikaisemminkin."


 


Minua ei enää harmita, vaan minua tekee sitä, mikä on painokelvotonta kirjoittaa tähän.


 


 


 


 




Hyvä että, olet ollut yhteydessä asiakaspalveluumme tästä. Jos tällä viikolla sinulle on sanottu, että asia on laitettu eteenpäin käsittelyyn, niin se saadaan kyllä varmasti selvitettyä!


@HannaSu@  kirjoitti:

@Punasiipi@  kirjoitti:

@HannaSu@  kirjoitti:

@Punasiipi@  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:

@Punasiipi@  kirjoitti:

Minä haluaisin lähettää hieman palautetta Telian johdolle. Henkilökunnan ammattitaidosta haluasin antaa suoraa palautetta johdolle. Kaiketi kokeilen jotain telia.com -osoitetta kohta.


Hei @Punasiipi ja tervetuloa Yhteisöön!

 

Palautetta voi antaa esimerkiksi tuolla yhteydenottopyyntö-lomakkeella, josta tässä ketjussa on aikasemminkin ollut puhetta. Palaute saadaan kyllä täältä Yhteisönkin kautta eteenpäin, jos haluat avata asiaa?


Olen chattaillyt Telian chatissa kahdeksan kertaa, ollut asikaspalvelijan kanssa puhelimessa kaksi kertaa ja ottanut yhteyttä myös viestillä ja asiani on edelleen ratkaisematta. Kyse on rahoistani, joita olen odottanut kohta kolme kuukautta. Ensi viikolla vihdoin teen ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle. Tähän asti olen ajatellut, että chatissa työskentelee ilmeisesti nuoria, juuri työuransa aloittaneita henkilöitä, enkä haluaisi heidän työuraansa vaikeuttaa. Nyt mittani on tullut täyteen.


Hei @Punasiipi!

 

Kuulostaa todella ikävältä. Pahoittelut, että asian selvittäminen on vaatinut sinulta useamman yhteydenoton – näin ei pitäisi missään nimessä olla. Kiitos kuitenkin kärsivällisyydestäsi!

 

Rahanpalautuksissa saattaa yleensä kestää jonkin aikaa, mutta ei nyt kuitenkaan mainitsemaasi kolmea kuukautta. Voisiko olla, että asian ratkaiseminen vaatisi vielä tarkempaa selvitystä? Ymmärrän tilanteesta aiheutuneen harmituksen, mutta täällä Yhteisön puolella emme pääse asiakastietoihin, joten tätä pitäisi kyllä katsoa vielä asiakaspalvelumme kanssa.

 


Asiakaspalvelu on tutkinut asiaa useaan otteeseen. 2.9.2020 sain tällaisen viestin: "Hei, Soittelimme viime viikolla ja lupasin selvittää tätä asiaasi. Nyt rahanpalautusasia on saatu eteenpäin. Puhelin löytyi Telian Pisteeltä, mutta se oli jäänyt merkkaamatta palautetuksi. Nyt asia on hoidettu kuntoon ja rahanpalautuspyyntö saatu eteenpäin. N. kaksi viikkoa on tuo aika, että raha palautuu tilille." Ollaan yhteydessä!"

 

Rahoja ei tullut.

 

16.9.2020 chattailin jälleen ja nyt vastaus oli monien erikoisten kertomusten jälkeen tämä: "Tässä on ollut inhimillisistä erehdyksistä johtuen viivästystä ja että tämä on venänyt näin pitkälle on vain sattumien summa. Ymmärrän kuitenkin näkökantasi kun tämä on näin pitkälle venynyt, harmittaisi tämä itseänikin. Laitoin kuitenkin tämä isoimmalla mahdollisimmalla prioriteetillä laskutukseen ja kuten sanoin niin tuo 2 viikkoa maksimi aika jolloin summa sinulla palautuu. Voi palautua huomattavasti aikaisemminkin."

 

Minua ei enää harmita, vaan minua tekee sitä, mikä on painokelvotonta kirjoittaa tähän.

 

 

 

 


Hyvä että, olet ollut yhteydessä asiakaspalveluumme tästä, ja jos tällä viikolla sinulle on sanottu, että asia on laitettu eteenpäin käsittelyyn, niin se saadaan kyllä varmasti selvitettyä. 


Joo, olen ollut yli kymmenen kertaa yhteydessä asiakaspalveluun. Jään odottamaan seuraavaa käännettä ja selitystä.

 

Niin kuin edellisessä chat-keskustelussa kirjoitin, niin tämän asian hoitaminen on ollut asiakkaan pilkkana pitämistä. 


@Punasiipi@  kirjoitti:


@HannaSu@  kirjoitti:


@Punasiipi@  kirjoitti:


@HannaSu@  kirjoitti:


@Punasiipi@  kirjoitti:


@MinnaLN@  kirjoitti:


@Punasiipi@  kirjoitti:

Minä haluaisin lähettää hieman palautetta Telian johdolle. Henkilökunnan ammattitaidosta haluasin antaa suoraa palautetta johdolle. Kaiketi kokeilen jotain telia.com -osoitetta kohta.




Hei @Punasiipi ja tervetuloa Yhteisöön!


 


Palautetta voi antaa esimerkiksi tuolla yhteydenottopyyntö-lomakkeella, josta tässä ketjussa on aikasemminkin ollut puhetta. Palaute saadaan kyllä täältä Yhteisönkin kautta eteenpäin, jos haluat avata asiaa?




Olen chattaillyt Telian chatissa kahdeksan kertaa, ollut asikaspalvelijan kanssa puhelimessa kaksi kertaa ja ottanut yhteyttä myös viestillä ja asiani on edelleen ratkaisematta. Kyse on rahoistani, joita olen odottanut kohta kolme kuukautta. Ensi viikolla vihdoin teen ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle. Tähän asti olen ajatellut, että chatissa työskentelee ilmeisesti nuoria, juuri työuransa aloittaneita henkilöitä, enkä haluaisi heidän työuraansa vaikeuttaa. Nyt mittani on tullut täyteen.




Hei @Punasiipi!


 


Kuulostaa todella ikävältä. Pahoittelut, että asian selvittäminen on vaatinut sinulta useamman yhteydenoton – näin ei pitäisi missään nimessä olla. Kiitos kuitenkin kärsivällisyydestäsi!


 


Rahanpalautuksissa saattaa yleensä kestää jonkin aikaa, mutta ei nyt kuitenkaan mainitsemaasi kolmea kuukautta. Voisiko olla, että asian ratkaiseminen vaatisi vielä tarkempaa selvitystä? Ymmärrän tilanteesta aiheutuneen harmituksen, mutta täällä Yhteisön puolella emme pääse asiakastietoihin, joten tätä pitäisi kyllä katsoa vielä asiakaspalvelumme kanssa.


 




Asiakaspalvelu on tutkinut asiaa useaan otteeseen. 2.9.2020 sain tällaisen viestin: "Hei, Soittelimme viime viikolla ja lupasin selvittää tätä asiaasi. Nyt rahanpalautusasia on saatu eteenpäin. Puhelin löytyi Telian Pisteeltä, mutta se oli jäänyt merkkaamatta palautetuksi. Nyt asia on hoidettu kuntoon ja rahanpalautuspyyntö saatu eteenpäin. N. kaksi viikkoa on tuo aika, että raha palautuu tilille." Ollaan yhteydessä!"


 


Rahoja ei tullut.


 


16.9.2020 chattailin jälleen ja nyt vastaus oli monien erikoisten kertomusten jälkeen tämä: "Tässä on ollut inhimillisistä erehdyksistä johtuen viivästystä ja että tämä on venänyt näin pitkälle on vain sattumien summa. Ymmärrän kuitenkin näkökantasi kun tämä on näin pitkälle venynyt, harmittaisi tämä itseänikin. Laitoin kuitenkin tämä isoimmalla mahdollisimmalla prioriteetillä laskutukseen ja kuten sanoin niin tuo 2 viikkoa maksimi aika jolloin summa sinulla palautuu. Voi palautua huomattavasti aikaisemminkin."


 


Minua ei enää harmita, vaan minua tekee sitä, mikä on painokelvotonta kirjoittaa tähän.


 


 


 


 




Hyvä että, olet ollut yhteydessä asiakaspalveluumme tästä, ja jos tällä viikolla sinulle on sanottu, että asia on laitettu eteenpäin käsittelyyn, niin se saadaan kyllä varmasti selvitettyä. 




Joo, olen ollut yli kymmenen kertaa yhteydessä asiakaspalveluun. Jään odottamaan seuraavaa käännettä ja selitystä.


 


Niin kuin edellisessä chat-keskustelussa kirjoitin, niin tämän asian hoitaminen on ollut asiakkaan pilkkana pitämistä. 




Tilanne on todella ikävä, ja ymmärrän kyllä täysin turhautumisesi. Selkeästi asian hoitaminen ei ole mennyt kerralla kuntoon, mikä ei tietenkään kuulu toimintatapoihimme. Kaikki asiakkaat ovat meille kyllä erittäin tärkeitä ja arvokkaita. Toivottavasti asianne saadaan mahdollisimman pian ratkaistua ja siten vietyä päätökseen. 

Yhteenveto

 

Kuinka moni asiakas olisi ollut näin kärsivällinen?

 

26.6.2020 klo 7.16 Puhelimen tilaus Telia kaupasta. Tilausvahvistuksesta huomasin, että se meni Lappeenrannan Telia Expressiin. Otin 26.6.2020 klo 8.08 yhteyttä Teliaan chatissa, ja asiakaspalvelija soitti minulle ennen kuin kaksi tuntia tilauksesta oli mennyt. Asiakaspalvelija lupasi soittaa Lappeenrannan liikkeeseen. Asian piti olla kunnossa ja rahojen piti palautua seuraavalla viikolla.

 

2.7.2020 otin yhteyttä chatin kautta, jolloin vastattiin näin: ”rahat palautuvat kyllä sinulle piakkoin :)”

 

3.7.2020 otin jälleen yhteyttä: ”no voihan 😕> ja anteeksi että on tullut väärää informaatiota 🙂> tarvittaisiin sulta seuraavat tiedot että saadaan palautettua: tilinro mihin rahat palautetaan ja tilinomistajan nimi, palautuksen summa ja tilauksen viitenumero.”

 

Annoin nämä tiedot. Olin jo ihmetellyt, miten rahat palautuvat, jos missään ei kysytä edes tilinumeroa. Ajattelin, varmaan Telian systeemit ovat niin kehittyneitä, että rahojen palautus onnistuu.

 

20.7.2020 otin jälleen yhteyttä. ”Okei. No nyt tuote on kuitenkin lähtenyt palautukseen, mutta rahoissa voi vielä kestää hetki. Ne kyllä ovat palautumassa takaisin.”

 

4.8.2020 yhteydenotto: ”yes 🙂> tuosta sinun tapauksesta on tehty työpyyntö 3.7.2020 reskontraan”

 

7.8.2020 yhteydenotto: ”Moikka! Rahojen palautuksessa kestää yleensä, koska lähetämme tästä työpyynnön rahoituspuolelle, asia on jo käsittelyssä ja olet muutama päivä sitten asiasta ollut yhteydessä, ja tuosta on vielä rahoituspuolelle laitettu viestiä”

 

Tässä vaiheessa olin jo rustannut kuluttajaneuvontaan lomakkeen, joka on myös liian monimutkainen. Eli terveiset myös siihen suuntaan. Pelkkä lomake, jossa olisi asia ja yhteydenottopyyntö, riittäisi. Joutuu liian paljon selittelemään ja etsimään yhteystietoja yms.

 

1.9.2020 yhteydenotto, mutta chatissa oli ruuhkaa.

 

1.9.2020 toinen yhteydenotto, ” Hei! Näen että tämä on selvityksessä, olemme yhteydessä sinne päin kun asia selviää. Pahoittelut vielä kun olet joutunut odottamaan kauan”

 

1.9.2020 tein vielä yhteydenoton toista kautta, johon tuli vastaus ” Soittelimme viime viikolla ja lupasin selvittää tätä asiaasi. Nyt rahanpalautusasia on saatu eteenpäin. Puhelin löytyi Telian Pisteeltä, mutta se oli jäänyt merkkaamatta palautetuksi. Nyt asia on hoidettu kuntoon ja rahanpalautuspyyntö saatu eteenpäin. N. kaksi viikkoa on tuo aika, että raha palautuu tilille.”

 

16.9.2020 yhteydenotto, ” Olemme ilmoittaneet sinulle 9.9 ja 10.9 tekstiviestillä että posti on ilmoittanut että tämä Huawei P Smart on noudettu kyseisestä postista lokerosta ja tämän lokeronkoodin olemme ilmoittaneet sinulle vain tähän puhelinnumeroon xxxx”.

 

Tuota ihmettelin ja tarkistin puhelimeni viikonloppuna. Olihan sinne tullut tekstiviesti paketista, joka oli lähetetty matkahuoltoon, mutta kyseessä oli pakastin, jonka tilasin muualta. Ihmettelenkin, miten paljon chatissa työskentelevät henkilöt näkevät Telian asiakkaiden tietoja, kun he aina hakevat tiedot.

 

”Tässä on ollut inhimillisistä erehdyksistä johtuen viivästystä ja että tämä on venänyt näin pitkälle on vain sattumien summa. Ymmärrän kuitenkin näkökantasi kun tämä on näin pitkälle venynyt, harmittaisi tämä itseänikin. Laitoin kuitenkin tämä isoimmalla mahdollisimmalla prioriteetillä laskutukseen ja kuten sanoin niin tuo 2 viikkoa maksimi aika jolloin summa sinulla palautuu. Voi palautua huomattavasti aikaisemminkin.”

 

Avasin tämän asian tähän omana viestinään, että asia selviäisi. Tämän olisin halunnut saattaa johdolle tiedoksi. Ihmettelen, että monta kertaa luvattiin, että asia hoituu, mutta kukaan ei tainnut tehdä asialle mitään, vaan luvattiin asian olevan kunnossa, että saatiin hankala asiakas pois linjoilta.

 


@Punasiipi@  kirjoitti:

”Tässä on ollut inhimillisistä erehdyksistä johtuen viivästystä ja että tämä on venänyt näin pitkälle on vain sattumien summa. Ymmärrän kuitenkin näkökantasi kun tämä on näin pitkälle venynyt, harmittaisi tämä itseänikin. Laitoin kuitenkin tämä isoimmalla mahdollisimmalla prioriteetillä laskutukseen ja kuten sanoin niin tuo 2 viikkoa maksimi aika jolloin summa sinulla palautuu. Voi palautua huomattavasti aikaisemminkin.”


 


Avasin tämän asian tähän omana viestinään, että asia selviäisi. Tämän olisin halunnut saattaa johdolle tiedoksi. Ihmettelen, että monta kertaa luvattiin, että asia hoituu, mutta kukaan ei tainnut tehdä asialle mitään, vaan luvattiin asian olevan kunnossa, että saatiin hankala asiakas pois linjoilta.


 




Kiitos palautteestasi ja viedään tämä tiedoksi eteenpäin. Todella ikävä kuulla, että yhteydenotoistasi huolimatta jouduit yhä uudestaan kyselemään tilannetta rahojesi palautuksen suhteen. On itsestäänselvää, että näin ei saisi käydä ja pahoittelen puolestani tilannetta.

Jaksamista vaan. 


Kyllähän tuo suututtaa ja suruttaa. Noiden lupailijoiden palkka ei pienene vaikka kohtelevat toisen huolia miten huvittaa.


Tämän miljoonafirman tulisi tarjota hyvityslahja ennenkuin sitä edes pyydät. 


 


Edit MinnaLN: siirretty viesti aihetta vastaavaan uuteen ketjuun.

 


@Baron@  kirjoitti:

Jaksamista vaan. 

Kyllähän tuo suututtaa ja suruttaa. Noiden lupailijoiden palkka ei pienene vaikka kohtelevat toisen huolia miten huvittaa.

Tämän miljoonafirman tulisi tarjota hyvityslahja ennenkuin sitä edes pyydät. 

 


Pyysinhän minä tässä kuussa hyvitystä.Tällainen hyvitys luvattiin:

 

"Pahoittelut alkuun kun asian käsittely kesti näin kauan. Rahalliseen hyvitykseen tuossa ei perustetta ole, mutta jos haluat niin voidaan täältä antaa hyvityksenä kokeiluun TeliaTV-sovelluksen kautta Cmore Film ja HBO -kanavapaketit 14vrk ajaksi veloituksetta."

 

Vastasin näin:

"No otetaan tuo hyvitys, ķunhan se katkeaa ilman irtisanomista.

Mistä tiedän, milloin palvelu on käytössä. Toisaalta emme ehdi katsoa muitakaan kanavia.:)"

 

Tähän ei ole tullut vastausta tänäkään päivänä, vaikka 1.9.2020 tämän kirjoitin. Riittääköhän, että ilmoitan tässä, etten tuota hyvitystä tarvitse, enkä ota?

 

 

 

@Baron@  kirjoitti:

Jaksamista vaan. 




Kiitos! Pahoittelen, etten huomannut tätä pahoitteluasi. 🙂>


 


Edit SaJoonas: fiksattu lainaus


@Punasiipi@  kirjoitti:

Kiitos! Pahoittelen, etten huomannut tätä pahoitteluasi. 🙂>




Korjaan pahoittelen, etten huomannut, että toivotit jaksamista. On tullut niin paljon pahoitteluja, että alan kohta pahoitella olemassaoloanikin.

Edit SaJoonas: korjattu lainaus

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Aikamoinen setti, mutta kokemusteni mukaan valitettavan yleinen Telian kanssa. Jostain syystä tuntuu, että Telialla asioiden hoito menee joko kerrasta nappiin tai sitten katastrofaalisesti pieleen. Jälkimmäinen on yleensä tilanne jossa *jossain* kohtaa menee jokin pieleen ja tämän jälkeen useammankaan yhteydenoton kanssa asiaa ei saada korjattua 🤔>


 


Kokemukset pohjaan, puhelin, laajakaista ja Telia TV -palveluiden kanssa ilmenneisiin ongelmiin ja niiden korjaukseen.


 


Enemmän kuin yksi yhteydenottoa:


 


-Telia TV tilaus oli jumiutunut (selvitys kesti n. 2kk)


-Saman palvelun irtisanominen määräajan loppuun oli mystisesti kadonnut joka "yllättäen" löytyi kun olikin tarkat tiedot kellonaikoja myöten yhteydenotoista.


-Selkeitä ohjeita TV-romujen palauttamiseen piti kysyä 3 kertaa


-Kanavapakettien tuplalaskutuksia selvitettiin myös useamman kerran


-Määräaikaisuuksia ei koko sopimuskauden aikana saatu Omille Sivuille oikein, mutta onneksi laskullä näkyi oikein. Monta yhteydenottoa, tuloksetta.


-Vara-prepaid liittymän kortin vaihto. 3 visiittiä liikkeessä, 2 yhteydenottoa aspaan


 


Kerralla kuntoon:


-Sopimatta laskutukseen oli jätetty TV-paketista vuokrareititin vaikka sekin palautettiin. Korjaantui YHDELLÄ yhteydenotolla!


-Laskutettavan puhelinliittymän ongelmat yleensä yhdellä kerralla kuntoon.


-Reitittimen vaihto kun edellinen hajosi kesken sopimuskauden.


 


Ei liene ihme, että enää on Telialta vain Taloyhtiölaajakaista käytössä eikä olisi sitäkään jos järkevä vaihtoehto olisi.


 


Eikä tarvitse Telialaisen tulla pahoittelemaan mitään. Pahoittelut ja toiveet paremmista kokemuksista on varmaan yhteisön yleisin kommentti, heti sen jälkeen kun kerrotaan että jostain aikataulusta ei ole tietoa tai horistaan jostain kehityksestä mikä ei käyttäjille näy.


 


Edit MinnaLN: siirretty viesti aihetta vastaavaan uuteen ketjuun

Telia palautti rahat eilen ja oli antanut lupauksen, että saan 10 euron alennuksen seuraavasta laskustani. Pitkään siinä meni, mutta periksi en antanut, niin kuin en anna missään asiassa elämässäni.


 


Nyt jatkuu taistelu toisen firman kanssa, joka ajelutti turhaan 110 kilometrin päähän ja olisi myynyt käytetyn tuotteen uutena. Tässä asiassa ei onneksi keritty vielä rahaa käyttää muuten kuin polttoainekuluihin.


 


Edit MinnaLN: siirretty viesti aihetta vastaavaan uuteen ketjuun.

Poksuvau kirjoittaa: "Aikamoinen setti...", mutta settiä ei näy tässä ketjussa. Omituista, miten näitä tekstejä siirrellään sinne tänne pois asiayhteydestään. Minunkin viestini näyttää tässä kuin olisin kauhean tyytyväinen, vaikka rahojen palautukseen meni 100 päivää, vai oliko peräti 101 päivää.

 

Ihmettelin jo aamulla, minkä avauksen olen muka tehnyt.

 


@Punasiipi@  kirjoitti:

Poksuvau kirjoittaa: "Aikamoinen setti...", mutta settiä ei näy tässä ketjussa. Omituista, miten näitä tekstejä siirrellään sinne tänne pois asiayhteydestään. Minunkin viestini näyttää tässä kuin olisin kauhean tyytyväinen, vaikka rahojen palautukseen meni 100 päivää, vai oliko peräti 101 päivää.


 


Ihmettelin jo aamulla, minkä avauksen olen muka tehnyt.


 




Olit kommentoinut ketjun alle, jonka aiheena on "Soneran/Telian asiakaspalvelu sähköpostiosoite" ja tämä sinun asiasi oli hieman eri. Kaikki kommenttisi ja siihen tulleet vastaukset löydät nyt tästä uudesta ketjusta otsikolla "Palautetta Telialle". Tässä ketjussa sivulla yksi on esimerkiksi julkaisu, jossa kuvailet tapahtunutta.

Vastaa