Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
mohmoo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Postitse lähetetty lasku

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Viihdepaketista tuli 'laajakaistalasku' postitse. Yllättävää, kun sekä sähköpostin tilausvahvistuksessa että omilla sivuilla lukee "Valitsemasi laskutustapa: sähköinen laskutus".

 

Asiakaspalvelusta kysyin asiasta:

 "Se näkyy olevan ensimmäinen laajakaistalasku...ensimmäinen lasku tulee asiakkaalle aina paperisena."

 

En löytänyt sopimusehdoista veloitusperustetta käyttännölle, mutta ehkäpä täältä selviää mistä tuollainen kohta löytyy?

9 vastausta
RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 459 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moikka @mohmoo ja tervetuloa mukaan Klaaniin!

 

 

Kyllähän homma on niin, että jos sähköinen laskutus on kytketty tilauksen yhteydessä, myös ensimmäinen laskukin lähtee sähköisesti. Onkohan asiakaspalvelija tässä nyt jotain sekoittanut, rahoituslaskuista ensimmäinen lähtee paperisena, kunnes itsepalveluna kytkee jonkin muun laskutusvaihtoehdon.

Jokin kummallisuus tässä kuitenkin on, jos sähköinen laskutus oli jo kytketty.

 

Melkeinpä suosittelisin olemaan yhteydessä meidän Omilla Sivuilla Chatin (kysy meiltä) kautta ja varmistamaan että sähköinen laskutus tosiaan on voimassa, kuten pitääkin. 🙂

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

mohmoo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@RaMaria kirjoitti:

Melkeinpä suosittelisin olemaan yhteydessä meidän Omilla Sivuilla Chatin (kysy meiltä) kautta ja varmistamaan että sähköinen laskutus tosiaan on voimassa, kuten pitääkin. 🙂


Vastaus oli tuolta chatista. Ja siellä omilla sivuilla lukee "Laskutustapa: Sähköpostilasku". Olen kyllä havaitsevinani, ettei siinä kyllä täsmennetä mikä sähköposti on kyseessä, mutta sangen onnistuneesti tilasuvahvistus sähköpostiin saapui. En oikeastaan ole niinkään kiinnostunut siitä, että miten tulevaisuudessa laskut tulevat, koska suljin tuon tilauksen jo, mutta kiinnostaisi tietää pitääkö tuo lisämaksu maksaa ja miksi?

 

"

- Minkähän vuoksi sain sonera viihde laskun paperisena + 2,90€ 'postitse lähetetty lasku', vaikka asetuksissa ja tilaustiedoissa sähköpostilasku valittuna
- Se näkyy olevan ensimmäinen laajakaistalasku...ensimmäinen lasku tulee asiakkaalle aina paperisena.

"

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mohmoo kirjoitti:

@RaMaria kirjoitti:

Melkeinpä suosittelisin olemaan yhteydessä meidän Omilla Sivuilla Chatin (kysy meiltä) kautta ja varmistamaan että sähköinen laskutus tosiaan on voimassa, kuten pitääkin. 🙂


Vastaus oli tuolta chatista. Ja siellä omilla sivuilla lukee "Laskutustapa: Sähköpostilasku". Olen kyllä havaitsevinani, ettei siinä kyllä täsmennetä mikä sähköposti on kyseessä, mutta sangen onnistuneesti tilasuvahvistus sähköpostiin saapui. En oikeastaan ole niinkään kiinnostunut siitä, että miten tulevaisuudessa laskut tulevat, koska suljin tuon tilauksen jo, mutta kiinnostaisi tietää pitääkö tuo lisämaksu maksaa ja miksi?

 

"

- Minkähän vuoksi sain sonera viihde laskun paperisena + 2,90€ 'postitse lähetetty lasku', vaikka asetuksissa ja tilaustiedoissa sähköpostilasku valittuna
- Se näkyy olevan ensimmäinen laajakaistalasku...ensimmäinen lasku tulee asiakkaalle aina paperisena.

"


Tästä olisi helpointa olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä, niin pystyvät tarkistamaan vielä tilanteen. Paperilaskusta toki kuuluukin mennä 2,90e maksu, mutta asiakaspalvelu voisi tarkistaa, että onko tässä tapahtunut virhe. Laskut kuuluu lähettää sähköpostilla jos asiakas on näin halunnut.

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

eikös eka lasku ole AINA   ILMANEN    kun tulee väkisin paperisena  jos  ei näin ole niin  toi ilmotus kyllä  pitää muuttaa  eli  jos kyseessä eka lasku niin  tilanteessa on kullä tapahtunu virhe

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MMALINEN kirjoitti:

eikös eka lasku ole AINA   ILMANEN    kun tulee väkisin paperisena  jos  ei näin ole niin  toi ilmotus kyllä  pitää muuttaa  eli  jos kyseessä eka lasku niin  tilanteessa on kullä tapahtunu virhe


Ei se ensimmäinen lasku ole ilmainen. Asiakkaalta kysytään aina tilausvaiheessa, että missä muodossa haluaa laskun, jolloin voi heti valita maksuttoman sähköisen laskun.

PasiS
Konkari ☆
  • 493 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kyllä se silloin pitää olla, jos on pyytänyt sähköisen laskun ja siitä huolimatta lähetetään joku lasku paperisena.

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 459 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tämän vuoksi kannattaakin meidän aspaan olla yhteydessä. Jos tässä tosiaan on tullut jokin virhe, niin luonnollisesti silloin laskun toimitusmaksu hyvitetään. 🙂

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

miksulitre
Kommentaattori
  • 13 custom-general.kudos
  • 30 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Samasta aiheesta kyselen eli jos rahoituksessa on valinnut laskun toimitustavaksi sähköpostilaskun niin tuleeko siitä sähköpostiin vahvistus että laskun toimitustapa vaihdettu? Itellä kans eka rahoituslasku tuli paperisena (niinkuin pitääkin) ja vaihdoin heti sähköpostilaskuksi mutta mitään vahvistusta ei ole laskutustavan muutoksesta tullut, mutta odotellaan nyt tokaa erää kuinka tulee..(mutta jos tulee oikein lähetettynä sähköpostiin niin toivoisin että Sonera jatkossa lähettäisi sähköpostiin vahvistuksen että laskutustapa vaihdettu ettei tarvitse arvailla että onko muutos tullut perille, eli kehitysidea tässä kans, kiitos)
NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Siitä ei erikseen tule mitään sähköpostivahvistusta, jos ottaa sähköpostilaskutuksen käyttöön. Se on silloin aktivoitu, kun omien sivujen kautta näkyy sähköpostilaskutus kytkettynä. Tuo on kyllä hyvä kehitysehdotus, että tuosta voisi tulla vielä vahvistusviesti sähköpostiin. Laitan tämän idean eteenpäin.

Tämän osion uusimmat keskustelut